abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_10906323
Aangezien FOK , op moment van schrijven van deze topic, 57095 geregistreerde gebruikers telt ben ik benieuwd naar het aantal Fokkers dat aan oriëntatielopen doet, of ooit heeft gedaan. Ik beoefen namelijkzelf deze sport. En aangezien er in Nederland maar, op de gok, 240 actieve lopers zijn is er dus een kans dat er vast wel iemand op Fok rond hangt.
pi_10906438
Wat is dat dan??
pi_10906869
Orientatielopen: eeen vooraf niet bekende route in een zo kort mogelijke tijd afleggen. Er moeten wel een aantal, aantal van lengte route afhankelijk, verplichte controle posten worden aangedaan. De plaats van de start, finish en natuurlijk de controle posten zijn op een kaart, schaal 1: 10000. Hulpmiddel van orienteren: kompas.

De route word overhet algemeen door de lopers hardlopend afgelegd. Uitzonderingen daargelaten.

Meer informatie:
http://www.nolb.nl
http;//orientatieloop.pagina.nl
http://run.to/I-OL (foto's)

vrijdag 6 juni 2003 @ 02:17:35 #4
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_10921456
Ik heb het op middelbareschool moeten doen, maar ik was zo slecht in het kompas lezen (lees: geen idee hebben hoe het ding werkt ook al heb ik er een instructie overgehad) dat ik er dus niks aan vond en het maar opgegeven heb, en het nooit meer ga en hoef te doen
pi_10924091
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 02:17 schreef _wie het volgende:
Ik heb het op middelbareschool moeten doen, maar ik was zo slecht in het kompas lezen (lees: geen idee hebben hoe het ding werkt ook al heb ik er een instructie overgehad) dat ik er dus niks aan vond en het maar opgegeven heb, en het nooit meer ga en hoef te doen
In Harderwijk op school gezeten? Ik weet wel dat er vroeger scholieren kampioenschappen zijn gehouden.
pi_10924125
Ik heb een tijdje in Noorwegen gewoond, en daar is het ook heel populair.
Er zijn daar veel mensen die het in de lente/zomer/herfst doen en dan in de winter cross-country skiën.
  vrijdag 6 juni 2003 @ 10:00:57 #7
49425 ijsvries
Fokker-Parents
pi_10924147
ik heb zoiets ook een keer gedaan.
beetje verdwaald in de bossen geraakt.
pi_10925902
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 09:59 schreef Swoods het volgende:
Ik heb een tijdje in Noorwegen gewoond, en daar is het ook heel populair.
Er zijn daar veel mensen die het in de lente/zomer/herfst doen en dan in de winter cross-country skiën.
Idd in Scandinavische landen heel populair. Jammer genoeg in Nederland niet. Ik loop in m'n eentje in leeftijdscategorie H-18. Is voor de meesten ook een onbekende sport.
pi_10932316
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 11:31 schreef Parvus het volgende:

[..]

Idd in Scandinavische landen heel populair. Jammer genoeg in Nederland niet. Ik loop in m'n eentje in leeftijdscategorie H-18. Is voor de meesten ook een onbekende sport.

Ik zit op scouting en heb vaak genoeg met een kompasje rondgestruind maar om daar nou ook nog eens bij te gaan rennen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zaterdag 7 juni 2003 @ 12:29:48 #10
17510 _wie
Tweeterholic :-)
pi_10946827
quote:
Op vrijdag 6 juni 2003 09:58 schreef Parvus het volgende:

[..]

In Harderwijk op school gezeten? Ik weet wel dat er vroeger scholieren kampioenschappen zijn gehouden.

Nee gelukkig niet, het orientatielopen was voor een week of 5 ofzo, als een kennismaking, maar ik was blij dat het voorbij was
pi_10996784
ik heb het wel eens gedaan. In Eindhoven is er woensdag in ieder geval weer een. Die wordt georganiseerd door All Terrain (studenten buitensport vereniging).

Kijk maar eenso op www.allterrain.nl/atol

daar heb ik zelf ook wel eens aan meegedaan.

to climb or not to climb, thats the question
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')