ik heb anderhalve week geleden een hiv-test gedaan en ik heb dat mijn vriendin - off course -, mijn ouders, mijn broer en zusters en een aantal collegae vertelt... ik vond dat wel enigzins spannend, maar ik vond dat ik dat moest doen, niet alleen om open te zijn, maar ook om dat statemenent te maken dat je vooral moet checken of je clean bent;
aan wie vertellen jullie dat je hiv/soa-test gaat doen/hebt gedaan... en met welke intentie?
En als je t zelf doet om één of andere reden.. Gelijk heb je. Als je denkt dat de uitslag 100% veilig is, heb je alleen maar aangetoond dat je gezond bent en in mijn ogen goed bezig ....!
Ik kom er eerlijk voor uit als iemand het me zou vragen, maar ga het niet zomaar aan iedereen vertellen.
Ik vind het overigens een normale zaak als mensen een test doen. Niets om je voor te schamen.
[Dit bericht is gewijzigd door Roellio op 31-05-2003 16:06]
quote:damned
Op zaterdag 31 mei 2003 16:19 schreef nozem het volgende:
Een taboe? In welk gat leef jij eigenlijk?
en waar ik woon? bunschoten en dat is inderdaad een behoorlijk christelijk dorp... maar ik ben toevallig overtuigd agnost
Ik zou me er niet voor schamen ofzow, maar zou het ook niet aan de grote klok hangen. Als het met (beetje vertrouwde) mensen ter sprake kwam ofzow, zou ik het niet verzwijgen.
Lijkt me nogal logisch dat ik mezelf dan ook laat testen, niet
mijn vriend gaat het bij de ggd doen. maar dan moet je het zelf betalen. en hoe duur het dan is ligt eraan wat je wilt
"slet" krijg je dan te horen..
hangt dus af van de persoon.. Mensen van wie je weet dat ze dat accepteren, schroom ik niet om het tegen te vertellen.
quote:GGD is anoniem, contant betalen. maakt afspraak, krijgt vragenlijstje, nemen bloed af. volgens mij 2 weken daarna uitslag. Wel moet je 3 maanden (bij de bloedbank 1 jaar) wachten na je laatste ombeschermde copulatie. Soms wordt ook 6 maanden gezegd omdat dan de antistoffen in het lichaam het beste zichtbaar zijn.
Op woensdag 4 juni 2003 14:11 schreef DaYwALKuR het volgende:
Gaat dit gewoon bij de dokter? duurt dat lang? wat moet je afstaan?
quote:precies!
Op woensdag 4 juni 2003 21:00 schreef Aernout het volgende:
Ligt daar een taboe op dan ?
Ik vertel het gewoon aan iedereen.
Bovendien willen meisjes eerder met je naar bed als ze weten dat je pas nog getest bent.
quote:Vorige maand nog geweest.
Op woensdag 4 juni 2003 21:00 schreef Schapenvachtje het volgende:[..]
precies!
quote:ik moet nog
Op woensdag 4 juni 2003 21:04 schreef Aernout het volgende:[..]
Vorige maand nog geweest.
Nuecken?
quote:Okee, dan gaan we daarna wel nuecken
Op woensdag 4 juni 2003 21:11 schreef Schapenvachtje het volgende:[..]
ik moet nog
door de algemene inspectie kwam ik goed door.. maar die vrouw wilde wachten met de bloedtest, en van uitstellen komt afstellen.
quote:owke dan!
Op woensdag 4 juni 2003 21:16 schreef Aernout het volgende:[..]
Okee, dan gaan we daarna wel nuecken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |