abonnement Unibet Coolblue
pi_10593853
Tegenwoordig sterven er steeds meer mensen aan hart- en vaatziekten. In Amerika wordt zwaarlijvigheid één van de belangrijkste doodsoorzaken. Dat komt voornamelijk door veel te vet eten. Vroeger waren er namelijk nog niet van die vette snacks, maar tegenwoordig zijn ze op elke straathoek verkrijgbaar. Daardoor stijgt o.a. het aantal hartpatiënten enorm. Het is tijd om de bevolking over dit gevaar te informeren. Bovendien kost het ons nog veel geld ook. De maatschappij betaalt jaarlijks 1 miljard euro voor de behandeling van ziekten die te maken hebben met overgewicht, zoals hart- en vaatziekten, kanker en diabetes.

Junkfood (patat, frikandellen, kroketten etc.) is erg ongezond. Het bevat een hele hoge concentratie vet en erg weinig vitaminen. Het ligt overigens niet alleen aan junkfood. Veel mensen eten ook erg eenzijdig en maken er een gewoonte van om vaak junkfood te eten. Je ziet nu al dat mensen door het veel te vaak eten van junkfood later nare en zelfs dodelijke ziektes krijgen. Bovendien wordt je er ook nog erg dik van.

Veel kinderen groeien nu al op met die slechte eetgewoontes. Ze kunnen bijvoorbeeld heel goedkoop snacks verkrijgen in de schoolkantine. Die kinderen maken er dus, meestal onbewust, een gewoonte van om veel junkfood te eten. Veel ouders doen daar helemaal niks aan, sommige werken zelfs vrolijk mee! Daardoor worden die kinderen erg dik en gaan ze later vroegtijdig dood. Dat is heel erg zonde!

Junkfood wordt voor veel mensen al een ware verslaving! De kracht van junkfood is namelijk de smaak. Het wordt door veel mensen als lekker ervaren. Daardoor ontstaan zogenaamde junkfoodjunkies. Zij kicken op het eten van zoveel mogelijk junkfood. Dat kost heel veel geld en daardoor zijn de junkies genoodzaakt te stelen!

Daarom moeten we accijns heffen op junkfood! Junkfood is namelijk goedkoper dan een gezond alternatief! Ook moet het verkopen van snacks in schoolkantines verboden worden. Het kopen van junkfood op school is echt een hele slechte gewoonte. Ook moet er een scherpere controle plaatsvinden bij het produceren van junkfood en de hygiëne aldaar. De overheid moet bovendien een reclamecampagne starten tegen het eten van junkfood. Daarin moet de consument duidelijk gemaakt worden wat de gevaren zijn en hoe te verhelpen.

Zelfgeschreven maar info komt uit: truthbeknown.com
--------------------------------------------------------------------------------------

Nah, m'n stukkie is een beetje overdreven
Maar er zit een kern van waarheid in!

[Dit bericht is gewijzigd door Pizza_Shooter op 21-05-2003 20:51]

"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_10593931
wat een onzin zeg, net alsof er een verslavende stof in junkfood zit. Geestelijke verslaving bestaat natuurlijk wel, maar als je merkt dat je pens te dik wordt, vreet dan minder van die rommel. Probleem opgelost.
  woensdag 21 mei 2003 @ 20:51:55 #3
27211 super_honda
nu met een suzuki GS500E
pi_10593935
ik kan me er niet druk om maken dat iedereen er aan dood gaat oid.
je weet dat het ongezond is om dat spul (vaak) te eten en als je dat toch doet krijg je problemen SIM-PEL. net zoiets als met drank en roken. je weet dat erg ongezond is en ook iedereen drinkt weleens en veel mensen roken ook.
Maar who cares? niemand verplicht je toch die zooi te eten of te drinken? eigen schuld dus, als je er problemen van krijgt
Forum voor beginnende motorrijders: www.25kw.net
FOK!Fotoboek
  woensdag 21 mei 2003 @ 20:53:13 #4
12871 Myster_E
Ne t'en fais pas,
pi_10593963
Ja, maar het is ook zo lekker.
  woensdag 21 mei 2003 @ 20:54:08 #5
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_10593987
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 20:51 schreef NiKos het volgende:
wat een onzin zeg, net alsof er een verslavende stof in junkfood zit. Geestelijke verslaving bestaat natuurlijk wel, maar als je merkt dat je pens te dik wordt, vreet dan minder van die rommel. Probleem opgelost.
Kijk eens om je heen, de meeste mensen zijn te dik
blijkbaar werkt dat niet
pi_10593988
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 20:51 schreef super_honda het volgende:
Maar who cares? niemand verplicht je toch die zooi te eten of te drinken? eigen schuld dus, als je er problemen van krijgt
"Bovendien kost het ons nog veel geld ook. De maatschappij betaalt jaarlijks 1 miljard euro voor de behandeling van ziekten die te maken hebben met overgewicht, zoals hart- en vaatziekten, kanker en diabetes."

m.a.w.: Wij betalen voor hun dik zijnerigheid!

[Dit bericht is gewijzigd door Pizza_Shooter op 21-05-2003 20:56]

"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_10593993
Ik neem nog een frikandelletje. Iemand ook een stukje?
pi_10594008
de jeugd vreet tegen woordig ook veel meer snoep:
20% van de jeugd heeft een slecht gebit
terwijl dat 10 jaar terug nog maar 1,3 % was
moet ie weer negatief doen -_-
  woensdag 21 mei 2003 @ 20:54:59 #9
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_10594011
vet is verslavend.
de natuur zit zo in elkaar dat mens en dier zoveel mogelijk vet binnen proberen te krijgen om hun overlevingskansen te vergroten, in tijden van voedselschaarste. maar aangezien wij daar nagenoeg geen last meer van hebben, en dat systeem nog steeds werkt, vreet iedereen zich lekker dik en bol
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_10594064
Gelukkig helpen accijns op junkfood wel!

Gelukkig rookt er niemand meer, na schokkende teksten en driedubbele accijns!

wat heerlijk naief om te denken. Je pakt hiermee alleen de laagste inkomens mee, die niet veel geld te besteden hebben. Laat dit nou net de groep zijn die relatief veel aan junkfood besteden. Gevolg: rijken vreten zich nog net zo rond, armen nog minder te besteden.

Betere oplossing: Voorlichting en sportsubsidies.

Accijns zijn een lekkere spaarpot voor de overheid, maar remmen absoluut niet de consumptie.

  woensdag 21 mei 2003 @ 20:58:37 #11
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_10594102
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 20:54 schreef JAFNN het volgende:
de jeugd vreet tegen woordig ook veel meer snoep:
20% van de jeugd heeft een slecht gebit
terwijl dat 10 jaar terug nog maar 1,3 % was
stond laatst in de krant, dit komt voornamelijk door citroenzuur dat fabrikanten overal in doen en vooral in frisdranken (ik heb gecheckt, het zit echt o-ver-al in, van koekjes tot sinaasappelsap). Dit zuur zorgt voor gebitscorosie, dus dat je gebit gewoon langzaam poreus wordt en afbrokkelt. Aangezien de jeugd steeds meer van dat soort frisdranken drinkt, krijgen ze hier steeds meer last van.
snappie?
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
  woensdag 21 mei 2003 @ 21:00:03 #12
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_10594131
Ik krijg nu ineens de behoefte om richting BurgerKing te rijden en een Double Whopper menu achterover te slaan
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
  woensdag 21 mei 2003 @ 21:02:35 #13
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_10594186
patatje met, big mac, broodje kroket !!!!!
aka Man-Mountain
pi_10594187
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 20:57 schreef NiKos het volgende:
Gelukkig helpen accijns op junkfood wel!

Gelukkig rookt er niemand meer, na schokkende teksten en driedubbele accijns!

wat heerlijk naief om te denken. Je pakt hiermee alleen de laagste inkomens mee, die niet veel geld te besteden hebben. Laat dit nou net de groep zijn die relatief veel aan junkfood besteden. Gevolg: rijken vreten zich nog net zo rond, armen nog minder te besteden.

Betere oplossing: Voorlichting en sportsubsidies.

Accijns zijn een lekkere spaarpot voor de overheid, maar remmen absoluut niet de consumptie.


De lage inkomens hebben ook echt nog wel genoeg geld om gezond te eten. Aardappels, groente en wat fruit is natuurlijk wel wat duurder, maar echt nog wel te betalen. Junkfood is gewoon makkelijk (je hoeft dan niet te koken) en veel mensen vinden het veel lekkerder. Dus dat je met accijns heffen niks bereikt en de lage inkomens ernstig pakt is onzin!
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  woensdag 21 mei 2003 @ 21:03:23 #15
17979 MissMSX
Knightmare
pi_10594203
Zat ik pas geen heel interessant stuk in 't AD Magazine te lezen over de mythe rond 't dik worden door vet eten...
Kweet niet meer precies hoe 't zat, maar de strekking van 't verhaal was dat het hele vet-verhaal klinkklare nonsens is

Owh ja... en dat een enkele geleerde hele overheden heeft weten te overtuigen met flinterdunne bewijzen

[Dit bericht is gewijzigd door MissMSX op 21-05-2003 21:04]

Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
pi_10594217
[offtopic]
Vond dit echt weer zo'n BHFH-topictitel toen ik het las
pi_10594247

Hiermee vernietig ik zo'n beetje m'n eigen stukkie maar ze zijn idd toch wel erg lekker

"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_10594276
quote:
maar de strekking van 't verhaal was dat het hele vet-verhaal klinkklare nonsens is
Sssssssssssst!
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
  woensdag 21 mei 2003 @ 21:08:13 #19
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_10594305
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:05 schreef Pizza_Shooter het volgende:
[afbeelding]

Hiermee vernietig ik zo'n beetje m'n eigen stukkie maar ze zijn idd toch wel erg lekker


[kwijlend] aaaah, hou op![/kwijlend]
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
  woensdag 21 mei 2003 @ 21:08:28 #20
12893 maartenoei
<<Enzyme infected>>
pi_10594312
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 20:54 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Kijk eens om je heen, de meeste mensen zijn te dik
blijkbaar werkt dat niet


als ik het kan dan kunnen zij het ook. of ze willen gewoon niet.
(er zijn natuurlijk uitzonderingen)
techno&hardcore 4 life
  woensdag 21 mei 2003 @ 21:11:24 #21
17979 MissMSX
Knightmare
pi_10594381
Sinds wanneer bestaat die hamburger eigenlijk?

Het is maar FOK!... Look at it this way: in a hundred years, who's gonna care?
50.000 O+
  woensdag 21 mei 2003 @ 21:11:29 #22
12893 maartenoei
<<Enzyme infected>>
pi_10594385
quote:
Junkfood is namelijk goedkoper dan een gezond alternatief!
in Amerika misschien (door onderlinge concurrentie tussen fastfood ketens) maar hier in Nederland dus echt niet. weet je hoeveel een big mac menu kost?
techno&hardcore 4 life
  woensdag 21 mei 2003 @ 21:17:15 #23
29453 Doctor_Bara
pirate of the seven seas
pi_10594553
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:11 schreef MissMSX het volgende:
Sinds wanneer bestaat die hamburger eigenlijk?

[afbeelding]


hahaha hij mist wat hahah
aka Man-Mountain
pi_10594559
quote:
Op woensdag 21 mei 2003 21:11 schreef MissMSX het volgende:
Sinds wanneer bestaat die hamburger eigenlijk?

[afbeelding]


Op rubens schilderijen is iedereen dik
[url=http://4aal.nl/muziek.php][Muziek collectie][/url] [url=http://www.democrates.net/index.php][Democrates][/url] [url=http://www.retecool.com][Retecool][/url] [url=http://4aal.nl/tv/tv.php][TV gids][/url]
pi_10594632
Ik ben parttime patatbakker, dus ik weet waar ik over praat, en ik zie mensen van 150 kilo + 4 x per week langskomen, tassen vol in hun eentje opeten. Wie ben ik om te zeggen dat ze dat niet mogen? tuurlijk mogen ze het. Maar ga dan niet jammeren: Het is te lekker en er moet accijns op want ik vreet te veel. Wat een onzin. Zelfs als junkfood gratis was, zou je zelf een balans moeten kunnen vinden tussen gezond en ongezond eten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')