abonnement Unibet Coolblue
pi_10340272
Ik kreeg vandaag een incassobrief van deze organisatie namens Intrum Justitia. Nu ben ik gaan uitzoeken wat Front was, eerst heb ik hier op Fok! gezocht. Hierdoor kwam ik er achter dat je daar een gratis boxer krijgt als je je in schrijft. Het addertje dat er onder zit is dat je dan automatisch lid wordt van deze organisatie.

Ik heb nooit me gegevens ingevuld op deze site, ik ben er nu achter dat een "vriendin" dat voor me had gedaan Na het ontvangen van het pakketje (waar ik niks van wist) heb ik hem geopend, na het lezen van de welkombrief heb ik hem meteen terug gestuurd (met boxer). 2 weken geleden stuurde ze me nog zo'n pakketje, deze heb ik zonder te openen terug gestuurd door op het pakketje: RETOUR AFZENDER te zetten. En nu heb ik deze brief thuis liggen.

Ik ga maandag in ieder geval bellen over dat ik het niet netjes vind dat ze zomaar iets opsturen en lid maken zonder dat ik OOIT een handtekening heb gezet op een brief.

Heeft iemand anders dit ook mee gemaakt en welke stappen kan ik nog meer zetten?

quote:
Dit stond op de site van FRONT:

Daarnaast word ik lid zonder verdere verplichtingen. Nadat ik heb gelezen welke voordelen ik als lid krijg, beslis ik of ik wil doorgaan met mijn lidmaatschap. Zo niet, dan meld ik dat aan Front Club .

Url: http://www.netdirect.nl/campaign/front/


Nogmaals ik heb zelf NOOIT dit formulier ingevuld of een handtekening ergens gezet.

[Dit bericht is gewijzigd door larshil op 10-05-2003 17:17]

pi_10340502
aangezien dit soort dingen online besteld kunnen worden, denk ik dat het vrij moeilijk is om hun ervan te overtuigen dat de bewijslast bij hun ligt om jouw handtekening te laten zien.
Kortom juridisch kun je best gelijk hebben, maar ik denk dat het een hele lange weg gaat worden om het af te wikkelen. daarnaast zijn ze ook nog eens niet in NL gevestigd, maar denemarken of zweden geloof ik.
Er is een tijdje geleden wel op Radar of Kassa een stuk hierover geweest. Kijk maar even op beide sites of je wat erover kunt vinden.

edit:
op kassa dus... titel: "Gratis product en dan?" onder het kopje Electronica/Computer & Internet.
link

pi_10340699
Bedankt, op de website van Kassa stond niet echt veel informatie. Alleen dat je niet moet ingaan op die actie's. Op de website van Tros Radar zijn er echter veel meer mensen die het zelfde probleem hebben. Sommige hadden er zelfs een horloge bij, maar zij hebben deze ook retour gestuurd.

Bellen naar Front heeft ook geen zin want ze nemen daar nooit op. Ze staan niet ingeschreven bij de kamer van koophandel (dan vraag ik me weer af hoe kunnen ze dan een incassobureau inschakelen?) Ze zijn alleen te bereiken via een speciaal 0900-nummer.

  maandag 12 mei 2003 @ 09:57:01 #4
50639 Visie
SAAB 9-3 AERO
pi_10368233
Ik heb precies hetzelfde probleem! Maar het gekke is! Ik heb me nooit aangemeld voor een gratis boxershort of lingerie! en krijg nu al een half jaar die pakketjes! (elke keer nog retour gestuurd), ook heb ik me geprobeerd af te melden via het nummer dat ze opgaven! maar altijd of antwoordapparaat of je wordt in de wacht gezet en dan wordt de verbinding verbroken.. nu heb ik zelf ook een aanmaling gekregen van Intrum Justitia van ¤92,42 Ik ga vandaag bellen met Intrum Justitia om verhaal te halen....
  maandag 12 mei 2003 @ 11:03:46 #5
50639 Visie
SAAB 9-3 AERO
pi_10369439
Nou ik heb gebeld en ze gaan het uitzoeken! Hij ging het terugkoppelen maar als front hoog en laag blijft volhouden dat ik toch moet betalen dan gaat intrum justitia gewoon door!

Ik heb nog gerefereerd naar:
- Dat ik niks besteld of aangevraagt heb
- Meerder mensen het zelfde probleem hebben
- Dat het bedrijf al bij tros radar en kassa is geweest
- Ze NIET bij de KvK ingeschreven staan
- Er al meerdere topics op internet van zijn
- Dat ze niet goed bereikbaarzijn! (telefonisch en schriftelijk)

  maandag 19 mei 2003 @ 00:52:51 #6
37377 JJr
The Future Awaits
pi_10525242
Ik heb dus ook een brief gekregen van het incassobureau.
Na de eerste rekening die ik ontving van Front al contact opgenomen met de Consumentenbond. Zij gaven het advies om een brief te schrijven aan deze firma, en ze te vragen om een bewijs dat ik een overeenkomst met ze zou hebben. Op deze brief heb ik nooit een antwoord gehad van Front Int.
Na 2x een herrinnering om te betalen nu dus de brief van het incassobureau. Heb ze meteen opgebeld om te vragen wat er nu moest gebeuren. Ik moest dus een brief schrijven aan het incassobureau en de gang van zaken uitleggen. Zij zullen nu de zaak verder bekijken...

Ik wacht het rustig af.

pi_10525288
Ook 2 van die boxers van hun! Volgens mij heb ik nog een topic ooit hierover geopend.... Eerste boxers heb ik gehouden en de 2e retour gestuurd met een opzeg brief! Einde verhaal... nooit meer wat van gehoord .. (ff afkloppen)
pi_10525435
Mag eigenlijk wel verder in W&G.
  maandag 19 mei 2003 @ 13:15:06 #9
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_10531189
Front is een onderdeel van een Zweedse organisatie en hebben daarom geen NL kvk inschrijving.

bel met Intrum; leg je verhaal uit en dan zou er duidelijkheid moeten komen.

---- is al gedaan

Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  zaterdag 31 mei 2003 @ 22:40:46 #10
37377 JJr
The Future Awaits
pi_10796174
Vanavond werd er in Kassa aandacht besteed aan deze firma:
quote:
Onderbroek met een staartje
Het bedrijf Front International deelt gratis onderbroeken uit, en maakt mensen daarmee ongevraagd lid van een club. Als clublid krijg je nog meer ondergoed toegestuurd, waarvoor je wél moet betalen. Een handelswijze die absoluut niet door de beugel kan.

Op 8 februari 2003 besteedde KASSA aandacht aan de gratis Front-onderbroek die je via internet kon bestellen. De methode die Front ditmaal hanteert, is veel agressiever. Mensen worden gebeld, krijgen de vraag voorgelegd of ze een gratis onderbroek toegestuurd willen krijgen, en blijken, bij ontvangst van de onderbroek, lid van een club te zijn waaraan allerlei verplichtingen zitten, zoals nieuwe zendingen.

Volgens Stichting de Ombudsman kan dit absoluut niet door de beugel. Als zon bedrijf een nieuw pakket toestuurt, is er sprake van een ongevraagde toezending, en die mag je houden zonder te betalen. Zou je dat niet doen, en zou Front een incassobureau inschakelen, dan zou een brief naar het incassobureau afdoende moeten zijn. Mocht Front dan alsnog niet van ophouden weten, dan zal Stichting de Ombudsman naar de rechter stappen om hierover een principe-uitspraak te krijgen.

Alle ongewilde clubleden die dit niet willen afwachten, kunnen een briefje schrijven naar het bedrijf waarin ze vragen uit te worden geschreven als lid. Bellen naar de klantenservice kan ook (0900-4564564), maar dat kost wel 13 cent per minuut, en de lijnen zijn erg druk.

Het Zweedse moederbedrijf van Front International heeft ons overigens laten weten dat ze gaan uitzoeken hoe het Nederlandse belbedrijf te werk gaat.

Bron


pi_10803845
Nou schijnt Interim Jusititia een voorkeur te hebben om met dit soort vage bedrijven te werken, wat je ook doet, NOOIT BETALEN, niets. Niets toegeven.

Ze kunnen namelijk toch niets bij je thuis halen. Dat kan alleen na een uitspraak van een rechter en aangezien ze niets bewijzen kunnen, krijg je toch gelijk.

De kogel kwam van links, de smurf kwam van rechts, laten we met zijn allen recht door zee gaan! Nu met vernieuwd user-icon.
  zondag 1 juni 2003 @ 23:31:44 #12
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_10816052
www.vara.nl/kassa

Toevallig is er afgelopen zaterdag een uitzending geweest waarin dit bedrijf uitgebreid aan bod kwam. Gewoon niks van aantrekken van die incassobrieven. Stuur hun maar een briefje waarin je vermeld dat je je nooit hebt opgegeven en dat ze de boxershorts kunnen afhalen. Je bent wettelijk beschermd tegen dit soort bedrijven. In ieder geval niet die incasso betalen. Doe je dat wel dan geef je uiteindelijk aan dat je akkoord gaat met betaling...

Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
  maandag 2 juni 2003 @ 08:45:28 #13
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_10819457
quote:
Op zondag 1 juni 2003 23:31 schreef Nachtdier het volgende:
Stuur hun maar een briefje waarin je vermeld dat je je nooit hebt opgegeven en dat ze de boxershorts kunnen afhalen.
Dat is wel een goeie om te onthouden.. In plaats van zelf retour sturen
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  maandag 2 juni 2003 @ 09:51:33 #14
51793 Julynell
Het zonnetje in huis!
pi_10820358
quote:
Op zondag 1 juni 2003 13:31 schreef Heron_Ymus het volgende:
Nou schijnt Interim Jusititia een voorkeur te hebben om met dit soort vage bedrijven te werken, wat je ook doet, NOOIT BETALEN, niets. Niets toegeven.

Ze kunnen namelijk toch niets bij je thuis halen. Dat kan alleen na een uitspraak van een rechter en aangezien ze niets bewijzen kunnen, krijg je toch gelijk.


Klopt, maar ook voor bedrijven die er een puinhoop van maken. oa Planet Internet, Nuon etc.
Heb al regelmatig met die gasten van Intirim Justitia te maken gehad, en ze zijn niet zuiver.
Niks betalen en aangetekende brieven sturen. Laat ze het dan maar voor de rechter laten komen...daar dreigen ze in ieder geval mee, maar als puntje bij paaltje komt, komt er niks van terecht. Als je je poot maar stijf houdt.
Het probleem is dat veel nederlanders schrikken van zo'n brief van een incasso bureau en meteen betalen. Niet doen dus.
Overigens is dit incasso bureau ook bij de consumentenbond bekent..die waarschuwen ervoor.
Carpe Diem, Memento Mori
  maandag 2 juni 2003 @ 12:34:30 #15
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_10823741
prima hoor, laten jullie het maar lekker tot een rechtszaak uit lopen...


Nog eenmaal voor de duidelijkheid, Intrum Justitia (en elk ander normaal incassobureau) maakt afspraken met de cliënt op wat voor manier het geld incasseert zal (proberen te) worden. Cliënt geeft aan of incassotoko moet stoppen of wat dan ook.

IB heeft ook nooit en te nimmer te functie om te kijken of het wel goed is wat de cliënt doet, daar moeten ze zelf toe in staat zijn. Zie jij de postbode alle pakketjes al openmaken om te kijken of het allemaal wel klopt?

Intrum Justitia ea. hebben 100% macht op over te gaan op huisontzetting ed. zaken, dus als je niet helemaal koosjer hebt betaald, dan zou ik alsnog betalen, anders ben je echt de lul. Heb je wél gelijk, dan zal dat wél aangetoond worden en heeft de Incassotoko nog de cliënt natuurlijk geen recht van spreken.

Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_10860588
Ik heb vandaag een nieuwe aanmaning van het incassobureau ontvangen, daarin stond dat de enige manier om de rechtzaak te voorkomen was om binnen 3 dagen te betalen. Deze brief is verstuurd op 2-6-2003, in de brief zelf stond niet eens mijn naam. Mijn naam stond alleen op de acceptgiro die erbij zat.

Ik vind het helemaal niet erg als het tot een rechtzaak komt want ik heb een rechtsbijstandverzekering. En ik heb ook nog de bekende consumenten instanties achter me. Ik ga morgen maar wel even bellen naar de Ombudsman en daarna even met het incassobureau om te zeggen dat ze me helemaal niks kunnen maken.

  dinsdag 3 juni 2003 @ 20:05:00 #17
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_10861112
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 19:47 schreef larshil het volgende:
Ik heb vandaag een nieuwe aanmaning van het incassobureau ontvangen, daarin stond dat de enige manier om de rechtzaak te voorkomen was om binnen 3 dagen te betalen. Deze brief is verstuurd op 2-6-2003, in de brief zelf stond niet eens mijn naam. Mijn naam stond alleen op de acceptgiro die erbij zat.

Ik vind het helemaal niet erg als het tot een rechtzaak komt want ik heb een rechtsbijstandverzekering. En ik heb ook nog de bekende consumenten instanties achter me. Ik ga morgen maar wel even bellen naar de Ombudsman en daarna even met het incassobureau om te zeggen dat ze me helemaal niks kunnen maken.


Ter attentie van wie was de brief verzonden dan?
Ik zou eerst het incassobureau bellen, om uit te zoeken hoe het zit, en dan eventueel pas de ombudsman, voordat je een flater slaat.

hoe zit het met de rechtsbijstandsverzekering, wat is dat eigenlijk precies?

overigens ligt de fout dus NIET bij het incassobureau, maar bij de partij die de herr/aanmaningen laat versturen, Front International zit dus fout. Niet de incassopartij.


Incassotoko - Goedendag, er is gebleken dat u nog x moet betalen van de datum y, ik wil graag een betalingsregeling met u aan gaan

Debiteur - Klopt niets van, ik heb er niets mee te maken

Incassotoko - Oh, excuses voor het ongemak, ik zal het in orde maken


Yeah fucking right, weet je wel

Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  dinsdag 3 juni 2003 @ 20:06:36 #18
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_10861153
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 20:05 schreef Reddiablo het volgende:

[..]

Ter attentie van wie was de brief verzonden dan?
Ik zou eerst het incassobureau bellen, om uit te zoeken hoe het zit, en dan eventueel pas de ombudsman, voordat je een flater slaat.

hoe zit het met de rechtsbijstandsverzekering, wat is dat eigenlijk precies?

overigens ligt de fout dus NIET bij het incassobureau, maar bij de partij die de herr/aanmaningen laat versturen, Front International zit dus fout. Niet de incassopartij.


Incassotoko - Goedendag, er is gebleken dat u nog x moet betalen van de datum y, ik wil graag een betalingsregeling met u aan gaan

Debiteur - Klopt niets van, ik heb er niets mee te maken

Incassotoko - Oh, excuses voor het ongemak, ik zal het in orde maken


Yeah fucking right, weet je wel


nb - even ervan uitgaande dat er inderdaad een fout is gemaakt, dat kan ik van hieruit niet bepalen, en is ook in mijn verhaal niet zo heel erg relevant.

Maar, je dient het incassobureau te betalen, dit kan ook door telefonisch contact met ze te zoeken, wat soms weleens lastig is, maar gewoon een paar keer proberen.

Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_10862200
Ik ga mooi niks betalen, ik heb me nooit opgeven. Laat hun maar eens een bewijs sturen dat ik me heb lid gemaakt, of dat ergens staat dat er nog meer zendingen zijn geweest. Het was zaterdag bij Kassa geweest dus ik vind het heel raar dat ze dan 2-6 die brief sturen.

Het incassobureau is nog steeds Intrum Justitia.

Een rechtsbijstand is als ik het goed heb een verzekering waar je altijd aanspraak op kan maken als je wordt gedagvaard door een bedrijf of de overheid. Je hoeft dan niet zelf de advocaat te betalen, maar dat doet de rechtsbijstand. Daar betaal je dan wel elke maand een x bedrag voor. Maar Stichting de Ombudsman heeft al in Kassa dat zij gaan procederen tegen Front International.

pi_10862307
Kijk anders maar eens de uitzending na: Kassa afgelopen zaterdag

Ik lees net het volgende op de website van intrumjustitia.nl:

quote:
28-01-2003 Incassobureau Intrum Justitia wil naamsbekendheid vergroten :: klik ::

[Dit bericht is gewijzigd door larshil op 03-06-2003 20:52]

  dinsdag 3 juni 2003 @ 20:50:26 #21
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_10862357
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 20:44 schreef larshil het volgende:
Ik ga mooi niks betalen, ik heb me nooit opgeven. Laat hun maar eens een bewijs sturen dat ik me heb lid gemaakt, of dat ergens staat dat er nog meer zendingen zijn geweest. Het was zaterdag bij Kassa geweest dus ik vind het heel raar dat ze dan 2-6 die brief sturen.

Het incassobureau is nog steeds Intrum Justitia.

Een rechtsbijstand is als ik het goed heb een verzekering waar je altijd aanspraak op kan maken als je wordt gedagvaard door een bedrijf of de overheid. Je hoeft dan niet zelf de advocaat te betalen, maar dat doet de rechtsbijstand. Daar betaal je dan wel elke maand een x bedrag voor. Maar Stichting de Ombudsman heeft al in Kassa dat zij gaan procederen tegen Front International.


Dus men geeft Front duidelijk de schuld, maar jij Intrum

Als je in je gelijk staat, sta je in je gelijk... en je verhaal klinkt plausibel en het is zeker ook voor mij niet onbekend (en dan ben ik nog wel een Salesmedewerker bij... jawel.. Intrum)

bel dus naar Intrum morgen, leg het uit... meestal willen we wel luisteren als je het correct brengt, en we kijken niet met zn honderden naar Kassa

bel dus naar 070-3065151 (receptie)
kom je er niet doorheen, dan 070-3065123 - en dan geef ik je een nummer wat je normaliter niet krijgt, volgens mij. Geef aan de personen daar aan dat je een kwestie hebt met/tegen Front Intl. en je wordt doorverbonden met de behandelaar. of medewerker. Naam van een kp kan ik je niet geven, die weet ik niet uit mn hoofd.

[Dit bericht is gewijzigd door Reddiablo op 03-06-2003 20:52]

Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  dinsdag 3 juni 2003 @ 20:51:42 #22
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_10862387
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 20:50 schreef Reddiablo het volgende:

[..]

blaat, verkeerde knop


Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
  dinsdag 3 juni 2003 @ 21:00:55 #23
25957 Reddiablo
Football Manager Researcher NL
pi_10862599
tragische stream trouwens

maar over een paar uur heb ik ze vast wel gezien

Don't ask me, I only use my brains to keep my ears apart!
www.3voor12denhaag.nl
http://www.last.fm/user/Reddiablo
pi_10862716
quote:
Op dinsdag 3 juni 2003 20:50 schreef Reddiablo het volgende:
Dus men geeft Front duidelijk de schuld, maar jij Intrum

Als je in je gelijk staat, sta je in je gelijk... en je verhaal klinkt plausibel en het is zeker ook voor mij niet onbekend (en dan ben ik nog wel een Salesmedewerker bij... jawel.. Intrum)

bel dus naar Intrum morgen, leg het uit... meestal willen we wel luisteren als je het correct brengt, en we kijken niet met zn honderden naar Kassa

bel dus naar 070-3065151 (receptie)
kom je er niet doorheen, dan 070-3065123 - en dan geef ik je een nummer wat je normaliter niet krijgt, volgens mij. Geef aan de personen daar aan dat je een kwestie hebt met/tegen Front Intl. en je wordt doorverbonden met de behandelaar. of medewerker. Naam van een kp kan ik je niet geven, die weet ik niet uit mn hoofd.


Ik geef ook Front Int. de schuld, maar Intrum is nu de bemiddelende partner in deze zaak en zij willen mij voor de rechter dagen. Dus daarom ben ik nu ook boos op hun. Ik kan je wel een scan van de brief sturen als je dat wil.

Ik heb die brieven die in het pakje niet eens gelezen ik heb het meteen terug gestuurd. Maar als hun antwoordnummer is opgeheven en er geen ander adres bekend is, wel bij Intrum Justitia maar dat wordt niet door gegeven aan de klanten. Dan is het heel lastig om van een lidmaatschap af te komen. Morgen hang ik aan de telefoon en dan ga ik kijken wat er aan deze situatie gedaan kan worden.

PS ik kijk net de 2 aanmaningen door en daar zie ik dat de eerste ¤92,14 is en de tweede ¤92,33 en er staat nergens in die brief waar die extra kosten vandaan komen. Een postzegel kost toch geen 19 cent?

[Dit bericht is gewijzigd door larshil op 03-06-2003 21:11]

  dinsdag 3 juni 2003 @ 21:11:17 #25
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_10862820
quote:
Op maandag 2 juni 2003 12:34 schreef Reddiablo het volgende:
prima hoor, laten jullie het maar lekker tot een rechtszaak uit lopen...

...

Intrum Justitia ea. hebben 100% macht op over te gaan op huisontzetting ed. zaken,


Onzin, alleen de kantonrechter kan je huurcontract ontbinden als je een huurachterstand hebt of je uit je huis zetten als je je hypotheeklasten niet meer kan betalen. Een incassobureau incasseert. Niets meer en niets minder. Daartoe kan het een aantal stappen nemen. De laatste stap is de gang naar de rechter (dat kan je overigens als schuldeiser zelf ook doen). Als de rechter uitspraak heeft gedaan kan de deurwaarder komen voor een ontruiming, maar alleen met een gerechtelijke uitspraak.

Nou heeft je huurcontract of je hypotheek geen zak te maken met dit soort praktijken. Deze manier van werken valt waarschijnlijk onder de wet koop op afstand.

quote:
Ik dus als je niet helemaal koosjer hebt betaald, dan zou ik alsnog betalen, anders ben je echt de lul. Heb je wél gelijk, dan zal dat wél aangetoond worden en heeft de Incassotoko nog de cliënt natuurlijk geen recht van spreken.
Ik ben geen jurist, maar het verhaal zoals de topicopener dat schetst lijkt me duidelijk: niet betalen als ze daar geen overeenkomst kunnen laten zien.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')