abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:03:40 #1
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_10285585
Alles over de beste popgroep aller tijden en het vervolg op één van de langstlopende Fok!-topics:
Het Grote Beatles Topic

1958

1969

En mocht je niet precies weten over wie we het hebben:

"So much has been said and written about the Beatles and their story is so mythic in its sweep that it's difficult to summarize their career without restating clichés that have already been digested by tens of millions of rock fans. To start with the obvious, they were the greatest and most influential act of the rock era, and introduced more innovations into popular music than any other rock band of the 20th century. Moreover, they were among the few artists of any discipline that were simultaneously the best at what they did, and the most popular at what they did. Relentlessly imaginative and experimental, the Beatles grabbed a hold of the international mass consciousness in 1964 and never let go for the next six years, always staying ahead of the pack in terms of creativity, but never losing their ability to communicate their increasingly sophisticated ideas to a mass audience. Their supremacy as rock icons remains unchallenged to this day, decades after their breakup in 1970. "

Lees de rest op Allmusic.com

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 08-05-2003 00:46]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:07:42 #2
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10285708
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 22:59 schreef Jane het volgende:
Doe maar Pepper, Seb. Als je tenminste beloofd dat je ze allemaal gaat kopen.

Pepper is misschien toch net iets psychedelischer... Al worden de Beatles eigenlijk nergens echt 'zwaar' psychedelisch.


ja, ze komen er op den duur allemaal wel. Sgt. Pepper en Magical Mystery Tour staan de meeste van m'n favoriete nummers, dus in ieder geval één wordt de eerste.
  Redactie Frontpage woensdag 7 mei 2003 @ 23:08:54 #3
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10285742
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 23:03 schreef Jane het volgende:
Alles over de beste popgroep allertijden en het vervolg op één van de langstlopende Fok!-topics:
Cool dat jij 'm opent!
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:09:44 #4
2889 Zander
He's gone
pi_10285773
Ik vind Magical Mystery Tour, met nummers als 'I am the Walrus', 'Strawberry Fields Forever' en 'Blue Jay Way' eigenlijk nog net iets psychedelischer (wat een raar woord, eigenlijk) dan Sgt. Pepper. Maar goed, je kunt je aan beide albums geen buil vallen, natuurlijk. Als ik echt moet kiezen, dan toch Sgt. Pepper.

[Dit bericht is gewijzigd door Zander op 07-05-2003 23:10]

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:10:07 #5
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_10285782
Shit voor niks alles gekoppiepeest.
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 22:59 schreef Jane het volgende:
Doe maar Pepper, Seb. Als je tenminste beloofd dat je ze allemaal gaat kopen.

Pepper is misschien toch net iets psychedelischer... Al worden de Beatles eigenlijk nergens echt 'zwaar' psychedelisch.


Wat zal het worden....?

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 07-05-2003 23:11]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  Redactie Frontpage woensdag 7 mei 2003 @ 23:10:49 #6
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_10285802
Beatles-clonen bij Barend en Van Dorp nu
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:11:17 #7
2889 Zander
He's gone
pi_10285805
Uiteindelijk wil je ze toch gewoon alletwee hebben, dus 't maakt niet zoveel uit welke je als eerste koopt.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:12:15 #8
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10285828
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 23:11 schreef Zander het volgende:
Uiteindelijk wil je ze toch gewoon alletwee hebben, dus 't maakt niet zoveel uit welke je als eerste koopt.
Ja, als ze fatsoenlijk geprijsd zijn, worden ze het ook allebei.
pi_10285883
Ringo

En I Am The Walrus .

Walrusweetje: het intro is ooit nog eens verkracht door het Haagse rapgroepje Haagse Bluf in hun nummer 3 Wijzen. .

It's my party and I'll cry if I want to.
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:22:27 #10
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_10286103
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 23:12 schreef Seborik het volgende:

[..]

Ja, als ze fatsoenlijk geprijsd zijn, worden ze het ook allebei.


Ik hoop het voor je... Als ik ze in de platenwinkel zie, is het meestal toch voor 20 Euro of zo.

Bij cdwow zijn ze iig te krijgen voor een Euro of 12.

Maar het allermooiste zijn natuurlijk toch nog de gewone Beatles-Lp's op vinyl, compleet met hoezen. Alléén al voor de hoezen!

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_10286270
Is er iemand naar dat Paul McCartney concert geweest? En zo ja, was het wat. Voor mij blijft het altijd dubben, aan de ene kant de Beatles aan de andere, tja Paul McCartney... Zal later wel spijt krijgen, nooit live beatles gehoord door een van de leden. Of mag Ringo ook Beatles nummers doen...
gratis en voor niet
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:33:24 #12
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_10286332
Was het wat???!!!!! Wat een vraag! Nou en of het wat was!

Hier kun je de belevenissen van de Fok!kers die geweest zijn nog lezen:
Paul McCartney - 25 April - Gelredome
Paul McCartney - 25 April - Gelredome * deel II

En het interview:
Frits Spits - Het McCartney Interview

En dat je maar veel spijt mag krijgen!

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:41:45 #13
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_10286494
Zit nu trouwens naar Magical Mystery Tour te luisteren (Blue Jay Way) en die is idd toch wel echt lekker 'psychedelisch'...
Alhoewel George dat nummer natuurlijk ook weer gewoon geschreven heeft toen hij op Derek Taylor zat te wachten in LA.
Please don't be long..., please don't you be very long... or I may be asleep.

Ben heel benieuwd wat je uiteindelijk gaat kiezen, Seb.

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:52:28 #14
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10286714
Ja, ik heb nog tot zaterdag om te kiezen, waarschijnlijk wordt het op het laatste moment weer een muntje opgooien.
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:53:12 #15
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_10286727
Had iemand nu de door mij geposte Baby You're a Rich Man gehoord in RealAudio. Acapella welteverstaan. Waarschijnlijk vond niemand het mooi. Of is er meer interesse in Sgt. Peppers acapella.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:54:36 #16
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10286760
Heb het niet gezien.
  woensdag 7 mei 2003 @ 23:59:58 #17
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_10286880
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
pi_10287983
Oke hier een tip van Billy , Magical Mysterie Tour....en wel hierom:
Persoonlijk vind ik sgt pepper een beetje overschat. Het blijft een superalbum! En het is zeker een van mijn favorieten.Maar Magical is een stuk maffer en ja menschen...dat is nou net wat ik leuk vind.

Verder staat daar I am the walrus op wat gewoon een mijlpaal is in het hele beatle gebeuren. Ik denk dat Magical de meest onderschatte beatle plaat allertijden is!!!!!

Keep it greasy ,
Tim. (Overigens...heeft iemand het album We're only in it for the mony van Zappa in huis? Erg leuke parodie op de pepper hoes)

  donderdag 8 mei 2003 @ 01:20:43 #19
9613 Seborik
I, Voyager
pi_10288128
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 23:59 schreef Price het volgende:
Hij staat hier:
Post hier hét nummer van The Beatles
Hmm ok, jammer van de realplayerkwaliteit.
  donderdag 8 mei 2003 @ 01:30:46 #20
41286 Price
The Abominable Dr. Phibes
pi_10288219
quote:
Op donderdag 8 mei 2003 01:20 schreef Seborik het volgende:
Hmm ok, jammer van de realplayerkwaliteit.
Ivm de file-grootte heb ik 'm sterk gecomprimeerd. De volgende keer beter.
You Should Have Seen Them Kicking Edgar Allan Poe
  donderdag 8 mei 2003 @ 01:51:20 #21
2889 Zander
He's gone
pi_10288371
quote:
Op woensdag 7 mei 2003 23:41 schreef Jane het volgende:
Please don't be long..., please don't you be very long... or I may be asleep.
Op deze site staan foto's van Blue Jay Way (de straat) en zelfs van het huis waar George logeerde en het Hammond-orgel waar hij het nummer op componeerde.

Toen ik klein was vond ik het trouwens een beetje een eng nummer. . I am the Walrus ook...

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_10288449
Als ik 1 boek over de beatles móet hebben, welke is dat dan? The Beatles Antology??
  donderdag 8 mei 2003 @ 13:02:07 #23
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_10294634
Is bijna net zo'n moeilijke vraag als welke Beatles-cd je móet hebben, Kid_Risk.

Het Anthology boek is wel een goede optie, denk ik. Het is het complete verhaal van de groep en het boek in z'n geheel is ook gewoon een juweeltje qua uitvoering. Als je dus op zoek bent naar het verhaal van de groep dan is dat natuurlijk een aanrader, al kan het feit dat het in hun eigen beheer is uitgebracht ook betekenen dat sommige dingen wellicht niet aan de orde komen.

In Deel 1 heb ik al eens een lijstje met favoriete Beatlesboeken proberen te maken en die zal ik hier nog even quoten:

quote:
Op donderdag 22 augustus 2002 19:21 schreef Jane het volgende:

Ach, laat ik nog eens een lijstje maken . Deze keer met favoriete boeken (even uit het hoofd):

1. The Complete Beatles Recording Sessions - Mark Lewisohn
Ja, zoals ik hierboven al zei, het is een soort Beatles-'bijbel'. Misschien niet zo leuk voor de beginner die meer over the Beatles zelf wil weten, maar voor de muziekliefhebber die wil weten hoe die nummers allemaal tot stand kwamen bijna een must. En geweldig geschreven. Het zou ook een droge opsomming kunnen zijn geworden, maar het leest als een spannend boek.

De rest is niet in speciale volgorde.

Beatle (the Pete Best story)- Pete Best & Patrick Doncaster
Over (vooral) de Hamburg-tijd en hun 'misdragingen' daar.
The Beatles live - Mark Lewisohn
Net zoiets als het boek over de recording sessions, maar dan over de live optredens. Vooral leuke anecdotes uit de beginjaren.
The Beatles, autorized biografy - Hunter Davies
De 'officiele' biografie (nou ja, voordat het Anthology boek er was, denk ik).
Shout! - Philip Norman
De 'onofficiele' biografie, dus iets kritischer.
Het Beatles Dagboek - Har van Fulpen
Moet erbij omdat het het eerste Beatlesboek was dat ik had. Een van-dag-tot-dag beschrijving van hun carriere (en iets meer).
Thank U very Much (Mike McCartney's family album) - Mike McCartney
Geschreven door de broer van Paul McCartney, die ook veel van de vroege foto's uit de begintijd in Liverpool gemaakt heeft. Het is niet zozeer een aaneengesloten verhaal, als wel een verzameling anecdotes. Over hun jeugd en veel over de begintijd van de Beatles, voor de grote roem. Geweldige verhalen over Liverpool.
The Beatles (A Rolling Stone Press Book)
Meer de Amerikaanse kant van het verhaal. Veel redelijk onbekend fotomateriaal.

Tot mijn grote schande moet ik bekennen dat ik het Anthology boek nog steeds niet helemaal gelezen heb. * Jane neemt zich voor dat binnenkort eens te gaan doen


The Complete Beatles Recording Sessions en The Beatles Live van Mark Lewisohn zijn trouwens niet meer afzonderlijk (nieuw) te verkrijgen, maar wel samengebracht in The Complete Beatles Chronicle.

[Dit bericht is gewijzigd door Jane op 08-05-2003 13:08]

Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_10330038

Thanks voor de uitleg! Ik denk dat ik toch maar met Anthology begin, maar waarschijnlijk wordt daar binnenkort ook wel dat boek van Mark Lewisohn aan toegevoegd!

  zaterdag 10 mei 2003 @ 03:25:10 #25
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_10334228
Seborik heeft nog een paar uur om te kiezen... Wat zal het worden...?
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')