code:Maar nu wil ik dus dat er een lijst wordt samengesteld die alle artiesten in de db weergeeft. Nu staan er alleen iets van 40 nummers van Incubus.id tracknr artist track album
287 07 Incubus Make Yourself Make Yourself
288 08 Incubus Drive Make Yourself
etc...
Probeer het eens dmv Artist_Table ?
Dan koppel je gewoon een nummer in jouw complete_mp3_Table aan je Artist_Table en je bent klaar.
Want dit gaat niet lukken, want je zal namenlijk bij elke track die artist te zien krijgen.
Distinct gaat dus ook niet werken.
[edit]
Of je moet inderdaad 2 query's uit gaan voren..
[Dit bericht is gewijzigd door MlR op 20-04-2003 15:34]
quote:Ik zie steeds vaker dat dit soort dingen als PHP probleem gezien word
Op zondag 20 april 2003 15:22 schreef mabit het volgende:
select distinct(artiest) from database
quote:Nou, DISTINCT werkt keurog en wat raggie zei werkt ook
Op zondag 20 april 2003 15:30 schreef MlR het volgende:
Mag er op gewezen worden dat je dan wel een foute database structuur hebt?Probeer het eens dmv Artist_Table ?
Dan koppel je gewoon een nummer in jouw complete_mp3_Table aan je Artist_Table en je bent klaar.
Want dit gaat niet lukken, want je zal namenlijk bij elke track die artist te zien krijgen.
quote:Lees mn edit
Op zondag 20 april 2003 15:33 schreef Thomas B. het volgende:[..]
Nou, DISTINCT werkt keurog en wat raggie zei werkt ook
Dus ik ben tevreden. Tnx mensen
pleur maar dicht
quote:Jah, je hebt gelijk... het is natuurlijk een MySQL probleem. Maar ik kende het distinct-ding niet, dus ik zat te denken hoe ik in php de boel zo moest filteren zodat er nog maar een uit de lijst over zou blijven
Op zondag 20 april 2003 15:33 schreef Navelpluisje het volgende:[..]
Ik zie steeds vaker dat dit soort dingen als PHP probleem gezien word
. Dit is idd de eenvoudigste oplossing
.
quote:dmv een array vullen, en bij elke nieuwe row je array doorzoeken of 'ie al in je array staat, zoniet; toevoegen!
Op zondag 20 april 2003 15:35 schreef Thomas B. het volgende:[..]
Jah, je hebt gelijk... het is natuurlijk een MySQL probleem. Maar ik kende het distinct-ding niet, dus ik zat te denken hoe ik in php de boel zo moest filteren zodat er nog maar een uit de lijst over zou blijven
GL!
quote:Ik was al benieuwd of ze het door zouden hebben
Op zondag 20 april 2003 15:36 schreef MlR het volgende:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/17581717
quote:hehe, ja kan ook... maar distinct is een stukje makkelijker
Op zondag 20 april 2003 15:37 schreef MlR het volgende:[..]
dmv een array vullen, en bij elke nieuwe row je array doorzoeken of 'ie al in je array staat, zoniet; toevoegen!
GL!
quote:Het leven kan zo simpel zijn
Op zondag 20 april 2003 15:35 schreef Thomas B. het volgende:[..]
Jah, je hebt gelijk... het is natuurlijk een MySQL probleem. Maar ik kende het distinct-ding niet, dus ik zat te denken hoe ik in php de boel zo moest filteren zodat er nog maar een uit de lijst over zou blijven
quote:En dan ook gewoon 2 keer dezelfde reply neerzetten
Op zondag 20 april 2003 15:38 schreef Thomas B. het volgende:[..]
Ik was al benieuwd of ze het door zouden hebben
Ben soms een beetje ongeduldig
You're amasing
.....
maargoed, het werkt..succes
quote:Maar Mir heeft wel gelijk over het feit dat je je database verkeerd opgezet hebt... Misschien nu nog geen probleem maar het KAN later wel voor problemen gaan zorgen.
Op zondag 20 april 2003 15:30 schreef MlR het volgende:
Mag er op gewezen worden dat je dan wel een foute database structuur hebt?Probeer het eens dmv Artist_Table ?
[edit]
Of je moet inderdaad 2 query's uit gaan voren..
quote:ja, maar dat hou je altijd natuurlijk...
Op zondag 20 april 2003 17:35 schreef Me784 het volgende:[..]
Maar Mir heeft wel gelijk over het feit dat je je database verkeerd opgezet hebt... Misschien nu nog geen probleem maar het KAN later wel voor problemen gaan zorgen.
quote:Daarom is het vaak zinvol om eerst goed na te denken over het opzetten van een database in plaats van snel een database in elkaar zetten om vervolgens lekker snel met de internetpagina of met de aplicatie aan de gang te gaan. Om dit soort problemen te voorkomen want vaak kan je als je wat veranderd hebt in je database de rest van je code ook weer bijlangs lopen om te kijken wat je daar nou weer in moet wijzigen....
Op maandag 21 april 2003 01:00 schreef Thomas B. het volgende:
ja, maar dat hou je altijd natuurlijk...
Maar voor dit was het eik heel eenvoudig en wist ik precies wat ik nodig had, dus dat zit wel goed,
Maar van de week bijvoorbeeld, ik had de afgelopen tijd ergens een nieuwspostingsysteem voor ontworpen, maar toen kwam ik er achter dat ik eik nog een paar dingen miste... daar moetst ik bijvoorbeeld wel weer heel de db voor gaan veranderen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |