Wie heeft er intresse om de Dutch Power Cows (link!) te helpen de NR 1 postitie te heroveren bij het ECC2 Project !
Wat heb je nodig : Minimaal 1 PC en een internet verbinding.
Wat levert het op ? een Hoop fun en een leuke battle. Kijk hier (link!) ) eens voor de statistieken van 09-04 .
quote:Vind je
Op donderdag 10 april 2003 16:15 schreef robh het volgende:
spam?
quote:Als je vragen hebt kan je die het beste op het forum van GOT stellen ( daar waar de statistieken ook staan ! )
Op donderdag 10 april 2003 16:16 schreef sqlsmurft het volgende:[..]
Vind je
Ik vind dit wel kunnen en ga mee doen!
Dit is een distributed computing project om de door Certicom uitgeschreven ECC2-109 challenge op te lossen. In het algemeen kan er gezegd worden dat we met een heleboel pc's, over de gehele wereld, werken aan een poging om een botsing te creeren.
Iedere pc draait een stukje software dat DP (Distinguished Points) waarden uitrekent. Telkens als een pc een DP vindt, wordt deze naar de server opgestuurd. Deze server controleert of een andere pc een matching DP heeft geupload. Als dit het geval is, spreken we van een botsing (twee identieke DP waarden bestaan) en dan is deze Certicom challenge opgelost. In het kort komt het erop neer dat dit een methode is waarbij hun (Certicom) encryptiemethode getoetst wordt. Zij denken dat hun encryptiemethode goed is, wij proberen dat te bewijzen.
ECC2-109 is de opvolger van ECCp-109 waar op 15 oktober 2002 de twee benodigde DPtjes elkaar hadden gevonden. Meer informatie over ECC2-109 is te vinden op de site van Certicom.
Verder zijn er nog de officiele site van ECC2-109 en het ECC2 forum waar veel informatie is te vinden.
Tot slot kunnen de heren organisatoren bereikt worden op irc. Het adres is irc.ecompute.org poort 80 of 6667, #ecc2.
Wat is nu precies een DP botsing?
Iedere opgestuurde DP bevat 3 stukjes informatie. Dit zijn de X-waarde, de PCT-waarde, en de QCT-waarde. Wat we nodig hebben (om de challenge op te lossen) zijn 2 opgestuurde DP's die een identieke X-waarde hebben, maar verschillende PCT/QCT-waarden. Op het moment dat dit gebeurt, kunnen we relatief eenvoudig de challenge oplossen. Het opsturen van een DP-waarde dat overeenstemt met een eerder opgestuurde DP waarde wordt een botsing ofwel collision genoemd.
Hoe lang gaat dit duren?
Als we uitgaan van een 50% kans, dan is het aantal DP's dat we zoeken 20.500.000 DP's. Stukken minder dan ECCp. Het wordt verwacht dat dit project binnen 3-8 maanden is opgelost. Zaak is dus om zo snel mogelijk iedereen een client aan te smeren en elke pc die je tegenkomt te assimileren. Tijd om achterstand weg te werken is er niet, we moeten dit beestje bij de kop beetpakken en niet meer loslaten!
Ik ben nieuwsgierig naar de wiskundige achtergrond, waar kan ik meer hierover vinden?
Allereerst kun je veel informatie vinden over ECC in het algemeen op de site van Certicom. Er is daar ook specifieke informatie over ECC2-109 beschikbaar. Ten slotte heeft Chris, organisator van ECCp-109, een heel document (pdf) geschreven over ECC2-109, hoe het werkt, hoe het in elkaar zit etcetera.
quote:GOT?
Op donderdag 10 april 2003 16:19 schreef made het volgende:Als je vragen hebt kan je die het beste op het forum van GOT stellen ( daar waar de statistieken ook staan ! )
quote:sinds ik geen distributed.net client meer draai lijkt mijn stroomverbruik aardig af te nemen
Op donderdag 10 april 2003 16:16 schreef made het volgende:
Nee GEEN Spam, gewoon een verzoek om je niet gerbuikte processor kracht te gaan gebruiken !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |