abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 8 april 2003 @ 12:08:29 #1
18261 masterzipper
Nissan Skyline R34 GT-R
pi_9653672
In mijn omgeving zijn veel mensen die blowen en ook graag stukje autorijden (tja, soort zoekt soort). Zelf ben ik dus ook niet vies van een jointje achter het stuur en rook dus regelmatig een joint terwijl ik aan het rijden ben. Hier moet ik dan wel bij vertellen dat ik een doorgewinterde blower ben en een joint nauwelijks effect meer op mij heeft (gevoelsmatig).

Veel van mijn kameraden doen percies hetzelfde als mij en zijn ook allemaal doorgewinterde blowers.

Ik heb ooit in de High-Life gelezen dat doorgewinterde blowers vinden dat ze zelf beter/rustiger rijden als ze geblowd hebben. Ik heb mijn eigen situatie eens kritisch bekeken en ben tot de conclusie gekomen dat ik eigenlijk ook beter/rustiger rij als ik stoned ben.

Dit mede doordat een stoned iemand er meer van bewust is van het feit dat hij/zij onder invloed achter het stuur zit. Dit werd ook zo gezegd door de High-Life. Hierdoor houdt de bestuurder rekening met het vertragende effect van van wiet op de hersennen.

Vaak als ik dus nog niet geblowd heb merk ik dat ik sneller rij en iets agressiever/sneller opgefokt ben in het verkeer. Want natuurlijk nooit ten goede komt, agressie. Wanneer ik geblowd heb, rij ik zo hard als de weg het toelaat, maar meestal nooit harder dan 20 boven de maximale snelheid. (En ja, zelfs dan vindt mijn moeder het veilig en zij rijdt nooit boven de max. snelheid)

Alhoewel ik vaak blow achter het stuur, zal ik nooit met alcohol op achter het stuur kruipen en heb ik dat ook nog nooit gedaan. Alcohol is voor mij toch wel heel iets anders dan wiet.

Toch wil ik van jullie weten of jullie dit ook doen en of jullie dit wel tolerant vinden? Graag geen antwoorden als dat ik een vuile moordenaar ben en dat soort morale ongein, want daar heb ik gewoon geen zin in.

[url=http://www.middlehurst.co.uk]Nissan Skyline[/url] GT-R BNR-34 V-Spec II - (0 - 100km/h: 5,2 sec.) - (max.power: 280HP @ 6800rpm) - (max.torque: 400Nm @ 4400rpm)
  dinsdag 8 april 2003 @ 12:10:18 #2
27439 tRiZzZ
Nederlander
pi_9653703
ik rij ook altijd stoned en ik heb wel eens iets gelezen daarover: http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=19361 op fok..

maar volgens mij kan het echt geen kwaad hoor en is het 100x beter dan met alcohol op rijden

God Made Grass Man Made Booze Who Do You Trust?
  dinsdag 8 april 2003 @ 12:10:19 #3
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_9653705
Je vindt toch al dat het kan. Zegt al genoeg. Daar hoef ik echt niet meer tegenin te gaan.

Ik vind het niet kunnen. Als bestuurder zet je op die manier het leven van onwetende onschuldige mensen op het spel.

the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_9653717
waarom blow je als het toch nauwelijks effect heeft?
BlaBlaBla
pi_9653720
Kees van Kooten heeft daar wel eens een leuk stukje over voorgedragen. Hij vond (onder invloed van een flinke joint) het wonderbaarlijk dat op de snelweg de vangrails om de honderd meter een stuk doorliepen onder de grond en dan netjes weer naar boven kwamen.
In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  dinsdag 8 april 2003 @ 12:12:04 #6
18261 masterzipper
Nissan Skyline R34 GT-R
pi_9653734
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 12:10 schreef Ludwig het volgende:
Je vindt toch al dat het kan. Zegt al genoeg. Daar hoef ik echt niet meer tegenin te gaan.

Ik vind het niet kunnen. Als bestuurder zet je op die manier het leven van onwetende onschuldige mensen op het spel.


ik quote: Graag geen antwoorden als dat ik een vuile moordenaar ben en dat soort morale ongein

Moeilijk hè, LEZEN!

[url=http://www.middlehurst.co.uk]Nissan Skyline[/url] GT-R BNR-34 V-Spec II - (0 - 100km/h: 5,2 sec.) - (max.power: 280HP @ 6800rpm) - (max.torque: 400Nm @ 4400rpm)
pi_9653741
Blowen tast ook je reactievermogen aan net als alcohol en sommige medicijnen.

Gewoon niet onder invloed gaan rijden 't is alleen maar gevaarlijk voor de mede weggebruikers.

pi_9653761
ligt eraan hoe stoned je bent, ik was eerst goed stoned, en toen was het achteraf ook niet slim om te rijden, dus nu stap ik maar op de brommer als ik zo nodig een blowtje wil roken
pi_9653763
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 12:11 schreef the-O het volgende:
Kees van Kooten heeft daar wel eens een leuk stukje over voorgedragen. Hij vond (onder invloed van een flinke joint) het wonderbaarlijk dat op de snelweg de vangrails om de honderd meter een stuk doorliepen onder de grond en dan netjes weer naar boven kwamen.
  dinsdag 8 april 2003 @ 12:14:11 #10
18261 masterzipper
Nissan Skyline R34 GT-R
pi_9653764
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 12:11 schreef MarjoleinA het volgende:
waarom blow je als het toch nauwelijks effect heeft?
Waarom roken mensen??? Als ze er toch niks meer van voelen?

Puur macht der gewoonte en toch wel beetje verslaafd...

[url=http://www.middlehurst.co.uk]Nissan Skyline[/url] GT-R BNR-34 V-Spec II - (0 - 100km/h: 5,2 sec.) - (max.power: 280HP @ 6800rpm) - (max.torque: 400Nm @ 4400rpm)
pi_9653785
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 12:12 schreef masterzipper het volgende:

[..]

ik quote: Graag geen antwoorden als dat ik een vuile moordenaar ben en dat soort morale ongein

Moeilijk hè, LEZEN!


je wilt dus alleen maar positive reacties ??
als iemand tegen is en dat netjes zegt moet dat toch ook kunnen??
  dinsdag 8 april 2003 @ 12:15:05 #12
19357 Punica
Moraalriders on the storm
pi_9653788
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 12:10 schreef Ludwig het volgende:
Je vindt toch al dat het kan. Zegt al genoeg. Daar hoef ik echt niet meer tegenin te gaan.

Ik vind het niet kunnen. Als bestuurder zet je op die manier het leven van onwetende onschuldige mensen op het spel.


ja, als normale rijder doe je dat ook heb je 't stukkie wel gelezen ?
somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
pi_9653826
Ik ben het volledig met je eens. Ik hou ook van een jointje of twee op zijn tijd en merk ook dat wanneer ik geblowed heb, rustiger in het verkeer ben. Nou moet ik hierbij wel vertellen dat er bij mij wel een grens is. Ik ga niet rijden als ik de hele avond heb lopen paffen met een zooitje vrienden.

Ik ben het dus volledig met je eens. Ik heb zelf het gevoel dat wanneer ik stoned ben, me beter kan concentreren op de weg. Ik let beter op. Ik ben minder snel afgeleid en ben veel rustiger. Niks mis mee dus

[Dit bericht is gewijzigd door H20 op 08-04-2003 12:18]

pi_9653828
Helaas houden andere mensen er GEEN rekening mee dat jij ietwat vertraagt bent in je reacties. Kleine kinderen bijvoorbeeld die zomaar oversteken of een ouwe opa die besluit een stukkie te spookrijden als jij eraan komt.

Vroeger was ik hardcore smoker, ook achter t stuur. Helaas heb ik een keer een zwaar ongeluk gehad hierdoor... Gelukkig raakte niemand gewond, maar ik heb er wel wat van geleerd.

pi_9653831
als we geen kritiek mogen leveren, waar ben je dan op uit? alleen mensen die voorstanders zijn van blowen achter het stuur?
pi_9653861
Er zijn onderzoeken waaruit inderdaad blijkt dat stonende mensen veiliger rijden. Ik heb ooit nog een krantenartikel uitgeknipt met die strekking, en dat laten lezen aan iedereen die vond dat ik onverantwoordelijk bezig was.

Maar goed, ik zou het voor mezelf wel een keer willen testen. Net als dronken rijden op een circuit om te kijken wat alcohol met je doet. Eerst lekker blowen, en dan een rondje karren met zo'n raar intructeurtje. Ik weet bijna zeker dat ik stoned tenminste net zo goed rij als nuchter.

De politie vindt dat kennelijk ook; het is altijd leuk aangehouden te worden voor alcoholcontrole, je draait je raampje open en er komt een partij rook naar buiten waar de gemiddelde stoomtrein jaloers op is.. Even blazen, de P van prima, en weer door

Big dick.
  dinsdag 8 april 2003 @ 12:20:12 #17
38694 Unitz
Its all about 1's and 0s
pi_9653874
Ik vind blowen minder erg dan alcohol.. Maar het is en blijft een verdovend middel en zal je rijvaardigheid maar ook vooral je reactievermogen beïnvloeden.. Aangezien het met autorijden allemaal gaat en aankomt op reactievermogen vind ik het geen slim plan..
Ligt er natuurlijk ook aan hoe stoned je bent, als je 1.5 uur nadat je een joint hebt gerookt achter het stuur kruipt prima.. Maar een joint roken op de snelweg als bestuurder vind ik onverantwoord...
Een auto is een goed moordwapen en dat wil je echt niet op je geweten hebben.. Stel er gebeurd wat, als je stoned was zul je jezelf altijd afvragen wat wat er gebeurd alsik nuchter was?...Had bij wijze van spreke dat meisje nog geleefd die ineenkeer achter die auto vandaan kwam?..

[Dit bericht is gewijzigd door Unitz op 08-04-2003 12:22]

  dinsdag 8 april 2003 @ 12:20:20 #18
40771 Vulcanus
Urban Dance Squad
pi_9653877
Wanna see a joke, check a look-a-like
Wanna see a joke, check a look-a-like
Wanna see a joke, check a look-a-like
pi_9653878
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 12:17 schreef duckes het volgende:
als we geen kritiek mogen leveren, waar ben je dan op uit? alleen mensen die voorstanders zijn van blowen achter het stuur?
Jonge, lees eens goed:
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 12:08 schreef masterzipper het volgende:...

Toch wil ik van jullie weten of jullie dit ook doen en of jullie dit wel tolerant vinden?
...


Je kan best je kritiek melden, maar kom gewoon niet met zulke achterlijke berichten. Vertel waarom je het niet met hem eens bent en ga niet zeiken.
  Moderator dinsdag 8 april 2003 @ 12:22:09 #20
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_9653913
Ik ben het volledig met je eens. Ik hou ook van een biertje of vijf op zijn tijd en merk ook dat wanneer ik dronken heb, rustiger in het verkeer ben. Nou moet ik hierbij wel vertellen dat er bij mij wel een grens is. Ik ga niet rijden als ik de hele avond heb lopen zuipen met een zooitje vrienden.
Ik ben het dus volledig met je eens. Ik heb zelf het gevoel dat wanneer ik dronken ben, me beter kan concentreren op de weg. Ik let beter op. Ik ben minder snel afgeleid en ben veel rustiger. Niks mis mee dus
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_9653940
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 12:22 schreef belsen het volgende:
Ik ben het volledig met je eens. Ik hou ook van een biertje of vijf op zijn tijd en merk ook dat wanneer ik dronken heb, rustiger in het verkeer ben. Nou moet ik hierbij wel vertellen dat er bij mij wel een grens is. Ik ga niet rijden als ik de hele avond heb lopen zuipen met een zooitje vrienden.
Ik ben het dus volledig met je eens. Ik heb zelf het gevoel dat wanneer ik dronken ben, me beter kan concentreren op de weg. Ik let beter op. Ik ben minder snel afgeleid en ben veel rustiger. Niks mis mee dus

Keej, mooi ingekopt
Toch vin ik dat er zeker wel een verschil zit tussen drank en wiet.
  dinsdag 8 april 2003 @ 12:24:32 #22
18261 masterzipper
Nissan Skyline R34 GT-R
pi_9653957
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 12:17 schreef duckes het volgende:
als we geen kritiek mogen leveren, waar ben je dan op uit? alleen mensen die voorstanders zijn van blowen achter het stuur?
Je mag gerust je eigen mening hebben over stoned achter het stuur, alleen heb ik geen zin in mensen die al conclusies over mij hebben getrokken door alleen dit stukje te lezen en mij helemaal niet kennen.
quote:
Je vindt toch al dat het kan. Zegt al genoeg. Daar hoef ik echt niet meer tegenin te gaan
Deze meneer had dus al conclusies getrokken zonder mij te kennen en daar heb ik dus geen zin in.

Als je er tegen bent, goed! ieder zijn eigen meuk en dat hoor ik dan ook graag waarom JIJ er tegen bent.

[url=http://www.middlehurst.co.uk]Nissan Skyline[/url] GT-R BNR-34 V-Spec II - (0 - 100km/h: 5,2 sec.) - (max.power: 280HP @ 6800rpm) - (max.torque: 400Nm @ 4400rpm)
  dinsdag 8 april 2003 @ 12:26:08 #23
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_9653975
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 12:12 schreef masterzipper het volgende:

[..]

ik quote: Graag geen antwoorden als dat ik een vuile moordenaar ben en dat soort morale ongein

Moeilijk hè, LEZEN!


Waarom moet je daar nou mijn fotoboek mee vervuilen? Wat een onzin! Je vraagt om een mening en ik geef die. Ik zeg dat ik het niet "tolerant" vind. Wat wil je nou eigenlijk?
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_9653987
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 12:20 schreef H20 het volgende:

[..]

Jonge, lees eens goed:
[..]

Je kan best je kritiek melden, maar kom gewoon niet met zulke achterlijke berichten. Vertel waarom je het niet met hem eens bent en ga niet zeiken.


okee dan, nou bij deze dan. onverantwoord, het beiinvloed toch het reactievermogen. ik vind zelfs dat ze een soort apparaatje moeten ontwikkelen, net zoals het apparaatje voor het blazen voor alcohol, voor het blowen. het is, vind ik, net zo gevaarlijk als alcohol (in het verkeer)
  dinsdag 8 april 2003 @ 12:27:22 #25
18261 masterzipper
Nissan Skyline R34 GT-R
pi_9654000
quote:
Op dinsdag 8 april 2003 12:20 schreef H20 het volgende:

[..]

Jonge, lees eens goed:
[..]

Je kan best je kritiek melden, maar kom gewoon niet met zulke achterlijke berichten. Vertel waarom je het niet met hem eens bent en ga niet zeiken.


THNX 4 the backup Gozer!

Wij blowers moeten voor elkaar opkomen!

[url=http://www.middlehurst.co.uk]Nissan Skyline[/url] GT-R BNR-34 V-Spec II - (0 - 100km/h: 5,2 sec.) - (max.power: 280HP @ 6800rpm) - (max.torque: 400Nm @ 4400rpm)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')