Pas na inschakeling van rechtshulp in oktober 2002 (toen de garantie dreigde te verlopen na 1 jaar) ging het zaakje een beetje rollen, en ging de dealer voor het eerst de auto onderzoeken. Zonder alteveel resultaat; nog steeds last van storingen.
Een kort overzichtje:
-Clio gaf uitzichzelf gas
-Ging na 'reset' bij garage uit zich zelf gas terugnemen en kwam niet boven 50 a 60 km/u op snelweg
-moest weggesleept worden nadat de elektronica keer geheel 'dood' was; accu deed het nog en leidingen bleken niet gebroken
-oplichtende dashboardlampjes bij het gebruik van ruitenwisserinterval
-2x olie bij moeten vullen na onderhouds/onderzoeksbeurt terwijl een nota voor onder andere olie bijvullen werd gestuurd
-inmiddels lichten soms ALLE storingslampjes enige secondes op; je schrikt je een ongeluk
-de motor reageert schokkerig en niet alleen bij koude start
-en nog vele andere foutjes/nalatigheden van de betreffende dealer
Ik wacht nu de slotreactie van de advocaat van de dealer af voordat 'de zaak' voor de rechter komt. Maar wat me zo verbaast: in dit (en andere fora) hoor je zelden over mensen die last hebben van storinkjes. Als ik echter bij m'n dealer (of met pech bij een andere dealer gestrand was) hoorde ik zat mensen klagen over electronische storingen; niet alleen met de (nieuwe) Clio, maar ook met de Laguna.
Jammer dat Renault Nederland zowel tijdens als na de garantieperiode op geen enkel mailtje of brief reageert. En de dealer speelt het nu via z'n advocaat. Het gaat waarschijnlijk leiden tot de gang naar de rechter om de ontbinding van de koop erdoor te krijgen, maar zoiets is natuurlijk niet klantvriendelijk, laat staan dat het prettig is om in een gebrekkige auto te rijden.
Begrijp me goed, dit is al mijn 4e auto en zelfs de 3e Renault; en dan valt het rauw op je dak als je zo in de kou staat met een vrijwel nieuwe auto...
Heeft iemand ook zulke storingen gehad, of zo'n geschil met z'n dealer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |