abonnement Unibet Coolblue
pi_9275835
Ik heb sinds de aankoop van mijn Renault Clio Privilege 1.4 RN in oktober 2001 zeer veel problemen gehad. Tal van elektronische storingen; tal van onderzoeken; zeer veel tijd&moeite om eruit te komen met eerste de dealer en daarna Renault Nederland; maar zonder succes.

Pas na inschakeling van rechtshulp in oktober 2002 (toen de garantie dreigde te verlopen na 1 jaar) ging het zaakje een beetje rollen, en ging de dealer voor het eerst de auto onderzoeken. Zonder alteveel resultaat; nog steeds last van storingen.

Een kort overzichtje:
-Clio gaf uitzichzelf gas
-Ging na 'reset' bij garage uit zich zelf gas terugnemen en kwam niet boven 50 a 60 km/u op snelweg
-moest weggesleept worden nadat de elektronica keer geheel 'dood' was; accu deed het nog en leidingen bleken niet gebroken
-oplichtende dashboardlampjes bij het gebruik van ruitenwisserinterval
-2x olie bij moeten vullen na onderhouds/onderzoeksbeurt terwijl een nota voor onder andere olie bijvullen werd gestuurd
-inmiddels lichten soms ALLE storingslampjes enige secondes op; je schrikt je een ongeluk
-de motor reageert schokkerig en niet alleen bij koude start
-en nog vele andere foutjes/nalatigheden van de betreffende dealer

Ik wacht nu de slotreactie van de advocaat van de dealer af voordat 'de zaak' voor de rechter komt. Maar wat me zo verbaast: in dit (en andere fora) hoor je zelden over mensen die last hebben van storinkjes. Als ik echter bij m'n dealer (of met pech bij een andere dealer gestrand was) hoorde ik zat mensen klagen over electronische storingen; niet alleen met de (nieuwe) Clio, maar ook met de Laguna.

Jammer dat Renault Nederland zowel tijdens als na de garantieperiode op geen enkel mailtje of brief reageert. En de dealer speelt het nu via z'n advocaat. Het gaat waarschijnlijk leiden tot de gang naar de rechter om de ontbinding van de koop erdoor te krijgen, maar zoiets is natuurlijk niet klantvriendelijk, laat staan dat het prettig is om in een gebrekkige auto te rijden.

Begrijp me goed, dit is al mijn 4e auto en zelfs de 3e Renault; en dan valt het rauw op je dak als je zo in de kou staat met een vrijwel nieuwe auto...

Heeft iemand ook zulke storingen gehad, of zo'n geschil met z'n dealer?

pi_9276102
bij m'n clio 1.4 rn maxx '99 is vanwege uitval van de dashboard verlichting binnen 't eerste jaar een nieuwe klokkenwinkel geplaatst.
Verder nergens last van gehad......
  vrijdag 21 maart 2003 @ 07:48:03 #3
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9276212
Zie mijn ervaringen in: Clio Diesel probje
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')