abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 maart 2003 @ 22:54:31 #1
3878 Vork
Manisch creatief
pi_9077008
Ok, na het succes van deel 1 'De fiets' een opdracht van vorige week, vervolgen we met het volgende deel, in de hoop dat het net zo'n succes wordt als de vorige.

De opdracht is vrij simpel: fotografeer de mens.
Dit kunnen 1 of meerdere mensen zijn, bekende, onbekende, een zelfportret, actiefoto's, close-up's, het maakt allemaal niet uit. Iedereen is vrij in wat hij of zij doet, zolang de mens op je vers geschoten plaat staat afgebeeld.

Normaliter trapt de topicstarter af, dat deed ik vorige week al niet en nu ook niet, nouja vooruit een oude foto dan om erin te komen:


Een weerspiegeling vanuit de trein genomen, ergens vorig jaar toen ik mij stierlijk verveelde. Een redelijk lange sluitertijd zorgde voor dit kleurrijke resultaat. En voor de mensne die het zich nog afvragen, ja dat ben ik zelf.

ps. O, het zou ook leuk zijn om wat bij je foto's te vertellen, hoe je hem hebt gemaakt, je camera merk, type instellingen, waar je 'm hebt gemaakt of wat je probeert uit te beelden. Een kleine uitleg kan iets extra's aan je foto meegeven

[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 12-03-2003 23:00]

  woensdag 12 maart 2003 @ 22:59:29 #2
23157 DD_
Close the world, txen eht nepO
pi_9077178
damn het wordt langzaam echt tijd dat ik een betere camera koop, die minolta dimage e203 hierzo heb niet al teveel mogelijkheden eigenlijk
Imprint the memory into the consciousness.
Rewrite the record.......
The thing you don't remember is the thing that didn't exist
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 12 maart 2003 @ 23:02:47 #3
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_9077307
De CD-speler gebruikende mens..

Foto is gemaakt met een Pentax EI-200 in een vrij donkere discotheek, zonder flits. De handen zijn van Ben Liebrand, voor de niet-kenners, een vrij bekende mixer, vooral in de jaren 80.

[Dit bericht is gewijzigd door qltel op 12-03-2003 23:04]

pi_9077323

Foto die al op mijn harde schijf stond, gemaakt in Marokko

ik heb ook nog geen digitale fotocamera. Foto is gemaakt met mij Olympus IS 100-s (waar ik nog steeds geen handleiding bij heb kunnen vinden )

Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 12 maart 2003 @ 23:07:53 #5
39266 mr_broccoli
Fear and Loathing...
pi_9077472

Pretzel
Een foto van een vriend van me... hij wilde wat nieuwe fotos voor zijn FOK account en ik heb deze geschoten... kleuren natuurlijk een beetje bijgewerkt op de PC. Merk wel dat dieptewerking nog niet echt wil vlotten met dat digitale cameraatje van me...


Pretzel bij zonsondergang
Zelfde idee als hierboven...

You're right, actually. I am pretty- I'm, I'm pretty troubled and I'm, I'm pretty confused. But I... and I'm afraid. Really, really afraid. Really afraid. But I... I... I think you're the fucking Antichrist.
pi_9077547
Gisteren uit mijn digicam komen rollen (onbewerkt):

Back off, you sentimental 'moralknights' !
pi_9077582
Das ook een manier om niet duidelijk met je kop in beeld te hoeven

Maarjaa gelukkig heeft niet iedereen daar last van

pi_9077603
Alvast een opwarmertje van mij.

De mens met de touwtjes in handen vergezeld door zijn trouwe 4 voeter... of zoiets

Foto gemaakt in de Utrechtsestraat in Amsterdam, ze kwamen toevallig voorbij toen ik daar liep
Canon Digital Ixus v3 gewoon op auto stand... helaas dat de mens niet zo scherp is.

more to come...

pi_9077659
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:12 schreef BoJo het volgende:
Alvast een opwarmertje van mij.

De mens met de touwtjes in handen vergezeld door zijn trouwe 4 voeter... of zoiets

[afbeelding]

Foto gemaakt in de Utrechtsestraat in Amsterdam, ze kwamen toevallig voorbij toen ik daar liep
Canon Digital Ixus v3 gewoon op auto stand... helaas dat de mens niet zo scherp is.

more to come...


Haha het is wel een hele leuke foto
je moet zoiets ook maar net tegen komen
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_9077698
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:13 schreef Vava het volgende:

[..]

Haha het is wel een hele leuke foto
je moet zoiets ook maar net tegen komen


dankje... ga maar een dagje in Amsterdam staan, komt van alles voorbij huppellen
pi_9077741
Oké, om te beginnen ook een oudje.

Deze man zag ik af en toe over straat lopen, en ik vroeg of ik een portret mocht maken. Gezegd dat het slechts 1/15e seconde zou duren, mee naar binnen gehaald (achtergrond en lamp had ik al klaar staan) en gefotografeerd. Bleek later de Imam van de moskee hier te zijn. Nooit meer gesproken, en heeft ook nooit om een afdruk gevraagd.
Vind het zelf een geslaagd portret.

De scan is matig, het origineel haarscherp.
Camera: Mamiya C330 (2oog) met 80mm standaard lens; een paraplulamp.

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  woensdag 12 maart 2003 @ 23:18:17 #12
45796 Offy
rooi'n bin kwooi'n
pi_9077812
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:16 schreef the-O het volgende:
Oké, om te beginnen ook een oudje.
Wow...Das een mooie! (Wel een engerd trouwens)
Op zaterdag 2 oktober 2004 19:35 schreef Ouwesok het volgende:
Je zit daar prinsheerlijk op een appel te kauwen terwijl ik mijn ouwe trouwe meetzoeker afvuur _O-
pi_9077885
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:16 schreef the-O het volgende:
Oké, om te beginnen ook een oudje.
Wel vet dat je dat dan durft... denk niet dat ik het lef heb om zomaar iemand van de straat te plukken.

Mooie foto lekker dramatisch effect.

pi_9077977
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:14 schreef BoJo het volgende:

[..]

dankje... ga maar een dagje in Amsterdam staan, komt van alles voorbij huppellen


Ga ik zeker doen binnenkort gewoon al het maffe op de foto zetten beter dan al die foto's van het centraal station en het paleis op de dam
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_9078032
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:20 schreef BoJo het volgende:

[..]

Wel vet dat je dat dan durft... denk niet dat ik het lef heb om zomaar iemand van de straat te plukken.


Als ik alle portretten ga plaatsen van onbekenden ben ik nog even bezig.
Overigens vind ik de man totaal niet eng, hij heeft wel een bepaalde waardigheid. Hij werd ook niet warm of koud van het gebeuren, liet het over zich heen komen en verdween weer.

[Dit bericht is gewijzigd door the-O op 12-03-2003 23:27]

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
  woensdag 12 maart 2003 @ 23:26:37 #16
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9078101

Hier in Kamloops, is al een half jaartje oud ondertussen. De man zat rustig op zijn vrouw te wachten die net koffie aan het kopen was. Volgens mij voelde hij zich heel speciaal dattie zomaar op de foto kwam.

Analoog, zelf afgedrukt en vervolgens ingescand. (Ilford FP4)

Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
  woensdag 12 maart 2003 @ 23:27:51 #17
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_9078153
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:20 schreef BoJo het volgende:

[..]

Wel vet dat je dat dan durft... denk niet dat ik het lef heb om zomaar iemand van de straat te plukken.

.....


Was voor mij beetje eng in het begin, maar na een paar keer went het wel hoor. Zolang je Nee's maar niet persoonlijk gaat nemen enzo
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_9078184
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:23 schreef Vava het volgende:

[..]

Ga ik zeker doen binnenkort gewoon al het maffe op de foto zetten beter dan al die foto's van het centraal station en het paleis op de dam


Ja dat soort foto's hebben een hoog "ik-ben-een-tourist" gehalte.

Haha... misschien kom ik je wel tegen

pi_9078247
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:28 schreef BoJo het volgende:

[..]

Ja dat soort foto's hebben een hoog "ik-ben-een-tourist" gehalte.

Haha... misschien kom ik je wel tegen


Dat zou leuk zijn als je een meisje ziet met donker haar en een Olympus IS 100 s fototoestel ben ik het
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 12 maart 2003 @ 23:32:27 #20
11170 jerney
catlady 4life
pi_9078302

M'n beste vriendin
Ze had wat foto's nodig voor een castingbureau

pi_9078889
Nouw, ik maak nog wel eens een betere, indien ik wat interessantere mensen in de buurt heb.


Ik dus, Kodak 3900 / Black & White (echt!), beetje overbelichting...

Zelfde, geen overbelichting, lagere sluitertijd.

Wat meer overbelichting, hogere sluitertijd.

[Dit bericht is gewijzigd door Mike op 13-03-2003 03:00]

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_9079017
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:26 schreef Dagobert het volgende:
[afbeelding]


Analoog, zelf afgedrukt en vervolgens ingescand. (Ilford FP4)


Mooie foto Dagobert, fijn contrast en mooi scherp.
Wel wordt mijn aandacht afgeleid door die vreemde lichtval op het shirt links, maar dat was er dus gewoon. Dacht eerst dat het een tekening was. Goeie kop.
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:32 schreef jerney het volgende:
[afbeelding]


Ze had wat foto's nodig voor een castingbureau


En?

De pose lijkt niet echt ' naturel ' maar wel goed belicht en afgedrukt. Zelf gedaan of laten doen?

In veel gevallen is een scheve horizon dan ook de juiste.
pi_9079380

deze man kwam ik tegen bij een wandeling door delft, hij poseert erg drama zoals je ziet,

genomen met een minolta dynax 505si, zelf afgedrukt in mijn bakamer

de instellingen weet ik jammergenoeg niet meer...

edit: gebruikte film was ook ilford fp4 125 asa

  donderdag 13 maart 2003 @ 00:13:29 #24
11170 jerney
catlady 4life
pi_9079524
quote:
Op woensdag 12 maart 2003 23:56 schreef the-O het volgende:

En?

De pose lijkt niet echt ' naturel ' maar wel goed belicht en afgedrukt. Zelf gedaan of laten doen?


oh dit is gewoon met m'n digicam gemaakt.

(ze zit in een reclame, maar heb hem nog nooit voorbij zien komen Hij schijnt ook niet boeiend te zijn en ze had auditie voor dat zwaar irritante lessinispotje met die drie meisjes in die auto op de markt, maar ze was toen zo zenuwachtig dat ze hem een beetje verkloot had)

Ze is nu bezig met making of a model, als opstapje.. maar ze wil echt gaan acteren.. Ze is ook bezig met "de trap" nu, naast haar studie psychologie. Die muts krijgt nog eens een maagzweer.

  donderdag 13 maart 2003 @ 00:26:31 #25
19297 stinkie
Homo Tampeloeris Collosalus
pi_9079839

Deze is van afgelopen zomer in Egypte, gemaakt met een sony digicam.

Enige film/foto werk dat ik nog doe is onderwater, gewone fototoestellen heb ik niet meer.

Dat wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat een ander aan, voor hij het ziet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')