abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8929355
Voor de mensen die houden van een beetje luchtvaart maar toch iets verder willen kijken dan de neus van hun tweebladige propellor:

http://www.medphys.ucl.ac.uk/~martins/orbit/orbit.html

Dit programma heeft zoals het hoort Newtonian Flight Model!!
M.a.w. als je in de ruimte een steen ergens heen gooit, blijft de steen met dezelfde snelheid en richting doorvliegen tot een andere kracht die snelheid/richting verandert.

Na al die vervelende ruimteschietspelletjes als Freespace en X:Beyond the Frontier nu gewoon lekker de Space Shuttle Atlantis lanceren, in een baan om de aarde brengen en docken met de ISS of whatever je zin in hebt!

Het programma heeft natuurlijk meer scheepjes plus dat de community heel hard modellen aan het toevoegen is! Wil je een Ariane of Apollo lanceren en een Telstar in de ruimte planten? No problemo! Wil je de maanlanding doen? Ga je gang!

Verwacht alleen niet dat je het in een uurtje totaal onder de knie hebt. Enig verstand van astronomie, natuurkunde (en voor de flightplanners onder ons: wiskunde) en flight mechanics is best handig om het onderste uit de kast te halen, hoewel stunten en arcade grollen ook kan.

Het programma is nog steeds in ontwikkeling, wie weet kunnen we op een dag ook interstellaire reizen maken. Zou zeggen: geniet

pi_8929466
Ziet er goed uit
Thuis maar ff uitproberen..
pi_8929477
Cool, doet me denken aan Space Simulator van MicroShit. Ik ga m zeker volgen.
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:23:47 #4
39446 303
(C) Roland
pi_8929646
quote:
ORBITER is a free flight simulator that goes beyond the confines of Earth's atmosphere.
Vaag dat dit gratis kan, even installeren
Installing a new program will always screw up at least one old one.
pi_8929743
Ziet er goed uit!
Even uitproberen
pi_8930092
Ik snap er niks van, hoe bestuur je dat ding nou?

Ik kom maar niet weg van waar ik begin...

pi_8930176
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:41 schreef clowntje het volgende:
Ik snap er niks van, hoe bestuur je dat ding nou?

Ik kom maar niet weg van waar ik begin...

Eh... de besturing is ff op studeren... Heb je een beetje een idee hoe je een ruimtevaartuig bestuurt? En welke heb je gekozen dan, en sta je op de grond of zweef je al in de ruimte?
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:52:51 #8
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_8930363
Errug mooi.....errug gratis.........heeeeel errug moeilijk.

Beetje kennis van natuurkunde vereist : lees de orbiter.pdf maar eens....en dan vooral alle formules die aan het eind staan.

SpaceShuttle kreeg ik weliswaar in de lucht ... daarna begon ik loopings te maken, vervolgens stuwrakketen afstoten en dan met brandstoftank en al op de Aarde weer landen

"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
  vrijdag 7 maart 2003 @ 11:52:59 #9
17205 Profesor
I have a dream!
pi_8930365
Systeem eisen?

Moi:
Pentium I 100Mhz
32 Mb met 2 gig harde schijf.
Telefoonmodem

tragisch dus...

[url=http://forum.fok.nl/showtopic.php/297546] ~Profesor geeft spreekuur~ [/url] Professor zou wel een vrij trieste and pretentieuze nick zijn voor iemand die zoveel semi-doordachte nonsens post.
pi_8930672
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:52 schreef Kptelmo het volgende:
Errug mooi.....errug gratis.........heeeeel errug moeilijk.

Beetje kennis van natuurkunde vereist : lees de orbiter.pdf maar eens....en dan vooral alle formules die aan het eind staan.

SpaceShuttle kreeg ik weliswaar in de lucht ... daarna begon ik loopings te maken, vervolgens stuwrakketen afstoten en dan met brandstoftank en al op de Aarde weer landen

Mwoah na een keer of twintig begin je wel gevoel te krijgen in het lanceren van de shuttle hoor... timing en enige precisie is noodzakelijk met proberen in een baan te komen... ga je te vroeg schuin vliegen heb je teveel last van de luchtweerstand (boven 130 KM ben je er pas echt helemaal uit, maar je moet al veel eerder gaan draaien) en als je te laat begint is je brandstof op voordat je genoeg snelheid hebt om niet terug te vallen. Je hoeft het niet te berekenen, maar een beetje aanvoelen waar de formules over gaan helpt wel
pi_8930760
Voor de mensen die meteen de lucht in willen: hier de quickstart!!

Edit: een link is toch beter

http://www.medphys.ucl.ac.uk/~martins/orbit/quicks.html

pi_8930851
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:52 schreef Profesor het volgende:
Systeem eisen?

Moi:
Pentium I 100Mhz
32 Mb met 2 gig harde schijf.
Telefoonmodem

tragisch dus...

Ja met deze machine kom je wel wat stuwkracht tekort Kun je geen booster aankoppelen?

Standard distribution

233 MHz PC or better (Pentium, Athlon, etc.)
64MB RAM or more
Windows 95/98/ME/2000/XP
Direct3D 7.0 or higher, and DirectX compatible 3D graphics accelerator card with at least 4MB of video RAM; 16bit z-buffer or higher (24bit or higher recommended)
640x480 display resolution (800x600 or higher recommended)
Approximately 30MB of free disk space (mostly for planetary texture maps)
DirectX compatible joystick (optional)

pi_8931873
Ik snap er geen hol van..
  vrijdag 7 maart 2003 @ 14:46:28 #14
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_8934773

Dit word mijn SOG project !

The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  vrijdag 7 maart 2003 @ 18:05:35 #15
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_8939540
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 14:46 schreef Notorious_Roy het volgende:

Dit word mijn SOG project !

Wat is dat?
Action is the enemy of thoughts
  vrijdag 7 maart 2003 @ 22:02:23 #16
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_8944227
Gaaf! Normaal gesproken moet je voor zulke games een flinke duit betalen.

Maar even downloaden

Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_8944263
Houston we've got a problem...
They say it's free..
Are they going nuts down on earth

Screenshots zien er goed uit
Heb het gedownload

<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
pi_8944368
Als ik zo die screenshots bekijkt lijkt het op het oude MS Space Simulator.

Btw heeft iemand een mirror van die site? want alle 4 de download mogelijkheden op de site werken niet

pi_8944400
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:13 schreef Alcyone het volgende:
Voor de mensen die houden van een beetje luchtvaart maar toch iets verder willen kijken dan de neus van hun tweebladige propellor:

Na al die vervelende ruimteschietspelletjes als Freespace en X:Beyond the Frontier nu gewoon lekker de Space Shuttle Atlantis lanceren, in een baan om de aarde brengen en docken met de ISS of whatever je zin in hebt!

Verwacht alleen niet dat je het in een uurtje totaal onder de knie hebt. Enig verstand van astronomie, natuurkunde (en voor de flightplanners onder ons: wiskunde) en flight mechanics is best handig om het onderste uit de kast te halen, hoewel stunten en arcade grollen ook kan.

Moet je het simulatiespel Apollo 18 es proberen......
<a href="http://www.vwkweb.nl/" rel="nofollow" target="_blank">[b]Vereniging voor weerkunde en klimatologie[/b]</a>
<a href="http://www.estofex.org/" rel="nofollow" target="_blank">[b]ESTOFEX[/b]</a>
  Donald Duck held vrijdag 7 maart 2003 @ 22:14:17 #20
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_8944439
Nu ook aan het downloaden, ben benieuwd
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_8960937
Werkt het een beetje als Flight Simulator, daar kan ik wel goed mee overweg.
[Dit bericht is gewijzigd door -Dark_VisioN- op 10-04-2003 0:26]
  zaterdag 8 maart 2003 @ 19:56:53 #22
8372 Bastard
Persona non grata
pi_8961243
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 19:47 schreef -Dark_VisioN- het volgende:
Werkt het een beetje als Flight Simulator, daar kan ik wel goed mee overweg.
Dus als je een boeing 747 kan landen, kun je ook aanmeren aan een ruimte station?
The truth was in here.
pi_8963204
quote:
Op zaterdag 8 maart 2003 19:56 schreef Bastard het volgende:

[..]

Dus als je een boeing 747 kan landen, kun je ook aanmeren aan een ruimte station?

Het ging meer om de besturing en gameplay in het algemeen
[Dit bericht is gewijzigd door -Dark_VisioN- op 10-04-2003 0:26]
pi_8971753
DirectX..
quote:
Op vrijdag 7 maart 2003 11:23 schreef 303 het volgende:

[..]

Vaag dat dit gratis kan, even installeren

Vaag? Neh.. nog nooit gehoord dat 'gratis' software de laatste paar jaar met grote stappen vooruit is gegaan? (qua kwaliteit)

Bekijk dit maar eens: http://www.racer.nl

Do you ever have that feeling where you're not sure if you're awake or still dreaming?
pi_9194041
ik heb hem ook gedownload en het ziet er goed uit

alleen lukt het me niet om met de Atlantis de ruimte in te komen. de boosters vallen er te vroeg (en automatisch ) vanaf waardoor ik weer terug op de aarde val. weet iemand hoe ik toch in de ruimte kom?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')