Ik heb een kleine onderneming en ik ben de omzetbelasting aangifte in te vullen. Ik kom uit op 1420 euro BTW die ik moet afdragen.
Nu zie ik staan dat ik via de 'vermindering BTW voor kleine ondernemers' regeling een groot deel (1158 euro) daarvan kan aftrekken.
Dat is natuurlijk superrelaxed, maar zijn daar ook nadelen aan verbonden??
Alvast bedankt!
ik heb dit zelf ook gedaan, en scheelt echt veel uitzoekwerk hoor! (enig nadeel is dat een boekhouder geld kost, maarja als ondernemer moet je geld uit durven te geven)
quote:Ik heb bewust geen boekhouder genomen. In de eerste plaats scheelt dat een hoop geld maar mijn voornaamste reden is dat ik zelf inzicht wil krijgen in de belastingregels en mijn administratie.
Op dinsdag 25 februari 2003 16:32 schreef RipCurl het volgende:
neem een boekhouder die dit voor je doet. weet je zeker dat je betaald wat je moet betalen en geen cent minder.ik heb dit zelf ook gedaan, en scheelt echt veel uitzoekwerk hoor! (enig nadeel is dat een boekhouder geld kost, maarja als ondernemer moet je geld uit durven te geven)
Ik denk dat ik daar best wel in geslaagd ben. Alleen sommige dingen wil ik effe dubbelchecken om geen gezeik te krijgen later...
quote:Nadelen: NEE, geen enkele!
Op dinsdag 25 februari 2003 16:08 schreef schwa78 het volgende:
Ik heb een kleine onderneming en ik ben de omzetbelasting aangifte in te vullen. Ik kom uit op 1420 euro BTW die ik moet afdragen.Nu zie ik staan dat ik via de 'vermindering BTW voor kleine ondernemers' regeling een groot deel (1158 euro) daarvan kan aftrekken.
Dat is natuurlijk superrelaxed, maar zijn daar ook nadelen aan verbonden??
quote:Mijn ervaring: een boekhouder levert zijn geld wel weer op! Je wilt niet weten hoeveel regeltjes, wetjes en trucjes er zijn waar je als mens geen weet van hebt.
Op dinsdag 25 februari 2003 16:41 schreef schwa78 het volgende:[..]
Ik heb bewust geen boekhouder genomen. In de eerste plaats scheelt dat een hoop geld maar mijn voornaamste reden is dat ik zelf inzicht wil krijgen in de belastingregels en mijn administratie.
Ik denk dat ik daar best wel in geslaagd ben. Alleen sommige dingen wil ik effe dubbelchecken om geen gezeik te krijgen later...
Mijn advies: laat de boekhouding over van mensen met verstand van zaken. Het scheelt je een hoop tijd en voorkomt fouten (en dus boetes, naheffingen, onnodige kosten en meer van die ellende).
Een goede boekhouder levert je boekhouding zo af dat je zelf voldoende inzicht krijgt in wat je doet.
quote:Mijn ervaring: er zit een gigantisch kwaliteitsverschil tussen boekhouder a en boekhouder B, dus informeer jezelf goed, of informeer bij mede-ondernemers naar een goede!
Op dinsdag 25 februari 2003 17:59 schreef ElisaB het volgende:[..]
Mijn ervaring: een boekhouder levert zijn geld wel weer op! Je wilt niet weten hoeveel regeltjes, wetjes en trucjes er zijn waar je als mens geen weet van hebt.
Mijn advies: laat de boekhouding over van mensen met verstand van zaken. Het scheelt je een hoop tijd en voorkomt fouten (en dus boetes, naheffingen, onnodige kosten en meer van die ellende).
Een goede boekhouder levert je boekhouding zo af dat je zelf voldoende inzicht krijgt in wat je doet.
quote:Ik neem geen boekhouder
Op dinsdag 25 februari 2003 19:11 schreef Essebes het volgende:[..]
Mijn ervaring: er zit een gigantisch kwaliteitsverschil tussen boekhouder a en boekhouder B, dus informeer jezelf goed, of informeer bij mede-ondernemers naar een goede!
En ik ben al klaar met de aanslag
quote:Zeg niet dat ik niet gewaarschuwd heb
Op dinsdag 25 februari 2003 20:12 schreef schwa78 het volgende:
Ik neem geen boekhouder
quote:Al? Over welke periode gaat het hier?? Ik weet niet beter of je doet aangifte per kwartaal of per jaar en in beide gevallen dient het binnen een maand na afloop van de periode binnen te zijn. Ben ik verkeerd ingelicht??
En ik ben al klaar met de aanslag
quote:Ik doe het per jaar...
Op dinsdag 25 februari 2003 20:18 schreef ElisaB het volgende:[..]
Zeg niet dat ik niet gewaarschuwd heb
[..]Al? Over welke periode gaat het hier?? Ik weet niet beter of je doet aangifte per kwartaal of per jaar en in beide gevallen dient het binnen een maand na afloop van de periode binnen te zijn. Ben ik verkeerd ingelicht??
Het eerste jaar althans. Waarschijnlijk moet het voortaan per kwartaal/
Op het aangiftebiljet staat dat het voor 1 april binnen moet zijn. Misschien omdat dit de eerste keer is.
quote:Ja, dat zou kunnen. Kan het me niet meer herinneren, maar je kan heel goed gelijk hebben! Hou ons op de hoogte!
Op dinsdag 25 februari 2003 20:45 schreef schwa78 het volgende:
Op het aangiftebiljet staat dat het voor 1 april binnen moet zijn. Misschien omdat dit de eerste keer is.
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 17:59 schreef ElisaB het volgende:[..]
Mijn ervaring: een boekhouder levert zijn geld wel weer op! Je wilt niet weten hoeveel regeltjes, wetjes en trucjes er zijn waar je als mens
ach gut, arme boekhouders
geen weet van hebt.
wij hebben meerdere klanten die zo bij ons te werk gaan en deze zijn allemaal zeer tevreden
en wat betreft de KOR zou je hier even moeten kijken
http://www.lorijn.nl/load.htm?ondern/omzetbel/kor.htm
quote:Is het heel erg dat ik geen idee heb wat jij bedoelt??
Op dinsdag 25 februari 2003 22:44 schreef Smirnoff_ice het volgende:[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |