abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_8710692
Hoi,

Ik heb een kleine onderneming en ik ben de omzetbelasting aangifte in te vullen. Ik kom uit op 1420 euro BTW die ik moet afdragen.

Nu zie ik staan dat ik via de 'vermindering BTW voor kleine ondernemers' regeling een groot deel (1158 euro) daarvan kan aftrekken.

Dat is natuurlijk superrelaxed, maar zijn daar ook nadelen aan verbonden??

Alvast bedankt!

pi_8710751
0800-0443 bellen
* * * * *
  dinsdag 25 februari 2003 @ 16:32:08 #3
10016 RipCurl
Surfin the web, not the waves
pi_8711095
neem een boekhouder die dit voor je doet. weet je zeker dat je betaald wat je moet betalen en geen cent minder.

ik heb dit zelf ook gedaan, en scheelt echt veel uitzoekwerk hoor! (enig nadeel is dat een boekhouder geld kost, maarja als ondernemer moet je geld uit durven te geven)

I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day.
pi_8711328
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 16:32 schreef RipCurl het volgende:
neem een boekhouder die dit voor je doet. weet je zeker dat je betaald wat je moet betalen en geen cent minder.

ik heb dit zelf ook gedaan, en scheelt echt veel uitzoekwerk hoor! (enig nadeel is dat een boekhouder geld kost, maarja als ondernemer moet je geld uit durven te geven)

Ik heb bewust geen boekhouder genomen. In de eerste plaats scheelt dat een hoop geld maar mijn voornaamste reden is dat ik zelf inzicht wil krijgen in de belastingregels en mijn administratie.

Ik denk dat ik daar best wel in geslaagd ben. Alleen sommige dingen wil ik effe dubbelchecken om geen gezeik te krijgen later...

pi_8712193
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 16:08 schreef schwa78 het volgende:
Ik heb een kleine onderneming en ik ben de omzetbelasting aangifte in te vullen. Ik kom uit op 1420 euro BTW die ik moet afdragen.

Nu zie ik staan dat ik via de 'vermindering BTW voor kleine ondernemers' regeling een groot deel (1158 euro) daarvan kan aftrekken.

Dat is natuurlijk superrelaxed, maar zijn daar ook nadelen aan verbonden??

Nadelen: NEE, geen enkele!
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
  dinsdag 25 februari 2003 @ 17:59:33 #6
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_8712859
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 16:41 schreef schwa78 het volgende:

[..]

Ik heb bewust geen boekhouder genomen. In de eerste plaats scheelt dat een hoop geld maar mijn voornaamste reden is dat ik zelf inzicht wil krijgen in de belastingregels en mijn administratie.

Ik denk dat ik daar best wel in geslaagd ben. Alleen sommige dingen wil ik effe dubbelchecken om geen gezeik te krijgen later...

Mijn ervaring: een boekhouder levert zijn geld wel weer op! Je wilt niet weten hoeveel regeltjes, wetjes en trucjes er zijn waar je als mens geen weet van hebt.

Mijn advies: laat de boekhouding over van mensen met verstand van zaken. Het scheelt je een hoop tijd en voorkomt fouten (en dus boetes, naheffingen, onnodige kosten en meer van die ellende).

Een goede boekhouder levert je boekhouding zo af dat je zelf voldoende inzicht krijgt in wat je doet.

Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_8714082
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 17:59 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Mijn ervaring: een boekhouder levert zijn geld wel weer op! Je wilt niet weten hoeveel regeltjes, wetjes en trucjes er zijn waar je als mens geen weet van hebt.

Mijn advies: laat de boekhouding over van mensen met verstand van zaken. Het scheelt je een hoop tijd en voorkomt fouten (en dus boetes, naheffingen, onnodige kosten en meer van die ellende).

Een goede boekhouder levert je boekhouding zo af dat je zelf voldoende inzicht krijgt in wat je doet.

Mijn ervaring: er zit een gigantisch kwaliteitsverschil tussen boekhouder a en boekhouder B, dus informeer jezelf goed, of informeer bij mede-ondernemers naar een goede!
De wereld verandert niet omdat iedereen het gelijk anders wil, maar omdat er een paar mensen zijn die het anders blijven doen.
(Roos Vonk)
pi_8715350
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 19:11 schreef Essebes het volgende:

[..]

Mijn ervaring: er zit een gigantisch kwaliteitsverschil tussen boekhouder a en boekhouder B, dus informeer jezelf goed, of informeer bij mede-ondernemers naar een goede!

Ik neem geen boekhouder

En ik ben al klaar met de aanslag

dinsdag 25 februari 2003 @ 20:18:09 #9
33954 ElisaB
pi_8715453
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 20:12 schreef schwa78 het volgende:
Ik neem geen boekhouder
Zeg niet dat ik niet gewaarschuwd heb
quote:
En ik ben al klaar met de aanslag
Al? Over welke periode gaat het hier?? Ik weet niet beter of je doet aangifte per kwartaal of per jaar en in beide gevallen dient het binnen een maand na afloop van de periode binnen te zijn. Ben ik verkeerd ingelicht??
pi_8716051
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 20:18 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Zeg niet dat ik niet gewaarschuwd heb
[..]

Al? Over welke periode gaat het hier?? Ik weet niet beter of je doet aangifte per kwartaal of per jaar en in beide gevallen dient het binnen een maand na afloop van de periode binnen te zijn. Ben ik verkeerd ingelicht??

Ik doe het per jaar...

Het eerste jaar althans. Waarschijnlijk moet het voortaan per kwartaal/

Op het aangiftebiljet staat dat het voor 1 april binnen moet zijn. Misschien omdat dit de eerste keer is.

dinsdag 25 februari 2003 @ 22:10:02 #11
33954 ElisaB
pi_8717805
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 20:45 schreef schwa78 het volgende:
Op het aangiftebiljet staat dat het voor 1 april binnen moet zijn. Misschien omdat dit de eerste keer is.
Ja, dat zou kunnen. Kan het me niet meer herinneren, maar je kan heel goed gelijk hebben! Hou ons op de hoogte!
pi_8718701
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 17:59 schreef ElisaB het volgende:

[..]

Mijn ervaring: een boekhouder levert zijn geld wel weer op! Je wilt niet weten hoeveel regeltjes, wetjes en trucjes er zijn waar je als mens ach gut, arme boekhouders geen weet van hebt.

geen commentaar
pi_8720011
wat je natuurlijk ook kunt doen is gewoon zelf je administratie bijhouden
en eens per kwartaal je administratie naar een accountant brengen
deze kan dan eventuele dingen die je over het hoofd hebt gezien alsnog corrigeren gedurende het jaar
voordelen: -inzicht in je administratie omdat je het merendeel zelf doet
-beduidend lagere kosten t.o.v. een maandelijkse
boekhouder.
-elke 3 maanden contact met een zeer ervaren/bedreven
persoon in de materie
nadelen: -zullen er in jouw ogen ook vast wel zijn maar ik kan ze niet
bedenken

wij hebben meerdere klanten die zo bij ons te werk gaan en deze zijn allemaal zeer tevreden
en wat betreft de KOR zou je hier even moeten kijken
http://www.lorijn.nl/load.htm?ondern/omzetbel/kor.htm

woensdag 26 februari 2003 @ 01:18:05 #14
33954 ElisaB
pi_8721976
quote:
Op dinsdag 25 februari 2003 22:44 schreef Smirnoff_ice het volgende:

[..]

Is het heel erg dat ik geen idee heb wat jij bedoelt??
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')