En met FTD kan je ongeveer een index zien wat er op de Nederlandse servers staan. Je kan dus niet direct downloaden vanaf FTD. In FTD geven users uitleg van wat ze uploaden op bepaalde servers. Op een nieuws-server zie je vaak een nummer staan, wat weer refereerd naar een id in FTD. Zo kan je dus zoeken in de gigantische lijst die op sommige servers staan.
quote:Foutje met encoding ofzo, gooi maar weg.
Op maandag 13 oktober 2003 16:13 schreef The_Comeback-kid het volgende:
Wat het 1e probleem is met dat .txt-bestand van 8 Mb weet ik ook niet. Probeer het nog maar een keer of misschien vanaf een andere server.
kent iemand nog meer gratis servers zoals euronet?
en ik ben nog steeds op zoek naar het adres van de server van UPC, ik heb wel UPC maar ik weet niet waar ik die info kan vinden, het zit niet bij de papieren.
quote:Lees ff het topic door, het staat er gewoon in. Je weet dat UPC Chello is neem ik aan.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:09 schreef jimjim1983 het volgende:
iedereen bedankt voor de reacties.kent iemand nog meer gratis servers zoals euronet?
en ik ben nog steeds op zoek naar het adres van de server van UPC, ik heb wel UPC maar ik weet niet waar ik die info kan vinden, het zit niet bij de papieren.
quote:Klopt, zilla is gratis voor ipv6 ongeacht je provider. Helaas krijg ik die ipv6 niet aan de gang met @home. Dus m'n onbelaccountje blijft nog even aan
Op zondag 12 oktober 2003 12:45 schreef veldmuis het volgende:[..]
ipv6 tunnel. Kan je zo connecten naar newszilla. Schijnt.
quote:nl.tiscali ?
Op maandag 13 oktober 2003 17:43 schreef sander_kok het volgende:
Iemand enig idee wat een nieuws groep voor tiscali is?
De server is news.tiscali.nl als je dat bedoelt. Maar die lag er gisteren uit.
quote:Het adres dat daar staat is een verkeerde, die werkt niet bij mij.
Op dinsdag 14 oktober 2003 12:32 schreef veldmuis het volgende:[..]
Lees ff het topic door, het staat er gewoon in. Je weet dat UPC Chello is neem ik aan.
Bij sommige headers staat er part03.rar of (3/40) en soms staan niet alle delen in het lijstje, wat moet ik doen om toch aan die andere delen te komen, of waar kan ik die vinden?
EDIT: ik doe volgens mij echt iets fout met het downloaden want ik krijg nog steeds textbestanden van zo'n 10 mb binnen.
wat doe ik fout? ik gebruik grabit, onder de tab alt.binaries.divx staat een hele lijst berichten. Ik kies zo'n bericht bijvoorbeeld "A Bug's life cd2.part03.rar" en kies 'grab'. nu gaat ie downloaden en krijg ik een .txt bestand binnen
[Dit bericht is gewijzigd door jimjim1983 op 14-10-2003 13:15]
quote:Nogmaals, vergeet grabit en gebruik newsbin pro. Ben je gelijk van al dat gezeur af. Je kan een demo downloaden maar als je ff zoekt kun je ook een gekraakte versie vinden (kazaa)
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:00 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik heb nog een vraag:Bij sommige headers staat er part03.rar of (3/40) en soms staan niet alle delen in het lijstje, wat moet ik doen om toch aan die andere delen te komen, of waar kan ik die vinden?
EDIT: ik doe volgens mij echt iets fout met het downloaden want ik krijg nog steeds textbestanden van zo'n 10 mb binnen.
wat doe ik fout? ik gebruik grabit, onder de tab alt.binaries.divx staat een hele lijst berichten. Ik kies zo'n bericht bijvoorbeeld "A Bug's life cd2.part03.rar" en kies 'grab'. nu gaat ie downloaden en krijg ik een .txt bestand binnen
Soms zijn idd niet alle rar-bestanden gepost. Soms worden bij grote bestanden (films bijv) PAR bestanden gepost. Deze kun je gebuiken om de ontbrekende rar-bestanden mee te recoveren. Ik gebruik hiervoor smartpar (freeware)
quote:Je gebruikt een programma die de bestanden niet decodeerd, maar gewoon als textbestanden opslaat. Zoals hier al veel gemeld, gebruik newsbin, bnr, newsleecher, newsreactor (ben ik grote voorstander van
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:00 schreef jimjim1983 het volgende:
Ik heb nog een vraag:Bij sommige headers staat er part03.rar of (3/40) en soms staan niet alle delen in het lijstje, wat moet ik doen om toch aan die andere delen te komen, of waar kan ik die vinden?
quote:smartpar doet geen par2.
Op dinsdag 14 oktober 2003 13:42 schreef HeyFreak het volgende:[..]
Nogmaals, vergeet grabit en gebruik newsbin pro. Ben je gelijk van al dat gezeur af. Je kan een demo downloaden maar als je ff zoekt kun je ook een gekraakte versie vinden (kazaa)
Soms zijn idd niet alle rar-bestanden gepost. Soms worden bij grote bestanden (films bijv) PAR bestanden gepost. Deze kun je gebuiken om de ontbrekende rar-bestanden mee te recoveren. Ik gebruik hiervoor smartpar (freeware)
quote:dat part15.rar is gewoon de 15e rar bestand van een hele reeks.
Op dinsdag 14 oktober 2003 16:35 schreef jimjim1983 het volgende:
Ok ik ben nu overgestapt op Newsbin Pro.
Wat ik nu nog steeds niet snap is dat bij sommige bestanden eindigen bijvoorbeeld op part15.rar en dan staat er achter tussen haakjes ook nog eens (1/17) wat betekent dit dan?
Grote bestanden zijn zeg maar in stukken gehakt (van 20 MB of 15 of 10 bijv). Als je alle rar-bestanden hebt kun je ze met winrar uitpakken.
Zo kun je bijv een film downloaden die in 23 rar's opgeslagen is. Ze hebben meestal de extensie part01.rar of .r01 to Je downloadt ze allemaal. De laatste rar is altijd kleiner dan de rest. Gewoon met winrar uitpakken en klaar ben je.
dus je hebt een filmpje van 106MB.
dan heb je 10 bestanden van 10 MB (of 5 van 20MB, kan allemaal) en een van 6 MB
Dus film.part01.rar tot film.part20.rar zijn allemaal even groot en de laatste wijkt af qua bestandsformaat.
dat (1/17) is niet belangrijk, waar je op moet letten is dat de hele verzameling rar-bestanden compleet is en als je er een paar mist kijken of er ook PAR bestanden zijn geüpload. Hiermee kun je zoals eerder gezegd die paar ontbrekende of kapotte rar-bestanden repareren.
(*n00b mode*)
quote:news.wanadoo.nl
Op dinsdag 14 oktober 2003 20:50 schreef Vivi het volgende:
Kan dat ook allemaal met wanadoo cable(*n00b mode*)
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2003 21:18 schreef veldmuis het volgende:[..]
news.wanadoo.nl
Kan iemand mij misschien ook het verschil vertellen tussen de keuzes 'Download incomplete' , 'Add to download list' , 'Force download' , 'Download chunks only'? Ik kies nu de hele tijd Download incomplete.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |