abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 februari 2003 @ 18:56:15 #1
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8441399
Clio 1.5 dCi, juni 2002.

(Maar dan in t Kersenrood )

Paar weken terug gaat voorgloeilampje branden (na 100 km gereden te hebben). Boekje zegt: Electronische storing (hoezo vaag?). Dus: Clio naar de dealer.

Dealer zegt: rekeneenheid brak, nieuwe bestellen en klaar.

Niet dus.

Nieuwe erin, gaat twee dagen goed... lampje..

Terug naar dealer...

Verkeerde rekeneenheid geleverd door Renault, dus weer nieuwe besteld en ingebouwd.

Dezelfde avond... Lampje...

Hij staat nu dus bij de dealer, die de hele verbrandingskamer uit elkaar gaan slopen om de temperatuurvoelers te checken.

Iemand anders toevallig een idee wat het zou kunnen zijn? Het gaat allemaal onder garantie, dat wel, maar ik heb nu een Twingo te leen en dat is echt geen auto. Wat een Dinky Toy! Geen comfort en geen puf

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  woensdag 12 februari 2003 @ 20:05:16 #2
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8442728
Niemand?
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_8443441
Zo veel probs? Ik zou Clio afzweren... Maarja.. dat ben ik..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  woensdag 12 februari 2003 @ 20:38:24 #4
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8443461
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:37 schreef Jofunu-kun het volgende:
Zo veel probs? Ik zou Clio afzweren... Maarja.. dat ben ik..
De volgende (januari) wordt ook zeker geen Renault. Ik denk een Seat Ibiza SDI
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_8443489
Sorry hoor maar en Twingo een dinky toy noemen en zelf een clio 1.5d rijden
  woensdag 12 februari 2003 @ 20:42:16 #6
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8443567
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:39 schreef -roys- het volgende:
Sorry hoor maar en Twingo een dinky toy noemen en zelf een clio 1.5d rijden
Ja en? Is wel even een verschil hoor..

Dit:

of dit:

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_8443625
Geen van beide? Ik heb het echt helemaal niet zo op Renault.. Alleen de Mégane ziet er redelijk uit, maar de rest.. Ik heb liever en Japannertje.. Toyota ofzow..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  woensdag 12 februari 2003 @ 20:46:12 #8
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8443658
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 20:44 schreef Jofunu-kun het volgende:
Geen van beide? Ik heb het echt helemaal niet zo op Renault.. Alleen de Mégane ziet er redelijk uit, maar de rest.. Ik heb liever en Japannertje.. Toyota ofzow..
Tja, ieder zijn meug... Maar kan er iemand even on-topic antwoorden misschien?

Het was ook mijn eerste Renault, hoor... En het is ook de laatste

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_8447792
Slechts een gokje, maar misschien heb je er wat aan (heb zelf een iets oudere clio 1.9D)

Het kunnen misschien de gloeispiralen zelf zijn, maar ik neem aan dat de dealer daarnaar gekeken heeft?

Het is dus het lampje dat ook brandt als je aan het gloeien bent...is een kabelbreukje en de bijbehorende kortsluiting een vergezochte gedachte?

Succes ermee...enneh...als ik jou was, zou ik zeuren om een gelijkwaardige auto, dus minstens een clio en liever nog iets beters...

hebben ze geen clio 2-liter staan?

Op dinsdag 21 december 2010 13:44 schreef Houniet het volgende:
Je hebt gelijk Fen.
  donderdag 13 februari 2003 @ 07:49:34 #10
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8450132
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 23:25 schreef Fendy het volgende:
Slechts een gokje, maar misschien heb je er wat aan (heb zelf een iets oudere clio 1.9D)

Het kunnen misschien de gloeispiralen zelf zijn, maar ik neem aan dat de dealer daarnaar gekeken heeft?


Volgens de dealer kon het dat niet zijn. Wel kon het de temperatuurvoeler in de verbrandingskamer nog zijn. Het lullige is, dat ie het niet elke dag doet. Maandag brandde het een kilometer of 30 ging toen uit en is niet meer aangegaan..
quote:
Het is dus het lampje dat ook brandt als je aan het gloeien bent...is een kabelbreukje en de bijbehorende kortsluiting een vergezochte gedachte?
Ja, om dezelfde reden als hierboven. Dan zou ie het namelijk elke keer doen. Maar dat doet ie dus niet..
quote:
Succes ermee...enneh...als ik jou was, zou ik zeuren om een gelijkwaardige auto, dus minstens een clio en liever nog iets beters...

hebben ze geen clio 2-liter staan?


Tja, je hebt weinig te eisen in zo'n geval, denk ik. Ik had al om een Laguna gevraagd, maar die was net verhuurd. Ik hoop dat mijn Clio vandaag klaar is want 100+ km in zo'n Twingo afleggen is echt een ramp ... Nekpijn van die k*t stoelen Bovendien geen puf in de hogere versnellingen, geen comfort (geen centrale vergrendeling, geer instelbare interval, geen electrische spiegels, geen breedstralers, geen stuurbekrachtiging (!) en zo'n kut digitale kilometerteller.. )
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  donderdag 13 februari 2003 @ 10:26:47 #11
21150 Jongen1977
Heeft bijz. persoon ontmoet
pi_8451689
quote:
Op woensdag 12 februari 2003 18:56 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Clio 1.5 dCi, juni 2002.

Paar weken terug gaat voorgloeilampje branden (na 100 km gereden te hebben). Boekje zegt: Electronische storing (hoezo vaag?).


Da's precies hetzelfde wat ik nu net meemaak. Dezelfde Clio (december 2002) met dezelfde soort motor (ik heb dan wel de 65pk uitvoering). Afgelopen weekend aan het rijden op een autoweg met 100 km per uur, voel ik ineens de auto een beetje stotteren. Het was bijna niet te merken (vriendin merkte het namelijk niet). Dinsdag rij ik naar huis (over de snelweg), gaat die hetzelfde doen, maar dan wel met dat lampje daarbij aan. Ook begint de auto langzamer te rijden. Dus ja, dan zet je 'm maar aan de kant. In het boekje gekeken en staat er dat er een electronische storing zou kunnen zijn of water in de brandstof. Water lijkt me sterk (waar zou het vandaan moeten komen, ik reed al zo'n 300 km op die tank en tank regelmatig), dus dan maar electronica kapot... Vandaag probeer ik 'm langs de dealer te brengen.

Wat wel opvalt, het is alleen als ik dus vlak daarvoor (zeg een minuut) flink heb moeten optrekken. Daarbij gaat de motor wel flink toeren maken, maar niet teveel (3000 toeren in z'n 4, maximaal zou de motor 4000 toeren veilig moeten kunnen maken). Het is dus alsof de motor zich daarin verslikt...

Ik ben dus benieuwd wat je dealer deze keer gaat doen, ik zal dan zelf ook mijn ervaringen van de dealer hier neerzetten als ik meer weet.

  donderdag 13 februari 2003 @ 10:34:13 #12
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8451825
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 10:26 schreef Jongen1977 het volgende:

[..]

Da's precies hetzelfde wat ik nu net meemaak. Dezelfde Clio (december 2002) met dezelfde soort motor (ik heb dan wel de 65pk uitvoering).


Hier ook 65 pk hoor.
(Moest jij ook terug naar de dealer voor aanpassing aan je aandrijfriem vorige maand?)
quote:
Afgelopen weekend aan het rijden op een autoweg met 100 km per uur, voel ik ineens de auto een beetje stotteren. Het was bijna niet te merken (vriendin merkte het namelijk niet). Dinsdag rij ik naar huis (over de snelweg), gaat die hetzelfde doen, maar dan wel met dat lampje daarbij aan. Ook begint de auto langzamer te rijden. Dus ja, dan zet je 'm maar aan de kant. In het boekje gekeken en staat er dat er een electronische storing zou kunnen zijn of water in de brandstof. Water lijkt me sterk (waar zou het vandaan moeten komen, ik reed al zo'n 300 km op die tank en tank regelmatig), dus dan maar electronica kapot...
Het rare is, dat mijne dus helemaal geen haperingen of wat dan ook had. Alleen dat lampje. Bij jou zal het inderdaad wel gewoon die rekeneenheid zijn, als je er meer van merkte. Dat lijkt me logisch.
quote:
Wat wel opvalt, het is alleen als ik dus vlak daarvoor (zeg een minuut) flink heb moeten optrekken. Daarbij gaat de motor wel flink toeren maken, maar niet teveel (3000 toeren in z'n 4, maximaal zou de motor 4000 toeren veilig moeten kunnen maken). Het is dus alsof de motor zich daarin verslikt...
Bij mij doet ie het juist als ie heel koud is. Na een weekend stilstaan bijvoorbeeld.
quote:
Ik ben dus benieuwd wat je dealer deze keer gaat doen, ik zal dan zelf ook mijn ervaringen van de dealer hier neerzetten als ik meer weet.
Ik ben ook zeer benieuwd. Het is ook niet mijn eigen dealer waar ik m gekocht heb, want die gun ik geen cent meer, dus daar breng ik hem niet meer. Is een dealer in de buurt waar ik werk. Da's wel het voordeel van een nieuwe kopen. je kunt overal terecht
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  donderdag 13 februari 2003 @ 10:45:30 #13
21150 Jongen1977
Heeft bijz. persoon ontmoet
pi_8452034
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 10:34 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Hier ook 65 pk hoor.
(Moest jij ook terug naar de dealer voor aanpassing aan je aandrijfriem vorige maand?)
Nee, ik moest niet terug. Op zich werd de auto pas de tweede week van januari afgeleverd, misschien was het toen al opgelost?
quote:
Ik ben ook zeer benieuwd. Het is ook niet mijn eigen dealer waar ik m gekocht heb, want die gun ik geen cent meer, dus daar breng ik hem niet meer. Is een dealer in de buurt waar ik werk. Da's wel het voordeel van een nieuwe kopen. je kunt overal terecht
Nu ga ik nog wel naar de dealer waar die vandaan is gekomen, maar er is al afgesproken op de zaak dat ik hierna naar de dealer in de buurt ga (nu is het zo'n 20 km hiervandaan en da's toch ook niet fijn).
  donderdag 13 februari 2003 @ 14:00:26 #14
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8456457
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 10:45 schreef Jongen1977 het volgende:

[..]

Nee, ik moest niet terug. Op zich werd de auto pas de tweede week van januari afgeleverd, misschien was het toen al opgelost?


Ja, de mijne is al wat ouder..
quote:
[..]

Nu ga ik nog wel naar de dealer waar die vandaan is gekomen, maar er is al afgesproken op de zaak dat ik hierna naar de dealer in de buurt ga (nu is het zo'n 20 km hiervandaan en da's toch ook niet fijn).


Mijn dealer zit in mijn woonplaats, maar ik werk 100 km verderop, dus eigenlijk kan ik alleen op zaterdag naar mn eigen dealer en die doet daar zo moeilijk over (+ kut-service) dat ik hem nu hier in de buurt breng. Prima service (behalve die leen-Dinky Toy )

Updateje:
net even gebeld. Er was een probleem met de bedrading, dus er zijn nieuwe draden getrokken en het probleem zou nu weg moeten zijn. Volgend de dealer is dat haperen van jouw Clio waarschijnlijk inderdaad te wijten aan de rekeneenheid. Die regelt ook de brandstoftoevoer, namelijk..

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  donderdag 13 februari 2003 @ 15:31:29 #15
21150 Jongen1977
Heeft bijz. persoon ontmoet
pi_8458364
Net bij de dealer langsgeweest. Volgens hun lag het injectorkabeltje tegen de een of andere slang aan Vond het wel vreemd, maar ja, ik ben zelf geen autotechnicus (daar zijn zij eenmaal voor)... In ieder geval op de rit terug naar de zaak even de auto op z'n staart getrapt en geen problemen gehad. Dus misschien was het inderdaad alleen dat kabeltje. Is het allen de vraag hoe een auto zo ontworpen kan worden dat gevoelige bekabeling tegen delen aan kan komen waar die kapot van kan gaan...
  donderdag 13 februari 2003 @ 19:01:03 #16
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_8462723
quote:
Op donderdag 13 februari 2003 15:31 schreef Jongen1977 het volgende:
Net bij de dealer langsgeweest. Volgens hun lag het injectorkabeltje tegen de een of andere slang aan Vond het wel vreemd, maar ja, ik ben zelf geen autotechnicus (daar zijn zij eenmaal voor)... In ieder geval op de rit terug naar de zaak even de auto op z'n staart getrapt en geen problemen gehad. Dus misschien was het inderdaad alleen dat kabeltje. Is het allen de vraag hoe een auto zo ontworpen kan worden dat gevoelige bekabeling tegen delen aan kan komen waar die kapot van kan gaan...
Tja, bij mij moesten er even twee draadjes langs de kabelboom gelegd want de draden die erin zaten gaven teveel weerstand

Overigens: Wacht maar tot je linkerkoplamp lamp vervangen moet worden... Dan ben je ook niet blij..

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  vrijdag 21 maart 2003 @ 07:50:54 #17
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9276240
Update:

Na vervangen van twee draden weer het lampje aan Weer teruggebracht, bleek één van die nieuwe draden losgetrild. Het zou nu verholpen moeten zijn... Zou...

Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
  vrijdag 21 maart 2003 @ 08:06:24 #18
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_9276329
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 07:50 schreef Wile_E_Coyote het volgende:
Update:

Na vervangen van twee draden weer het lampje aan Weer teruggebracht, bleek één van die nieuwe draden losgetrild. Het zou nu verholpen moeten zijn... Zou...


Wat een noobs bij je garage zeg..
  vrijdag 21 maart 2003 @ 08:12:49 #19
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9276378
quote:
Op vrijdag 21 maart 2003 08:06 schreef blup het volgende:

[..]

Wat een noobs bij je garage zeg..


Het grootste n00b-verhaal is nog, dat de problemen metr de diesels bekend zijn bij Renault. Maar het kost toch 4 bezoeken aan een dealer om de boel gefixt te krijgen.. Ach ja.. De Ibiza is (incl kleur) al uitgekozen. Nu nog even de centjes bij elkaar en de Clio gaat met een grote boog de deur uit..
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
pi_9341754
quote:
Nu nog even de centjes bij elkaar en de Clio gaat met een grote boog de deur uit..
Mag aannemen dat je dealer een bijdrage levert of compensatie?
Ik zag dat je m'n thread al had gezien?
  maandag 24 maart 2003 @ 16:49:16 #21
41223 Wile_E_Coyote
Thank God I'm an atheist
pi_9341797
quote:
Op maandag 24 maart 2003 16:47 schreef spambam het volgende:

[..]

Mag aannemen dat je dealer een bijdrage levert of compensatie?
Ik zag dat je m'n thread al had gezien?


Denk niet dat ik de dealer zo gek krijg. Misschien dat ik in het laatste weekend van mn vakantie maar eens achter de Tekstverwerker ga zitten en Renault Nederland eens de oren ga wassen.
Art is long and time is fleeting
And our hearts, though stout and brave
Still, like muffled drums are beating
Funeral marches to the grave
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')