abonnement Unibet Coolblue
pi_8276956
Ik kreeg net van een vriendin te horen dat ze lymfeklierkanker heeft
Nu vertelde ze dat het goed te behandelen is. En dat hoop ik ook!
Alleen, hoe ontstaat nu zoiets???
[b][i]Ex mea sententia, adversus solem ne loquitor[/i][/b]
  dinsdag 4 februari 2003 @ 18:25:46 #2
39741 dJ-Zcore
Groenvoorziening.
pi_8276968
geen flauw idee, maar sterkte ermee!!!
Wie zijn eigen tuintje wiedt, ziet 't onkruid van een ander niet.
pi_8276991
Ik weet het ook niet.
Misschien kun je der op een zoekmachine eens naar zoeken?

Sterkte der mee

pi_8277258
Oke, ik heb even gezocht, maar er staat alleen wat het is en hoe het behandeld wordt...
Niet wat de oorzaken ervan zijn...

Is er een doktor in de zaal???

[b][i]Ex mea sententia, adversus solem ne loquitor[/i][/b]
pi_8277295
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 18:40 schreef YvonnePonne het volgende:
Oke, ik heb even gezocht, maar er staat alleen wat het is en hoe het behandeld wordt...
Niet wat de oorzaken ervan zijn...

Is er een doktor in de zaal???


ik denk eerlijk gezegt dat het ook niet te verklaren is

Maar sterkte ermee

  dinsdag 4 februari 2003 @ 18:43:38 #6
22259 Fogerty
slapende account
pi_8277307
Dat is nogal een vraag
Ik ben geen dokter, maar voor zover ik weet weet niemand nog hoe de diverse soorten kanker ontstaan. Ja, er besluiten wat cellen om op hol te gaan slaan, maar waarom ze dat besluiten weet niemand. En dan heb je risicofactoren die de kans op bepaalde soorten kanker groter maken, maar wat de directe aanleiding is van het ontstaan van kanker? Volgens mij weet niemand dat nog.
Hieperdepiep hoera!
  dinsdag 4 februari 2003 @ 18:44:22 #7
19597 Skull
Stay hungry!
pi_8277318
Is dat de ziekte van Hodgkin?
I don't even know what I'm doing here.
pi_8277368
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 18:43 schreef Fogerty het volgende:
er besluiten wat cellen om op hol te gaan slaan
Stomme cellen!
[b][i]Ex mea sententia, adversus solem ne loquitor[/i][/b]
pi_8277384
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 18:44 schreef Skull het volgende:
Is dat de ziekte van Hodgkin?
Geloof het wel ja, na wats ites gezien te hebben.
[b][i]Ex mea sententia, adversus solem ne loquitor[/i][/b]
pi_8277431
Is het hodgin of non hodgin?
pi_8277504
De meeste soorten kanker ontstaan door DNA beschadigingen in een cel die niet of niet juist gerepareerd worden, waarna deze cel zich oncontroleerbaar gaat delen.
Experimenting technological differences
pi_8277513
Non-Hodgkin Lymfomen
In het lymfestelsel kan kanker ontstaan. Eén van de vormen van kanker van het lymfestelsel is de ziekte van Hodgkin. Deze ziekte werd i n 1 832 voor het eerst beschreven door de Engelse arts Thomas Hodgkin. Later zijn nog verschillende andere vormen van kanker van het lymfestelsel ontdekt. Deze ziekten lijken wel sterk op de ziekte van Hodgkin maar wijken daar toch van af. Ze worden daarom Non-Hodgkin lymfomen genoemd jlymfomen betekent gezwellen van het lymfestelsel).
Evenals bij de andere soorten kanker, is er bij kanker van het lymfestelsel sprake van abnormale celgroei. Door de abnormale celgroei worden de lymfeklieren groter. De abnormale cellen verdringen de gezonde cellen in de lymfeklier. Het gevolg is een verstoring van de functie van de lymfocyten. Daardoor verliest het lichaam een deel van zijn afweer tegen virussen en bacteriën en ontstaan gemakkelijker infecties. Non-Hodgkin lymfomen ontstaan meestal in de lymfeklieren, maar de ziekte kan ook ontstaan in het lymfeweefsel van maag-darmkanaal, longen, lever of beenmerg. Via de lymfevaten en het bloed kunnen de zieke cellen zich door het hele lichaam verspreiden. Over de oorzaken van de non-Hodgkin lymfomen kunnen we kort zijn : daarover is weinig met zekerheid bekend. Er zijn geen aanwijzingen dat deze vormen van lymfeklierkankererfelijkzouden zijn. Evenals andere vormen van kanker zijn non-Hodgkin lymfomen niet besmettelijk.
onder
pi_8277740
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 18:51 schreef Bluezz het volgende:
Is het hodgin of non hodgin?

Ze krijgt donderdag de grote details.
Vandaag was het even heel kort samengevat.
[b][i]Ex mea sententia, adversus solem ne loquitor[/i][/b]
pi_8277770
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 18:57 schreef Haanibal het volgende:

Uitleg over ontstaan lymfeklierkanker


Dank je!
[b][i]Ex mea sententia, adversus solem ne loquitor[/i][/b]
  dinsdag 4 februari 2003 @ 19:15:05 #15
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_8277825
M'n broer heeft ook de ziekte van hodgkin (maag, milt, lever en gebied tussen longen)... en ik geloof niet dat ze weten waar het vandaan komt.. Hij zit in het 4e stadium en is echt druk bezig met chemokuren... hij heeft geluk dat het deze vorm van kanker is, want als het een andere vorm was geweest, dan hadden ze niets meer voor hem kunnen doen...

Het is in ieder geval goed te genezen zeggen ze, dus daar moet je je hoop dan maar op vestigen..

Wens je vriendin veel sterkte en probeer haar zoveel mogelijk te steunen.. het is een zware tijd...

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 04-02-2003 19:16]

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
  dinsdag 4 februari 2003 @ 19:15:50 #16
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_8277844
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 19:11 schreef YvonnePonne het volgende:


Ze krijgt donderdag de grote details.
Vandaag was het even heel kort samengevat.


Hoe oud is ze?

Met hodgkin ben je trouwens beter af dan met non-hodgkin... dat schijnt een veel agressiever soort te zijn...

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 04-02-2003 19:17]

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_8277864
Mag ik vragen hoe ze er achter zijn gekomen, of bijvoorbeeld wat voor klachten ze had?
[Dit bericht is gewijzigd door -Dark_VisioN- op 10-04-2003 0:26]
  dinsdag 4 februari 2003 @ 19:22:42 #18
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_8278011
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 19:16 schreef -Dark_VisioN- het volgende:
Mag ik vragen hoe ze er achter zijn gekomen, of bijvoorbeeld wat voor klachten ze had?
Ik kan hier ook op reageren, met wat ik van m'n broer weet..

Hij had eerst erg veel last van z'n maag, problemen met de ontlasting...zware bloedarmoede, erg moe... op een gegeven moment vonden ze vers bloed in z'n darmen... dachten ze aan maagzweer...
konden telkens niet vinden...
Op een gegeven moment begon z'n maag erg op te zetten, kreeg hij steeds meer pijn, was snel buiten adem.... naarmate de tijd verstreek begon hij ook erg te zweten 'snachts en had hij enorm hoge koorts... Toen hebben ze uiteindelijk een CT-scan gemaakt (iets wat ze niet snel doen) en zagen ze dat er allemaal gezwollen klieren zaten..

Maar omdat hij zo jong is, is het niet het eerste waar ze aan dachten... aangezien maar 10% van de totale groep Hodgkin patienten in zijn leeftijdscategorie valt..

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_8278183
www.dokterdokter.nl , daar kan je veel informatie vinden over kwalen enz. sterkte
pi_8278225
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 19:22 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Ik kan hier ook op reageren, met wat ik van m'n broer weet..

Hij had eerst erg veel last van z'n maag, problemen met de ontlasting...zware bloedarmoede, erg moe... op een gegeven moment vonden ze vers bloed in z'n darmen... dachten ze aan maagzweer...
konden telkens niet vinden...
Op een gegeven moment begon z'n maag erg op te zetten, kreeg hij steeds meer pijn, was snel buiten adem.... naarmate de tijd verstreek begon hij ook erg te zweten 'snachts en had hij enorm hoge koorts... Toen hebben ze uiteindelijk een CT-scan gemaakt (iets wat ze niet snel doen) en zagen ze dat er allemaal gezwollen klieren zaten..

Maar omdat hij zo jong is, is het niet het eerste waar ze aan dachten... aangezien maar 10% van de totale groep Hodgkin patienten in zijn leeftijdscategorie valt..


Ik vraag dit omdat ik zelf al een aantal jaar een paar gezwollen klieren heb een jaar of 4/5 ben er toen voor naar de huisarts geweest bloedprik laten halen en daar bleek niets mee aan de hand te zijn, maar toch als ik dit soort berichten lees komt toch nog af en toe die angst boven Ben zelf trouwens nu 21
[Dit bericht is gewijzigd door -Dark_VisioN- op 10-04-2003 0:26]
  dinsdag 4 februari 2003 @ 19:34:37 #21
33160 akkien
nemo in amore videt
pi_8278274
is het niet net zoals bij heel erg veel andere kanker soorten, een foutje in het DNA bij het delen van de cellen. En dan een cel die niet vernietigd wordt door je afweersysteem en zich steeds maar door blijft delen. Want ik dacht dat iedere mens per minuut ene heleboel kankercellen aanmaakt, maar dat die over het algemeen allemaal vernietigd wordne door eht afweersysteem.
imagination is more important than knowledge
pi_8278279
geen idee maar een jongen uit m'n klas heeft ook lymfklierkanker (best wel fucked up) en hij zit nu aan zo'n chemokuur voor een halfjaar. Gelukkig valt z'n haar niet uit omdat hij een infuus heeft dat gelijk via z'n hart gaat zodat dat goedje niet door al te veel bloedvaten moet. Het enige is dat hij na elke kuur super misselijk en moe is want hij moet acht uur aan een infuus hangen.

Maar wens haar veel sterkte toe!

Wat heb je tegen ambtenaren? Ze doen toch niks!
pi_8278427
Waar zit de lymfeklier en wat doet het eigenlijk? mischien een stomme vraag maar ik ben geen dokter.
  dinsdag 4 februari 2003 @ 19:43:20 #24
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_8278496
je lichaam heeft meerdere lymfeklieren. de meesten zitten bij gewrichten, schouders, liezen e.d.

lymfeklierkanker kan overigens ook ontstaan door overmatig tattoëren.
lymfeklieren zuiveren de huid en nemen verfresten op omdat het lichaam dit als een afvalproduct ziet. uiteindelijk kunnen hier kankercellen ontstaan.

pi_8278664
quote:
Op dinsdag 4 februari 2003 19:32 schreef -Dark_VisioN- het volgende:

[..]

Ik vraag dit omdat ik zelf al een aantal jaar een paar gezwollen klieren heb een jaar of 4/5 ben er toen voor naar de huisarts geweest bloedprik laten halen en daar bleek niets mee aan de hand te zijn, maar toch als ik dit soort berichten lees komt toch nog af en toe die angst boven Ben zelf trouwens nu 21


Ik heb precies hetzelfde, ook al bijna 6 jaar een paar gezwollen klieren. Niets aan de hand aldus de huisarts, maar dit soort dingen lees ik toch altijd wel ff aandachtig door. Maar maak jezelf niks wijs, dan is er ook niets aan de hand denk ik maar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')