abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 22 januari 2003 @ 23:55:42 #1
24752 mandatory
Wat moet je nou?
pi_8059048
quote:
Het Zuid-Koreaanse elektronicaconcern Samsung heeft een robotstofzuiger ontwikkeld die op eenzelfde soort navigatiesysteem werkt als een kruisraket. Het apparaat weet dag en nacht zijn weg te vinden in huis, zo meldt het blad New Scientist in zijn komende editie.

Het weekblad schrijft dat het systeem van een kruisraket beelden van de grond vergelijkt met beelden in camera's aan boord. De stofzuiger van Samsung heeft een videocamera en een infrarood camera. De computer in het apparaat vergelijkt voortdurend de beelden met de beelden van de woning die in het geheugen zijn opgeslagen.

Er zijn al wel stofzuigers die op eigen houtje hun werk doen. Die vinden hun weg aan de hand van de stand van hun wielen. Als die op een parketvloer slippen of op een tapijt vastlopen, weten de stofzuigers niet meer wat ze moeten doen. Met de stofzuiger van Samsung kan dat niet gebeuren.


Bladiebla...
pi_8059064
En wat moet zo'n stofzuiger kosten?
Navigatie op basis van ir + video lijkt me niet al te goedkoop...
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
pi_8059078
>>>kickje lifestyle
pi_8059135
* Bushmaster wacht op een foto
Eigen brokjes eerst.
pi_8059197
op zich best interessant maar ja als de prijzen te hoog zijn, zal er geen commercie voor zijn, dus een grote flop
pi_8059220
S'nachts als je ligt te slapen zit ie ineens onder je bed te stofzuigen

Wat moet je d'r mee??

  donderdag 23 januari 2003 @ 00:05:11 #7
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8059244
Wel een linkje: http://www.roombavac.com/index.htm
(of het de Samsung is weet ik niet... Dit ding heet 'IRobot' en op een andere site las ik iets van 'Samsung IRobo'

[Dit bericht is gewijzigd door MSXUser op 23-01-2003 00:06]

If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_8059245
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 00:04 schreef RaTz het volgende:
S'nachts als je ligt te slapen zit ie ineens onder je bed te stofzuigen

Wat moet je d'r mee??


ik zou het best willen hebben hoor als het goed werkt dan mag ie komen schoonmaken... en 's nachts schoonmaken, tja als jij dat inprogrammeerd, prima hoor
  donderdag 23 januari 2003 @ 00:10:37 #9
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_8059378
quote:
Samsung introduced the world's first interactive robot vacuum cleaner, I-Robo, as a prototype. The company reckons on developing a cleaner that detects the house dust the moment you switch it on and automatically cleans.

The vacuum cleaner will sterilise the dust it collects and not emit any while in use. A built-in digital camera captures what's going on around the appliance and makes itself useful as a security system or baby-sitter. I-Robo is expected to hit the market in about two years.

In the meantime we can benefit from further developments in the sector. The VC-8716 H vacuum cleaner from Samsung eliminates the dust bag. With its "Dual Atrium Cyclone Technology", the air drawn in is not passed through dust already collected, but flows via a separate chamber, while dirt particles are swept into a dust collection bin below.


bron: http://www.tdctrade.com/mne/gift/020301.htm
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_8059447
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 00:00 schreef Bushmaster het volgende:
* Bushmaster wacht op een foto
Als ik Xanthippe onder de duim heb, dan heb ik geen moeite in de omgang met andere mensen
pi_8059452
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 00:05 schreef MSXUser het volgende:
Wel een linkje: http://www.roombavac.com/index.htm
(of het de Samsung is weet ik niet... Dit ding heet 'IRobot' en op een andere site las ik iets van 'Samsung IRobo'
Da's voldoende informerend. Heb alleen niks gevonden over katten die het ding onderweg tegenkomt. Die hoeft ie van mij niet te steriliseren, dat bepaal ik liever zelf.

[edit] voor de foto hierboven heb ik geen huiskamer [/edit]

Eigen brokjes eerst.
  donderdag 23 januari 2003 @ 00:25:29 #12
24752 mandatory
Wat moet je nou?
pi_8059653
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 00:14 schreef Sokrates het volgende:

[..]

[afbeelding]


Bladiebla...
pi_8059819

Da's een gave gadget!

pi_8060083
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 00:34 schreef AlmightyArjen het volgende:

Da's een gave gadget!


Handig idd.
pi_8097249
quote:
Op donderdag 23 januari 2003 00:14 schreef Sokrates het volgende:

[..]

[afbeelding]


abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')