abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_7894276
ter aanleiding van die bericht:
quote:
De agressie in de trein neemt toe door het volledige rookverbod dat daar vanaf 1 januari 2004 geldt. Andries van de Berg, bestuurder van FNV bondgenoten, zegt zich 'grote zorgen' te maken. De NS beraadt zich op maatregelen.


Inspecteurs van de Keuringsdienst van Waren moeten zorgen voor de naleving van het rookverbod. Maar volgens Van de Berg zal een aantal passagiers verwachten dat conducteurs optreden als passagiers toch een sigaret opsteken.

Tegenwoordig kunnen passagiers worden verwezen naar coupes waar wel mag worden gerookt.

Daarmee kun je problemen sussen. Maar die mogelijkheid vervalt volgend jaar. Daarom verwachten wij een toename van agressief gedrag.

Een woordvoerder van de NS zegt dat bij de voorbereiding op het rookverbod wordt nagegaan hoe conducteurs daar het beste mee om kunnen gaan. Maar we hebben daar nog geen concrete ideeėn voor. In de loop van dit jaar worden de rijtuigen aangepast.

Asbakken worden verwijderd of dicht gelast. Ook wordt gedacht over een markering van perrons waar roken is toegestaan.


wil ik de discussie aanzwengelen of we neit te ver doordraven. Als je mensen in een aparte coupe zet is het toch goed? Die mensen zijn niet besmettelijk ofzo hoor! ikzelf rook niet, k heb erge last van de rook (lichte astma) maar zover hoeft het nou ook weer neit te gaan!!
[url]www.f-orum.tk[/url]
pi_7894314
Dus omdat mensen die willen roken maar dat in de trein niet mogen erop los gaan slaan, moeten we dat verbod maar weer terug draaien?

[url=http://www.schandknaapje.nl]Farzin[/url]
pi_7894327
Ja, we draven te ver door.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_7894340
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:58 schreef BugsySiegel het volgende:
Dus omdat mensen die willen roken maar dat in de trein niet mogen erop los gaan slaan, moeten we dat verbod maar weer terug draaien?


nee, maar je meot toegeven dat het ver gaat!! Als je wil roken en de rookruimte en de rest is goed afgescheiden, wat kan het dan voor kwaad om die mensen te laten roken?
[url]www.f-orum.tk[/url]
pi_7894347
Het is neit vanwege de agressie maar kken mensen die elke dag anderhalf uur in de trein zitten en graag een sigaret opsteken, ik vind het belachelijk dat dat niet meer kan, in die aparte coupe's hebben de niet rokers er geen last van.

Wat wel vreselijk irritant is is als er een roker door de niet rokers coupe wandelt met zijn peuk.

pi_7894350
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:59 schreef rolfvp het volgende:

[..]

nee, maar je meot toegeven dat het ver gaat!! Als je wil roken en de rookruimte en de rest is goed afgescheiden, wat kan het dan voor kwaad om die mensen te laten roken?


geen, een tevreden roker is geen onruststoker.
  dinsdag 14 januari 2003 @ 17:00:33 #7
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_7894353
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:58 schreef BugsySiegel het volgende:
Dus omdat mensen die willen roken maar dat in de trein niet mogen erop los gaan slaan, moeten we dat verbod maar weer terug draaien?


Dat is uiteraard absurd, maar draven we sowieso niet een beetje door?

Ik vind van wel. Er zijn weinig mensen die echt last hebben van rook, dus waarom moet het toch altijd worden verziekt voor de rokers?

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_7894359
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:59 schreef rolfvp het volgende:

[..]

nee, maar je meot toegeven dat het ver gaat!! Als je wil roken en de rookruimte en de rest is goed afgescheiden, wat kan het dan voor kwaad om die mensen te laten roken?


Trein zaten toch overvol? Tenminste dat hoor ik iedereen gillen. Dan moeten de rokers zich maar eventjes aanpassen, en eventjes twintig minuten zonder sigaret.
[url=http://www.schandknaapje.nl]Farzin[/url]
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 14 januari 2003 @ 17:01:45 #9
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_7894381
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:56 schreef rolfvp het volgende:
ter aanleiding van die bericht:
[..]

wil ik de discussie aanzwengelen of we neit te ver doordraven. Als je mensen in een aparte coupe zet is het toch goed?


Heel leuk en aardig, maar tegenwoordig mag je in een trein al blij zijn als je een plekje kunt vinden. En dan moet je niet te kieskeurig zijn kwa plaats. Je zult dus niet zo vaak keus hebben of je roken of niet-roken gaat zitten/staan.
pi_7894384
Ik blijf gewoon roken in de trein hoor, gewoon op een balkon en anders op de plee

Aanstellers, wie heeft er nou last van dat ik in een rokerscoupe zit

pi_7894386
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 17:00 schreef BugsySiegel het volgende:

[..]

Trein zaten toch overvol? Tenminste dat hoor ik iedereen gillen. Dan moeten de rokers zich maar eventjes aanpassen, en eventjes twintig minuten zonder sigaret.


20 minuten ok ben ik met je eens, maar van zuid-limburg naar groningen kan dik 3 uur duren. en dan zou ik toch wel op z'n minst een sigaretje of 3 willen roken.
pi_7894388
idd Conflict, dat bedoel ik...
[url]www.f-orum.tk[/url]
pi_7894392
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 16:59 schreef erikh het volgende:
Het is neit vanwege de agressie maar kken mensen die elke dag anderhalf uur in de trein zitten en graag een sigaret opsteken, ik vind het belachelijk dat dat niet meer kan, in die aparte coupe's hebben de niet rokers er geen last van.

Wat wel vreselijk irritant is is als er een roker door de niet rokers coupe wandelt met zijn peuk.


Dat laatste is denk ik ook de reden dat men harder gaat optreden, omdat er nog steeds een stel mensen zijn die het voor de rest verzieken. Zo kunnen ze iig niet meer het excuse hebben dat ze op weg zijn naar de rokerscoupe.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
  dinsdag 14 januari 2003 @ 17:03:02 #14
21829 Mr_knuppel
To Bone Or Not To Bone...
pi_7894401
Roken is gewoon een gore gewoonte.... BAH! Gewoon overal verbieden behalve buiten en thuis.. probleem opgelost!
Ja toch, zeker wel.. OF dan toch weer niet? WICKED!
pi_7894418
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 17:02 schreef Lucille het volgende:

[..]

Dat laatste is denk ik ook de reden dat men harder gaat optreden, omdat er nog steeds een stel mensen zijn die het voor de rest verzieken. Zo kunnen ze iig niet meer het excuse hebben dat ze op weg zijn naar de rokerscoupe.


Het ging toch om de gezondheid van conducteurs?
It is much easier to be critical than to be correct.
  dinsdag 14 januari 2003 @ 17:03:57 #16
20741 generalist
Watch me do it!
pi_7894424
Het is verder een heel liberaal standpunt dat het niet meer mag (gaat mogen). Het kost de vervoerder handen vol geld om roken mogelijk te maken (denk aan extra schoonmaken en het maken van aangepaste coupe's en betere luchtreiniging).
Misschien moet men anders kaartjes voor rookcoupe's duurder gaan maken

Zonder dollen, in het buitenland mag je ook niet roken in de trein (Buiten Europa) en in veel kantoorgebouwen ook niet. Aangezien NL hard zijn best aan het doen is om overal mee mee te lopen gebeurd dat op dit vlak ook

Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
pi_7894426
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 17:02 schreef Pushit het volgende:

[..]

20 minuten ok ben ik met je eens, maar van zuid-limburg naar groningen kan dik 3 uur duren. en dan zou ik toch wel op z'n minst een sigaretje of 3 willen roken.


Misschien is het een idee om bijvoorbeeld in de spits en op stoptreinen het roken achterwege te laten, maar het wel toe te staan in intercity's buiten de spits-tijden.
[url=http://www.schandknaapje.nl]Farzin[/url]
  dinsdag 14 januari 2003 @ 17:04:15 #18
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_7894435
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 17:03 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Het ging toch om de gezondheid van conducteurs?


Alles wordt erbij gehaald door de anti-rokers.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_7894436
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 17:03 schreef Meneer_Aart het volgende:

[..]

Het ging toch om de gezondheid van conducteurs?


ik durf te gokken dat er ook rokende conducteurs zijn, dan kunnen zij mooi die coupe's controleren
[url]www.f-orum.tk[/url]
  dinsdag 14 januari 2003 @ 17:04:23 #20
8498 Dagootje
In hoc signature vincis
pi_7894438
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 17:03 schreef Mr_knuppel het volgende:
Roken is gewoon een gore gewoonte.... BAH! Gewoon overal verbieden behalve buiten en thuis.. probleem opgelost!
Generaliseren is ook een smerige gewoonte, en ik vind jou ook niet al te quiche, zullen we je maar verbieden?
De wetenschap is er nog steeds niet uit waarom de best gestroomlijnde vrouwen de meeste weerstand bieden!
  dinsdag 14 januari 2003 @ 17:05:12 #21
20741 generalist
Watch me do it!
pi_7894457
quote:
20 minuten ok ben ik met je eens, maar van zuid-limburg naar groningen kan dik 3 uur duren. en dan zou ik toch wel op z'n minst een sigaretje of 3 willen roken
In het vliegtuig mag je ook niet roken, hoor je ook bijna niemand meer over. Zat laatst in een vlucht van 12 uur en ik heb de rokers niet horen klagen ...
Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
pi_7894458
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 17:03 schreef BugsySiegel het volgende:

[..]

Misschien is het een idee om bijvoorbeeld in de spits en op stoptreinen het roken achterwege te laten, maar het wel toe te staan in intercity's buiten de spits-tijden.


is nog niet eens zo slechte opmerking
[url]www.f-orum.tk[/url]
pi_7894473
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 17:03 schreef Mr_knuppel het volgende:
Roken is gewoon een gore gewoonte.... BAH! Gewoon overal verbieden behalve buiten en thuis.. probleem opgelost!
ik mag knuppels niet zo..gooien we jou het land uit probleem opgelost

edit: ik zie net dat iemand anders die grap ook al gemaakt had..

[Dit bericht is gewijzigd door rolfvp op 14-01-2003 17:06]

[url]www.f-orum.tk[/url]
pi_7894475
quote:
Op dinsdag 14 januari 2003 17:03 schreef BugsySiegel het volgende:

[..]

Misschien is het een idee om bijvoorbeeld in de spits en op stoptreinen het roken achterwege te laten, maar het wel toe te staan in intercity's buiten de spits-tijden.


bijvoorbeeld. en dan gewoon hele treinstellen en niet een stukje van een treinstel gescheiden soor een plexiglas wandje ofzo.
  dinsdag 14 januari 2003 @ 17:06:09 #25
44600 Dandelion
ZEKUR OUWE!!!!!!
pi_7894477
Ja men draaft te ver door.
En ik zit wel ff wat langer dan 20 minuten in de trein.
Tis gewoon een betuttelende maatregel, en daar ben ik sowieso tegen...
Get on your boots!
16-11-09 Muse - Lanxess Arena Keulen
Last.fm | Twitter
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')