Maar om in die brainstormfase niet al te onbeslagen ten ijs te komen wil ik gewoon even wat rondvragen hier.
Wat zijn eventuele mogelijkheden voor een samenwerking (vof, bv?), wat zijn valkuilen etc...
Heb wel een goed idee voor de producten die ik ga verkopen, heb een strak basisidee voor hoe de winkel ingericht moet worden en zo.
Heeft iemand ervaringen?
Alvast bedankt.
http://frontpage.fok.nl/news.fok?id=25343
voor de rest veel succes
Succes!!
Dingen waar je zowieso op moet letten met een eigenzaak.
-Handelsvoorwaarden deponeren bij KVK.
-BTW nummer aanvragen.
-KVK registratie.
Andere dingen waar je rekening mee moet houden zijn:
- de handels voorwaarden van je leveranciers.. Veel leveranciers hebben in hun handels voorwaarden een overlevering opgenomen meestal iets van 5%.
Dit betekend dus dat als een bedrijf jou 5% meer levert dan je besteld hebt je verplicht ben dit af te nemen. Zelfde is een onderlevering van 5% of iets dergelijks.
-Zorg dat je niet gebonden bent aan andere bedrijven, als zij down gaan dan moet je ervoor zorgen dat ze je niet mee kunnen slepen.
-Bij een samenwerkingsverband is het handig om dingen goed op papier
te zetten. Let er op dat je jezelf niet vastlegt aan teveel verplichtingen.. een vrijblijvende samenwerking kan in het begin veel beter zijn, zeker als je nog niet weet hoe goed de samenwerking loopt tussen jullie
Dit is het enige dat me zo ff 123 te binnen schiet.. Hoop dat je er wat aan hebt
quote:Goed, als je niet al te serieus wilt reageren, reageer dan niet alsjeblieft.
Op dinsdag 14 januari 2003 10:42 schreef StateofArt het volgende:
Honderden winkels sluiten door criminaliteit
Gepost door Dennis (Klingon) - dinsdag 14 januari 2003 @ 09:33 - Bron: Nieuws.nl
Succes!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
maar ik zou al;s ik jou was het toch alleen doen je kanten krijg je wel
quote:Een dvd-winkel.
Op dinsdag 14 januari 2003 10:43 schreef Snowfox het volgende:
Misschien handig om te vertellen wat voor een soort winkel je gaat beginnen aangezien er nogal verschil zit tussen de verschillende branches.
quote:Kijk, hier heb ik wat aan
Dingen waar je zowieso op moet letten met een eigenzaak.
-Handelsvoorwaarden deponeren bij KVK.
-BTW nummer aanvragen.
-KVK registratie.Andere dingen waar je rekening mee moet houden zijn:
- de handels voorwaarden van je leveranciers.. Veel leveranciers hebben in hun handels voorwaarden een overlevering opgenomen meestal iets van 5%.
Dit betekend dus dat als een bedrijf jou 5% meer levert dan je besteld hebt je verplicht ben dit af te nemen. Zelfde is een onderlevering van 5% of iets dergelijks.
quote:De winkel waarmee ik zou gaan samenwerken (en in hoeverre die samenwerking zou gaan reiken moet nog worden uitgewerkt) is een bijzonder goedlopende cd-winkel, dus die gaat echt niet over de kop.
-Zorg dat je niet gebonden bent aan andere bedrijven, als zij down gaan dan moet je ervoor zorgen dat ze je niet mee kunnen slepen.
quote:Ik ken de winkelier behoorlijk goed, maar duidelijke afspraken zwart op wit kan natuurlijk nooit kwaad
-Bij een samenwerkingsverband is het handig om dingen goed op papier
te zetten. Let er op dat je jezelf niet vastlegt aan teveel verplichtingen.. een vrijblijvende samenwerking kan in het begin veel beter zijn, zeker als je nog niet weet hoe goed de samenwerking loopt tussen jullie
Thanks.
quote:Zijn die twee andere boeken ook ergens af te halen of zijn dat gewoon boeken die je in de winkel moet kopen?
Op dinsdag 14 januari 2003 10:48 schreef RemcoDelft het volgende:
Lees eens wat boeken er over, bijvoorbeeld:
-Handboek startende ondernemer (gratis bij de belastingdienst af te halen)
-Leidraad startende ondernemer
-Sterk Starten
Succes!
quote:Mee eens
Op dinsdag 14 januari 2003 10:55 schreef Snowfox het volgende:
Hoe goed je vrienden ook zijn, en zeker als ze goede vrienden zijn is het goed om dingen op papier te zetten. En wat ik altijd zeg is het volgende: je bent m'n vriend dus ik kan je dit gerust vragen, en om goede vrienden te blijven is het juist goed om dingen op papier te zetten..
Anders krijg je achteraf vanzelf ruzie, zeker als het om geld gaat.
Hoe oud ben je eigenlijk? Veel banken kunnen lastig doen als het gaat om leningen verstrekken aan jonge mensen. Misschien kunnen je ouders garant voor je staan.
Daarnaast kun je contact opnemen met de KvK van jouw regio. Je kunt sowieso een gratis introductiegesprek bij ze krijgen. Daarnaast hebben ze regelmatig workshops voor beginnende ondernemers.
Bedenk wel dat het runnen van een winkel enorm veel met zich meebrengt. Ben je bereid om elke minuut van de dag daarmee bezig te zijn?
In ieder geval veel succes!!!
quote:Goeie tip, thanks.
Op dinsdag 14 januari 2003 11:10 schreef schwa78 het volgende:
In de bibliotheek hebben ze vaak een heleboel handige boeken over het starten van een eigen bedrijf. Zeker de moeite waard om te lezen.
quote:Ik ben 29 en heb zelf inmiddels bijna 11.000 Euro gespaard.
Hoe oud ben je eigenlijk? Veel banken kunnen lastig doen als het gaat om leningen verstrekken aan jonge mensen. Misschien kunnen je ouders garant voor je staan.
quote:Ik loop er deze week even langs
Daarnaast kun je contact opnemen met de KvK van jouw regio. Je kunt sowieso een gratis introductiegesprek bij ze krijgen. Daarnaast hebben ze regelmatig workshops voor beginnende ondernemers.
quote:Ja. Als ik besluit er 100% voor te gaan, dan ga ik er 150% voor. Maar daarom ben ik nu zoveel mogelijk informatie aan het vergaren.
Bedenk wel dat het runnen van een winkel enorm veel met zich meebrengt. Ben je bereid om elke minuut van de dag daarmee bezig te zijn?
In ieder geval veel succes!!!
[/quote]
Heb je al gedacht aan het schrijven van een ondernemersplan. Deze heb je sowieso nodig als je als je een lening wilt krijgen en bij de KvK vragen ze er ook om. Daarnaast is het schrijven van een ondernemingsplan een goeie hulp voor jezelf om eens over alle dingen na te denken, zoals personeel, financiering, huisvesting, administratie en marketing.
Daarnaast kan het geen kwaad om eens een onderzoekje in de buurt te houden. Zijn er veel mensen die staan te wachten op een dvd-winkel. Zijn er al concurrenten of komen die er binnenkort. Wat staat er in het bestemmingsplan van de omgeving.
Een andere tip die ik je kan geven is dat het handig is om eens te gaan praten met mensen die al een soortgelijke winkel hebben in een andere regio. De meeste mensen zijn wel bereid om over hun vak te praten, zolang je maar geen directe concurrentie bent.
Heb je trouwens ook al de juiste papieren? Voor het vestigen van een winkel heb je een speciaal diploma nodig, maar een VWO diploma is ook voldoende.
Als je een eigen bedrijf (of winkel) wilt beginnen, start dan met brainstormen, en schrijf daarna een ondernemingsplan. In dit plan onderzoek je precies waar je je bedrijf wilt vestigen, wat je omzet zal zijn en hoe je het e.e.a. wilt financieėren.
Een goed financieringsplan met een de investeringsbegroting en verwachte exploitatiebegroting heb je trouwens ook nodig om een lening te krijgen bij de bank.
Bij het schrijven van je ondernemingsplan kom je eigenlijk alle 'valkuilen' en obstakels vanzelf tegen, mits alles er in staat natuurlijk. Kies hiervoor een duidelijke structuur, aan de hand van een voorgeschotelde index met onderwerpen van de KvK of van het internet geplukt.
En mocht je na het schrijven van het ondernemingsplan alsnog bedenken dat je al je tijd liever in iets anders gaat steken, kun je het plan altijd nog verkopen
De KvK vraagt je niet om je ondernemingsplan, heb nu 3 BV's en was vroeger een eenmanszaak..
veel suc6
En volgens mij heb je toch echt een middenstandsdiploma nodig voor het beginnen van een winkel. Of is dat tegenwoordig veranderd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |