abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 januari 2003 @ 11:05:05 #1
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_7869402
Ik was ooit een stoute betaler bij Vodafone, maar dat is sinds een paar weekjes opgelost. (Ik weet het, stomstomstom)
Maar; ik had nu een goedkoop Ben abo aangevraagd, en dat is afgewezen. Ik denk dus wel dat ik weet waarom het is afgewezen, maar heeft iemand enig idee hoe lang het gaat duren voordat ik wél weer een abonnement kan aanvragen? Of blijf je voor de rest van je leven te boek staan als een wanbetaler?
Action is the enemy of thoughts
pi_7869456
Je moet ff persoonlijk contact opzoeken
  maandag 13 januari 2003 @ 11:10:21 #3
35514 anima
nigga stole my yoshi
pi_7869462
een brief schrijven naar ben. en de situatie uitleggen
>>>>Fotoboek<<<<
Ik geloof niet in God, maar ik geloof wel dat er iets is, citeerde Harry de halve wereld bevolking
pi_7869485
Je moet niet bij Ben willen zitten:

"De aanbieders Dutchtone, O2 en Ben vechten elkaar aan de onderkant van de markt kapot. Ze zijn eigenlijk te klein om zich staande te houden naast KPN Mobile en Vodafone"

Teletekst p. 512, maar alweer een paar dagen geleden.

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 13 januari 2003 @ 11:15:58 #5
30924 modestus
forward hoort wat...
pi_7869539
quote:
Op maandag 13 januari 2003 11:05 schreef Reintje het volgende: Of blijf je voor de rest van je leven te boek staan als een wanbetaler?
Als je als wanbetaler geregistreerd staat kan je nog wel een probleem krijgen bij het aanvragen van een hypotheek e.d.
-edit- dus ik hoop niet voor je dat je bij het http://www.bkr.nl op de "zwarte lijst" staat
Na die skitter sterrenag verskyn die helder son, met al sy kleur en prag laat die dag maar kom.
  maandag 13 januari 2003 @ 11:19:53 #6
11950 ullie
Motherfucker from Hell
pi_7869595
quote:
Op maandag 13 januari 2003 11:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Je moet niet bij Ben willen zitten:

"De aanbieders Dutchtone, O2 en Ben vechten elkaar aan de onderkant van de markt kapot. Ze zijn eigenlijk te klein om zich staande te houden naast KPN Mobile en Vodafone"

Teletekst p. 512, maar alweer een paar dagen geleden.

Een uitspraak van de topman van KPN. Lekker betrouwbaar....

Als je bij BKR in Tiel staat geregistreerd ben je wel de lul, maar ik dacht dat telefonie aanbieders ook een eigen zwarte lijst hadden...

Geldverdienen? Dat is zooo vorige eeuw!
  maandag 13 januari 2003 @ 11:20:47 #7
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_7869617
quote:
Op maandag 13 januari 2003 11:15 schreef modestus het volgende:

[..]

Als je als wanbetaler geregistreerd staat kan je nog wel een probleem krijgen bij het aanvragen van een hypotheek e.d.
-edit- dus ik hoop niet voor je dat je bij het http://www.bkr.nl op de "zwarte lijst" staat

Maar, mócht dat zo zijn, en ik heb nu mijn leven gebeterd en ik betaal tijdig mijn contracten ed., hoe lang duurt het dan nog voordat ik van deze lijst afga? Ik neem aan dat ik nog niet bekend ben bij het BKR. Het is nog nooit verder gekomen dan een eerste aanmaning van een incassobureau, maar het lijkt mij sterk dat als ik nu een misstap bega en deze meteen oplos, dat ik deze misstap dan nog de rest van mijn leven onder ogen moet zien...

Damn, ik klink alsof ik een moord het gepleegd, het gaat alleen maar om een niet betaalde rekening! Reintje!!!

pi_7869618
Als je bij bkr met een achterstand geregistreerd staat blijft deze 5 jaar staan......

Kweet eigenlijk niet of dat geld bij telefoonabo's

maandag 13 januari 2003 @ 11:22:06 #9
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_7869642
quote:
Op maandag 13 januari 2003 11:20 schreef Lil_devil het volgende:
Als je bij bkr met een achterstand geregistreerd staat blijft deze 5 jaar staan......

Auw... En kom je bij het BKR bekend te staan om een aanmaning van ¤1900,- die je meteen betaald (En waar een fout van Vodafone zelf bij zit, ze vroegen ¤700 teveel die ik alweer terug heb?)
  maandag 13 januari 2003 @ 11:23:10 #10
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_7869658
quote:
Op maandag 13 januari 2003 11:22 schreef Reintje het volgende:

[..]

Auw... En kom je bij het BKR bekend te staan om een aanmaning van ¤1900,- die je meteen betaald (En waar een fout van Vodafone zelf bij zit, ze vroegen ¤700 teveel die ik alweer terug heb?)

BKR heeft een beroepsprocedure. Kijk op hun site voor mer info

http://www.bkr.nl

pi_7869675
ehhhmmm ik weet dat als het om kredieten enz gaat dat het 5 jaar blijft staan....maar ik weet niet of telefoonabo's bij achterstanden ook geregistreerd worden.

Misschien is er idd onder de telfoonaanbieders ook zo'n soort lijst?

maandag 13 januari 2003 @ 11:25:31 #12
30924 modestus
forward hoort wat...
pi_7869692
quote:
Op maandag 13 januari 2003 11:22 schreef Reintje het volgende:
ik weet niet of je daar geregistreerd staat, maar Ben heeft je afgewezen... misschien kan je ook bij Ben informeren op welke grond zij je hebben afgewezen
Na die skitter sterrenag verskyn die helder son, met al sy kleur en prag laat die dag maar kom.
  maandag 13 januari 2003 @ 11:33:45 #13
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_7869824
quote:
Op maandag 13 januari 2003 11:25 schreef modestus het volgende:

[..]

ik weet niet of je daar geregistreerd staat, maar Ben heeft je afgewezen... misschien kan je ook bij Ben informeren op welke grond zij je hebben afgewezen

Dat kan om verschillende redenen zijn. Ze willen het je meestal niet vertellen. Ik werd in eerste instantie afgewezen op mijn postcode-huisnummer combo. Mijn postcode ligt in een 'risicogebied' met relatief veel wanbetalers. Bovendien bleek ooit op mijn huisadres iemand gewoond te hebben die maandelijks deurwaarders op bezoek kreeg.
Uiteindelijk kon ik een abbo afsluiten bij Vodafone, maaar alleen na betaling van een flinke borg en met het afgeven van een machtiging voor de abonnementskosten.

Meestal willen ze je niet vertellen op grond waarvan ze je hebben afgewezen omdat ze gewoon bang zijn dat je daar bij de volgende aanvraag rekening mee houdt. Telco's hebben trucs in overvloed om je na een afwijzing van het kastje naar de muur te sturen. Doe je een beroep op de regels rondom persoonsregistratie dan zeggen ze dat je niet op persoonlijke gronden bent afgewezen maar dat je in een risicogroep valt. Wil je weten welk criterium dan gebruikt is, dan is dat 'bedrijfsgeheim'. Een ander verhaal is dat ze je kredietwaardigheid hebben laten checken door een onafhankelijk bureau, en dat ze van dat bureau alleen JA of NEE te horen krijgen, maar niet de reden waarom je evt. bent afgewezen.

pi_7869965
quote:
Op maandag 13 januari 2003 11:33 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]

Dat kan om verschillende redenen zijn. Ze willen het je meestal niet vertellen. Ik werd in eerste instantie afgewezen op mijn postcode-huisnummer combo. Mijn postcode ligt in een 'risicogebied' met relatief veel wanbetalers. Bovendien bleek ooit op mijn huisadres iemand gewoond te hebben die maandelijks deurwaarders op bezoek kreeg.
Uiteindelijk kon ik een abbo afsluiten bij Vodafone, maaar alleen na betaling van een flinke borg en met het afgeven van een machtiging voor de abonnementskosten.

Belachelijk, dat is toch gewoon een soort discriminatie? Omdat jouw buren en de vorige bewoner van jouw huis een stel kladlopers zijn, word jij geweigerd of kun jij extra gaan betalen. Dat is toch net zoiets als Marokkanen in discotheken weigeren?

[Dit bericht is gewijzigd door LoekB op 13-01-2003 11:45]

maandag 13 januari 2003 @ 11:45:26 #15
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_7869981
quote:
Op maandag 13 januari 2003 11:25 schreef modestus het volgende:

[..]

Dat doe ik ook, duurt 2 weken...
quote:
Op maandag 13 januari 2003 11:33 schreef Leonardo1504 het volgende:

[..]
[/knip]

Je sais. Ik heb ook in een telefoonzaak gewerkt, en ze hebben gekken methodes. Als je in een "slecht bekende wijk" woont, wordt je sneller afgewezen. Als je famillie slecht bekend staat, wordt je sneller agfewezen...
Vuig zaakje, maar kan me wel voorstellen... In mijn geval is het gewoon puur mijn eigen schuld, maar ik wil wél graag weer een abo
pi_7870470
Als je bij BKR geregistreerd staat als wanbetaler duurt het 5 jaar per geval!!! voor je ervan af bent.

Stel... je hebt je vanaf januari 2003 netjes gedragen dan duurt het dus tot januari 2008 voordat je niet meer als wanbetaler te boek staat, maar als je nu in februarie 2005 weer de fout ingaat en er wordt weer een registratie naar de BKR gestuurd (of hoe dat dan ook gaat...) dan duurt het dus tot februarie 2010 voordat je er weer vanaf bent....

Ik heb er helaas ervaring mee....

maandag 13 januari 2003 @ 14:21:59 #17
23969 RoelerMF
Amelie C'est Magnifique
pi_7873054
Als vodafone je daadwerkelijk bij BKR heeft neergezet dan hoor je daar volgens mij nog altijd bericht van te krijgen dat je bij hun word 'ingeschreven'. En als ze je dan hebben ingeschreven kan je bij BKR eventueel jouw 'zwarte lijst' opvragen. Maar denk eerder dat je in een mobiele telefoonaanbieders zwarte lijst staat oid, als dat uberhaubt bestaat.
»» Democracy is so overrated »»
pi_7874489
Ik weet niet of ze je wel bericht moeten geven als je als wanbetaler geregistreerd wordt... wij kwamen er namelijk pas achter toen we een lening wilden afsluiten... toen kregen we te horen dat we "niet kredietwaardig" waren.
Das erg lullig om te horen als je dat niet verwacht...
  maandag 13 januari 2003 @ 16:03:28 #19
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_7874877
quote:
Op maandag 13 januari 2003 12:04 schreef Angel22 het volgende:
[..]

Ik heb er helaas ervaring mee....

Mag ik vragen waarom je bekend stond bij het BKR? (Hoeft niet specifiek hoor, maar gewoon wat de redenen zoal zijn...)
  maandag 13 januari 2003 @ 16:07:03 #20
5304 Orthello
°°BLUB°°
pi_7874959
Je staat al HEEEEL snel bij het BKR bekend.
Je hoeft maar een keer EUR 500,= rood te hebben gestaan (Debetstand op betaal rekening zoals BKR dat noemt) en je bent voor 5 jaar de lul. Ook als je een creditcard hebt sta je er geregistreerd, of je die kaart nou gebruikt of niet.

Bron: Geregistreerde Kredietsoorten

If things don't go right, turn left!
  maandag 13 januari 2003 @ 16:09:34 #21
20741 generalist
Watch me do it!
pi_7875023
quote:
Op maandag 13 januari 2003 11:20 schreef Lil_devil het volgende:

BKR blijft 5 jaar staan en is tegenwoordig voor alle wanbetalers.

Komende 5 jaar voor jou dus geen hypotheek / doorlopend krediet / lening / telefoon abo

Above all things, never be afraid. The enemy who forces you to retreat is himself afraid of you at that very moment.[br]Andre Maurois (1885 - 1967)
  maandag 13 januari 2003 @ 16:19:49 #22
27951 Leonardo1504
[b]dit is vet![/b]
pi_7875255
quote:
Op maandag 13 januari 2003 16:07 schreef Orthello het volgende:
Je staat al HEEEEL snel bij het BKR bekend.
Je hoeft maar een keer EUR 500,= rood te hebben gestaan (Debetstand op betaal rekening zoals BKR dat noemt) en je bent voor 5 jaar de lul. Ook als je een creditcard hebt sta je er geregistreerd, of je die kaart nou gebruikt of niet.

Bron: Geregistreerde Kredietsoorten

Fout!!!!! een registratie zegt nog niets over je status. Het is wel zo dat ieder krediet wordt aanegmeld, maar dat betekent nog niet dat je ook als wanbetaler wordt geregistreerd.
pi_7875326
quote:
Op maandag 13 januari 2003 16:03 schreef Reintje het volgende:

[..]

Mag ik vragen waarom je bekend stond bij het BKR? (Hoeft niet specifiek hoor, maar gewoon wat de redenen zoal zijn...)

Wel hoor... door omstandigheden konden we een paar keer niet op tijd aan de lening aflossen.
Die aflossing moest iedere maand voor de 8ste binnen zijn en dat is een paar keer fout gegaan en na vier keer zijn we dus geregistreerd als wanbetalers eigen schuld dikke bult...
pi_7882678
Wat niet bij BKR staat
Veel mensen denken dat BKR werkelijk álles registreert wat met iemands financiële situatie heeft te maken. Dat is niet het geval. BKR registreert en beheert alleen gegevens over kredietverplichtingen in Nederland, voor zover deze binnen de registratiegrenzen vallen. Dit betekent dat zaken als inkomen, huurschuld, belastingschuld of onbetaalde rekeningen bij het energiebedrijf per definitie niet geregistreerd staan. Ook Studiefinancieringen van de Informatie Beheer Groep komen niet bij BKR voor. Over het algemeen zal een kredietverlener hier wel naar informeren als hij overweegt u een krediet aan te bieden, maar bij raadpleging van de centrale kredietregistratie treft hij hierover geen gegevens aan.

Bron: www.bkr.nl

I once was king of Spain, now I eat humble pie.
pi_7890162
studiefinancieringen staan er wel op....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')