abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7101239
Vanmorgen om ongeveer half tien even naar de Supermarkt, ik kom weer naar buiten met m'n boodschapjes zie ik een schichtig figuur tien meter verderop met een wel heel bekende fiets lopen.
Dus ik gooi de tas met boodschappen op de grond en schreeuw al naar hem toe lopend wat ie GVD denkt dat ie aan het doen is met mijn fiets.
De man gooit daarop mijn fiets op de weg en loopt met z'n vuisten in vechthouding op me af. Inmiddels is mijn adrenaline-peil al zo hoog dat ik hem zo hard op z'n mondje sla dat het bloed er spontaan uitloopt (later blijkt ie twee tanden te hebben gebroken), hierbij flikkert ie achterover over een rijtje winkelwagens waarbij hij schreeuwt als een speenvarken.
Zal je net zien dat er op dat moment een politiewagen voorbij komt op het Cambuurplein.
De agenten stappen uit en vragen wat er aan de hand is en ik leg de situatie uit, gevolg is dat we allebei aangehouden worden en mee moeten naar het Politiebureau.
Na versterking te hebben gevraagd (we mochten niet in één auto met z'n beiden) reden we naar het bureau.
Nou kon ik onderweg al een beetje merken dat de agenten het niet zo'n ramp vonden dat ik het op deze manier had opgelost maar het mocht nou eenmaal niet.
Nu heb ik wel vaker in een politiecel gezeten, mar deze keer was toch even iets anders.
Ik heb niet eens in een cel gezeten maar mocht meteen door naar een verhoorkamertje waar ik twee koppen koffie kreeg.
Hele verhaal uitgelegd aan de Hulp Officier van Justitie en die zei dat ie op zich wel kon begrijpen dat ik zo had gereageerd maar dat ik toch een boete kreeg voor Openlijke Geweldpleging van ¤ 140.
Op mijn vraag wat ik dan had moeten doen in zo'n geval antwoordde hij dat ik had moeten wachten op de eerste klap dan was het zelfverdediging geweest... Ja, ammehoela, ik laat me niet slaan als het niet moet.
Enfin, de verslaafde (want dat bleek het dus te zijn) was bekend bij hun en had nog wat andere dingen op z'n kerfstok staan, dus die blijft daar nog een poosje.
De heren agenten hebben mij keurig weer teruggebracht naar de supermarkt waar mijn fiets nog stond.
Normaal mag je altijd lopend terug naar huis, dat ze me terugreden was eigenlijk ook omdat ze wel een beetje wel baalden dat ik als de schuldige werd aangewezen.

Al met al een behoorlijk enerverende ochtend waarbij ik de politie eens van een andere kant heb meegemaakt

B Red Ten
pi_7101328
een nieuwe tweedehandsfiets was waarschijnlijk goedkoper geweest..

maar verder is het achterlijk dat je jezelf eerst moet laten meppen.

of all the things I lost in life, I miss my mind the most
pi_7101338
netjes gedaan.
p0ep is cool
  maandag 2 december 2002 @ 13:45:24 #4
7092 Oosthoek
Homo SAABiens
pi_7101343
Ronduit D E B I E L.
daarna schilderde ik mijn schaduw
deed het licht uit
en genoot bij de gedachte dat ik de enige mens ter wereld ben met een schaduw in volstrekte duisternis
pi_7101349
quote:
Op maandag 2 december 2002 13:37 schreef Buurmannetje het volgende:
Nu heb ik wel vaker in een politiecel gezeten, mar deze keer was toch even iets anders.
Stoer man!
...
pi_7101350
Aha Ut Ljouwert bekend terrein

Ja nou ja slaan gaat wel een beetje ver, maar de politie moest je wel een boete geven anders zijn ze zelf niet meer geloofwaardig. Maar heel goed dat ze je op die manier hebben behandeld vind ik....en je hebt je fietsje nog!

pi_7101372
Ik vind dat je goed hebt gehandeld

(jammer van die 140 euro boete...)

pi_7101379
Grappig...de politie wil al niet eens meer iets aan fietsendiefstal doen. Doe je het zelf en zo'n gek valt je aan mag je je niet eens verdedigen. Die man kwam toch met gebalde vuisten op je af? Lijkt me dan duidelijk dat ie je aan wil vallen. Ik denk dat de politie je graag een medaille had gegeven maar de regels zijn anders. Je mag jezelf of je bezit niet verdedigen zonder zelf klappen te krijgen. Dan mag je je verdedigen. Alleen jammer als iemand je als eerste slaat en je neerslaat...hoe verdedig je je dan?
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_7101384
Damn, ¤ 140,- voor een zwerver neerslaan die je fiets jat. Bezopen
  maandag 2 december 2002 @ 13:47:53 #10
18330 J.P.Montoya
Everyday the devil at me
pi_7101386
[offtopic] Hadden ze wel lekkere koffie daar..?[/offtopic]
Mijn Psychiater zegt dat ik schizofreen ben, Wij denken van niet
pi_7101390
Goeie actie, zo hoort het. Het verschil tussen "Mein und dein" moet men maar leren, desnoods met geweld. Als ik teveel geld had zou ik 140 Euro op je bank storten, en misschien nog wat extra´s
Maar helaas
pi_7101391
mooie baggerstreken zijn dat.

ik vind dat je top gehandeld hebt, zo zouden mensen het vaker moeten doen.

pi_7101406
quote:
Op maandag 2 december 2002 13:45 schreef Kos het volgende:

[..]

Stoer man!

jij bent interessant
...

Echt belachelijk dat je die boete hebt gekregen... kan je daar geen protest tegen aantekenen? Was er al maar een wet die het verdedigen van eigendommen iets makkelijker maakte ... en dan bedoel ik dus volledige vrijstelling van vervolging als je met geweld je eigendom(men) verdedigt ...

pi_7101417
quote:
Op maandag 2 december 2002 13:49 schreef realist_ik het volgende:

[..]

jij bent interessant

Dank je... maar waarom?
...
pi_7101418
>> De man gooit daarop mijn fiets op de weg en loopt met z'n vuisten in vechthouding op me af.

Je hebt hem dus niet aangevallen, maar jezelf verdedigd!
Als ik jou was zou ik maar eens ff langsgaan bij de rechtshulp winkel

pi_7101435
Voor 140 euro wil ik toch minstens zijn neus breken. Je moet toch waar voor je geld krijgen!
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  maandag 2 december 2002 @ 13:51:24 #17
37252 Miwe
Wat mot je?
pi_7101437
Balen van die ¤ 140,- man. en dan ook nog eens omdat je je bezit verdedigd. Uit je verhaal begrijp ik dat die gast echt wel van plan was je te gaan slaan, dus eigenlijk is er voor zelfverdediging best wel wat te zeggen. Blijkbaar ligt de grens tussen zelfverdediging en aanvallen bij de vraag of je al een tik hebt gehad.

Misschien moet je wel in bezwaar gaan en komt er dan uit de rechtszaak dat als iemand met gebalde vuisten op je af komt dat je dan jezelf wel 'preventief' mag verdedigen. Zou een mooi precedent zijn voor iedereen die zijn bezittingen wil verdedigen tegen junks en ander gespuis.

pi_7101440
quote:
Op maandag 2 december 2002 13:49 schreef realist_ik het volgende:

[..]

Was er al maar een wet die het verdedigen van eigendommen iets makkelijker maakte ... en dan bedoel ik dus volledige vrijstelling van vervolging als je met geweld je eigendom(men) verdedigt ...

Jongen (15) zwaargewond bij dropping

Zoals hier bedoel je ?

pi_7101442
quote:
Op maandag 2 december 2002 13:47 schreef Swoods het volgende:
Damn, ¤ 140,- voor een zwerver neerslaan die je fiets jat. Bezopen
Het was een junk, geen zwerver!!!
pi_7101444
laat em n keer slaan, ontwijk de stoot, en mep en verrot.

[Dit bericht is gewijzigd door Salvad0R op 02-12-2002 13:52]

pi_7101445
quote:
Op maandag 2 december 2002 13:49 schreef systemlan het volgende:
>> De man gooit daarop mijn fiets op de weg en loopt met z'n vuisten in vechthouding op me af.

Je hebt hem dus niet aangevallen, maar jezelf verdedigd!
Als ik jou was zou ik maar eens ff langsgaan bij de rechtshulp winkel

wat een klootzakken! vieze hoe****gasten! Laat ze nou echt ff iets beters doen, normaal berechten... BLEH!
  maandag 2 december 2002 @ 13:52:17 #22
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_7101447
Tja, dat is de wet nou eenmaal niet helemaal rechtvaardig nee.

Kijk als je hem nou meteen gemept had, maar hij kwam toch op jou af? Zelfverdediging dus.

Kromme zooi altijd...

Van mij mag je iemand die je op heterdaad betrapt op het stelen van je eigendom best stevig aanpakken, hoeft helemaal niet buiten proporties ofzo maar een weekje revalideren lijkt me een betere oplossing dan de huidige strafmaat.

A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 2 december 2002 @ 13:53:00 #23
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_7101452
We leven in een vreemde wereld, waar je je eigendom niet eens meer mag verdedigen.
Natuurlijk wil ik niet zeggen dat je gelijk buitenproportioneel geweld moet gebruiken maar een vuistslag moet wel kunnen.

Ik vind de gang van zaken dan ook belachelijk en adviseer je eigenlijk om een advocaat in de arm te nemen en eventueel de publiciteit op te zoeken.

Ik zou dit niet pikken. Je had inderdaad beter je fiets kunnen laten pikken en dan een nieuwe kunnen kopen.

Ik had de hond er op gezet, zal 'm leren.

Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_7101468
Misschien dat prins Bernhard hem wel betalen. N.M.I heb je geod gehandeld.
pi_7101473
quote:
Op maandag 2 december 2002 13:53 schreef Pikkebaas het volgende:
We leven in een vreemde wereld, waar je je eigendom niet
Nee, belachelijk inderdaad.

Volgende keer zeg ik gewoon tegen de politie dat iemand m'n fiets probeerde te jatten, dan kan ik gewoon iemand legaal op z'n bek slaan.

Je snapt toch zelf ook wel waarom dat in de wet staat ?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')