Al met al een behoorlijk enerverende ochtend waarbij ik de politie eens van een andere kant heb meegemaakt
maar verder is het achterlijk dat je jezelf eerst moet laten meppen.
quote:
Op maandag 2 december 2002 13:37 schreef Buurmannetje het volgende:
Nu heb ik wel vaker in een politiecel gezeten, mar deze keer was toch even iets anders.
Ja nou ja slaan gaat wel een beetje ver, maar de politie moest je wel een boete geven anders zijn ze zelf niet meer geloofwaardig. Maar heel goed dat ze je op die manier hebben behandeld vind ik....en je hebt je fietsje nog!
ik vind dat je top gehandeld hebt, zo zouden mensen het vaker moeten doen.
quote:jij bent interessant
Op maandag 2 december 2002 13:45 schreef Kos het volgende:[..]
Stoer man!
Echt belachelijk dat je die boete hebt gekregen... kan je daar geen protest tegen aantekenen? Was er al maar een wet die het verdedigen van eigendommen iets makkelijker maakte ... en dan bedoel ik dus volledige vrijstelling van vervolging als je met geweld je eigendom(men) verdedigt ...
quote:Dank je... maar waarom?
Op maandag 2 december 2002 13:49 schreef realist_ik het volgende:[..]
jij bent interessant
Je hebt hem dus niet aangevallen, maar jezelf verdedigd!
Als ik jou was zou ik maar eens ff langsgaan bij de rechtshulp winkel
Misschien moet je wel in bezwaar gaan en komt er dan uit de rechtszaak dat als iemand met gebalde vuisten op je af komt dat je dan jezelf wel 'preventief' mag verdedigen. Zou een mooi precedent zijn voor iedereen die zijn bezittingen wil verdedigen tegen junks en ander gespuis.
quote:Jongen (15) zwaargewond bij dropping
Op maandag 2 december 2002 13:49 schreef realist_ik het volgende:[..]
Was er al maar een wet die het verdedigen van eigendommen iets makkelijker maakte ... en dan bedoel ik dus volledige vrijstelling van vervolging als je met geweld je eigendom(men) verdedigt ...
Zoals hier bedoel je ?
quote:Het was een junk, geen zwerver!!!
Op maandag 2 december 2002 13:47 schreef Swoods het volgende:
Damn, ¤ 140,- voor een zwerver neerslaan die je fiets jat. Bezopen
[Dit bericht is gewijzigd door Salvad0R op 02-12-2002 13:52]
quote:wat een klootzakken! vieze hoe****gasten! Laat ze nou echt ff iets beters doen, normaal berechten... BLEH!
Op maandag 2 december 2002 13:49 schreef systemlan het volgende:
>> De man gooit daarop mijn fiets op de weg en loopt met z'n vuisten in vechthouding op me af.Je hebt hem dus niet aangevallen, maar jezelf verdedigd!
Als ik jou was zou ik maar eens ff langsgaan bij de rechtshulp winkel
Kijk als je hem nou meteen gemept had, maar hij kwam toch op jou af? Zelfverdediging dus.
Kromme zooi altijd...
Van mij mag je iemand die je op heterdaad betrapt op het stelen van je eigendom best stevig aanpakken, hoeft helemaal niet buiten proporties ofzo maar een weekje revalideren lijkt me een betere oplossing dan de huidige strafmaat.
Ik vind de gang van zaken dan ook belachelijk en adviseer je eigenlijk om een advocaat in de arm te nemen en eventueel de publiciteit op te zoeken.
Ik zou dit niet pikken. Je had inderdaad beter je fiets kunnen laten pikken en dan een nieuwe kunnen kopen.
Ik had de hond er op gezet, zal 'm leren.
quote:Nee, belachelijk inderdaad.
Op maandag 2 december 2002 13:53 schreef Pikkebaas het volgende:
We leven in een vreemde wereld, waar je je eigendom niet
Volgende keer zeg ik gewoon tegen de politie dat iemand m'n fiets probeerde te jatten, dan kan ik gewoon iemand legaal op z'n bek slaan.
Je snapt toch zelf ook wel waarom dat in de wet staat ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |