Ik heb laatst een klein progje gemaakt die het dagelijkse Dilbert stripverhaaltje ophaalt en toont in een venster. Zo krijg ik tijdens het opstarten van mijn computer het stripje makkelijk voorgeschoteld en hoef ik niet telkens de site te bezoeken (ja, ik ben een beetje lui
)
Als jullie dit ook wel handig lijkt, dan kun je het programma hier downloaden. In de setup kun je ook aangeven of je 'm aan de system startup wilt toevoegen enz.
P.S. Het programma haalt het stripje gewoon via HTTP op en ondersteunt nog geen proxies enz. Dus als je achter een proxy zit dan moet je nog even op de volgende versie wachten (als 'ie er ooit komt...)
quote:Ik denk niet dat ze dat doen, want dan bezoek je de website niet meer en zie je geen reclame boodschappen meer.
Op vrijdag 29 november 2002 15:03 schreef modestus het volgende:ziet er leuk uit!! waar hebbie het mee gemaakt? misschien kan je het wel verkopen aan de website van dilbert ( als je het zelf gemaakt heb dan)
quote:Beetje lui, en dan wel de moeite doen er een proggie voor te schrijven???
Op vrijdag 29 november 2002 14:58 schreef lzandman het volgende:
Hi,Ik heb laatst een klein progje gemaakt die het dagelijkse Dilbert stripverhaaltje ophaalt en toont in een venster. Zo krijg ik tijdens het opstarten van mijn computer het stripje makkelijk voorgeschoteld en hoef ik niet telkens de site te bezoeken (ja, ik ben een beetje lui
![]()
)
Als jullie dit ook wel handig lijkt, dan kun je het programma hier downloaden. In de setup kun je ook aangeven of je 'm aan de system startup wilt toevoegen enz.
P.S. Het programma haalt het stripje gewoon via HTTP op en ondersteunt nog geen proxies enz. Dus als je achter een proxy zit dan moet je nog even op de volgende versie wachten (als 'ie er ooit komt...)
Maar ziet er leuk uit, ga hem thuis installeren
quote:Daar zullen ze vast wel wat op verzinnen... met een reclame popupje tussen door... denk je niet? mmm... ok doe maar niet verkopen dan
Op vrijdag 29 november 2002 15:05 schreef Lucille het volgende:
Ik denk niet dat ze dat doen, want dan bezoek je de website niet meer en zie je geen reclame boodschappen meer.
quote:Dat moet je anders zien: Eerst ff hard werken en dan heel lang niets doen
Op vrijdag 29 november 2002 15:06 schreef MAY-be het volgende:
Beetje lui, en dan wel de moeite doen er een proggie voor te schrijven???
Voor mensen die Dilbert niet zo leuk vinden maar bijvoorbeeld Userfriendly of PennyArcade wel .
quote:Goed idee! Alleen ik ben bang dat die stripjes allemaal anders opgehaald moeten worden. Dus daar moet ik nog wel ff wat extra voor proggen. Ik zal eens kijken of ik binnenkort nog wat tijd over heb. Ik vind Userfriendly ook wel geinig, dus dat zou niet verkeerd zijn.
Op vrijdag 29 november 2002 15:17 schreef keeper het volgende:
Voor mensen die Dilbert niet zo leuk vinden maar bijvoorbeeld Userfriendly of PennyArcade wel.
BTW: Je kunt trouwens dubbelklikken op het stripje om het plaatje te saven naar je HD.
quote:Weet ik
Op vrijdag 29 november 2002 15:13 schreef lzandman het volgende:[..]
Dat moet je anders zien: Eerst ff hard werken en dan heel lang niets doen
Zat je beetje te jennen, maak ook altijd en overal tooltjes voor.
(zijn ze me op het werk erg dankbaar voor )
quote:Inderdaad, daarom denk ik ook dat dit programma illegaal is
Op vrijdag 29 november 2002 15:05 schreef Lucille het volgende:[..]
Ik denk niet dat ze dat doen, want dan bezoek je de website niet meer en zie je geen reclame boodschappen meer.
quote:Koel. Verder mooi werk.
Op vrijdag 29 november 2002 15:20 schreef lzandman het volgende:
Goed idee! Alleen ik ben bang dat die stripjes allemaal anders opgehaald moeten worden. Dus daar moet ik nog wel ff wat extra voor proggen. Ik zal eens kijken of ik binnenkort nog wat tijd over heb. Ik vind Userfriendly ook wel geinig, dus dat zou niet verkeerd zijn.
quote:Ach, zolang hij het niet commercieel distribueert zal dat wel meevallen.
Op vrijdag 29 november 2002 15:28 schreef Solomon het volgende:
Inderdaad, daarom denk ik ook dat dit programma illegaal is
Ik heb dagelijks de nieuwste, de vetste
quote:Illegaal is het niet. Je haalt het plaatje gewoon op via HTTP. Het progje is dus eigenlijk niets anders dan een browser, maar dan één die alleen naar 1 adres kan surfen en alleen een plaaje in beeld kan zetten.
Op vrijdag 29 november 2002 15:28 schreef Solomon het volgende:[..]
Inderdaad, daarom denk ik ook dat dit programma illegaal is
Ik zou zelfs in kunnen bouwen dat een eventuele banner wordt meegepikt, maar dat gaat me weer iets tever
quote:Zit je achter een proxy?
Op vrijdag 29 november 2002 15:50 schreef DaBuzzzzz het volgende:
Image index page download failed.
quote:O jawel, je leecht bandbreedte waar zij nix aan verdienen (geen ads) en je plaats plaatjes waar copyright opzit
Op vrijdag 29 november 2002 15:32 schreef Lucille het volgende:[..]
Illegaal is het niet. Je haalt het plaatje gewoon op via HTTP. Het progje is dus eigenlijk niets anders dan een browser, maar dan één die alleen naar 1 adres kan surfen en alleen een plaaje in beeld kan zetten.
[Dit bericht is gewijzigd door Solomon op 29-11-2002 15:59]
quote:Yep....mis instellingen......kan dat??
Op vrijdag 29 november 2002 15:51 schreef lzandman het volgende:[..]
Zit je achter een proxy?
quote:solly ik zie de opmerking in de openingspost nu.............jammers..... ;{
Op vrijdag 29 november 2002 15:58 schreef DaBuzzzzz het volgende:[..]
Yep....mis instellingen......kan dat??
quote:Ben ik niet helemaal met je eens. Je kunt mijn programma zien als een alternatieve browser. En zolang je de plaatjes niet naar je schijf wegschrijft doe je niets illegaals. Maar het klopt dat banners enz. niet meegenomen worden, en dat is inderdaad wel een beetje verkeerd. Maar ik kan daar niet zo mee zitten
Op vrijdag 29 november 2002 15:57 schreef Solomon het volgende:
O jawel, je leecht bandbreedte waar zij nix aan verdienen (geen ads) en je plaats plaatjes waar copyright opzit(maakt nix uit waar die plaatjes gehost worden
)
quote:Dus hij deeplinked.... (met behoud van copyright notice etc.)
Op vrijdag 29 november 2002 15:57 schreef Solomon het volgende:[..]
O jawel, je leecht bandbreedte waar zij nix aan verdienen (geen ads) en je plaats plaatjes waar copyright opzit
(maakt nix uit waar die plaatjes gehost worden
)
quote:dus als ik op allemaal links ga posten naar warez die op een andere server staan mag dat ook
Op vrijdag 29 november 2002 17:10 schreef slakkie het volgende:[..]
Dus hij deeplinked.... (met behoud van copyright notice etc.)
quote:Uhm.. dit deeplinken is wat anders als warez posten.
Op vrijdag 29 november 2002 17:41 schreef Solomon het volgende:[..]
dus als ik op allemaal links ga posten naar warez die op een andere server staan mag dat ook
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |