abonnement Unibet Coolblue
pi_7015032
ANTWERPEN (ANP) - In Antwerpen zijn dinsdagavond relletjes uitgebroken nadat een 66-jarige man op straat van dichtbij een 27-jarige allochtoon van Marokkaanse afkomst doodschoot. De dader kon snel door de politie worden overmeesterd.

Onduidelijk is of zijn motieven van racistische aard zijn of dat hij misschien psychisch gestoord is. Het slachtoffer was de zoon van een buurman van de dader, zo zei een woordvoerster van justitie.

De schietpartij gebeurde in de deelgemeente Borgerhout waar veel allochtonen wonen. Na de schietpartij verzamelden zich enkele tientallen jongeren, maar al snel werden dat er enkele honderden. Zij hinderden aanvankelijk alleen het verkeer, maar later gooiden zij ook enkele etalages en autoruiten in.

Grimmige situatie

Volgens de VRT-radio werd de stemming grimmiger toen Aboe Jahjah van de militante Arabisch-Europese Liga kwam opdagen. Voor burgemeester Leona Detiége van Antwerpen was dat reden om de AEL-voorman ervan te beschuldigen dat hij de jongeren ophitste. De Liga kwam onlangs in het nieuws omdat zij met eigen mensen de politie in Antwerpen, die beschuldigend van discriminatie van jonge Marokkanen, 'schaduwt'.

De politie slaagde er na enkele uren in de gemoederen te bedaren. De chef van de politie was samen met de wethouder veiligheid naar Borgerhout gekomen. De jonge betogers trokken zich terug in een wijkmoskee, waar een imam ze zou toespreken.

http://spitsnet.nl/anp/BUI/ANP-261102-443-anp.html

Kijk eens aan.......daar hebben we Aboe Jahjah van de AEL weer.

Het kruitvat staat klaar......gaat Jahjah het lont erin steken?

pi_7015074
JA hoor, oprotten met dat tuig
Adem Beyer, Speedy J, Chris Liebing.
  woensdag 27 november 2002 @ 08:09:11 #3
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7015085
Ik krijg hier toch wel een déjavu van.

De rode lap "Jahja" is weer buitengehangen, dus mogen we weer vanalles gaan roepen. Trieste zaak.

27 jaar, veel te jong. De dader moeten ze doodschieten

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7015100
quote:
Op woensdag 27 november 2002 08:09 schreef robh het volgende:
Ik krijg hier toch wel een déjavu van.

De rode lap "Jahja" is weer buitengehangen, dus mogen we weer vanalles gaan roepen. Trieste zaak.

27 jaar, veel te jong. De dader moeten ze doodschieten


Weet jij veel wat die Marokkaan heeft uitgespookt........misschien heeft hij die dochter van de dader op brute wijze verkracht......
  woensdag 27 november 2002 @ 08:14:15 #5
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7015106
quote:
Op woensdag 27 november 2002 08:12 schreef BREEDBEELDTELEVISIE het volgende:

Weet jij veel wat die Marokkaan heeft uitgespookt........misschien heeft hij die dochter van de dader op brute wijze verkracht......


En misschien liep die daar gewoon op straat.

Dit heb je toch ook niet geroepen bij de moord in Venlo?

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7015113
quote:
Op woensdag 27 november 2002 08:14 schreef robh het volgende:

[..]

En misschien liep die daar gewoon op straat.

Dit heb je toch ook niet geroepen bij de moord in Venlo?


Bij de moord in Venlo was vrijwel direct bekend wat er gebeurd was.

Hier hebben we nog niets over gehoord.......alleen maar dat Jahjah een grote groep Moslims stond op te hitsen.

pi_7015128
quote:
Op woensdag 27 november 2002 08:09 schreef robh het volgende:
De dader moeten ze doodschieten
''Onduidelijk is of zijn motieven van racistische aard zijn of dat hij misschien psychisch gestoord is''.

Doodstraf voor psychisch gestoorde patiënten?

R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  woensdag 27 november 2002 @ 08:21:00 #8
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7015139
quote:
Op woensdag 27 november 2002 08:17 schreef BREEDBEELDTELEVISIE het volgende:

Bij de moord in Venlo was vrijwel direct bekend wat er gebeurd was.

Hier hebben we nog niets over gehoord.......alleen maar dat Jahjah een grote groep Moslims stond op te hitsen.


Ach tuurlijk, dan ga je gelijk maar van de ergst denkbare situatie uit.

Dan moet je ook respect hebben voor die Imam die in de moskee een preek gegeven heeft. Die heeft het zaakje weer rustig weten te krijgen, getuige dit bericht.

Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7015162
quote:
Op woensdag 27 november 2002 08:21 schreef robh het volgende:

[..]

Ach tuurlijk, dan ga je gelijk maar van de ergst denkbare situatie uit.

Dan moet je ook respect hebben voor die Imam die in de moskee een preek gegeven heeft. Die heeft het zaakje weer rustig weten te krijgen, getuige dit bericht.


Weet jij soms wat die imam gezegd heeft??????

Misschien zei hij: Jongens, hou je nog even in, de tijd is bijna rijp om Allah te dienen en straten in Europa te overvloeden met het bloed van de ongelovigen........

  woensdag 27 november 2002 @ 08:33:26 #10
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7015210
quote:
Op woensdag 27 november 2002 08:19 schreef R@b het volgende:

''Onduidelijk is of zijn motieven van racistische aard zijn of dat hij misschien psychisch gestoord is''.

Doodstraf voor psychisch gestoorde patiënten?


Ik ben de meute even voor. Maar het ging hier om een Marokkaan, en dan zijn de reacties omtrent straffen altijd iets lauwer natuurlijk.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
  woensdag 27 november 2002 @ 08:35:14 #11
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7015226
quote:
Op woensdag 27 november 2002 08:25 schreef BREEDBEELDTELEVISIE het volgende:

Weet jij soms wat die imam gezegd heeft??????

Misschien zei hij: Jongens, hou je nog even in, de tijd is bijna rijp om Allah te dienen en straten in Europa te overvloeden met het bloed van de ongelovigen........


Uiteraard. Ik had ook niets anders verwacht van die Moslims...
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7015273
quote:
Op woensdag 27 november 2002 08:25 schreef BREEDBEELDTELEVISIE het volgende:

[..]

Weet jij soms wat die imam gezegd heeft??????

Misschien zei hij: Jongens, hou je nog even in, de tijd is bijna rijp om Allah te dienen en straten in Europa te overvloeden met het bloed van de ongelovigen........


Of mischien zei hij dat wel niet. Was jij erbij?
pi_7015338
Kutmarokkanen! .
Op ieder potje past een dekseltje, en dat ben ik!
pi_7015348
quote:
Op woensdag 27 november 2002 08:48 schreef PoTTTenkijker het volgende:
Kutmarokkanen! .
Familie van de dader?
pi_7015361
En wederom wordt elke aangelegenheid aangegrepen om te rellen! En meneer Jajah gooit weer eens wat olie op het vuur! Benieuwd wanneer het in Antwerpen (VB-bolwerk) eens een keer echt uit de klauwen loopt.

En begin niet over hoe dit "begrijpelijk" is. In Venlo heb ik toendertijd ook geen autochtonen zien rellen. De dader moet gewoon gestraft worden, klaar.

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_7015374
quote:
Op woensdag 27 november 2002 08:50 schreef gargamel het volgende:

[..]

Familie van de dader?


Ben je soms een fan van die zelfmoord ali baba`s ofzo?
Op ieder potje past een dekseltje, en dat ben ik!
pi_7015406
Hier kan je nieuws kijken trouwens (laatavondnieuws kiezen)

http://www.vtm.be/nieuws/index_bekijkonline.htm

Let vooral op de bejaarde dame die dacht dat het oorlog was.

pi_7015458
quote:
Op woensdag 27 november 2002 08:53 schreef PoTTTenkijker het volgende:

[..]

Ben je soms een fan van die zelfmoord ali baba`s ofzo?


Ik meende te reageren in een topic over een ogenschijnlijk zinloze moord (zover er zinvolle zouden bestaan) en niet die van een terroristische actie. Blijkbaar is mijn reactie in een verkeerde thread terecht gekomen en na jouw reactie weer teruggezet in de juiste. Raar, mischien een foutje in de forum database.
  woensdag 27 november 2002 @ 09:02:42 #19
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7015474
quote:
Op woensdag 27 november 2002 08:55 schreef battlesickloner het volgende:
Hier kan je nieuws kijken trouwens (laatavondnieuws kiezen)

http://www.vtm.be/nieuws/index_bekijkonline.htm

Let vooral op de bejaarde dame die dacht dat het oorlog was.


Die Jahja is wel geintegreerd zeg! Praat goed nederlands en heeft ook geen respect voor de politie.
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7015575
quote:
Op woensdag 27 november 2002 08:40 schreef gargamel het volgende:

[..]

Of mischien zei hij dat wel niet. Was jij erbij?


Nee ik was er niet bij daarom schreef ik ook MISSCHIEN.......snappie????????
  woensdag 27 november 2002 @ 09:16:50 #21
16625 robh
Lucas & Gea Review Crew ©
pi_7015586
quote:
Op woensdag 27 november 2002 09:15 schreef BREEDBEELDTELEVISIE het volgende:

Nee ik was er niet bij daarom schreef ik ook MISSCHIEN.......snappie????????


Bekijk die link maar eens die bsk gepost heeft. Daar wordt gezegd dat de Imams opriepen tot kalmte. Nuf said of scepsis alom?
Martin Drent, onze profeet.
Vol gas met Burdy!
.
Pimpen met je FOK!-tag
pi_7015656
Natuurlijk is die oude man totaal in de fout gegaan door die jongen te vermoorden ... natuurlijk...
Vergeet echter niet hoe de situatie in Antwerpen de laatste jaren gigantisch verslechterd is... volkomen onleefbaar gemaakt door Russische maffia, Marokkaanse jongeren, Poolse hoertjes incl. pooiers ...
Als je daar als echte "sinjoor" je hele leven hebt geleefd en gewerkt en je ziet hoe je stad wordt gesloopt door een hele hoop gajes dan kunnen de emoties hoog oplopen... Ik weet (ik heb er lang genoeg gewerkt) dat het voor ouderen (en jongeren ook trouwens) niet aan te raden is om in A'pen 's avonds buiten te komen...
Ik wil de daad absoluut niet goedpraten, maar er zal echt wel iets gebeurd zijn waardoor die man is gaan schieten... Het leven van autochtonen wordt daar zo goed als onmogelijk gemaakt door allochtonen, vooral Borgerhout ... de Seefhoek ...
Die jongen was misschien gewoon op de verkeerde plaats, op het verkeerde moment... misschien viel hij de man wel lastig ... dat weet je niet...
Wat wel duidelijk is, is dat die man opgesloten moet worden en eens dringend onderzocht moet worden op psychische stoornissen...

Hoe dan ook, weer wordt duidelijk dat Jahjah een serieus gevaar is...
Het is niet te geloven dat er nog altijd zoveel wordt gedaan om het Blok met alle middelen te bestrijden en dat die terrorist ongestoord Antwerpen verder naar de grond kan werken ... ongehoord ...:(

Het is zo typisch hé, elk incident is genoeg om honderden Marokkanen de straat op te krijgen om heel de stad te slopen, winkels ... auto's ... alles ...
En als dat nu ook georganiseerd gebeurd (Jahjah), breekt de hel los ...
Bakstenen uitdelen ....
Het laatste woord is hier nog niet over gesproken ... Antwerpen brandt...
Vind je het gek dat de haat onder de autochtone bevolking groter en groter wordt ...

quote:
AEL orchestreert rellen
Hevige rellen zetten Antwerpen dinsdagavond in vuur en vlam. Aanleiding was de moord op de 27-jarige Mohammed Achrik door een 66-jarige Belg. De jongeman was op bezoek bij zijn vader, een buurman van de schutter. Een grote groep allochtone jongeren trok daarop een spoor van vernieling in de wijde omgeving rond de Turnhoutsebaan in Borgerhout.

De politie, die massaal uitrukte, werd bekogeld met alles wat los of vast zat. Er werden zelfs bakstenen uitgedeeld. Daarbij vielen meerdere gewonden onder de agenten. Etalages en autoruiten sneuvelden.
De Arabisch Europese Liga (AEL) en haar voorman Dyab Abou Jahjah speelden een prominente rol bij de rellen. Waar het aanvankelijk leek dat Jahjah wilde samenwerken met de politie, bedreigde hij even later korpschef Luc Lamine. Hij verweet hem dat "zijn gemeenschap niet eens de kans kreeg om te rouwen", en spiegelde hem voor dat de AEL nu zou oproepen tot een grote, illegale betoging, "waar duizenden mensen aan zouden deelnemen." Omstanders konden zich moeilijk van de indruk ontdoen dat de AEL de ongecontroleerde volkswoede vakkundig orchestreerde.

Cynisch detail: het slachtoffer van de moord stond in de buurt bekend als een zeer gematigd man, die er alles aan deed om het samenleven van allochtonen en autochtonen zo rimpelloos mogelijk te doen verlopen. "Hij zou nooit hebben goedgekeurd wat er nu gebeurde", zo luidde het.

De 66-jarige dader van de moord autochtoon, bovenbuurman van het slachtoffer en onder psychiatrisch toezicht werd overmeesterd.


bron: www.gva.be
pi_7015673
Wat ook typisch is; Een blanke vermoordt een Marokkaan. Sommige beginnen zicht te vervuilen achter de slechte situatie in Antwerpen. De rest zegt er alleen iets van, dat de Marokkaanse jeugd daarna opgefokt door de straten gaat rellen. .
Wie?
pi_7015756
quote:
Op woensdag 27 november 2002 09:27 schreef U-lerZzZ het volgende:
Een blanke vermoordt een Marokkaan. Sommige beginnen zicht te vervuilen achter de slechte situatie in Antwerpen. De rest zegt er alleen iets van, dat de Marokkaanse jeugd daarna opgefokt door de straten gaat rellen. .
Wat dan ook weer typisch is, als het om dergelijke gevallen gaat is het ineens een Marokkaan, terwijl ze anders altijd zo hard schreeuwen dat ze belg/nederlander zijn.

Je hoort niemand die moord goedpraten, dus dat is de discussie niet. Het zou er nogal uit gaan zien als na iedere misdaad gepleegd door een marokkaan heelder groepen autochtonen de boel op stelten gingen zetten.

En wat die Jahjah zeer kwalijk te nemen is: ipv dat hij probeert rust te brengen, gaat hij de gemoederen nog meer ophitsen (dixit burgemeerster van Antwerpen) , dan heeft de imam het idd veel beter gedaan.

Mar goed, ik verwacht wel dat er in de loop van de dag nog een en ander gaat gebeuren op dit gebied. Het onderzoek naar Jahjah liep al, en dit komt er nog eens bij. In Belgie loopt het op zijn laatste benen met die AEL.

  woensdag 27 november 2002 @ 09:35:44 #25
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_7015764
quote:
Op woensdag 27 november 2002 08:25 schreef BREEDBEELDTELEVISIE het volgende:

[..]

Weet jij soms wat die imam gezegd heeft??????

Misschien zei hij: Jongens, hou je nog even in, de tijd is bijna rijp om Allah te dienen en straten in Europa te overvloeden met het bloed van de ongelovigen........


Ja, dat acht ik aannemelijker !
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')