abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 november 2002 @ 21:11:47 #1
12778 Tijn & Raven
Digital Corner Moderators
pi_6747082
Games & Consoles - Een paar opmerkingen vooraf

  • Games & Consoles, wat is dit nou weer voor forum?
  • Zit er een missie achter?
  • Wat kun je hier allemaal kwijt en doen?
  • Wat kun je hier allemaal NIET kwijt?
  • Centrale topics
  • Ik hou me aan de richtlijnen en toch gooit die Strolie75 al mijn topics op slot!
  • Ik ga dit stoere screenshot 'es ff op Fok! zetten
  • Hoe thumbnail ik dan?
  • Ik zit helemaal vast geroest in een game en de uitleg snap ik ook geen bal van.
  • Ik doe toch lekker wat ik zelf wil en trek me niks aan van dit hele verhaal!
  • Ik ben het absoluut niet met jullie eens / ik wil jullie een liefdesverklaring sturen / ik ben een fan
  • Games & Consoles, wat is dit nou weer voor forum?

    Games & Consoles gaat, zoals de naam al aangeeft, over videospelletjes en spelcomputers. Alles wat hiermee te maken heeft kun je posten in de forum!

    Zit er een missie achter?

    De doelstelling in games is eigenlijk heel simpel: Kwaliteit in plaats van kwantiteit en elk spel die aandacht geven die het verdient.


    Wat kun je hier allemaal kwijt en doen?

    Je kunt hier uiteraard zoals in alle andere Fok!fora je ei kwijt, alleen hier gaan de eieren die over Games & Consoles.

    Of zoals al in eerdere FAQ's vermeld stond: Wil je een bepaald onderwerp wat dieper uitwerken, heb je gewoon wat vragen, wil je advies of een stelling kwijt? De rode loper ligt voor je klaar en je bent van harte welkom.

    Maak hierbij echter zoveel mogelijk gebruik van de Centrale Topics (zie verderop).

    En als je een discussie opent over een nieuwe game, maak dan je startpost zo uitgebreid mogelijk, zodat er een leuke discussie kan ontstaan. Denk daarbij aan een beschrijving van het spel, de officiele website, screenshots, links naar mirrors om de legale demo te downloaden etc.

    Je bent zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren van tips e.d. Als je er niet zeker van bent wat er kan gebeuren door het uitvoeren ervan denk dan eerst goed na, of vraag verder details aan een user / moderator of je buurman.

    Voordat je een topic wil openen over een game kijk dan eerst even of d'r al een topic over is. Dit om 't overzicht te bewaren. Een game wedstrijd (bijv. bouw je mooiste Sims huis ofzo) dat kan uiteraard wel, maar om de game zelf te bespreken willen we graag 1 topic(reeks) hebben.

    Tevens willen we je vragen om, als je nieuws post, je bron te vermelden. Dit ivm eventuele copyrights die er zitten op sites. We hebben hier nog geen problemen mee gehad, maar het lijkt ons verstandiger om het zoveel mogelijk te doen.

    Wat kun je hier allemaal NIET kwijt?

    Wij stellen het op prijs als jullie met de volgende dingen rekening willen houden:

  • Warez requests (vragen om illegale software, das stout)
  • Spam (je eigen site/product/ding als een idioot promoten)
  • Flames (lelijke woordjes zeggen)
  • Links naar warez, patches, cracks, en andere illegale dingen. Ook de zgn. 'abandonwarez' vallen hieronder.
  • Suggesties tot het downloaden van cracks e.d. via welk medium dan ook zijn niet toegestaan.
  • Spullen te koop aanbieden (daar hebben we een V&A forum voor).
  • Alles m.b.t. 't laten ombouwen van je console.
  • Fanboy-gedrag. We gaan mekaars console niet lopen afzeiken.
  • Opgelost = na overleg met topicopener slotje.

    Voor de rest alles wat jullie maar willen, zolang het binnen de fatsoensnormen en normale regels valt en je zelf niet gaat beklagen als je onder gegooid wordt met eieren.

    Hoewel dit een forum is wat iets serieuzer van aard is, willen we in principe zoveel mogelijk proberen toe te laten en de mogelijkheden zoveel mogelijk open te houden. Je hebt het zelf in de hand dus verpest het niet voor jezelf.

    Een extra opmerking wat warez/illegale software betreft
    Hier verstaan we onder, alle zaken met betrekking tot het downloaden van commerciële software. Media als Games vallen daar ook onder. Het melden dat bepaalde software te downloaden valt of het vragen hiernaar mag je voor je houden. Ook cracks, illegale patches en abandonwarez zijn niet gewenst. Via welk medium dan ook.

    Zodra het om illegale content gaat, is het niet gewenst op Fok!.

    Aanvulling:
    Soms kunnen mensen niet wachten op de officiële release en downloaden het spel dan maar alvast. Hier valt helaas niks aan te doen, maar aan het bespreken daarvan in een games gerelateerd topic wel!

  • Het interesseert ons niet waar je de game vandaan haalt of met wat voor snelheid je hem van je server download.
  • We gaan je niet helpen als je illegale release het niet doet;
  • We gaan verder niet over cracks en warez praten, maar over de game zelf.
  • Overtreding van deze regels betekent sowieso dat je post wordt gedelete. Bij herhaling wordt de toegang tot Games & Consoles ontzegd door middel van een ban.

    Centrale Topics

    Jullie zullen wel hebben gemerkt dat er binnen het Games-forum veel centrale topics zijn. Dit heeft alles te maken met onze missie: Kwaliteit in plaats van kwantiteit en elk spel die aandacht geven die het verdient.

    Dit betekend zoveel mogelijk gebruik maken van centrale topics, ten aanzien van consoles (PS2, GC en Xbox) en voor wat betreft populaire games. We willen gewoon voorkomen dat goedlopende informatieve topics en topics waar een leuke discussie uit voorkomt ondergesneeuwd raken in bagger.

    Zaken die vaak voorkomen proberen we zoveel mogelijk centraal te houden, enkele voorbeelden:

    Topics van mensen die games niet aan de praat krijgen probeer ik ook centraal te houden, dus als het spel een eigen topic heeft kan de vraag daar terecht, indien niet is er een centraal topic:
    [centraal] Help hij doet het niet! -deel 1-

    Ook worden er veel topics geopend om mensen te wijzen op leuke online games (flash games, etc). Ook hiervoor is een centraal topic:
    [Centraal] Post hier al je leuke online games (IE)

    Ben je op zoek naar een spel en weet je de titel niet meer? Of wil je weten waar je het kunt kopen?
    Het "Ik zoek een spel" topic

    Je wilt informatie over online Game Shops? Of je wilt een shop survey invullen?
    [Centraal] Online Gameshops

    We hebben een apart sticky topic met daarin heel veel links naar bekende en minder bekende gamesites:
    Interessante Links (Laatste Update: 08/07/03)
    Als je nog op of aanmerkingen hebt daarover, open dan GEEN nieuw topic, maar geef de suggesties in het vermelde topic

    Voor een zo compleet mogelijke release lijst kan je terecht in dit topic: Release Dates Hier proberen we een zo up to date mogelijke lijst bij te houden. We willen er nog wel even bijzeggen dat we niet verantwoordelijk zijn voor eventuele fouten


    Ik hou me aan de richtlijnen en toch gooit die Strolie75 al mijn topics op slot!

    Users zullen wel hebben gemerkt dan ik sneller geneigd ben om een topic op slot te gooien.

    Natuurlijk mogen er specifieke topics over bepaalde games geplaatst worden. Ik probeer dit alleen binnen de perken te houden aangezien er anders een wildgroei van topics is waar per stuk een handvol post in staan.

    Van mij mag een spel een specifiek topics, mits er voldoende animo voor is. Dit blijkt meestal door het aantal posts over een game in de centrale topics.

    Ook games die net in de winkel liggen of op het punt van uitkomen staan mogen best een eigen topic. Hierbij moet worden opgemerkt dat ik sneller een topic zal openlaten als iemand de moeite heeft genomen om een goede openingspost te plaatsen met screenshots en veel info over de game. Topics als hey people ik heb gehoord dat binnenkort dit L337-spel op de PS2 uitkomt, iemand meer info? gooi ik op slot, dat kan ook centraal.

    De topicopener is verantwoordelijk om een topic een goede inleiding te geven zodat mensen zin krijgen om te discussiëren en om ervaringen uit te wisselen. Een topic staat of valt met de moeite die een topicstarter in de openingspost steekt.

    Wat ik daarnaast geen eigen topic waard vind zijn games waarover in de centrale topics nauwelijks gepost is en die pas over pakweg 6 á 9 maanden uitkomen. Info daarover kan gewoon in de centrale topics gepost worden, wordt er voldoende op gereageerd dan krijgt zon spel vanzelf wel een eigen topic.

    Verder merk ik dat mensen vaak niet de moeite nemen om de search te gebruiken of om even naar beneden te scrollen om te kijken of er nog een ander topic is waar het in kan. Denk dus even na voordat je een post plaats en kijk even of het niet ergens anders kan.

    Ben je van mening dat een post onterecht op slot is, zeg er dan iets over in het Games-feedback topic (zie onderaan deze pagina). Daar reageer ik sneller op dan op mails en FB-topics. KLB-topics reageer ik uberhaupt niet op.

    Ik ben beleefd naar de users toe en ik verwacht hetzelfde terug.


    Ik ga dit stoere screenshot 'es ff op Fok! zetten

    Als je een mooi screenshot van een te gekke game hebt, vinden we het altijd leuk als je deze met de rest van het forum deelt. Alleen niet iedereen die op Fok! Actief is heeft een kabel/dsl verbinding er zijn nog genoeg mensen die gebruik maken van een inbelverbinding. Dat de layout nu automatisch resized wil nog niet zeggen dat 't aantal KB's daar minder van word. Hou hier dus ook rekening mee door al je afbeeldingen te thumbnailen!

    Hoe thumbnail ik dan?

    code:
    [url=http://www.starbase01.com/joost/05070009.jpg]
    [img]http://www.starbase01.com/joost/tn_05070009_jpg.jpg[/img][/url]

    Dat ziet er dan zo uit:

    Doe je dit niet, dan zullen wij het reduceren tot een lelijke link en daar wordt niemand vrolijk van.

    Ik zit helemaal vastgeroest in een game en de uitleg snap ik ook geen bal van.

    Er moet geen drempel bestaan voor mensen om hier te kunnen posten. Games zijn voor een hele brede doelgroep geschikt, niet iedereen uit die doelgroep denkt op dezelfde manier en kijkt ook daarom anders tegen een game aan. Iedereen heeft net zoveel recht op een normaal antwoord als iedereen. We zullen er met z'n allen aan moeten werken dat Games vooral een leuk forum is voor iedereen. Het is daarom de taak van ons allemaal om iedereen in z'n waarde te laten, geduld op te brengen als mensen iets niet in één keer snappen en meer uitleg te geven dan 2 korte kreten.

    Ik doe toch lekker wat ik zelf wil en trek me niks aan van dit hele verhaal!

    Wij hebben van Fok! slotjes en de mogelijkheid om je post te wijzigen gekregen en zullen dit dan naar eigen inzicht (en soms met plezier) zeker doen als dat nodig is.

    Mocht je het echt heel vaak heel bont maken, dan kun je een waarschuwing van een van ons krijgen en anders een waarschuwing van 1 van de FA's / adminstrators. Als je drie van die mailtjes gespaard hebt, word deze automatisch, gratis en voor niets omgezet in een ban. Dat houdt in dat je niet meer op Fok! zult kunnen posten, dus kunnen wij allemaal lelijke dingen over je zeggen en jij kan alleen maar toekijken.

    Maar wees gerust: als je je gewoon fatsoenlijk gedraagt heb je met al dit soort gedoe helemaal niks te maken! We willen hier geen politieagentje gaan lopen spelen, dus hou het gewoon leuk, daar hebben we allemaal wat aan!

    Ik ben het absoluut niet met jullie eens / ik wil jullie een liefdesverklaring sturen / ik ben een fan

    Je kunt Strolie75 bereiken via de volgende manieren:
    Mail: Strolie75@fok.nl

    Notorious_Roy kun je bereiken via:
    Mail: Notorious_Roy@fok.nl
    MSN: Notorious_Roy@hotmail.com
    ICQ: 84847051

    Voorkeur gaat er echter naar uit om in eerste instantie je vraag of opmerking in het Games-Feedback topic te plaatsen:

    [Centraal] Feedback en Zeiktopic GAM

    Veel plezier in 't Games Forum!

    Strolie75 & Notorious_Roy

    [Dit bericht is gewijzigd door Notorious_Roy op 22-08-2003 13:51]

    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')