abonnement bol.com Unibet Coolblue
  dinsdag 5 november 2002 @ 21:11:32 #1
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_6645460
Ik heb een kristallen bol gekregen

Erg mooi, en eigenlijk ook meer voor de sier bedoeld dan om 'toekomst te kijken'. Toch ben ik wel benieuwd naar hoe dat nou werkt...
Heb al gezocht op internet maar kan eigenlijk niets vinden.

Iemand die wel iets kan vinden? Er iets vanaf weet? Er ervaring mee heeft?

Geluk is een richting, geen punt
  † In Memoriam † dinsdag 5 november 2002 @ 21:13:33 #2
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_6645509
Kristallen bol

Hoi

Misschien moet je eerst hier eens kijken...

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 13 november 2002 @ 01:56:42 #3
39848 Guido-Andolini
Believe nothing, dare all.
pi_6772366
Koel zeg! Hoe groot is ie en hoe komt degene die hem aan je gaf eraan?
Ik heb laatst een boekje uit 1915 over helderziendheid gekocht, en daar staat er nog over geschreven. Over hoe je zo'n ding moet gebruiken enzo. Maar ik heb het nog niet gelezen dus je moet even geduld hebben.
Maar als je nog even aandringt wil ik wel speciaal voor jou het boekje wat sneller doorlezen?
X
Guido
There is no religion higher than truth
  woensdag 13 november 2002 @ 10:07:53 #4
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_6773671
*Aandringt* *aandringt* *aandringt* *aandringt* *aandringt*

Hij heeft hem in Den Bosch gekocht, als ik het goed heb bij zo'n gezondheidswinkeltje in de Helftheuvel. Zit in een mooi handgemaakt doosje met een standaard erbij.
Doorsnee iets van 13-15 cm.

Zogauw je weet hoe ie werkt, posten!!!!!!
Bedankt alvast

Geluk is een richting, geen punt
pi_6776432
Is mooi hoor, vooral 's avonds met kaarsjes. Ik heb ooit eens een poging gedaan om te leren jongleren zoals David Bowie in Labyrinth (ja, ik weet het, het was bowie niet zelf er stond iemand achter hem) met twee van die kristallen bollen. Maar het is me nooit echt goed gelukt, maar ze staan er nog wel. Heel gek, maar terwijl alles zo stoffig als de hel wordt (ervan uitgaand dat de hel stoffig is) blijven die dingen altijd schoon.
  woensdag 13 november 2002 @ 17:53:46 #6
39848 Guido-Andolini
Believe nothing, dare all.
pi_6783131
Ok ik ga er snel in lezen! (maar het kan wel even duren voor ik echt een goede uitleg kan geven denk ik. Maar we zien wel)

Hadden ze in die winkel ook metalen spiegels? Kristallen bollen lijken me zo duur...

Tot ziens!
Guido

There is no religion higher than truth
  donderdag 14 november 2002 @ 15:11:01 #7
39848 Guido-Andolini
Believe nothing, dare all.
pi_6800172
Zo! Hier is het!

Verspreid (diffuus), natuurlijk licht, liefs uit het Noorden, is beter dan kunstlicht.
Het sujet moet met den rug naar de lichtbron zitten op een zoodanigen afstand van den spiegel, als door zijn brandpunt wordt aangegeven ; of, wanneer het hulpmiddel een kristal is, moet dit zoo in de handen gehouden worden, dat de eene hand de andere ondersteund.
Volhardend staren bij algehele stilte moet een kwartier volgehouden worden, welke tijd daarna langzamerhand verlengd kan worden tot een half, zelfs tot een vol uur. Het resultaat hangt grootendeels af van gevoels-vatbaarheid en geschiktheid van temperament. Er worden dikwijls zieners gevonden onder mannen en vrouwen van geringe opvoeding, maar die een geschikt temperament hebben ; bij zieners van deze soort is het vermogen aangeboren ; bij andere, in het eerst schijnbaar niet gevoelig, ontwikkeld zich het vermogen na eenige weinige zittingen.
De oogen moeten niet te sterk ingespannen worden, doch de blik moet licht, maar standvastig op het hulpmiddel rusten, alsof men bezig was een boek te lezen.
Men zal bevinden, dat dadelijk de blik binnenwaarts getrokken wordt naar een brandpunt buiten het oppervlak van den spiegel. Deze ontsluiting van het veld van visioen is het teeken voor een goed resultaat. De volgende schrede wordt gekenmerkt door verandering in de atmosfeer van het veld. In plaats van terugkaatsend of doorschijnend te blijven, schijnt het hulpmiddel bewolkt te worden. Het zal eerst schijnbaar melkachtig worden en later overdekt met een kleur, welke afwisselt van zwart tot donkerbruin, en ten slotte schijnt het scherm te verdwijnen, plaats makend voor een tafereel, een voorval, gedaanten in beweging, symbolische vormen, volzinnen, enz.
De physiologische symptomen zijn : eerst een lichte gewaarwording van koude langs den ruggegraat, alsof er koud water van den nek naar beneden druppelt ; ten tweede, een terugkeerende opwelling van warmte van eht benedendeel van den ruggegraat opwaarts tot aan de kruin van het hoofd ; ten derde, een opentrekkende of krampachtige werking van het brein ; en ten laatste, een diepe ademhaling als bij een snik. Als deze kenteekenen dicht op elkander volgen, kan men van het visioen verzekerd zijn. Het gebeurt echter dikwijls, dat de verschillende symptomen ieder afzonderlijk te voorschijn treden bij op elkander volgende zittingen, en alleen in behoorlijke volgorde verschijnen, wanneer de proef eindelijk gelukt.

Poeh, dat was weer even flink typen zeg. Nou, ik hoop dat je er wat aan hebt. Houd je me op de hoogte van je vorderingen?

Guido

There is no religion higher than truth
  donderdag 14 november 2002 @ 16:10:45 #8
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_6801718
Pfffft, da's een flinke lap

Als ik de toekomst kan voorspellen, laat ik 't weten

Geluk is een richting, geen punt
  maandag 9 december 2002 @ 20:23:38 #9
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_7231432
De toekomst voorspellen kan ik nog steeds niet, maar heb wel een interessant -en wat makkelijker- stukje gevonden over kristallen bollen lezen... Typ typ typ, en zie hier:


Kies een rustige, opgeruimde kamer en maakhem schoon, want stof belemmert paranormale verschijnselen. Doe de gordijnen dicht en zorg voor een klein beetje kaarslicht. Het beste is dat er maar een ander persoon aanwezig is en dat die tegenover u, de ziener, zit. Maak de kristallen bol met een beetje witte azijn en lauw water en poets hem daarna droog met een zeemleer.

Zet de bol op zijn voet, concentreer u en kijk diep in het kristal. Al snel zullen er onduidelijke beelden verschijnen die op wervelende wolken lijken, meestal omfloerst door een melkwitte waas. Het gebeurt zelden dat u onmiddellijk taferelen of beelden te zien krijgt, alleen een begaafde helderziende lukt dat, maar een wazige indruk is meestal voldoende als begin. Zodra u opgaat in uw kristallen bol, zullen de wolken en beelden meer kleur en vorm krijgen. Elke kleur leidt tot een andere interpretatie. Met wat oefening leert u vastomlijnde beelden in de wolken te onderscheiden. Deze leveren de nauwkeurigste lezingen op.

Zwarte en witte wolken.
Zwart en wit zijn meestal de eerste kleuren die verschijnen. Wit voor rust en voldoening, zwart voor naderende problemen. Wacht tot de nevels vormen, symbolen of zelfs beelden laten zien.

Rode, oranje en gele wolken.
Het kost veel energie om een onderneming te laten slagen. Bezint eer ge begint. Stilstand is slecht, zorg voor beweging. De gezondheid is goed.

Blauwe, indigo en paarse wolken.
Nu is het tijd om uw leven te herzien en te ordenen. Als u nauwkeurige plannen maakt en uitvoert, kunt u krijgen wat u wilt, maar zorg ervoor dat u niet in een sleur verzandt.

Groene wolken.
Geld is geen probleem. Besteed aandacht aan relaties en liefde. Het is een gunstige tijd voor het thuisfront.

Bron: "Waarzeggen en toekomst voorspellen" Lilian Verner-Bonds.

Geluk is een richting, geen punt
pi_7582978
Een kristallen bol is geloof ik niet echt zoals het zegt 'waarzeggend'. Wel is het zo dat als je een echte goede bol hebt je de energie kan voelen die in de steen zit. Als je een een of andere nep-steen hebt, tja, dan issie leuk als decoratie.

Als je wilt voelen of er energie in de steen zit moet je je handen bijna OP de bol leggen maar niet helemaal zodat er nog ongeveer een cm ofzo ruimte is tussen je handen en de bol. Ik weet niet of je hier 'een gave' voor meot hebben maar bij een bol van mn ma voelde ik heel duidelijk de (magnetische) energie die in de bol zat.

| Foto's |
pi_7582988
nouw en wat zie je op dit moment ?
Deze signature is geschikt bevonden voor 18 jaar en ouder.
pi_7583118
Heb je er ook een bezem bijgekregen? Misschien kun je dan eens langs komen vliegen om m'n toekomst te voorspellen?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  zaterdag 28 december 2002 @ 18:00:10 #13
20790 Yvonnetje
Mooi hè, alles.....
pi_7583232
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 17:45 schreef koeskoes het volgende:
nouw en wat zie je op dit moment ?
[flauwmodus]
Ehm... jouw post?
[/flauwmodus]
Geluk is een richting, geen punt
pi_7583247
Kunnen we ff wat serieuzer reageren?
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_7591870
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 17:54 schreef American_Nightmare het volgende:
Heb je er ook een bezem bijgekregen? Misschien kun je dan eens langs komen vliegen om m'n toekomst te voorspellen?
quote:
nouw en wat zie je op dit moment ?
beeeetje kinderachtig zeg
| Foto's |
pi_7594139
Wauw. Ik zou op het moment ook wel zo'n kristallen bol willen hebben. (gaan we er ff vanuit dat je ermee in de toekomst kan gluren) Gewoon even zien wat vandaag, morgen en de dag daarna voor me in petto hebben. Aan de ene kant lijkt het me leuk om te kunnen.. en te weten wat je te wachten staat. Aan de andere kant.. zou je anders leven als je wist wat er zou gaan gebeuren?
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
  dinsdag 7 januari 2003 @ 01:00:07 #17
39848 Guido-Andolini
Believe nothing, dare all.
pi_7752270
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 17:44 schreef MeAndMyself het volgende:
Een kristallen bol is geloof ik niet echt zoals het zegt 'waarzeggend'. Wel is het zo dat als je een echte goede bol hebt je de energie kan voelen die in de steen zit. Als je een een of andere nep-steen hebt, tja, dan issie leuk als decoratie.

Als je wilt voelen of er energie in de steen zit moet je je handen bijna OP de bol leggen maar niet helemaal zodat er nog ongeveer een cm ofzo ruimte is tussen je handen en de bol. Ik weet niet of je hier 'een gave' voor meot hebben maar bij een bol van mn ma voelde ik heel duidelijk de (magnetische) energie die in de bol zat.


In bergkristal zou die energie eigenlijk altijd moeten zitten. Een glazen bol is meestal niet bruikbaar, tenzij je een gave hebt. Dan kun je eigenlijk van alles gebruiken om te toekomst in te zien. Maar als je dan een glazen bol gebruikt dan heb je wel iets wat er cool uit zien. Het prikkelt natuurlijk wel je geest. Daar is dat kaarslicht ook voor. 't gaat dan puur om de sfeer. En de sfeer is nodig om het irrationele rechterdeel van je brein te activeren. Want dat deel (wat wij westerse mensen bijna niet gebruiken) is nodig om zoiets als helderzien mogenlijk te maken.
There is no religion higher than truth
  † In Memoriam † dinsdag 7 januari 2003 @ 02:35:30 #18
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_7753377
Vorige week was ik bij een vriendin thuis en die had een echte kristallen bol gekregen van een kennis van haar. Die vrouw had de bol in huis, maar deed er niks mee. Ze had hem zelf van haar overgrootmoeder gekregen. De hele middag voelde ik de aanwezigheid van de kristallen bol. Uiteindelijk vlak voor vertrek kon ik de verleiding niet weerstaan en pakte hem in mijn handen. Ik werd meteen door een enorm triest gevoel getroffen, had tranen in mijn ogen en heb hem snel weer teruggelegd. Hier kunnen dus verschillende verklaringen voor zijn:

1) het trieste gevoel zat al in mijzelf en kwam door het kristal naar boven.
2) het trieste gevoel van de huidige eigenaresse kwam door. Zij heeft nogal wat nare ervaringen in haar jeugd meegemaakt.
3) het trieste gevoel van de vorige eigenaresse kwam door.
4) het trieste gevoel van de overgrootmoeder (1e eigenaresse) kwam door.
5) Anders, namelijk...

Toch lastig om de juiste interpretatie te geven aan dit soort ervaringen. Gelukkig heb ik meer verstand van Tarotkaarten

Jompels,
Slaapmeisje

We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
  woensdag 8 januari 2003 @ 22:18:43 #19
16842 PsYcHeDeLiC
HaaizeideHaaiHooizeihetHooi
pi_7787576
quote:
Op zaterdag 28 december 2002 17:44 schreef MeAndMyself het volgende:
Als je wilt voelen of er energie in de steen zit moet je je handen bijna OP de bol leggen maar niet helemaal zodat er nog ongeveer een cm ofzo ruimte is tussen je handen en de bol.
denk je niet dat je dan gewoon de warmte en energie van je eigen handen voelt die door het kristal wordt weerkaatst ?
Geef mij maar een joint, zei de goudvis, dan word ik haai.
pi_7790347
Als die bol van echt kristal is, heb je dan enig idee van wat hij waard is? Duizenden zoniet, tientallen duizenden euro´s alstie een doorsnee van 10 cm heeft
Lambo of Rekt
  donderdag 9 januari 2003 @ 00:34:23 #21
39848 Guido-Andolini
Believe nothing, dare all.
pi_7790718
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 22:18 schreef PsYcHeDeLiC het volgende:

[..]

denk je niet dat je dan gewoon de warmte en energie van je eigen handen voelt die door het kristal wordt weerkaatst ?


Klopt. Het sujet zendt zijn beelden als het ware uit om ze door het kristal samen te laten bundelen en terug te kaatsen. Dus wat een ziener in het kristal ziet (of op de metalen spiegel, want dat schijnt ook redelijk goed te werken) is van hemzelf afkomstig.
There is no religion higher than truth
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')