abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 1 november 2002 @ 18:38:56 #1
37922 Neel26
Hippopotamus
pi_6574732
Het verhaal van Noach kan niets anders zijn dan grote onzin. En wel vanwege het volgende.

Volgens het verhaal nam Noach van elke diersoort 2 exemplaren mee. Behalve dat er dan een enorme inteelt zou ontstaan lijk me dit toch onmogelijk.

In deze tijd worden er nog dagelijks nieuwe diersoorten ontdekt. Vaak zijn dit insecten of andere hele kleine wezens. Er zijn er hier miljoenen van. Aangezien de bijbel niet gelooft in evolutie waren al die wezens er voor de zondvloed dus ook al.

Dus Noach had in de eerste plaats een gigantische Ark nodig en hoe heeft hij al die diersoorten bij elkaar gekregen??

pi_6574765
hij had een giga-ark
  † In Memoriam † vrijdag 1 november 2002 @ 18:42:44 #3
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_6574788
En wat te denken van dieren als hoofdluis, platjes, teken, lintwormen, muggen... gezellig
pi_6574792
Je moet het verhaal natuurlijk ook niet letterlijk opvatten!
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  vrijdag 1 november 2002 @ 18:44:12 #5
15406 BigWillyDerSuperSpender
You choo-choo-choose me?
pi_6574803
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 18:43 schreef Dezz het volgende:
Je moet het verhaal natuurlijk ook niet letterlijk opvatten!
lol, ja zo lullen ze alles goed
Words... nothing but sweet, sweet words that turn into bitter orange wax in my ears
  vrijdag 1 november 2002 @ 18:44:16 #6
37922 Neel26
Hippopotamus
pi_6574805
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 18:43 schreef Dezz het volgende:
Je moet het verhaal natuurlijk ook niet letterlijk opvatten!
Dus alles in de bijbel moet je maar met een korreltje zout nemen? In mijn geval wordt dat een hele grote korrel
pi_6574807
pfff.... de ark is gevonden... jullie liggen 5jaar achter...
was in 1 of ander islamitisch land waar geen onderzoek naar de ark gedaan mocht worden
pi_6574818
Het is natuurlijk allemaal beeldspraak

het leert ons wel wezelijke dingen maar je moet niet als je eigen realiteit opvatten of op wereldlijke schaal

net zoals elke andere mythe, sprookje & geloofsverhaal

  vrijdag 1 november 2002 @ 18:45:31 #9
29170 aakab
Karanliktan Aydinliga
pi_6574827
Al die beesten die nu worden gevonden zijn meestal diertjes die in het water leven, dus die hoefde hij niet meetenemen.
  vrijdag 1 november 2002 @ 18:46:24 #10
8369 speknek
Another day another slay
pi_6574838
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 18:44 schreef RedVisioN het volgende:
pfff.... de ark is gevonden... jullie liggen 5jaar achter...
was in 1 of ander islamitisch land waar geen onderzoek naar de ark gedaan mocht worden
Ah, het was de ark zonder dat er onderzoek naar gedaan mocht worden?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 1 november 2002 @ 18:47:37 #11
8369 speknek
Another day another slay
pi_6574856
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 18:45 schreef aakab het volgende:
Al die beesten die nu worden gevonden zijn meestal diertjes die in het water leven, dus die hoefde hij niet meetenemen.
Nee het zijn meestal diertjes die in het struikgewas van de amazone leveren. Geeft niet, hoor. Die zijn gewoon 6000km met de wind mee gewaaid.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_6574863
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 18:45 schreef aakab het volgende:
Al die beesten die nu worden gevonden zijn meestal diertjes die in het water leven, dus die hoefde hij niet meetenemen.
ja, dát was t!
pi_6574890
Ik denk dat Noach de hele aardbol heeft ingeladen en toen is vertrokken
Mja
  vrijdag 1 november 2002 @ 18:50:38 #14
37922 Neel26
Hippopotamus
pi_6574903
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 18:49 schreef TAmaru het volgende:
Ik denk dat Noach de hele aardbol heeft ingeladen en toen is vertrokken

Dat moet het geweest zijn!!

Maar ja, dan is nog de helft verdronken he.

pi_6574914
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 18:49 schreef TAmaru het volgende:
Ik denk dat Noach de hele aardbol heeft ingeladen en toen is vertrokken

LOL
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
  vrijdag 1 november 2002 @ 18:52:02 #16
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_6574917
quote:
pfff.... de ark is gevonden... jullie liggen 5jaar achter...
was in 1 of ander islamitisch land waar geen onderzoek naar de ark gedaan mocht worden
Ja, en hoe weten ze dat het die ark is?

Nee het is een complete onzin verhaal. En je kan er natuurlijk een eigen visie op hebben. Mijn visie. 'De ark' was een groot ruimteschip (een groot 'medisch' ruimtelaboratorium). Aliens hebben daar wat geexperimenteerd en zo creeerden ze allerlei soorten dieren. Uiteindelijk hebben ze de mens gecreeerd, en naar hun evenbeeld gemaakt met wat aanpassingen. Helaas zagen ze niks meer in het experimenteren en zijn ze weggegaan en hebben al die dieren maar achter gelaten. blablabla

  vrijdag 1 november 2002 @ 19:04:40 #17
33354 Triumph_The_Insult_Comic
Thank God I'm an atheist
pi_6575071
euh, strandde de ark niet op berg ararat in turkije?
"Eminem is so street, I guess that's why I feel so comfortable pooping on him."
  vrijdag 1 november 2002 @ 19:04:58 #18
37922 Neel26
Hippopotamus
pi_6575073
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 18:52 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ja, en hoe weten ze dat het die ark is?

Nee het is een complete onzin verhaal. En je kan er natuurlijk een eigen visie op hebben. Mijn visie. 'De ark' was een groot ruimteschip (een groot 'medisch' ruimtelaboratorium). Aliens hebben daar wat geexperimenteerd en zo creeerden ze allerlei soorten dieren. Uiteindelijk hebben ze de mens gecreeerd, en naar hun evenbeeld gemaakt met wat aanpassingen. Helaas zagen ze niks meer in het experimenteren en zijn ze weggegaan en hebben al die dieren maar achter gelaten. blablabla


Hmm, dit klinkt in ieder geval nog aannemelijker dat het verhaal van Noach.
pi_6575118
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 18:44 schreef RedVisioN het volgende:
pfff.... de ark is gevonden... jullie liggen 5jaar achter...
was in 1 of ander islamitisch land waar geen onderzoek naar de ark gedaan mocht worden
dat is dus helemaal niet zeker. Ze hebben alleen een grote boot gevonden...
pi_6575166
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 18:44 schreef RedVisioN het volgende:
pfff.... de ark is gevonden... jullie liggen 5jaar achter...
was in 1 of ander islamitisch land waar geen onderzoek naar de ark gedaan mocht worden
Er was slechts een vermoeden dat die ark daar zou liggen, heb ik laatst nog gezien op discovery channel. Ze hebben hem nooit daadwerkelijk gevonden.

Persoonlijk geloof ik uiteraard geen reet van dit verhaal, kom op zeg! Het is gewoon een leuk verhaaltje een soort sprookje

٩๏̯͡๏)۶
pi_6587432
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 18:52 schreef TechXP het volgende:

[..]

Ja, en hoe weten ze dat het die ark is?

Nee het is een complete onzin verhaal. En je kan er natuurlijk een eigen visie op hebben. Mijn visie. 'De ark' was een groot ruimteschip (een groot 'medisch' ruimtelaboratorium). Aliens hebben daar wat geexperimenteerd en zo creeerden ze allerlei soorten dieren. Uiteindelijk hebben ze de mens gecreeerd, en naar hun evenbeeld gemaakt met wat aanpassingen. Helaas zagen ze niks meer in het experimenteren en zijn ze weggegaan en hebben al die dieren maar achter gelaten. blablabla


haha, dus Noach was een alien!! dat verklaart een hoop
it's nice to be important, but it is more important to be nice
pi_6590237
(zond)vloed verhalen zoals die van de bijbel zijn overal in de wereld te vinden. mogelijk is een verband tussen deze verhalen.

ten tweede wil ik kwijt dat de bijbel erg slecht uit de verf komt als hij letterlijk (=katholiek) geinterpreteerd wordt.

  zaterdag 2 november 2002 @ 20:33:37 #23
19132 Pete
One Day All Of Us Will Know
pi_6590388
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 18:38 schreef Neel26 het volgende:
Het verhaal van Noach kan niets anders zijn dan grote onzin. En wel vanwege het volgende.

Volgens het verhaal nam Noach van elke diersoort 2 exemplaren mee. Behalve dat er dan een enorme inteelt zou ontstaan lijk me dit toch onmogelijk.

In deze tijd worden er nog dagelijks nieuwe diersoorten ontdekt. Vaak zijn dit insecten of andere hele kleine wezens. Er zijn er hier miljoenen van. Aangezien de bijbel niet gelooft in evolutie waren al die wezens er voor de zondvloed dus ook al.

Dus Noach had in de eerste plaats een gigantische Ark nodig en hoe heeft hij al die diersoorten bij elkaar gekregen??


Noach is 75 jaar bezig geweest om die ark te bouwen dus dat zal me een kittig arkje geweest zijn
"I Still Have A Dream That One Day The Lion And The Lamb Will Lie Down Together, And Every Man Will Sit Under His Own Vine And Fig Tree And None Shall Be Afraid"
  zaterdag 2 november 2002 @ 21:25:09 #24
8369 speknek
Another day another slay
pi_6590982
Ja 135 meter ongeveer zei de bijbel toch?

[Dit bericht is gewijzigd door speknek op 02-11-2002 21:47]

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  FOK!fossiel zaterdag 2 november 2002 @ 21:31:48 #25
8443 cptmarco
it's captain...
pi_6591070
paar weken terug een programma hier over gezien op NGC, de precieze details kan ik me niet meer herinneren.

In dat programma werd er beweert dat Noah leefde in een gebied wat nu de zwarte zee is, dat stond toen uiteraard nog droog (anders kun je er niet leven). Door heftige regenval o.i.d. is dat gebied onderwater komen te staan. Noah heeft zijn bootje gebouwd en volgeladen met beesten.

Het geheel is wel erg speculatief, ze gingen er gemakshalve vanuit dat Noah daar ook gewoont had. Op de bodem van de Zwarte Zee hebben ze voorwerpen, (ik dacht zelfs) strijdwagens en andere voorwerpen gevonden die in ieder geval de theorie ondersteunen dat de Zwarte Zeegebied ooit droog heeft gestaan en bewoont was.

Trouwens in drie godsdiensten wordt een soortgelijk verhaal als Noah vertelt.

  zaterdag 2 november 2002 @ 21:44:04 #26
14453 Spohr
music was my first love...
pi_6591227
Toevallig. Heb vandaag ook op NGC een programma over zoiets gezien. Misschien een herhaling geweest? Was rond een uur of zeven geloof ik. 't Was niet de bedoeling om te bewijzen dat de ark van Noah heeft bestaan, maar om aan te tonen dat er vroeger mensen hebben geleefd in het gebied dat nu de Zwarte Zee is.
Hi, I'm a signature virus. Please copy me into you signature to help me spread.
  zaterdag 2 november 2002 @ 21:45:01 #27
8369 speknek
Another day another slay
pi_6591237
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 21:31 schreef cptmarco het volgende:
Trouwens in drie godsdiensten wordt een soortgelijk verhaal als Noah vertelt.
Welke eigenlijk? Het Jodendom (en de daarop volgenden), het Babylonische en?

[Dit bericht is gewijzigd door speknek op 02-11-2002 21:45]

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  FOK!fossiel zaterdag 2 november 2002 @ 21:45:40 #28
8443 cptmarco
it's captain...
pi_6591246
misschien heb ik verkeerd geïnterpreteerd, het begin had ik gemist.

Vonden ze een boot op de bodem van de Zwarte Zee??

even gezocht, dit programma heb ik gezien op NGC: http://www.ngc.tv/noahflood.asp

[Dit bericht is gewijzigd door cptmarco op 02-11-2002 22:01]

  FOK!fossiel zaterdag 2 november 2002 @ 21:50:04 #29
8443 cptmarco
it's captain...
pi_6591305
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 21:45 schreef speknek het volgende:

[..]

Welke eigenlijk? Het Jodendom (en de daarop volgenden), het Babylonische en?


uit het hoofd: Christendom, Jodendom en Islam
  zaterdag 2 november 2002 @ 22:33:20 #30
8369 speknek
Another day another slay
pi_6591908
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 21:50 schreef cptmarco het volgende:
uit het hoofd: Christendom, Jodendom en Islam
Ach ja maar dat is hetzelfde geloof, allemaal hebben ze hun oorsprong in het oude testament (waar de Ark van Noach in plaats heeft) maar het Christendom en de Islam hebben daar iets aan toegevoegd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 4 november 2002 @ 00:52:48 #31
37922 Neel26
Hippopotamus
pi_6612313
Het is dus wel duidelijk dat voorlopig dit verhaal er bij niemand ingaat.
pi_6822848
in 1600 besloot men in Hoorn een schip te bouwen volgens dezelfde specificaties als de ark.

Honderd jaar later werd elk schip volgens die methode gebouwd (zo ook hedendaagse tankers)

Hoe kan een 'verhaaltje'zo nauwkeurig zijn?

pi_6831185
Wat ik wel knap vind is dat Noach in zijn Ark dieren van alle continenten heeft kunnen halen en in zijn Ark heeft kunnen stoppen. Ik geloof dus niet zo in het verhaal. 't lijkt me sterk dat die dieren naar zijn continent zijn komen zwemmen. Ook vraag ik me af waar de dinosauriers zijn gebleven in de Bijbel.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_6831301
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 01:02 schreef Metal_Mart het volgende:
..... Ook vraag ik me af waar de dinosauriers zijn gebleven in de Bijbel.

uhhh...wel...dino's zijn van enkele miljoenen jaren geleden..en..Noach was iets van 10.000 ? jaar geleden?
pi_6831377
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 18:46 schreef speknek het volgende:

[..]

Ah, het was de ark zonder dat er onderzoek naar gedaan mocht worden?


Hij bedoelde de "Ark Des Verbonds" (Indiana Jones ..weetje wel?) waarin de heilige stenen tablet met de 10 geboden zou zitten, ergens in een kerk in Ethiopie.
  zaterdag 16 november 2002 @ 01:39:55 #36
8369 speknek
Another day another slay
pi_6831660
quote:
Op vrijdag 15 november 2002 17:40 schreef bigal61 het volgende:
in 1600 besloot men in Hoorn een schip te bouwen volgens dezelfde specificaties als de ark.

Honderd jaar later werd elk schip volgens die methode gebouwd (zo ook hedendaagse tankers)

Hoe kan een 'verhaaltje'zo nauwkeurig zijn?


Er is nog nooit een schip gebouwd volgens dezelfde specificatie als de Ark. Houten schepen van groter dan honderd meter kunnen namelijk niet zeewaardig gemaakt worden.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_6835809
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 01:11 schreef Mrln het volgende:

[..]


uhhh...wel...dino's zijn van enkele miljoenen jaren geleden..en..Noach was iets van 10.000 ? jaar geleden?


joh vandaar ook die vraag, dat ze voor het gemak even vergeten zijn in de bijbel.
Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life's about
pi_6836175
Wellicht dat als je surft op het internet, en wat info onderzoekt naar het waarheidsgehalte van de ark, kom je erachter dat er geen gaten in het verhaal zitten die het verhaal onderuit moeten halen.

1: Niet elk 'soort' ging aan boord ... niet de insecten, niet de vissen, enz.
2: Stel dat de gemiddelde grootte van de dieren zo groot als een schaap is, dan konden er 50.000 schaap-grote dieren mee. Dit is incl. elk al uitgestorven dier.
3: Het was geen kleine boot. Het was 3 verdiepingen hoog, en zo lang als een voetbalveld. Er pastten dus 125.000 dieren in...
4: Dus (zie 3) er was genoeg ruimte over voor voedsel
5: Wetenschappelijk bewijs is aanwezig om het verhaal te staven rond 4400 jaar geleden. (zelfs de dino's dus)

  zaterdag 16 november 2002 @ 16:12:44 #39
8369 speknek
Another day another slay
pi_6836583
quote:
Op zaterdag 16 november 2002 15:33 schreef bigal61 het volgende:
1: Niet elk 'soort' ging aan boord ... niet de insecten, niet de vissen, enz.
En waarom zijn er dan nog insecten? En sinds wanneer kunnen zoet en zoutwatervissen in hetzelfde water leven?
quote:
2: Stel dat de gemiddelde grootte van de dieren zo groot als een schaap is, dan konden er 50.000 schaap-grote dieren mee. Dit is incl. elk al uitgestorven dier.
3: Het was geen kleine boot. Het was 3 verdiepingen hoog, en zo lang als een voetbalveld. Er pastten dus 125.000 dieren in...
Hij was 135 meter lang, zeg dat een schaap 1 meter lang en een halve meter breed is. Vierkante schepen kunnen niet gebouwd worden, zeg dat hij 60 meter breed was (maximaal), dan pastten er dus, op elkaar gepropt zonder ruimte voor eten of wat dan ook, 135*120 schapen op 1 verdieping. Dat is 16.200 max op een vierkante boot. Dat betekent dat je in ieder geval een verdieping al volledig kwijt bent aan zoogdieren (vergeet niet dat van de reine dieren meer dan twee meegingen). En dan heb je nog 6500 reptielen. Vogels? Zoetwaterdieren?
quote:
4: Dus (zie 3) er was genoeg ruimte over voor voedsel
Ohja, voedsel. Voor veertig dagen. Twee olifanten eten per dag bij elkaar 350 kilo eten en zo'n 200 liter water. In veertig dagen tijd heb je voor deze twee dieren dus al 14000 kilo eten en 8000 liter water nodig.
quote:
5: Wetenschappelijk bewijs is aanwezig om het verhaal te staven rond 4400 jaar geleden. (zelfs de dino's dus)
De dino's leefde geen 4400 jaar geleden .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_9517004
quote:
Op zaterdag 2 november 2002 21:44 schreef Spohr het volgende:
Toevallig. Heb vandaag ook op NGC een programma over zoiets gezien. Misschien een herhaling geweest? Was rond een uur of zeven geloof ik. 't Was niet de bedoeling om te bewijzen dat de ark van Noah heeft bestaan, maar om aan te tonen dat er vroeger mensen hebben geleefd in het gebied dat nu de Zwarte Zee is.
De ark van Noach heeft wel bestaan hoor. Ik heb het boek niet meer maa Prof. Ouweneel schreef er een dik boek over, wetenschappelijk onderbouwd, getiteld, De Ark in de Branding.

Ed

Jezus is Heer
pi_9517310
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 18:04 schreef Watchman het volgende:

De ark van Noach heeft wel bestaan hoor. Ik heb het boek niet meer maa Prof. Ouweneel schreef er een dik boek over, wetenschappelijk onderbouwd, getiteld, De Ark in de Branding.

Ed


Er zijn wel meer pseudo-wetenschappelijke boeken die een bepaalde aanname doen en daar bewijs voor zoeken en vinden. Achteraf is veel te verklaren en te bewijzen. Dezelfde bewijzen worden voor meerdere doeleinden gebruikt.
fokschaap
  dinsdag 1 april 2003 @ 18:25:44 #42
40001 fotoloog
1/250 sec. F=8
pi_9517449
de ark ligt tegen de ararat aan in turkije,ik meen me iets te herinneren
dat wetenschappers geen toestemming kregen om verder onderzoek te doen?(correct me if i`m wrong)
Sometimes it snows in april
Sometimes I feel so bad, so bad
Sometimes I wish life was never ending,
And all good things, they say, never last
pi_9517800
meer info: http://www.xtreme.nl/land/nieuws/index_lan060800.shtml

de info op deze pagina lijkt me aannemelijker dan dat er echt een bootje ligt.

fokschaap
pi_9521088
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 18:17 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

Er zijn wel meer pseudo-wetenschappelijke boeken die een bepaalde aanname doen en daar bewijs voor zoeken en vinden. Achteraf is veel te verklaren en te bewijzen. Dezelfde bewijzen worden voor meerdere doeleinden gebruikt.


Je beschuldigt een gerespecteerd wetenschapper van het produceren van pseudowetenschappelijke werken. Karaktermoord dus. Prof. Ouweneel is hoogleraar theologie, psychologie, biologie en wijsbegeerte. Ben jij dat ook allemaal?
Jezus is Heer
  dinsdag 1 april 2003 @ 21:03:48 #45
8369 speknek
Another day another slay
pi_9521153
En de schrijver van het Atheistisch Manifest is vorige week universiteitsprofessor aan de grootste universiteit van Nederland geworden .
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_9522016
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 21:03 schreef speknek het volgende:
En de schrijver van het Atheistisch Manifest is vorige week universiteitsprofessor aan de grootste universiteit van Nederland geworden .
http://www.noahsarksearch.com/
Jezus is Heer
  dinsdag 1 april 2003 @ 21:38:50 #47
8369 speknek
Another day another slay
pi_9522244
Lekker nutteloos, zodra ze de restanten van het roeibootje gevonden hebben erkennen ze het toch niet als dusdanig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_9522277
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 21:32 schreef Watchman het volgende:

[..]

http://www.noahsarksearch.com/


waar moeten we kijken voor het bewijs ?
fokschaap
pi_9522380
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 21:01 schreef Watchman het volgende:

[..]

Je beschuldigt een gerespecteerd wetenschapper van het produceren van pseudowetenschappelijke werken. Karaktermoord dus. Prof. Ouweneel is hoogleraar theologie, psychologie, biologie en wijsbegeerte. Ben jij dat ook allemaal?


Nee, ik ben dat allemaal niet. Maar titelatuur zegt mij weinig. Niet alleen domme mensen geloven in God. En andersom is het ook niet zo dat slimme mensen het alleenrecht hebben op ongeloof.
fokschaap
pi_9522407
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 21:38 schreef speknek het volgende:
Lekker nutteloos, zodra ze de restanten van het roeibootje gevonden hebben erkennen ze het toch niet als dusdanig.
Het wordt opgeblazen en moet dus een rubberboot zijn?

Maar zonder gekheid ; voor de zondvloed was de indeling van land waarschijnlijk totaal anders. Dus wat is er nog te bepalen mbt plaatsen waar dieren voorkomen? Logischerwijs was de spreiding sowieso heel anders dan wat-ie nu is.

  dinsdag 1 april 2003 @ 21:45:12 #51
8369 speknek
Another day another slay
pi_9522482
Een soort veertig dagen continental drift bedoel je?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_9522583
Mogelijk. Wanneer alles onder water staat kan alles wat er onder zit ook veranderen in hoogte en diepte, en kan dus een andere deling tussen water en land nalaten erna.
  dinsdag 1 april 2003 @ 21:52:07 #53
8369 speknek
Another day another slay
pi_9522673
Ja maar als de wereld zich tijdens de zondvloed (op zo'n grote schaal in zo'n korte tijd is trouwens zowel absurd als onmogelijk, maar dat even buiten beschouwing latend) opdeelde, hoe kwamen de dieren dan zo verspreid na deze opdeling?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_9523355
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 21:52 schreef speknek het volgende:
Ja maar als de wereld zich tijdens de zondvloed (op zo'n grote schaal in zo'n korte tijd is trouwens zowel absurd als onmogelijk, maar dat even buiten beschouwing latend) opdeelde, hoe kwamen de dieren dan zo verspreid na deze opdeling?
met God weet je het maar nooit, zijn wegen zijn ondoorgrondelijk.

Mariel is jouw beeld van de zondvloed o.a. vergelijkbaar met wat op deze link staat http://www.angelfire.com/mi/dinosaurs/kangaroo.html

Wat voor kleur hadden ijsberen voor de zondvloed ?

fokschaap
  dinsdag 1 april 2003 @ 22:17:38 #55
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_9523506
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
pi_9523574
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 22:17 schreef TrenTs het volgende:
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.
dat zeg ik !
fokschaap
  dinsdag 1 april 2003 @ 22:20:18 #57
38929 TrenTs
_O_ Jimi Hendrix _O_
pi_9523618
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 22:19 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

dat zeg ik !


GAMMA!
Overwhelmed as one would be, placed in my position
Such a heavy burden now to be the one
Born to bear and read to all
The details of our ending
  dinsdag 1 april 2003 @ 22:26:18 #58
8369 speknek
Another day another slay
pi_9523803
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 22:13 schreef Viola_Holt het volgende:
Mariel is jouw beeld van de zondvloed o.a. vergelijkbaar met wat op deze link staat http://www.angelfire.com/mi/dinosaurs/kangaroo.html
Eerst heel veel water, dan weer minder, dan gletsjers(?!) die weer smelten en in de tussentijd die arme diertjes die precies via landbruggen de hele wereld over konden steken. Waarom zeggen ze dan niet gelijk dat god de dieren oppakte en ze daar neergooide. Zelfs voor een atheist is dat nog geloofwaardiger.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_9524656
Er was eens een boer. Hij woonde met zijn gezin en vee langs een grote rivier die van tijd tot tijd overstroomde. Om bij een overstoming niet weer al z'n vee te verliezen besluit hij een grote boot te bouwen waar al z'n vee (een paar koeien, geiten en nog wat kippen) samen met z'n gezin op past. De volgende overstoming is uitzonderlijk groot. Tot zo ver hij kan kijken staat alles onder water. Na een paar weken is het water weer gezakt en ze blijken de enige overlevenden te zijn.
Dit verhaal wordt een aantal generaties doorverteld en zo onstaat et bekende verhaal van de man die alle dieren op een grote boot zet om zo de zondvloed die 40 dagen lang (40 is zo'n mooi 7-voud) de hele aarde onder water zet.

Zo moeilijk is het toch niet.

Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
  woensdag 2 april 2003 @ 11:00:14 #60
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_9530977
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 22:54 schreef SuperRembo het volgende:
Er was eens een boer. Hij woonde met zijn gezin en vee langs een grote rivier die van tijd tot tijd overstroomde. Om bij een overstoming niet weer al z'n vee te verliezen besluit hij een grote boot te bouwen waar al z'n vee (een paar koeien, geiten en nog wat kippen) samen met z'n gezin op past. De volgende overstoming is uitzonderlijk groot. Tot zo ver hij kan kijken staat alles onder water. Na een paar weken is het water weer gezakt en ze blijken de enige overlevenden te zijn.
Dit verhaal wordt een aantal generaties doorverteld en zo onstaat et bekende verhaal van de man die alle dieren op een grote boot zet om zo de zondvloed die 40 dagen lang (40 is zo'n mooi 7-voud) de hele aarde onder water zet.

Zo moeilijk is het toch niet.


in het dino onderzoek wordt een zondvleod als reden voor het verdwijnen van dino's
If my answers scare you.. stop asking scary questions.
pi_9532045
quote:
Op vrijdag 1 november 2002 18:38 schreef Neel26 het volgende:
Het verhaal van Noach kan niets anders zijn dan grote onzin. En wel vanwege het volgende.

Volgens het verhaal nam Noach van elke diersoort 2 exemplaren mee. Behalve dat er dan een enorme inteelt zou ontstaan lijk me dit toch onmogelijk.

In deze tijd worden er nog dagelijks nieuwe diersoorten ontdekt. Vaak zijn dit insecten of andere hele kleine wezens. Er zijn er hier miljoenen van. Aangezien de bijbel niet gelooft in evolutie waren al die wezens er voor de zondvloed dus ook al.

Dus Noach had in de eerste plaats een gigantische Ark nodig en hoe heeft hij al die diersoorten bij elkaar gekregen??


Wie zegt dat de Bijbel niet in evolutie gelooft? De Bijbel zegt alleen wat over het ontstaan van de aarde. Dat er daarna geen evolutie zal zijn, is nergens te lezen.

Voor inteelt hoef je ook niet zo bang te zijn, daar had God ook aangedacht:
2 Van alle rein vee zult gij tot u nemen zeven en zeven, het mannetje en zijn wijfje; maar van het vee, dat niet rein is, twee, het mannetje en zijn wijfje.
3 Ook van het gevogelte des hemels zeven en zeven, het mannetje en het wijfje, om zaad levend te houden op de ganse aarde.

Overigens zijn ook in andere culturen herinneringen aan een grote overstroming.

pi_9532370
quote:
Op woensdag 2 april 2003 11:00 schreef ds_polleke het volgende:

[..]

in het dino onderzoek wordt een zondvleod als reden voor het verdwijnen van dino's


Bedoel je te zeggen dat dat dezelfde vloedgolf is?
Bestonden dino's nog in de tijd van Noach?
Waarom zaten die dino's dan niet op die ark?
Was die giga houten boot ook nog eens bestand tegen een vloedgolf veroorzaakt door een meteorietinslag?
Om maar een paar vragen te noemen.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_9532508
quote:
Op woensdag 2 april 2003 11:48 schreef highs013 het volgende:

Wie zegt dat de Bijbel niet in evolutie gelooft? De Bijbel zegt alleen wat over het ontstaan van de aarde. Dat er daarna geen evolutie zal zijn, is nergens te lezen.


Er staat helemaal niets over in de bijbel. Had wat mij betreft wel wat meer toegelicht mogen worden.
quote:
Overigens zijn ook in andere culturen herinneringen aan een grote overstroming.
Inderdaad, denk alleen maar aan Zeeland februari 1953.
fokschaap
pi_9533908
quote:
Op woensdag 2 april 2003 12:07 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

Er staat helemaal niets over in de bijbel. Had wat mij betreft wel wat meer toegelicht mogen worden.
[..]

Inderdaad, denk alleen maar aan Zeeland februari 1953.


Ja het zou leuk en makkelijk geweest zijn he, als de Bijbel wat duidelijker was geweest.... Helaas is dat niet zo, ik ga er meestal maar vanuit dat wat er niet in staat ook niet belangrijk is vanuit God gezien. Dat gaat hier ook op: voor Hem maakt het niet uit of je nu een mens bent uit de eerste generaties na de schepping of iemand van vele generaties verder die een beetje geevolueerd is. Hij houdt van je en hoopt dat je voor Hem kiest.
pi_9533937
quote:
Op dinsdag 1 april 2003 21:52 schreef speknek het volgende:
Ja maar als de wereld zich tijdens de zondvloed (op zo'n grote schaal in zo'n korte tijd is trouwens zowel absurd als onmogelijk, maar dat even buiten beschouwing latend) opdeelde, hoe kwamen de dieren dan zo verspreid na deze opdeling?
Dieren zullen vast ook niet stilgezeten hebben
pi_9537612
quote:
Op woensdag 2 april 2003 13:09 schreef highs013 het volgende:

Ja het zou leuk en makkelijk geweest zijn he, als de Bijbel wat duidelijker was geweest.... Helaas is dat niet zo, ik ga er meestal maar vanuit dat wat er niet in staat ook niet belangrijk is vanuit God gezien.


Maar God moet ook geweten hebben dat dat boek bedoelt was om door mensen gelezen te worden en dat die hier wel eens wat vragen bij zouden kunnen hebben.
quote:
Dat gaat hier ook op: voor Hem maakt het niet uit of je nu een mens bent uit de eerste generaties na de schepping of iemand van vele generaties verder die een beetje geevolueerd is. Hij houdt van je en hoopt dat je voor Hem kiest.
Dat kiezen zou een stuk makkelijker zijn als de bijbel wat duidelijker was geweest.
fokschaap
  woensdag 2 april 2003 @ 17:51:16 #67
8369 speknek
Another day another slay
pi_9540415
quote:
Op woensdag 2 april 2003 13:10 schreef Mariel het volgende:
Dieren zullen vast ook niet stilgezeten hebben
Maar de wereld is opgedeeld heh. Behalve zoutwater vissen en vogels kunnen ze helemaal niet aan de andere kant van de wereld komen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 2 april 2003 @ 17:52:37 #68
8369 speknek
Another day another slay
pi_9540439
quote:
Op woensdag 2 april 2003 12:07 schreef Viola_Holt het volgende:
Inderdaad, denk alleen maar aan Zeeland februari 1953.
Ik denk dat highs onder andere op het Gilgamesj epos doelt. Wat natuurlijk een beetje raar is voor een Christen om te zeggen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_9540774
quote:
Op woensdag 2 april 2003 13:10 schreef Mariel het volgende:

[..]

Dieren zullen vast ook niet stilgezeten hebben


het punt is dat je bepaalde soorten alleen maar op heel specifieke plaatsen tegenkomt. Zowel nu als in fossiel vorm zeg maar. Zijn de koala's direct van de ark allemaal dezelfde kant op gelopen en hebben zich daar pas vermeerderd?

Als je het ark verhaal zou volgen zou je denken dat alle dieren eerst in de buurt van de ark zouden leven en zich daar zullen voortplanten. Een dier kan tenslotte maar zo ver lopen in 1 leven. Van daaruit verspreiden alle dieren zich over de hele aarde. Volgens mij is dit direct in tegenspraak met wat we zien.

En dan nog iets: hoe kon een ijsbeer overleven in het warme klimaat waar de ark lande?

pi_9540955
quote:
Op woensdag 2 april 2003 17:51 schreef speknek het volgende:

[..]

Maar de wereld is opgedeeld heh. Behalve zoutwater vissen en vogels kunnen ze helemaal niet aan de andere kant van de wereld komen.


Dat is idd een lastig vraagstuk. Uiteindelijk kunnen veel dieren wel een stuk verder komen, maar andere kant van de wereld heb ik zo direct even geen antwoord op.
pi_9542163
quote:
Op woensdag 2 april 2003 18:23 schreef Mariel het volgende:

[..]

Dat is idd een lastig vraagstuk. Uiteindelijk kunnen veel dieren wel een stuk verder komen, maar andere kant van de wereld heb ik zo direct even geen antwoord op.


Hier heb je je antwoord. Komt van dezelfde site die ik hierboven al aanhaalde:
quote:
Prior to the flood, the earth may have been one large landmass. Australia did not exist in its present location. Our present continents are shaped as a result of re-disposition of flood sediments, and receding flood waters.

After the flood there were land bridges (because of a lower sea level) that connected many of the continents.

Years later, the glaciers started to melt and the water level rose. This caused many land bridges to disappear.

The animals that were on these continents would be stuck there. Keep in mind too, that many animals were brought to the United States by explorers. They did not travel there themselves. The same may be true for animals in Australia.

For the animals that did migrate on foot, keep in mind one kangaroo would not have to hop all the way to Austrailia. A group could travel, dieing and reproducing for many years along the way. There was probably a lot of trial and error looking for a climate that suited them, in combination with a amble source of food. It's not as if they had Austrailia as a goal.


Polar Bears
Some polar bears actually enjoy warm temperatures. And can survive in either warm or cold.

This is intelligent design on Gods part.

Many cars have both heaters and air conditioners. This is not because of Evolution, but because the guy who designed them was pretty smart. Knowing that some cars would be transported to warm and some to cold climates.

Many animals that have specific diets, or temperature requirements may actually be the result of adaptations. We cant say that just because an animal only eats one kind of food today, that it always ate only that kind of food.


Denk je dat het zo is gegaan ?
fokschaap
pi_9542768
quote:
Op woensdag 2 april 2003 19:22 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

Hier heb je je antwoord. Komt van dezelfde site die ik hierboven al aanhaalde:
[..]

Denk je dat het zo is gegaan ?


Is zeker een mogelijkheid. Ik was er niet bij, dus ik kan geen definitief antwoord geven
  woensdag 2 april 2003 @ 20:07:06 #73
8369 speknek
Another day another slay
pi_9543297
Maar hoe komt die zeespiegel zo laag? En waar komen die gletsjers ineens vandaan? Gletsjers die groot genoeg zijn om de oceanenspiegel kilometers te laten rijzen!!! Een ijstijd is er in de tussentijd niet geweest. En wat je hier voor nodig hebt is luttele kilometers dik ijs over de gehele aardbol.

Dat is net zoiets als zeggen dat er plotseling een flinke windvlaag was die alle dieren precies naar hun goede habitat blies.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_9543868
quote:
Op woensdag 2 april 2003 19:46 schreef Mariel het volgende:

[..]

Is zeker een mogelijkheid. Ik was er niet bij, dus ik kan geen definitief antwoord geven


of kun je nu het meest aannemelijke antwoord niet geven omdat dat een bijbelverhaal onderuit haalt ?
fokschaap
pi_9543917
quote:
Op woensdag 2 april 2003 20:31 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

of kun je nu het meest aannemelijke antwoord niet geven omdat dat een bijbelverhaal onderuit haalt ?


Wat heb je aan een "meest aannemelijk antwoord"? Hoe aannemelijk iets is zegt niets over de kwaliteit of waarheid
pi_9544013
quote:
Op woensdag 2 april 2003 20:33 schreef Mariel het volgende:

[..]

Wat heb je aan een "meest aannemelijk antwoord"? Hoe aannemelijk iets is zegt niets over de kwaliteit of waarheid


klopt, maar als meer verhalen in de bijbel zo'n geromantiseerd stempel op zich krijgen lijkt het mij dat je het als "boek van de waarheid" minder serieus kan nemen.

Maar dat is misschien meer iets voor De bijbel is irrelevant.

fokschaap
  woensdag 2 april 2003 @ 20:51:53 #77
8369 speknek
Another day another slay
pi_9544360
quote:
Op woensdag 2 april 2003 20:37 schreef Viola_Holt het volgende:
Maar dat is misschien meer iets voor De bijbel is irrelevant.
Hee nee dat is daar niet voor . Dat topic is niet bedoeld als vergaarbak van halve argumentjes, het is een formeel bewijs.

Overigens is die oplossing niet gewoon ongeloofwaardig hoor, het is gegeven onze natuurwetten onmogelijk.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_9544738
quote:
Op woensdag 2 april 2003 20:51 schreef speknek het volgende:

Hee nee dat is daar niet voor . Dat topic is niet bedoeld als vergaarbak van halve argumentjes, het is een formeel bewijs.


Ok. Excuus. Er is vast nog een ander topic waarin dat argument terecht kan.
quote:
Overigens is die oplossing niet gewoon ongeloofwaardig hoor, het is gegeven onze natuurwetten onmogelijk.
Ik maak graag gebruik van de methode "langzaam naar de ontknoping toepraten"
fokschaap
pi_9547600
Hier overigens nog een verklaring waarom dino's uitstierven

  donderdag 3 april 2003 @ 22:22:37 #80
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_9568813
ah je bedoelt:
quote:
Op woensdag 2 april 2003 22:42 schreef Mariel het volgende:
Hier overigens nog een verklaring waarom dino's uitstierven


If my answers scare you.. stop asking scary questions.
  donderdag 3 april 2003 @ 22:27:17 #81
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_9568961
hee niet stiekum editten...(hij deed het toch niet...net)
If my answers scare you.. stop asking scary questions.
pi_9571708
quote:
Op donderdag 3 april 2003 22:27 schreef ds_polleke het volgende:
hee niet stiekum editten...(hij deed het toch niet...net)
jawel, duurt gewoon lang met laden !
was gister al gepost !
fokschaap
  vrijdag 4 april 2003 @ 09:38:19 #83
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_9574387
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 00:00 schreef Viola_Holt het volgende:

[..]

jawel, duurt gewoon lang met laden !
was gister al gepost !


leuke website trouwens... ook al kan ik het neit altijd eens zijn met alle grapjes.. ze zijn wel onwijs leuk
If my answers scare you.. stop asking scary questions.
  vrijdag 4 april 2003 @ 10:36:45 #84
8369 speknek
Another day another slay
pi_9575310
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 09:38 schreef ds_polleke het volgende:
leuke website trouwens... ook al kan ik het neit altijd eens zijn met alle grapjes.. ze zijn wel onwijs leuk
.

.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 4 april 2003 @ 10:40:58 #85
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_9575374
ja die ja
If my answers scare you.. stop asking scary questions.
  vrijdag 4 april 2003 @ 17:04:28 #86
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_9584366
dat schip was toch al gevonden op Mt Ararat in turkije ?
bv http://www.adiyamanli.org/agri.html
  vrijdag 4 april 2003 @ 17:47:28 #87
8369 speknek
Another day another slay
pi_9585109
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 17:04 schreef Manke het volgende:
dat schip was toch al gevonden op Mt Ararat in turkije ?
bv http://www.adiyamanli.org/agri.html
Mwah, een heuvel die van grote afstand vaag op een boot lijkt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 5 april 2003 @ 23:13:52 #88
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_9608855
quote:
Op vrijdag 4 april 2003 17:47 schreef speknek het volgende:

[..]

Mwah, een heuvel die van grote afstand vaag op een boot lijkt.


Mooi plaatje..µµhet zou zomaar kunnen
If my answers scare you.. stop asking scary questions.
  zondag 6 april 2003 @ 00:00:31 #89
8369 speknek
Another day another slay
pi_9609712
quote:
Op zaterdag 5 april 2003 23:13 schreef ds_polleke het volgende:
Mooi plaatje..µµhet zou zomaar kunnen
Als ze een houten geraamte vonden, dan zou het zomaar kunnen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 6 april 2003 @ 00:15:51 #90
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_9610007
quote:
Op zondag 6 april 2003 00:00 schreef speknek het volgende:

[..]

Als ze een houten geraamte vonden, dan zou het zomaar kunnen.


ik ga niet lopen roepen dat ie gevonden is maar ze vinden sporen van bewerkt metaal blijkbaar...
If my answers scare you.. stop asking scary questions.
  zondag 6 april 2003 @ 00:16:24 #91
8369 speknek
Another day another slay
pi_9610019
Ja dat kun je overal wel vinden tegenwoordig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 6 april 2003 @ 00:21:17 #92
49296 ds_polleke
Apostel Paulus de boskabouter
pi_9610108
quote:
Op zondag 6 april 2003 00:16 schreef speknek het volgende:
Ja dat kun je overal wel vinden tegenwoordig.
tuurlij kmaar jij wil echt niet dus....
geeft niet ...

ik ben ook niet overtuigd...

If my answers scare you.. stop asking scary questions.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')