abonnement Unibet Coolblue
pi_5979254
quote:
Foutje: Heerlense maakt twee ton subsidie op

HEERLEN - Een uitkering krijgen, altijd rood staan. En dan, in een keer: bam. Honderduizend euro bijgeschreven op de bankrekening. En een maand later weer honderdduizend, en dan nog een keer. Een droom die uitkwam voor een vrouw uit Heerlen. Twee weken geleden stond de gemeente Nijmegen op de stoep. Of mevrouw het geld terug wilde storten. Er was één cijfertje verwisseld bij het invullen van het rekeningnummer.
Maar van de 332.702 euro is nog maar 103.000 over. De rest is allemaal uitgegeven, verdwenen, opgestuurd naar goede doelen. In totaal zo'n 230.000 euro, ofwel een half miljoen gulden, opgemaakt binnen drie maanden. De Heerlense, alleenstaande moeder van een dochtertje van bijna drie, krijgt een bijstandsuitkering. Ze begint te huilen. "Ik zou niet meer weten waar het geld is gebleven', zegt ze. "Ik heb mijn schulden afbetaald, vrienden uit de brand geholpen. Een groot deel heb ik opgestuurd naar een school voor gehandicapte kinderen in Tanzania. En als ik in de stad een zwerver tegenkwam, dan gaf ik die een briefje van twintig. God, wat heb ik nog meer gedaan. Veel uit eten, taxi's genomen. Ik heb geen flauw idee. Ik moet mijn bankafschriften nakijken om me te herinneren waaraan ik alles heb uitgegeven.'

De bovenwoning in een oude wijk in Heerlen ziet er niet florissant uit. Alleen van de grote tv met dvd-speler straalt de nieuwigheid af.

Waarom heeft ze het geld niet teruggestort? Ze heft haar handen omhoog. "Ik weet het niet. Ik krijg maar eens in de maand een bankafschrift. Tegen de tijd dat ik in de gaten kreeg waar het geld vandaan kwam, had ik al heel veel uitgegeven. Toen durfde ik me niet meer te melden.'

Naiëf toch? De vrouw haalt haar schouders op.

Hoe het verder moet, weet ze ook niet. "Ik zal gaan werken en het allemaal terugbetalen', zegt ze. Maar een baan heeft ze niet. Het geld terughalen bij haar 'vrienden' lukt ook niet meer.

In Nijmegen weten ze ook niet hoe het verder moet. Het geld was bedoeld voor crisisopvang De Passade die daar mensen mee helpt die plotseling op straat komen te staan. In het rekeningnummer dat De Passade aan de gemeente gaf, stond echter een nummertje verkeerd. Door de vakantieperiode controleerde niemand bij de Passade of het geld wel binnen was gekomen. En bij de gemeente Nijmegen werd ook niet gecontroleerd.

Volgens woordvoerder D. Adriaens van de gemeente Nijmegen komt het zelden voor dat geld wordt overgemaakt naar een verkeerde rekening. De banksystemen controleren in de regel of de naam van de begunstigde klopt met het rekeningnummer.

De Heerlense moet binnenkort voor de rechter verschijnen.

Bron: Plaatselijk suffertje


Wat een muts! Of ze wist heel goed waar ze mee bezig was of ze is vreselijk dom! Je gaat toch geen geld uitgeven dat niet van jou is?

Ook erg dom van de gemeente en die instantie waar het geld eigenlijk heen had gemoeten!

"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_5979271
wat een muts
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
  donderdag 26 september 2002 @ 10:30:34 #3
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_5979311
Then suddenly you got a whole new set of problems...

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_5979313
quote:
Een groot deel heb ik opgestuurd naar een school voor gehandicapte kinderen in Tanzania
Dit vind ik dan toch wel weer erg stoer van d`r
Hij die vraagt moet met het antwoord leren leven.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 26 september 2002 @ 10:31:19 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_5979323
Ik vind de gemeente dommer dan die vrouw...
wat zou jij doen wanneer je wijnig te makken hebt en je in eens de beschikking over een paar ton????

ik zou het ook wel weten.....

OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_5979327
foutje bedankt!!!!!!

Er moet toch wel ergens een lampie gaan fikken!!!!!

dat wordt hard werken voor haar....

zelf schuld dikke bult

un Schizofreen is nooit alleen!!!!! Wie un kuil graaft voor un ander zal daar wel een goede reden voor hebben!!! Wie de schoen niet past, moet maar een ander kopen!!! een gegeve paard niet in zijn mond kijke, hij kan immers bijten!!!!
  donderdag 26 september 2002 @ 10:33:04 #7
32584 Sennaistop
Racing is in my blood
pi_5979353
quote:
Op donderdag 26 september 2002 10:25 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

In Nijmegen weten ze ook niet hoe het verder moet. Het geld was bedoeld voor crisisopvang De Passade die daar mensen mee helpt die plotseling op straat komen te staan.


Hebben ze 1 ton euro nodig om mensen te helpen die op straat komen te staan per maand ????? Gaat daar "ons" geld naartoe? Krijgen die mensen een villa of zo?
Logisch dat die gemeente belastingen zo hoog zijn.
And I see the way your pupils dilate when you look at my body" 7o9 ST VOY
  donderdag 26 september 2002 @ 10:35:09 #8
32584 Sennaistop
Racing is in my blood
pi_5979380
quote:
Op donderdag 26 september 2002 10:30 schreef Gul_Dukat het volgende:

[..]

Dit vind ik dan toch wel weer erg stoer van d`r


En ondertussen staat het op een bank in zwitserland.
En zei maar zijn. Ha Ha
And I see the way your pupils dilate when you look at my body" 7o9 ST VOY
  donderdag 26 september 2002 @ 10:37:33 #9
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_5979417
quote:
Op donderdag 26 september 2002 10:33 schreef Sennaistop het volgende:

[..]

Hebben ze 1 ton euro nodig om mensen te helpen die op straat komen te staan per maand ?????


Staat erbij dat het per maand is?
quote:
Gaat daar "ons" geld naartoe?
Als je in Nijmegen woont wel.
quote:
Krijgen die mensen een villa of zo?
Zelfs van 1 ton per maand zou dat niet mogelijk zijn.
quote:
Logisch dat die gemeente belastingen zo hoog zijn.
In andere plaatsen zijn ze wel wat hoger, hoor.

V.

Ja inderdaad, V. ja.
pi_5979429
Foutje van de bank, moeten zij maar rechtbreien. Moeten ze maar controleren of alle gegevens kloppen.
  donderdag 26 september 2002 @ 10:39:09 #11
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_5979439
quote:
Op donderdag 26 september 2002 10:38 schreef Byte_Me het volgende:
Foutje van de bank, moeten zij maar rechtbreien. Moeten ze maar controleren of alle gegevens kloppen.
Uh, geef jij geld uit waarvan je zeker weet dat het niet van jou is?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
  donderdag 26 september 2002 @ 10:45:17 #12
3305 Phat Lip
Heeft geen dikke lip.
pi_5979521
quote:
Op donderdag 26 september 2002 10:39 schreef Verbal het volgende:

[..]

Uh, geef jij geld uit waarvan je zeker weet dat het niet van jou is?

V.


Uh ja ..liever nog dan mijn eigen geld.
pi_5979581
quote:
Op donderdag 26 september 2002 10:38 schreef Byte_Me het volgende:
Foutje van de bank, moeten zij maar rechtbreien. Moeten ze maar controleren of alle gegevens kloppen.
Waarom zou de bank blaam treffen? "In het rekeningnummer dat De Passade aan de gemeente gaf, stond echter een nummertje verkeerd." Als jij zo stom bent om het verkeerde bankrekeningnummer door te geven en het geld daarop gestort wordt in plaats van op jouw rekening is dat echt niet de schuld van de bank.
quote:
Op donderdag 26 september 2002 10:33 schreef Sennaistop het volgende:

[..]

Hebben ze 1 ton euro nodig om mensen te helpen die op straat komen te staan per maand ????? Gaat daar "ons" geld naartoe? Krijgen die mensen een villa of zo?
Logisch dat die gemeente belastingen zo hoog zijn.


Ook bij crisisopvang werken gewoon weer mensen die een salaris ontvangen. Het doen voorstellen alsof iedereen die zich daar meldt maar gewoon een zak geld krijgt is wel heel erg simplistisch.

(en een zetje richting GC)

Why women still aren't funny.
Q.E.D: Religion replaces ignorance with stupidity.
  donderdag 26 september 2002 @ 11:16:57 #14
32584 Sennaistop
Racing is in my blood
pi_5979851
quote:
Op donderdag 26 september 2002 10:50 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:

[..]

Ook bij crisisopvang werken gewoon weer mensen die een salaris ontvangen. Het doen voorstellen alsof iedereen die zich daar meldt maar gewoon een zak geld krijgt is wel heel erg simplistisch.

(en een zetje richting GC)


Dat begrijp ik, heb ook een beetje overdreven maar ben wel geschrokken wat een bedrag als je 5 riante salarissen neemt een pand stroom gas en licht enzo lijkt me dat je de meeste (dure) posten wel hebt gehad en dan kom je nets op de helft van dat geld op jaarbasis.
Maar goed, ik zal wel wat missen...
And I see the way your pupils dilate when you look at my body" 7o9 ST VOY
  donderdag 26 september 2002 @ 11:26:45 #15
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_5979932
quote:
Op donderdag 26 september 2002 10:31 schreef Dommepraat het volgende:
foutje bedankt!!!!!!

Er moet toch wel ergens een lampie gaan fikken!!!!!

dat wordt hard werken voor haar....

zelf schuld dikke bult


eerst effe offtoc. ober je sig. daar staat @ you're service. moet dat niet your zijn?
ik vrag het me gewoon af.

verder denk ik dat ze gewoon heeft gedaan wat iedere niet al te goed denkende burger zou doen. ik vind 3 maanden dan wel erg lang voordat het ontdekt werdt want je hebt echt geen 3 maanden vakantie of je moet een leraar zijn ofzo.

ik hoop dat ze het terug kan betlaen op e een of andere manier.

  donderdag 26 september 2002 @ 11:29:01 #16
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_5979957
quote:
Op donderdag 26 september 2002 10:39 schreef Verbal het volgende:

[..]

Uh, geef jij geld uit waarvan je zeker weet dat het niet van jou is?

V.


uithet berciht kan ik opmaken dat het vrouwtje niet al te helder was. misshcien dat ze echt niet nadacht.
he zounjij reagee als je opeen 2 milljoen op je erekening hebt? om een voorbeeld te geven dan.
ik zou et niet gan uitgeven amaar rente trekken.
ik heb immers geen geld problemen maar dat mensje wel.
pi_6000749
Als ik in de bijstan zou zitten en ik zou altijd heel erg op mijn geld moeten letten dan zou ik ook een gat in de lucht springen met zo'n lading geld, en het zo snel mogelijk uitgeven voordat ze het terug kunnen vorderen. En verder heeft ze toch geen geld dat ze van haar af kunnen pakken want ze heeft weinig.

het is dus eigenlijk niet goed, maar wel heel begrijpelijk

RitseB: Dat leer je nog wel, koei heeft altijd gelijk
pi_6000763
Ik sta erop dat ze alles tot de laatste cent terugbetaald, met rente!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6000788
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 15:07 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik sta erop dat ze alles tot de laatste cent terugbetaald, met rente!
Je kunt lang staan, maar van een kale kip kun je niet plukken.
pi_6000804
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 15:08 schreef Halinalle het volgende:

[..]

Je kunt lang staan, maar van een kale kip kun je niet plukken.


Moet ze maar gaan werken!
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_6000832
quote:
Op donderdag 26 september 2002 10:25 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Wat een muts! Of ze wist heel goed waar ze mee bezig was of ze is vreselijk dom! Je gaat toch geen geld uitgeven dat niet van jou is?

Ook erg dom van de gemeente en die instantie waar het geld eigenlijk heen had gemoeten!


Bij de Friesland Bank gebeurd zoiets niet, want daar moet de naam ook kloppen. Je gaat zo haast denken dat ze buiten Friesland niet eens weten hoe een computer werkt als zoiets simpels al verkeerd gaat. Gelukkig hebben wij hier in Friesland nog geen computers
pi_6000847
Niet echt slim van die vrouw, maar aan de andere kant, als je echt altijd krap bij kas zit... Ik kan het me wel een beetje voorstellen.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_6000867
naar vrienden? een school in verweggistan??

dikke vinger, Mvr heeft die twee ton in een ouwe sok zitten...
en ik geef haar groot gelijk...

als bijstandsmoeder, wetende dat je het geld toch terug moet geven, kan je het beste het geld ergens onder brengen, zit je zes maanden voor onbedoelde fraude en hupsa, je kan mondjesmaat het geld uitgeven... de rest van je leven een leuk zakcentje er bij..

toch mooi een half miljoen in guldens..

[Dit bericht is gewijzigd door extreme op 27-09-2002 15:14]

Too often, we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head.
pi_6000880
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 15:06 schreef koei het volgende:
Als ik in de bijstan zou zitten en ik zou altijd heel erg op mijn geld moeten letten dan zou ik ook een gat in de lucht springen met zo'n lading geld, en het zo snel mogelijk uitgeven voordat ze het terug kunnen vorderen. En verder heeft ze toch geen geld dat ze van haar af kunnen pakken want ze heeft weinig.

het is dus eigenlijk niet goed, maar wel heel begrijpelijk


Precies. Een alleenstaande moeder met een bijstandsuitkering en schulden. Ze had niks te verliezen door het uitgeven van het geld.
pi_6000885
*Kuch* Bijstandsmoeder verbrast 230.000 euro maar goed beetje dom van die mevrouw of niet ff na te gaan van wie t geld is...
" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')