abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 7 september 2002 @ 09:34:44 #1
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_5695817
In Utrecht was het weer mis, eerste jaars studenten die massaal flauwvielen na absurde ontgroeningsrituelen.. Het wordt tijd dat hier eens iets aan wordt gedaan, een beetje ontgroening hoort erbij, maar op deze manier mensen vernederen is gewoon belachelijk.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_5695819
Om iemands karakter te testen moet je hem macht geven.

Wat ik niet begrijp is waarom mensen zich zo laten behandelen.

I have a feeling we're not in Kansas anymore..
pi_5695824
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 09:36 schreef Vow het volgende:
Om iemands karakter te testen moet je hem macht geven.

Wat ik niet begrijp is waarom mensen zich zo laten behandelen.


Inderdaad. Ik heb weinig medelijden met iemand die zich laat vernederen met het doel er ooit bij te horen.
Wat valt hier aan te doen?
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_5695840
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 09:36 schreef Vow het volgende:
Om iemands karakter te testen moet je hem macht geven.

Wat ik niet begrijp is waarom mensen zich zo laten behandelen.


IDD
Booonnie bonnie bonnie kom je buiten spelen!!! Bonnie kom je gauw op straat? Bonnie kheb nog kauwgom om te delen :{ Bonnie Ik heb een echte pop die praat, die herinnering raak je niet kwijt..... waar is ie gebleven die tijd? ;( :D ;)
pi_5695853
Waarom zou je in godsnaam bij zo'n enorme hypocriete foute ballenbedoening willen horen??

En dan ook nog omdat ze zo blij zijn met je als lid allerlei zielige machtspelletjes ondergaan..

* ziet het nut er niet van in

  zaterdag 7 september 2002 @ 09:48:32 #6
262 Re
Kiss & Swallow
pi_5695859
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 09:39 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Inderdaad. Ik heb weinig medelijden met iemand die zich laat vernederen met het doel er ooit bij te horen.
Wat valt hier aan te doen?


mensen hebben er nou eenmaal er veel voor over om erbij te horen.. en die drang kan voor anderen leiden tot excessief gedrag, speciaal als je het zelf ook heb moeten doorstaan toen jij er zo graag bij wilde horen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_5695894
Stront in iemands haar, dat zou mij echt te ver gaan. Ik vind dat hele idee van de ontgroening al iets triests, maar dat gaat wel erg ver, ook iemands schoen likken, nooit en te nimmer zou ik me zo laten vernederen.
  zaterdag 7 september 2002 @ 10:16:33 #8
5541 DarkHelmet
Cant breath in this thing!
pi_5695933
Een ontgroening is goed voor een mens vind ik.
Alleen op zo'n manier ontschiet het zijn doel...
En andersom, je kan ook op een andere manier hetzelfde doel bereiken.

Stom altijd dat mensen gaan oordelen over ontgroening terwijl ze geen idee hebben wat het inhoud!
Ik heb zelf een (normale) ontgroening meegemaakt, inmiddels zit ik niet meer bij die vereniging, maar beste ervaring was toch echt de introductie incl. ongroening!

pi_5695940
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 10:16 schreef DarkHelmet het volgende:
Een ontgroening is goed voor een mens vind ik.
Alleen op zo'n manier ontschiet het zijn doel...
En andersom, je kan ook op een andere manier hetzelfde doel bereiken.

Stom altijd dat mensen gaan oordelen over ontgroening terwijl ze geen idee hebben wat het inhoud!
Ik heb zelf een (normale) ontgroening meegemaakt, inmiddels zit ik niet meer bij die vereniging, maar beste ervaring was toch echt de introductie incl. ongroening!


Kun jij ons als ervaringsdeskundige met een prettige ontgroeningservaring dan even uitleggen wat een ontgroening precies inhoudt?
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_5695941
De meeste mensen vergeten dat ontgroeningen ook een positieve kant hebben (ja ik ben ook ooit ontgroend).
Door de ontgroening heb je een bepaalde periode heel erg intensief contact met elkaar. Je leert elkaar door en door kennen. Je weet wat je aan iemand hebt en wat je van hem of haar kan verlangen. Ik denk dat een ontgroening alleen door deze dingen al heel erg nuttig is.
Het is namelijk zo dat als mensen vermoeid zijn en onder druk staan, ze eerder hun ware aard laten zien. Als iemand tijdens zijn of haar ontgroening bijvoorbeeld ergens pijn simuleert, en aan het eind van de ontgroening toch staat te springen op het podium, dan weet je gelijk dat je in het vervolg niet op die persoon hoeft te rekenen als er iets gedaan moet worden.
Daarnaast denk ik nog steeds dat buitenstaanders een heel verkeerd beeld over ontgroeningen hebben. Als moderne tradionele vereniging kan je het je niet meer veroorloven dat er dingen tijdens een ontgroening gebeuren die niet kunnen. Als dit soort dingen uitlekken naar de buitenwereld, dan kan je de komende jaren het aantal eerstejaars bijna halveren. Zeker nu studenten steeds minder tijd hebben door de studiedruk, is het voor sommige verenigingen zeer moeilijk om nog een normaal aantal leden te werven. Als je dan ook nog eens een schandaaltje meemaakt, dan kan je de vereniging tegenwoordig wel opheffen.
It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
pi_5695949
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 10:18 schreef Cybersailor het volgende:
De meeste mensen vergeten dat ontgroeningen ook een positieve kant hebben (ja ik ben ook ooit ontgroend).
Door de ontgroening heb je een bepaalde periode heel erg intensief contact met elkaar. Je leert elkaar door en door kennen. Je weet wat je aan iemand hebt en wat je van hem of haar kan verlangen. Ik denk dat een ontgroening alleen door deze dingen al heel erg nuttig is.
Het is namelijk zo dat als mensen vermoeid zijn en onder druk staan, ze eerder hun ware aard laten zien. Als iemand tijdens zijn of haar ontgroening bijvoorbeeld ergens pijn simuleert, en aan het eind van de ontgroening toch staat te springen op het podium, dan weet je gelijk dat je in het vervolg niet op die persoon hoeft te rekenen als er iets gedaan moet worden.
Daarnaast denk ik nog steeds dat buitenstaanders een heel verkeerd beeld over ontgroeningen hebben. Als moderne tradionele vereniging kan je het je niet meer veroorloven dat er dingen tijdens een ontgroening gebeuren die niet kunnen. Als dit soort dingen uitlekken naar de buitenwereld, dan kan je de komende jaren het aantal eerstejaars bijna halveren. Zeker nu studenten steeds minder tijd hebben door de studiedruk, is het voor sommige verenigingen zeer moeilijk om nog een normaal aantal leden te werven. Als je dan ook nog eens een schandaaltje meemaakt, dan kan je de vereniging tegenwoordig wel opheffen.
Leren mensen elkaar ook niet door en door kennen door samen te studeren, of door iets intensiefs samen te doen zonder dat daar vernedering aan te pas komt?
Keeping an eye on the world going by my window.
pi_5695954
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 10:16 schreef DarkHelmet het volgende:
Een ontgroening is goed voor een mens vind ik.

Misschien als je masochist bent?

Iedere 'gemeenschap' heeft soort (inwijdings)rituelen voor nieuwe leden, maar dit slaat nergens op.

I have a feeling we're not in Kansas anymore..
pi_5696003
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 10:21 schreef Thelonious het volgende:

[..]

Leren mensen elkaar ook niet door en door kennen door samen te studeren, of door iets intensiefs samen te doen zonder dat daar vernedering aan te pas komt?


Tuurlijk is het mogelijk om elkaar op een andere manier te leren kennen, maar tijdens je ontgroening leer je in 1 of 2 weken 100 mensen redelijk goed kennen. Ik heb bijvoorbeeld van de 100 mensen waar ik ontgroening mee heb gelopen, nog met een stuk of 75 redelijk wat contact. Dat kan ik van mijn studie niet zeggen. Van de 100 mensen waarmee ik aan mijn studie begonnen ben, heb ik er nog ongeveer met een stuk of 15 nog redelijk contact.

Dan nog even over het woord vernedering, ik denk dat deze vernedering zoals je het noemt, alleen maar een middel is om de druk wat groter te maken. Het is niet zo dat er vernederd wordt omdat mensen bijvoorbeeld frustraties hebben door hun eigen ontgroening. De mensen die ontgroenen zijn bijna altijd mensen die al jaren bij een vereniging zitten, en deze dus door en door kennen. Deze hebben zeker geen last van frustraties

It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
  zaterdag 7 september 2002 @ 10:45:00 #14
27922 Stormvogel
Right Now Right Here
pi_5696024
Mensen die zich laten ontgroenen zijn niet goed bij hun hoofd. Waarom, in hemelsnaam waarom, wil je graag bij een dom, eliteclubje horen?
mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine
pi_5696049
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 10:45 schreef Stormvogel het volgende:
Mensen die zich laten ontgroenen zijn niet goed bij hun hoofd. Waarom, in hemelsnaam waarom, wil je graag bij een dom, eliteclubje horen?
Misschien omdat dat domme elitecllubje van je de grootste en zeker de gezelligste is van je studentenstad.....

Ik ben tijdens mijn introductieweek ook bij alle verenigingen gaan kijken. Ook hier waren leuke verenigingen bij. Alleen de sfeer bij de vereniging waar ik nu dus lid ben, was gewoon het gezelligste. Ja daar moet je wel een ontgroening voor over hebben, maar ik zie aan mijn ontgroening bijna alleen maar positieve kanten.

It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
pi_5696087
Ik ben vorig jaar zelf op intro geweest. Deze intro kwam in de buurt van een ontgroening, maar dat was het toch zeker niet. Dit jaar ben ik als ouderejaars meegeweest. Het is dan toch heel leuk om de ontwikkeling te zien. In het begin schrikken ze zich de tering, maar in de loop van de week merken ze al gauw dat het gezelliger gaat worden, milder, en je ziet de groepen goed gaan samenwerken.

Het is dan vooral grappig om de eerste collegeweek op school rond te kijken, en je ziet allemaal eerstejaars alleen of met zijn tweeën zitten, en dan zie je ergens in een hoek alle eerstejaars die meegeweest zijn op intro gezellig met elkaar lopen doen.

Ik vind dus wel degelijk dat een 'ontgroening' of 'intro' erg nuttig is om met je opleiding van start te gaan. En voor de rest van je studie is het altijd gezellig, en kan je veel informatie winnen bij meerderejaars.

Maar dan heb ik het dus over studentenverenigingen, en niet over die korpsen

Ik wil miscommunicatie door verkeerde interpretatie van mijn articulatie voorkomen!
  zaterdag 7 september 2002 @ 10:58:00 #17
30726 Agamemnon_1
Needs a personality check....
pi_5696098
Ontgroeningen zijn kennelijk een manier om mensen bij elkaar te brengen. Ze vinden dat als je een periode van afzien moet doorstaan als groep dat je dan een band met elkaar krijgt of zoiets. Prachtig hoor. Dus dit is dus dé manier om elkaar als groep (zeg maar teambuilding) bij elkaar te brengen. Fijn hoor als je door "ouderejaars", deze lui zijn nog geen 4 jaar ouder dan jij, wordt afgemaakt. Ik vraag me dan 1 ding af: Heb je dan helemaal geen eergevoel?!? Laat je je zo behandelen? Of ben je dan zo onnozel dat je niet weet dat ze je zo gaan behandelen?

Ikzelf heb een grote hekel aan dat rangen en standen gedoe. We mogen in de samenleving dit soort dingen niet uiten tegenover anderen, maar zolang het een "spelletje" is dan mag het wel. Dus nogal logisch dat dit soort dingen dan uit de hand lopen. Ik zou zeggen: "Weg met dit soort hypocriete gedoe".

Mwahahaha!
  zaterdag 7 september 2002 @ 11:01:09 #18
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_5696118
Het positieve dat je ervan kan zeggen dat het een goede training is voor het geval dat je ooit krijgsgevangene wordt gemaakt. Aan de andere kant kun je er mensen psychisch enorme schade mee toebrengen, dat is het grote gevaar.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 7 september 2002 @ 11:01:28 #19
4716 thomba
Koekje erbij?
pi_5696121
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 10:45 schreef Stormvogel het volgende:
Mensen die zich laten ontgroenen zijn niet goed bij hun hoofd. Waarom, in hemelsnaam waarom, wil je graag bij een dom, eliteclubje horen?
Beste Stormvogel,
Als jij niet bij een bepaald clubje wilt horen dan wil dat nog niet zeggen dat mensen die dat wel willen niet goed bij hun hoofd zijn. Met een dergelijke opmerking komt jouw bekrompenheid erg duidelijk naar voren.

Een ontgroening (mits uitgevoerd op een juiste wijze) is ontzettend leerzaam, belangrijk en (achteraf) erg leuk. Ik ben zelf ontgroend, ben twee keer als ontgroener meegeweest en in mijn laatste jaar zat ik in de commissie die de ontgroening organiseerde. Dat er geen dingen zijn gebeurd die niet konden hoor je mij niet zeggen, maar als ik nu nog mensen spreek van lichtingen onder mij en die nog steeds enthousiast vertellen over hun ervaringen dan denk ik dat het allemaal wel meevalt.
Doordat je met een grote groep onbekenden in het zelfde schuitje zit en er met elkaar door heen moet komen bouw je een band op. Na een ontgroening (die overigens wat mij betreft niet langer dan een weekend hoeft te duren) heb je dus contact met 200 of meer wildvreemden, maar wel allemaal met een gemeenschappelijke ervaring. Je bent er met elkaar doorheen gekomen en dus heerst er een soort van trots gevoel.

Dat er hierbij af en toe iets misgaat is natuurlijk vreselijk - maar wat gaat er niet mis op een gemiddelde Noorhollandse Kermis, Popfestivals, Houseparties, in Voetbalstadions of gewoon in het dagelijkse verkeer?

Uiteraard kun je ook met een grote groep mensen naar een bungalowpark gaan en een beetje kaasfonduen en steengrillen - maar dat ben je na 2 dagen weer vergeten en val je terug in je oude patroon en je standaardvriendjes. Doordat je tijdens een ontgroening allemaal hetzelfde bent (bruin, blank, rijk, arm, lelijk, mooi) kom je in contact met mensen die je als je geen verplichting zou hebben wellicht nooit zou spreken.

Al met al vind ik de mening van mensen die geen "praktijk-ervaring" hebben totaal onzinnig aangezien ik altijd uitga van het principe "The proof is in the Eating"

  zaterdag 7 september 2002 @ 11:09:41 #20
33588 DivX
.:: Resurrection ::.
pi_5696173
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 11:01 schreef thomba het volgende:

[..]


Mja, maar schijt in me haar en het likken van schoenen van een stel kansloze mongolen die kennelijk met een ernstig psychisch probleem kampen lijkt me nou niet echt fijn. Kijk, een beetje gein kan geen kwaad maar via het nieuwsbericht hebben ze het woord 'kamp' een beetje letterlijk genomen en om nou totaal in de grond gestampt te worden door een stel kneuzen (want diegene die zover gaan, moeten wel kansloos zijn) lijkt me nix, en het valt me ook eigenlijk zwaar tegen dat er niet gewoon 1 naar de grond toegemept is (alhoewel, mensen die zich opgeven voor zo'n ontgroening moeten ook wel bijzonder triest zijn)
Hoi
Jij moet dood!
pi_5696213
Geef mij dan de UVIS (Utrechtse Vereniging voor Informatica Studenten) maar, daar kennen ze geen ontgroening en is iedereen welkom !
Dus ja, het kan ook anders !
People will forget what you said or what you did,
but they'll never forget how you made them feel
  zaterdag 7 september 2002 @ 11:20:27 #22
27922 Stormvogel
Right Now Right Here
pi_5696249
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 11:01 schreef thomba het volgende:

Beste Stormvogel,
Als jij niet bij een bepaald clubje wilt horen dan wil dat nog niet zeggen dat mensen die dat wel willen niet goed bij hun hoofd zijn. Met een dergelijke opmerking komt jouw bekrompenheid erg duidelijk naar voren.


Beste Geachte thomba,

mijn mening is dat mensen die zich onderwerpen aan bezigheden waarbij iemand anders de macht in handen heeft, puur om ergens bij te horen waar niet iedereen bij mag horen, niet goed bij hun hoofd zijn.

Je kunt ook mensen leren kennen in de kroeg, tijdens een kennismakingsweekend in de Ardennnen of gewoon tijdens de pauze's.

mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine
  zaterdag 7 september 2002 @ 11:22:08 #23
30726 Agamemnon_1
Needs a personality check....
pi_5696263
Need i say more...
Mwahahaha!
pi_5696265
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 11:15 schreef Logical het volgende:
Geef mij dan de UVIS (Utrechtse Vereniging voor Informatica Studenten) maar, daar kennen ze geen ontgroening en is iedereen welkom !
Dus ja, het kan ook anders !
Natuurlijk is dat ook mogelijk. Ik ken deze vereniging zelf niet, maar ik ga er van uit dat hij niet al te groot is waardoor je snel veel leden leert kennen. Bij een grote vereniging is het bijna niet mogelijk om een bepaalde band te creëren tussen de verschillende mensen, zonder een ontgroening of kennismakingstijd.
It's not a beer belly, it's a fuel tank for a sex machine!
  zaterdag 7 september 2002 @ 11:24:35 #25
27922 Stormvogel
Right Now Right Here
pi_5696281
quote:
Op zaterdag 07 september 2002 11:01 schreef thomba het volgende:
Dat er geen dingen zijn gebeurd die niet konden hoor je mij niet zeggen, maar als ik nu nog mensen spreek van lichtingen onder mij en die nog steeds enthousiast vertellen over hun ervaringen dan denk ik dat het allemaal wel meevalt.
Dingen die niet door de beugel kunnen vallen niet mee, ook niet als iemand achteraf er wel om kan lachen.
mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine, mine
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')