abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 9 juli 2002 @ 20:04:07 #1
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4946361
WAPENVELD - Winkeliers in Wapenveld willen niet dat er meerdere bewoners van het asielzoekerscentrum (AZC) tegelijkertijd in hun zaak komen. Een bordje met de tekst 'Wij laten één asielzoeker per keer binnen' hangt in elk geval bij de plaatselijke slijterij.

Elektrozaak Steenbergen-Ter Velde had tot dinsdag een briefje met dezelfde boodschap bij de deur hangen, nadat zaterdag een diefstal was gepleegd. Eigenaar G. Steenbergen: "Ik zoek naar een definitieve manier om diefstal te voorkomen. Toen het AZC hier kwam, heb ik mij daar niet tegen verzet. Die mensen hebben hulp nodig en die hoor je ook te geven. Maar je wordt nu wel met de feiten geconfronteerd. Ik wil geen drie jongens die buitenlands spreken in mijn winkel hebben rondlummelen met een tas of jas onder de arm. Dan weet je hoe laat het is."

Steenbergen zegt niet alleen bezwaar te hebben tegen meerdere asielzoekers tegelijkertijd in de winkel, maar ook tegen groepen jongeren die hij niet kent. "Groepen die hier rondlummelen, asielzoeker of niet, zal ik de winkel uitzetten." De eigenaar van de slijterij wil geen commentaar geven.

Het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA) zegt op de hoogte te zijn van de bordjes en onderzoekt of het ophangen ervan strafbaar is. Woensdag heeft de organisatie overleg met de politie en de burgemeester van de gemeente Heerde, waaronder Wapenveld valt. De politie treedt vooralsnog niet op tegen de bordjes, maar wil op korte termijn overleg met justitie over eventueel te nemen maatregelen.

Volgens de politie is er wel een lichte stijging van diefstallen sinds begin dit jaar, maar vallen de aantallen mee. "Wapenveld is een zeer rustig dorp op de Veluwe, waar winkeldiefstal nauwelijks voor komt. Als er twee in plaats van één diefstal per jaar plaatsvindt, kun je meteen spreken van een stijging", aldus een woordvoerder. Een verband met het AZC "kan en wil" de politie niet leggen. Het AZC opende in maart zijn deuren.

bron: http://www.telegraaf.nl/nieuwslink/teksten/nws.wapenveld.politie.azc.html


Beeeeetje overdreven bij zo'n stijging van diefstal hoor.
Maar aan de andere kant moet je zelf weten wie je als handelaar weert uit je winkel toch?
Ik ken Benzinepompen waar je met niet meer dan 4 man naar binnen mag. ( geldt vooral voor de scholende jeugd )

The truth was in here.
pi_4946409
edit-misplaatste poging tot humor-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 09-07-2002 20:31]

Door mijn signature hoop ik dat de mensen mij intellectuele danwel filosofische kwaliteiten toedichten.
  dinsdag 9 juli 2002 @ 20:09:55 #3
2889 Zander
He's gone
pi_4946439
Bij supermarkten in de buurt van middelbare scholen zie je ook zo vaak bordjes hangen "Niet meer dan twee scholieren tegelijk in de winkel", al kan ik me voorstellen dat het wel enigszins stigmatiserend werkt voor asielzoekers.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  dinsdag 9 juli 2002 @ 20:10:18 #4
13326 ROEN
Voer oorlog, geen eendjes.
pi_4946444
edit-misplaatste poging tot humor-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 09-07-2002 20:31]

I feel so right[br]Dancing all night[br]You blow my mind[br]'Cos you're so fine
  dinsdag 9 juli 2002 @ 20:12:59 #5
11845 Jipje
Ik heb em gezien hoor, echt!
pi_4946481
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 20:09 schreef Zander het volgende:
Bij supermarkten in de buurt van middelbare scholen zie je ook zo vaak bordjes hangen "Niet meer dan twee scholieren tegelijk in de winkel", al kan ik me voorstellen dat het wel enigszins stigmatiserend werkt voor asielzoekers.
Wat stom, je kunt toch nooit zien hoeveel en wat voor mensen er in de supermarkt zijn! Kun je toch ook nooit weten of je naar binnen mag??
quote:
Door FIREWIRE - dinsdag 09 juli 2002 20:07

Zouden we ook zo'n bordje bij de Nederlandse grens kunnen neerzetten?


Mag er eigenlijk niet om lachen, maar ik doe het stiekem wel...
Ik ben niet lui, ik bespaar energie
Loesje

Australie is veel te leuk! En tijd gaat veel te snel....
pi_4946484
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 20:07 schreef FIREWIRE het volgende:
Zouden we ook zo'n bordje bij de Nederlandse grens kunnen neerzetten?
*zucht*

Triest allemaal, diep triest.

Wartaal.
pi_4946488
Waar laat dit me ook aan denken. O ja: Joden niet gewenst, of: zwembad alleen voor blanken. Hou ze gewoon goed in de gaten als er zo'n groepje binnen komt.
pi_4946606
dit gaat echt weer nergens over.. nouja in die zin dat het nergens op slaat. Generaliseren we nu?

steelt een asielzoeker altijd of steelt een asielzoeker vaak? ..dom dom..

bordjes bij de grens..vind ik al helemaal te triest voor woorden.. weet jij iets van de situatie in hun land??

  dinsdag 9 juli 2002 @ 20:24:23 #9
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_4946634
NOu, ik woon vlakbij Wapenveld (nou ja woonde, totdat ik op kamers ging wonen).

Daar werd dus echt bijna nooit gestolen in winkels. En als er nu idd meer gestolen word sinds de komst van het AZC kan ik de winkeliers wel begrijpen.

Persoonlijk vind ik een azielzoekers centrum van 600 man in een zwaar gereformeerd dorpje met 6000 man ook veel te veel.

pi_4946653
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 20:22 schreef lastig het volgende:
dit gaat echt weer nergens over.. nouja in die zin dat het nergens op slaat. Generaliseren we nu?

steelt een asielzoeker altijd of steelt een asielzoeker vaak? ..dom dom..

bordjes bij de grens..vind ik al helemaal te triest voor woorden.. weet jij iets van de situatie in hun land??


Daar heb je gelijk in...ik weet helemaal niets van hun land...behalve dat het er armoedig is...

En de nieuwkomers weten alles van onze sociale voorzieningen / politiek asiel, enz...

Door mijn signature hoop ik dat de mensen mij intellectuele danwel filosofische kwaliteiten toedichten.
pi_4946727
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 20:15 schreef ROEN het volgende:

[..]

.


Sterk tegenargument . Het is gewoon een feit dat de geschiedenis zich eindeloos herhaald. Men kan beter het probleem op een andere manier oplossen. Een stuk minder mensen toelaten, en diegenen die het echt nodig hebben fatsoenlijk helpen en laten integreren, zodat ze niet hoeven te stelen. Diegenen die stelen lijken mij typisch mensen uit de categorie: gelukszoekers.
pi_4946739
groot gelijk die winkelier.

niet zeiken, niet zeuren, neem maar je eigen winkel en dan zal ik met een paar vrienden regelmatig langskomen om wat te jatten, kijken hoe snel je het eens bent met die winkelier.

hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_4946761
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 20:29 schreef lastig het volgende:
alleen armoedig?
Oke.....en er is geen voedsel...en er is oorlog...en ze hebben een trauma...en hun kinderen moeten later overkomen...en ze willen ook nog eens op vakantie naar hun land van herkomst....waar ze politiek vervolgd worden....en hun leven niet zeker zijn?
Door mijn signature hoop ik dat de mensen mij intellectuele danwel filosofische kwaliteiten toedichten.
pi_4946773
hoewel ik het misschien eeen BEETJE met je eens bent..
wil ik wel ff opmerken dat zinnen met "het is een feit ..."

echt niet kunnen.. Heb je er onderzoek naar gedaan ofzo?of..

  dinsdag 9 juli 2002 @ 20:36:58 #16
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_4946803
Ik daar Roen en Firewire sterk aan even de FAQ van AN&M te lezen en na te denken alvorens ze hier verder gaan posten.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_4946974
Ik vind zo'n bord mensonterend. Kom op zeg Dit kan echt niet.
  dinsdag 9 juli 2002 @ 21:05:39 #18
8372 Bastard
Persona non grata
pi_4947235
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 20:50 schreef Chadi het volgende:
Ik vind zo'n bord mensonterend. Kom op zeg Dit kan echt niet.
Maar waarom dan wel bij scholieren? Werkt dat dan niet stigmatiserend?
The truth was in here.
pi_4947396
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 20:13 schreef Lexie het volgende:
Waar laat dit me ook aan denken. O ja: Joden niet gewenst, of: zwembad alleen voor blanken. Hou ze gewoon goed in de gaten als er zo'n groepje binnen komt.
Maar dit zijn maar asielzoekers natuurlijk.
  dinsdag 9 juli 2002 @ 21:24:24 #20
10090 waspman
life is sweet
pi_4947514
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 20:04 schreef Bastard het volgende:
Een verband met het AZC "kan en wil" de politie niet leggen.

ik vind deze zin nog vele malen erger dan zo'n bordje.
pi_4948001
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 20:13 schreef Lexie het volgende:
Waar laat dit me ook aan denken. O ja: Joden niet gewenst, of: zwembad alleen voor blanken.
Idd.
It is much easier to be critical than to be correct.
pi_4948074
Ja laten we die winkeliers lekker gaan veroordelen!

Zo'n maatregel zal wel niet uit de lucht komen vallen denk je wel?

Thunder announces that the storm is coming
pi_4948127
Ik zie het gesprek al voor me..

- 'Nee, dat kun je echt niet maken Henk. Dat roept assosiaasies met de tweede weruld oorlog op'.
- 'Deksels Marie, dan maak ik er 1 van, maar meer ook niet!!'...

  dinsdag 9 juli 2002 @ 22:28:21 #24
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_4948446
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 22:02 schreef FuTilE het volgende:
Ik zie het gesprek al voor me..

- 'Nee, dat kun je echt niet maken Henk. Dat roept assosiaasies met de tweede weruld oorlog op'.
- 'Deksels Marie, dan maak ik er 1 van, maar meer ook niet!!'...


het is in Heerde/wapenveld zowieso in veel winkels verboden om met grote groepen binnen te komen...dus zo erg is het ook niet hoor.

Bv middelbare scholieren jatten ook veel in de winkels daaro. Ik zie niet dat dit zo anders is.

  woensdag 10 juli 2002 @ 00:10:01 #25
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_4949970
quote:
Op dinsdag 09 juli 2002 22:28 schreef Ultrawuft het volgende:

Bv middelbare scholieren jatten ook veel in de winkels daaro.


Wellicht dat om die reden de politie de link met het AZC niet kan/wil leggen?

V.

Ja inderdaad, V. ja.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')