abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 18 juni 2002 @ 22:24:03 #1
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_4646227
Voor mijn ouders en zussen is het nog een geheimpje, die ga ik 'verrassen' aankomende zondag bij een etentje, maar voor de rest heb ik het niet geheim kunnen houden.

De opleiding geeft 3 cijfers. Voor het "eindproduct", voor de scriptie en voor de presentatie. Voor alledrie had ik een 8

Vakantie!

  Milf dinsdag 18 juni 2002 @ 22:24:29 #2
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_4646239
gefeliciteerd
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_4646282
Holy monkey... feest! En ik moet nog zo lang
  dinsdag 18 juni 2002 @ 22:28:02 #4
13260 Draaitafeltje
Whoopy fuckin' doo!
pi_4646308
Gefeliciteerd man!

Ik moet nog een jaartje, maar dan kan ik hopelijk ook zon topic als deze openen

Welke opleiding heb je gedaan dan?

We're on an express elevator to hell, going down!
  dinsdag 18 juni 2002 @ 22:30:56 #5
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_4646349
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 22:28 schreef Draaitafeltje het volgende:
Ik moet nog een jaartje, maar dan kan ik hopelijk ook zon topic als deze openen

Welke opleiding heb je gedaan dan?


Ik heb Hogere Informatica gestudeerd in Eindhoven. Op zich wel in mijn straatje maar niet iets waar ik verder mee wil mijn hele leven en daarom begin ik vanaf september dus ook weer lekker met een nieuwe studie Techniek en Maatschappij (TeMa) aan de TU in Eindhoven. Dat is een verkorte opleiding die iets minder dan 3 jaar duurt en waarbij 75% van de vakken maatschappij wetenschappelijk van aard is.

Maar dat is nog lang niet zo ver! Eerst vakantie

  dinsdag 18 juni 2002 @ 22:32:07 #6
14463 iNSaNe-oNe
Ja, ik ben pluizig en blauw...
pi_4646379
Jongen, gefeliciteerd!

Ikzelf zit nu ook met mijn afstudeerverslag in mijn maag, moet op vrijdag ingeleverd worden. Daarna volgt nog een presentatie en mondelinge verdediging, en hoop ik op 19 juli a.s. ook mijn papiertje te mogen ontvangen, incl. drie-letterig voorvoegsel voor mijn naam.

Maargoed. Zoals ik al zei: dat verslag moet af, en af is het nog niet. Dus ik ga maar weer 'es fijn met Word spelen...

Net zoals vorige week, en deze hele week Maarja, het is voor een goed doel.

... en oranje! :P | You don't need eyes to see, you need vision. | Kom kijken in mijn saaie Fotoboek! :)
  dinsdag 18 juni 2002 @ 22:36:14 #7
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_4646464
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 22:32 schreef iNSaNe-oNe het volgende:
Maargoed. Zoals ik al zei: dat verslag moet af, en af is het nog niet. Dus ik ga maar weer 'es fijn met Word spelen...
Als ik je een tip mag geven: lever je verslag aan de drukker niet in Word formaat aan (als ze je die mogelijkheid uberhaupt geven) maar PDF. dan verschuiven er geen dingen bij het drukken. Mijn eerste druk was (door een fout van de drukker -gelukkig- die het verkeerde formaat pakte) helemaal de soep ingelopen. 400 vel A4 down the drain... (a 72 Euro...:D)
pi_4646491
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 22:30 schreef Jethro het volgende:

[..]

Ik heb Hogere Informatica gestudeerd in Eindhoven. Op zich wel in mijn straatje maar niet iets waar ik verder mee wil mijn hele leven en daarom begin ik vanaf september dus ook weer lekker met een nieuwe studie Techniek en Maatschappij (TeMa) aan de TU in Eindhoven. Dat is een verkorte opleiding die iets minder dan 3 jaar duurt en waarbij 75% van de vakken maatschappij wetenschappelijk van aard is.

Maar dat is nog lang niet zo ver! Eerst vakantie


gefeliciteerd! een vriendin van me doet ook Tema, en die vindt het erg leuk! dus suc6 ermee!
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  dinsdag 18 juni 2002 @ 22:39:08 #9
21410 Fliepke
Serieuze waarheid
pi_4646520
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 22:30 schreef Jethro het volgende:

[..]

Ik heb Hogere Informatica gestudeerd in Eindhoven. Op zich wel in mijn straatje maar niet iets waar ik verder mee wil mijn hele leven en daarom begin ik vanaf september dus ook weer lekker met een nieuwe studie Techniek en Maatschappij (TeMa) aan de TU in Eindhoven. Dat is een verkorte opleiding die iets minder dan 3 jaar duurt en waarbij 75% van de vakken maatschappij wetenschappelijk van aard is.

Maar dat is nog lang niet zo ver! Eerst vakantie


Uhm bedenk je wel dat je het tijdens je introductie danig vernederd zal worden door de rest van de TU. Ik kan me verhalen herinneren van dit jaar dat TeMa gewoon bestormd werd met een food-fight en dat er liederen werden als: TeMa is kut, TeMa is kut.... .. .. ..
maar voor de rest Gefeliciteerd!
  dinsdag 18 juni 2002 @ 22:39:32 #10
14463 iNSaNe-oNe
Ja, ik ben pluizig en blauw...
pi_4646526
quote:
Als ik je een tip mag geven: lever je verslag aan de drukker niet in Word formaat aan (als ze je die mogelijkheid uberhaupt geven) maar PDF. dan verschuiven er geen dingen bij het drukken. Mijn eerste druk was (door een fout van de drukker -gelukkig- die het verkeerde formaat pakte) helemaal de soep ingelopen. 400 vel A4 down the drain... (a 72 Euro...:D)
Thanks voor de tip!

'k ga het alleen niet laten drukken, maar gewoon dubbelzijdig printen. Op de HHS hebben ze een mooie copyshop waar ze de boel professioneel kunnen inbinden, en da's mooi zat. Ze willen 4 kopieen van de hele zwik hebben, en dan vind ik het persoonlijk iets teveel kosten om het professioneel te drukken.

* iNSaNe-oNe is een cheap-ass, erg he?

... en oranje! :P | You don't need eyes to see, you need vision. | Kom kijken in mijn saaie Fotoboek! :)
pi_4646550
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 22:39 schreef Fliepke het volgende:

[..]

Uhm bedenk je wel dat je het tijdens je introductie danig vernederd zal worden door de rest van de TU. Ik kan me verhalen herinneren van dit jaar dat TeMa gewoon bestormd werd met een food-fight en dat er liederen werden als: TeMa is kut, TeMa is kut.... .. .. ..
maar voor de rest Gefeliciteerd!


whahahahah jaaaa dat waren nog eens tijden! toen sbien nog op de TU zat.... naja... tema wordt afgezeken, maar toch lijkt het me best leuk!
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
  dinsdag 18 juni 2002 @ 22:44:05 #12
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_4646619
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 22:39 schreef Fliepke het volgende:
Uhm bedenk je wel dat je het tijdens je introductie danig vernederd zal worden door de rest van de TU. Ik kan me verhalen herinneren van dit jaar dat TeMa gewoon bestormd werd met een food-fight en dat er liederen werden als: TeMa is kut, TeMa is kut.... .. .. ..
Food fights zijn er alle jaren (ik heb eerst Uni en dus ook intro gedaan) en ik heb met een vriend van me die de studie ook gaat doen al afgesproken dat we zelf met die "liederen" beginnen en met een beetje mazzel hebben we een schuimkanon tijdens de intro . Kijken wie er dan nog zo'n grote bek heeft....

Ik verheug me er nu al op!

  dinsdag 18 juni 2002 @ 23:19:29 #13
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_4647178
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 22:36 schreef Jethro het volgende:

[..]

Als ik je een tip mag geven: lever je verslag aan de drukker niet in Word formaat aan (als ze je die mogelijkheid uberhaupt geven) maar PDF. dan verschuiven er geen dingen bij het drukken. Mijn eerste druk was (door een fout van de drukker -gelukkig- die het verkeerde formaat pakte) helemaal de soep ingelopen. 400 vel A4 down the drain... (a 72 Euro...:D)


Dat je zoiets uberhaupt in Word doet, daar zijn veel handiger programma's voor (LaTeX bijvoorbeeld)

Maaruh, gefeliciflapstaart he! (ik moet nog een paar jaartjes)

It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  dinsdag 18 juni 2002 @ 23:27:20 #14
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_4647291
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 23:19 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Dat je zoiets uberhaupt in Word doet, daar zijn veel handiger programma's voor (LaTeX bijvoorbeeld)


Ik hoop van harte dat dit niet wederom Aaargh!'s off topic Linux geblaat is...
  dinsdag 18 juni 2002 @ 23:38:13 #15
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_4647445
quote:
Op dinsdag 18 juni 2002 23:27 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Ik hoop van harte dat dit niet wederom Aaargh!'s off topic Linux geblaat is...


LaTeX is er ook voor windows als je dat soms bedoelt ? Groepsgenoten van mij, die-hard windows gebruikers, kwamen laatst zelf met het voorstel de documentatie van een project in LaTeX te doen ...
Verder is het een van de meest gebruikte programma's voor wetenschappelijke publicaties. (je kan er b.v. ontzettend goed formules mee neerkalken, het is ook ontwikkeld door een wiskundige)
edit:typo

[Dit bericht is gewijzigd door Aaargh! op 19-06-2002 00:00]

It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  dinsdag 18 juni 2002 @ 23:44:23 #16
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_4647547
Dan neem ik mijn opmerking terug Excuses.
  woensdag 19 juni 2002 @ 13:58:00 #17
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_4654534
Jethro, congratz!

maandag heb ik ook mijn bul uitgereikt gekregen

en over de thesis: Heb 't in LaTeX gedaan (onder windows, maar dat boeit niet echt), vervolgens dvips, of pdflatex, welke output je maar wilt, ziet er prima uit!

En naar de TNO-drukker, 130 eurootjes gewoon op het project-budget kunnen schrijven

  woensdag 19 juni 2002 @ 20:32:39 #18
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_4661229
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 13:58 schreef EyE het volgende:
en over de thesis: Heb 't in LaTeX gedaan (onder windows, maar dat boeit niet echt), vervolgens dvips, of pdflatex, welke output je maar wilt, ziet er prima uit!
Als je er pdfjes van wilt maken geeft pfdlatex in mijn ervaring betere resultaten dan dvips en dan pspdf (fonts zijn beter) dit omdat hij dan de postscript fonts embed, wat divps niet doet (die gaat er vanuit dat je printer de fonts heeft) als je 't laat afdrukken boeit het idd niet zo.
quote:
En naar de TNO-drukker, 130 eurootjes gewoon op het project-budget kunnen schrijven
Declareren die hap

Hmm.. nog tot volgende week dinsdag en dan zit dit jaar er op , vanmiddag al met project groep lopen vieren dat het project af was (vanmiddag assesment gehad)

nog heel ff doorzetten ..

It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  woensdag 19 juni 2002 @ 23:07:38 #19
2643 EyE
probeert iets nieuws
pi_4664286
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 20:32 schreef Aaargh! het volgende:
Als je er pdfjes van wilt maken geeft pfdlatex in mijn ervaring betere resultaten dan dvips en dan pspdf [..]
Bekend! in PDF kun je met package hyperref ook erg coole intern gelinkte PDF's maken, ook met inhoudsopgave-bookmark-tree. super!

Denk er trouwens over om al mijn LaTeX-trucjes in een klein .sty-filetje te zetten, maar dat zal voor jou te laat komen

  donderdag 20 juni 2002 @ 01:43:05 #20
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_4666547
quote:
Op woensdag 19 juni 2002 23:07 schreef EyE het volgende:

[..]

Bekend! in PDF kun je met package hyperref ook erg coole intern gelinkte PDF's maken, ook met inhoudsopgave-bookmark-tree. super!


met pdfscreen kan je zelfs presentaties maken in PDF formaat (fullscreen met overgangs effectjes en alles)
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  donderdag 20 juni 2002 @ 13:14:11 #21
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_4670953
Jongens...ik ben afgestudeerd ...
pi_4672899
Welke opleiding?
ik ben sprakeloos
pi_4676852
quote:
Op donderdag 20 juni 2002 14:56 schreef pauperic het volgende:
Welke opleiding?
Voortaan even het heeeeeeele topic lezen...
Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
  vrijdag 21 juni 2002 @ 22:09:51 #24
14463 iNSaNe-oNe
Ja, ik ben pluizig en blauw...
pi_4694944
ZO! Dat lucht op. Vandaag heb ik mijn afstudeerverslag in viervoud opgeleverd aan de HHS. Maandag de 1e van juli mag ik als een van de eersten de boel presenteren en verdedigen tegenover de commissie.

Nog tips?

... en oranje! :P | You don't need eyes to see, you need vision. | Kom kijken in mijn saaie Fotoboek! :)
  vrijdag 21 juni 2002 @ 22:45:36 #25
11785 Jethro
Right back @ ya
pi_4695356
De presentatie eerst een paar keer voor jezelf doen en vooral de knelpuntjes er dan uit proberen te halen. Nodig vervolgens een stel huisgenoten ofzo uit om het even voor te doen. Zij kunnen vaak net de knelpunten of onduidelijkheden in je presentatie aangeven waardoor je voor zo'n commissie echt veel relaxter bent. Voor mij was het wel even raar om dat te doen trouwens, maar daarna was de presentatie (waar je bij ons ook een cijfer voor krijgt) een peace of cake

Succes ermee en laat natuurlijk wel even horen hoe het gegaan is met eenzelfde topic!

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')