abonnement Unibet Coolblue
pi_4539756
Heey Fok!ers,

Tijdje getwijfeld of ik dit bericht hier moest plaatsen maar uiteindelijk toch maar gedaan. Zelf zit ik niet zo vaak op het forum (meer het nieuwsgedeelte) maar ik vond het wel een goede manier om veel geinteresseerden te bereiken.

Als je in de search op 'BPRC' zoekt zie je dat er al mening maal over dit onderwerp gepraat is en het is leuk te zien dat de meningen over dit onderwerp erg uiteen lopen. Voor de mensen die er niets over weten toch even een korte uitleg.

Het Biomedical Primate Research Centre is een centrum waar medicijnen ontwikkelt worden op zo'n 1500 apen die daar soms al decennia leven. De kooien waar het meerendeel van de apen in zitten zijn 60x60x80 cm groot en veel van de dieren vertonen dan ook 'gestoord' gedrag.

Onlangs hebben twee oud medewerkers een boekje open gedaan over het centrum.. Hier kwam duidelijk naar voren dat er over de rug van de dieren winst gemaakt diende te worden en dat de behandeling van de dieren nog wel eens te wensen over liet. Zo noem ik even het zonder verdoving opensnijden van levende dieren en het in de kooien jagen van dieren met stoom. Aan dit laatste zijn in het verleden dieren overleden.

Ik ben niet tegen het ontwikkelen van medicijnen maar heb er wel moeite mee dat hierbij dieren bij gebruikt worden. Er wordt veelal gezegd dat er geen alternatieven zijn voor deze proeven, maar er wordt momenteel 500 keer meer geld geinvesteerd in dierproeven als alternatieven. Alternatieven zijn er overigens steeds meer. Computers worden steeds sterker en ook speciale kweekbakken kunnen gebruikt worden.

Mocht je het nou niet eens zijn met de gang van zaken in het centrum dan wil ik je vragen om aanstaande vrijdag van 15.00 tot 18.00 naar Rijswijk te komen. 14.45 Voorverzamelen bij het station en daarna voor een paar uurtjes voor de poorten van de 'Apenhel' staan. Deze demo is, zoals altijd, geheel vreedzaam. Dit zeg ik er even bij omdat de media nogal eens anders wil beweren.

Hopelijk zie ik jullie dan, mocht je me nog wat willen vragen dan kun je me wel even mailen op siertuin@hotmail.com of de website bezoeken van de organisatie die dit opgezet heeft: http://www.adl-nl.org

Groetjes,

Siertuin

The people who created MIME not only should be convicted, they should be shot on the spot. (Linus Torvalds)
pi_4539810
Dit is een verhaaltje vol leugens.

D'r was onlangs nog een artikel, NRC of Volkskrant geloof ik, waarin dit soort onzin ontzenuwd werd. O.a. dat verhaal met die hete stoom werd daar afgedaan als een grove leugen.

Wanneer de anti-proefdier beweging dit soort leugens nodig heeft om haar aanhang te mobiliseren, dan is 't niet zo best met ze gesteld.

Maargoed, van de milieubeweging zijn we wel meer demagogie/leugens gewend. Het doel rechtvaardigt de middelen, nie'waar?

  dinsdag 11 juni 2002 @ 11:36:58 #3
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_4539814
Ik ben niet tegen dierproeven, maar je hebt die beesten wel netjes te behandelen. Uiteindelijk zijn die proeven, na de computersimulaties wel het ultieme middel om te kijken of iets werkt of niet of dat het wellicht gevaarlijk is.

Helaas ben ik ver uit de buurt (duitsland) en zul je me niet zien.

Succes in elk geval

pi_4539849
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 11:36 schreef DennisMoore het volgende:
Dit is een verhaaltje vol leugens.

D'r was onlangs nog een artikel, NRC of Volkskrant geloof ik, waarin dit soort onzin ontzenuwd werd. O.a. dat verhaal met die hete stoom werd daar afgedaan als een grove leugen.

Wanneer de anti-proefdier beweging dit soort leugens nodig heeft om haar aanhang te mobiliseren, dan is 't niet zo best met ze gesteld.

Maargoed, van de milieubeweging zijn we wel meer demagogie/leugens gewend. Het doel rechtvaardigt de middelen, nie'waar?


Hoe weet jij dat?
alsof de media objectief is volgens mij is de farmaceutische lobie net als de olie lobie erg machtig...
en zei kunnen met geld meer als een hand vol mileu activisten met moraal....

[ontopic]

lijkt me wel interessant.. ik houd het eens in de gaten die site...

ware het niet dat ik vrijdag op terschelling (oerol) zit :p

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
pi_4539863
quote:
O.a. dat verhaal met die hete stoom werd daar afgedaan als een grove leugen.
Hmmz.. Ik heb de verklaring van die vent hier in Quicktime op mijn pc staan
The people who created MIME not only should be convicted, they should be shot on the spot. (Linus Torvalds)
pi_4539884
Belachelijk, zo eenzijdig als je dat beeld schetst om zo mensen te motiveren mee te gaan doen.

Er is al veel over dat BPRCs geschreven en het is niet half zo slecht en overbodig als je wil doen geloven. Zonder het BPRC hadden we nu nog last van tal van ziektes en blijven we last houden van toekomstige ziektes!

Krespecteer je mening want kdenk dattie is ontstaan door propaganda van mede-anti-BPRCisten maar het zou je sieren een eerlijke en minder-propagandistisch beeld van het BPRC te geven.

pi_4539902
zo zou Pim het niet gewild hebben
......
  dinsdag 11 juni 2002 @ 11:44:37 #8
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4539915
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 11:41 schreef Siertuin het volgende:

[..]

Hmmz.. Ik heb de verklaring van die vent hier in Quicktime op mijn pc staan


dan liegt die man...
ik ben die milieumanntejes goes zat, gisteren een stuk gvan netwerk gezien en het zijn gewoon een stel fascisten..
kinderen bedriegen, bommen plaatsen en dat allemaal voor het goed doel
pi_4539934
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 11:36 schreef DennisMoore het volgende:
Dit is een verhaaltje vol leugens.

D'r was onlangs nog een artikel, NRC of Volkskrant geloof ik, waarin dit soort onzin ontzenuwd werd. O.a. dat verhaal met die hete stoom werd daar afgedaan als een grove leugen.

Wanneer de anti-proefdier beweging dit soort leugens nodig heeft om haar aanhang te mobiliseren, dan is 't niet zo best met ze gesteld.

Maargoed, van de milieubeweging zijn we wel meer demagogie/leugens gewend. Het doel rechtvaardigt de middelen, nie'waar?


Gelul... in de week van Willibrord zijn ze daar binnen geweest. Als het daar inderdaad zo netjes aan toe gaat, dan hadden ze hem netjes te woord gestaan, niet agressief gedaan tegen de ploeg, hem niet laten arresteren etc. Ik heb gezien waar ze in zitten en de maten van de hokjes kloppen wel zo ongeveer. Bovendien kon je aan de apen zien dat ze helemaal doorgedraaid waren.
If I am not back in 5 minutes.... just wait longer
  dinsdag 11 juni 2002 @ 11:46:04 #10
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_4539936
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 11:43 schreef kariem112 het volgende:
zo zou Pim het niet gewild hebben
wat heeft dat er mee te maken.. donder toch op.. joh.. ga ff ergens anders provoceren...
pi_4539947
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 11:44 schreef Frenkie het volgende:

[..]

dan liegt die man...
ik ben die milieumanntejes goes zat, gisteren een stuk gvan netwerk gezien en het zijn gewoon een stel fascisten..
kinderen bedriegen, bommen plaatsen en dat allemaal voor het goed doel


??? en het vermoorden van 1000den dieren is totaal niet belangrijk...

Ik vind zelf ook wel dat we dieren moeten gebruiken...
maar dan moeten die dieren wel heel goed verzorgt worden..
en dat gebeurt dus gewoon niet!

Noot: Deze post is origineel en uniek. De kleine variaties in spelling en grammatica vergroten haar individueele karakter en schoonheid en kunnen in geen geval beschouwd worden als onvolmaaktheden of fouten.
  dinsdag 11 juni 2002 @ 12:00:55 #12
16443 T_R_I_P
PROUD OF BRASIL
pi_4540209
Ik hoop dat de topic opener nooit te maken krijgt met een familielid (of iemand anders waar je veel om geeft) die ernstig ziek is maar waar door gebrek aan onderzoeksmogelijkheden geen enkele vorm van medicatie voor bestaat! Ik zit zelf momenteel in zo'n situatie en als ik jouw verhaal dan zo lees zit ik er aan te denken om ook eens naar Rijswijk te komen vrijdag, maar dan wel met de auto om al die zielige figuren die daar staan te protesteren het ziekenhuis in te rijden met de auto. Ik kots gewoon op die figuren

En kom nu niet gelijk met je argumenten van "het kan ook anders" want die zijn op niets gebaseerd. Als je je groene bril afzet weet je dondersgoed waarom ze in dat soort instellingen primaten gebruiken, puur en alleen omdat dat het dichtste bij mensen komt zonder direct mensen te gebruiken! En hoe zou jij je voelen als men je zou vertellen dat ze jouw aandoening niet kunnen behandelen "omdat er eerst gekeken moet worden naar alternatieve onderzoeksmogelijkheden"? Niet zo fijn denk ik...

Kijk ik ben het natuurlijk ook niet eens met het mishandelen van die dieren, ik ben GVD zelfs lid van het WNF. Maar denk aub eens ff na over de noodzaak van het onderzoek wat ze daar doen!

Dit is een veel heftigere post dan ik normaal zou plaatsen, maar dit moest ik echt ff kwijt gezien de omstandigheden in mijn directe omgeving op dit moment!

"Statistics are like bikinis, what they reveal is suggestive but what they conceal is vital"
  dinsdag 11 juni 2002 @ 12:03:21 #13
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4540252
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 11:41 schreef Siertuin het volgende:
Hmmz.. Ik heb de verklaring van die vent hier in Quicktime op mijn pc staan
Ik kan ook op video zeggen dat ik eigenlijk God ben, dat Erica Terpstra de Anti-Christ is en Fransje Bauer de Heilige Geest.............
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 11 juni 2002 @ 12:03:50 #14
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4540258
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 11:43 schreef kariem112 het volgende:
zo zou Pim het niet gewild hebben
flikker op
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 11 juni 2002 @ 12:04:25 #15
21400 kariem112
Nederlander
pi_4540265
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 11:46 schreef Frenkie het volgende:

[..]

wat heeft dat er mee te maken.. donder toch op.. joh.. ga ff ergens anders provoceren...


je bent bezig om mij te demoniseren
......
  dinsdag 11 juni 2002 @ 12:05:12 #16
21400 kariem112
Nederlander
pi_4540279
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 12:03 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

flikker op


de demonisering van Kariem112 neemt grotere vormen aan...
......
  dinsdag 11 juni 2002 @ 12:05:15 #17
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4540283
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 11:46 schreef Trancer het volgende:
Gelul... in de week van Willibrord zijn ze daar binnen geweest. Als het daar inderdaad zo netjes aan toe gaat, dan hadden ze hem netjes te woord gestaan, niet agressief gedaan tegen de ploeg, hem niet laten arresteren etc.
Als Willibrord bij mij aan de deur staat laat ik hem ook niet binnen en laat ik hem ook arresteren als hij mijn privebezit betreed.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 11 juni 2002 @ 12:05:38 #18
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4540290
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 12:05 schreef kariem112 het volgende:
de demonisering van Kariem112 neemt grotere vormen aan...
volledig terecht imo
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 11 juni 2002 @ 12:06:19 #19
21400 kariem112
Nederlander
pi_4540303
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 12:05 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

volledig terecht imo


dan moet je eens een brilletje kopen voor jou ogen
dat zou Pim ook graag gewild hebben......
......
  dinsdag 11 juni 2002 @ 12:07:28 #20
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4540321
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 12:06 schreef kariem112 het volgende:
dan moet je eens een brilletje kopen voor jou ogen
dat zou Pim ook graag gewild hebben......
zou je aub willen ophouden met deze onzin...doe dat maar in een ander forum
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 11 juni 2002 @ 12:08:04 #21
21400 kariem112
Nederlander
pi_4540330
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 12:07 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

zou je aub willen ophouden met deze onzin...doe dat maar in een ander forum


dat doe ik niet...

Pim zou dat namelijk niet gewild hebben.....

......
  dinsdag 11 juni 2002 @ 12:08:18 #22
16443 T_R_I_P
PROUD OF BRASIL
pi_4540336
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 12:07 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

zou je aub willen ophouden met deze onzin...doe dat maar in een ander forum


Als jij nou gewoon ophoud met reageren gaat Pim Fortuyn jr. oo wel weer verder met iets anders...
"Statistics are like bikinis, what they reveal is suggestive but what they conceal is vital"
  dinsdag 11 juni 2002 @ 12:09:39 #23
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4540362
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 12:08 schreef T_R_I_P het volgende:
Als jij nou gewoon ophoud met reageren gaat Pim Fortuyn jr. oo wel weer verder met iets anders...
Ja sorry hoor ik wordt strontziek van dat ventje, hij loopt gvd bijna elk topic waar hij komt te verzieken met deze onzin.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 11 juni 2002 @ 12:10:36 #24
21400 kariem112
Nederlander
pi_4540375
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 12:09 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

Ja sorry hoor ik wordt strontziek van dat ventje, hij loopt gvd bijna elk topic waar hij komt te verzieken met deze onzin.


dank u
misschien moet je een keer een afspraak maken met een dokter....

[Dit bericht is gewijzigd door kariem112 op 11-06-2002 12:12]

......
  dinsdag 11 juni 2002 @ 12:12:00 #25
6536 dwerg
chagrijn
pi_4540389
quote:
Op dinsdag 11 juni 2002 11:32 schreef Siertuin het volgende:
Deze demo is, zoals altijd, geheel vreedzaam.
Leuk.
Na afloop gezellig ramen ingooien bij de medewerkers van het centrum en hun autobanden lekprikken?
I intend to live forever, or die trying.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')