abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 juni 2002 @ 00:12:22 #26
28156 qbus
Walk of fame.
pi_4437990
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 00:03 schreef Breuls het volgende:

[..]

En aan dit soort opmerkingen hebben we ook niet veel...


Mischien niet. maar ik vind dit soort gedachten echt gestoord,sorry.
pi_4437993
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 00:07 schreef Meaghan het volgende:
Ik heb een psycholoog wel eens horen zeggen dat mensen met dit soort gedachten degenen zijn die het juist niet zo snel zouden doen. Maar, dit geldt alleen als de desbetreffende persoon deze gedachten afkeurt en er dus absoluut geen genoegdoening uit haalt.
Dat kan ik mij goed voorstellen. Toch zou ik even langsgaan, gewoon voor een eerste gesprek, om te kijken hoe hij hier tegenaan kijkt. En nogmaals: neem de vriendin mee.

PS. Waarom loopt hier een blauw-mannetje rond om kinderachtig de boel te editten....

As you grow up and leave the playground[br]Where you kissed your prince and found your frog,[br]Remember the jester that showed you tears,[br]The script for tears[br][br][b]Marillion - Script for a jester's tear[/b]
  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2002 @ 00:14:59 #28
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_4438017
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 00:07 schreef Meaghan het volgende:
Ik heb een psycholoog wel eens horen zeggen dat mensen met dit soort gedachten degenen zijn die het juist niet zo snel zouden doen. Maar, dit geldt alleen als de desbetreffende persoon deze gedachten afkeurt en er dus absoluut geen genoegdoening uit haalt.
Het heeft idd te maken met vrees voor eigen gedachten. Is meestal het resultaat van als een kind geen zorgzame ouders heeft gehad, verwaarloost of mishandeld is. Zodra het kind een beetje na kan denken ontstaan er gedachten als 'was mijn vader/moeder maar dood'.
Dat mag het kind van zichzelf natuurlijk niet denken en het ook nog eens gevaarlijk want wat zouden de mensen wel niet van hem denken als ze erachter zouden komen.
De gedachten worden verdrongen en er ontstaat een onbewuste angst voor allerlij negatieve gedachten.
Het is typisch een voorbeeld van zulk soort verdrongen wensen en gedachten, die dan op de meest gekke momenten en in allerlij vormen naar boven komen.

Advies: ga op een vechtsport ofzo

pi_4438047
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 00:14 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het heeft idd te maken met vrees voor eigen gedachten. Is meestal het resultaat van als een kind geen zorgzame ouders heeft gehad, verwaarloost of mishandeld is. Zodra het kind een beetje na kan denken ontstaan er gedachten als 'was mijn vader/moeder maar dood'.
Dat mag het kind van zichzelf natuurlijk niet denken en het ook nog eens gevaarlijk want wat zouden de mensen wel niet van hem denken als ze erachter zouden komen.
De gedachten worden verdrongen en er ontstaat een onbewuste angst voor allerlij negatieve gedachten.
Het is typisch een voorbeeld van zulk soort verdrongen wensen en gedachten, die dan op de meest gekke momenten en in allerlij vormen naar boven komen.

Advies: ga op een vechtsport ofzo


Weet je zeker dat vechtsport niet averechts kan werken? Ik zeg nu niet dat je meteen op klompendansen moet, maar een gewone sport waar je veel energie in kwijt kunt, zou ook niet gek zijn.
As you grow up and leave the playground[br]Where you kissed your prince and found your frog,[br]Remember the jester that showed you tears,[br]The script for tears[br][br][b]Marillion - Script for a jester's tear[/b]
pi_4438048
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 00:12 schreef NeKo2901 het volgende:

[..]

Dat kan ik mij goed voorstellen. Toch zou ik even langsgaan, gewoon voor een eerste gesprek, om te kijken hoe hij hier tegenaan kijkt. En nogmaals: neem de vriendin mee.

PS. Waarom loopt hier een blauw-mannetje rond om kinderachtig de boel te editten....


Dat lijkt mij ook het beste. Vooral als dit soort gedachten je steeds vaker kwellen.
Maar je vriendin hierbij betrekken.. Dat lijkt me best moeilijk, tenzij de verstandhouding tussen jullie beiden dusdanig is dat alles, maar dan ook alles bespreekbaar is.
pi_4438064
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 00:12 schreef NeKo2901 het volgende:
PS. Waarom loopt hier een blauw-mannetje rond om kinderachtig de boel te editten....
offtopic: niet kinderachtig maar terecht Onzin moet in Onzin blijven en dit is een serieus forum maar schijnbaar snapt dat nog niet iedereen /offtopic

Valt dit trouwens niet een beetje in de trend van "hoe zou t zijn als ik voor de trein spring" of "hoe voelt t als ik van t flatgebouw zou springen" en dat dan nooit doen ivm consequenties enzo. Dat dit misschien wil een redelijk normale gedachte is want iedereen vraagt zich het hierboven genoemde wel eens af, dus zolang je t alleen blijft denken is er niks aan de hand denk ik alleen ik zou er niet over praten met haar want misschien flipt ze wel compleet uit maar das terzijde .

[Dit bericht is gewijzigd door febster op 04-06-2002 00:21]

" tonight we proved once more that the true strength of our nation comes not from our the might of our arms or the scale of our wealth, but from the enduring power of our ideals: democracy, liberty, opportunity, and unyielding hope."
pi_4438083
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 00:17 schreef Meaghan het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook het beste. Vooral als dit soort gedachten je steeds vaker kwellen.
Maar je vriendin hierbij betrekken.. Dat lijkt me best moeilijk, tenzij de verstandhouding tussen jullie beiden dusdanig is dat alles, maar dan ook alles bespreekbaar is.


Dat klopt, maar wanneer het echt je vriendin is, zou ze je hier in moeten steunen. Haar in het duister laten zou ik ook niet oprecht vinden. Ze zou heus wel willen weten waarom je naar de psych moet (anders zou ze daar na enige tijd wel achter komen). Zou ze zich meteen distancheren van je, dan weet je meteen waar je staat.

[Dit bericht is gewijzigd door NeKo2901 op 04-06-2002 00:21]

As you grow up and leave the playground[br]Where you kissed your prince and found your frog,[br]Remember the jester that showed you tears,[br]The script for tears[br][br][b]Marillion - Script for a jester's tear[/b]
  dinsdag 4 juni 2002 @ 00:20:40 #33
19289 dnutpops
Liefiepiefie
pi_4438088
Jullie roepen wel de hele tijd "Je bent ziek!" maar intussen lekker van die pijnlijke grappen maken en kijken wie het hards lacht.

Stel je voor dat dit jouw vriend/vriendin was die dit met jouw zou willen doen. Zou je nix meer durfen he?

pi_4438106
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 00:14 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Het heeft idd te maken met vrees voor eigen gedachten. Is meestal het resultaat van als een kind geen zorgzame ouders heeft gehad, verwaarloost of mishandeld is. Zodra het kind een beetje na kan denken ontstaan er gedachten als 'was mijn vader/moeder maar dood'.
Dat mag het kind van zichzelf natuurlijk niet denken en het ook nog eens gevaarlijk want wat zouden de mensen wel niet van hem denken als ze erachter zouden komen.
De gedachten worden verdrongen en er ontstaat een onbewuste angst voor allerlij negatieve gedachten.
Het is typisch een voorbeeld van zulk soort verdrongen wensen en gedachten, die dan op de meest gekke momenten en in allerlij vormen naar boven komen.

Advies: ga op een vechtsport ofzo


Precies.
Zo schijnt bv. hoogtevrees ook te ontstaan uit de onbedwingbare gedachte om te springen.
pi_4438116
Jullie doen net alsof dat ik gek ben oid. Ik ben misschien anders, en ik heb misschien weleens een depressies. Maar betekent niet dat ik gek ben ofzo.

Ik ben ook echt niet bang dat ik het haar ook echt wat aandoe, maar ik durf het het zeker niet te vertellen, ik wil niet dat ze zich zorgen gaat maken over mij.

Maar ik schrok zo van mezelf dat ik zo rare gedachte heb met een best wel serieuse relatie. Ik ben misschien wel bang dat het mischien vaker gebeurt en misschien extreemer door bijv haar wel pijn te doen, niet te doden.

pi_4438124
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 00:20 schreef dnutpops het volgende:
Jullie roepen wel de hele tijd "Je bent ziek!" maar intussen lekker van die pijnlijke grappen maken en kijken wie het hards lacht.

Stel je voor dat dit jouw vriend/vriendin was die dit met jouw zou willen doen. Zou je nix meer durfen he?


Een serieuze relatie is door dik en dun.
As you grow up and leave the playground[br]Where you kissed your prince and found your frog,[br]Remember the jester that showed you tears,[br]The script for tears[br][br][b]Marillion - Script for a jester's tear[/b]
pi_4438140
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 00:23 schreef Evil_Cloontje het volgende:
Jullie doen net alsof dat ik gek ben oid. Ik ben misschien anders, en ik heb misschien weleens een depressies. Maar betekent niet dat ik gek ben ofzo.

Ik ben ook echt niet bang dat ik het haar ook echt wat aandoe, maar ik durf het het zeker niet te vertellen, ik wil niet dat ze zich zorgen gaat maken over mij.

Maar ik schrok zo van mezelf dat ik zo rare gedachte heb met een best wel serieuse relatie. Ik ben misschien wel bang dat het mischien vaker gebeurt en misschien extreemer door bijv haar wel pijn te doen, niet te doden.


Dat je zelf bent geschrokken geeft al aan dat je niet gek bent. Maar als je zelf denkt dat je toch even met iemand erover wil praten (anders had je dit topic niet geopend), zou je het toch het best met je vriendin of een ander vertrouwenspersoon bespreken.

[Dit bericht is gewijzigd door NeKo2901 op 04-06-2002 00:27]

As you grow up and leave the playground[br]Where you kissed your prince and found your frog,[br]Remember the jester that showed you tears,[br]The script for tears[br][br][b]Marillion - Script for a jester's tear[/b]
  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2002 @ 00:25:51 #38
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_4438146
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 00:17 schreef NeKo2901 het volgende:

[..]

Weet je zeker dat vechtsport niet averechts kan werken? Ik zeg nu niet dat je meteen op klompendansen moet, maar een gewone sport waar je veel energie in kwijt kunt, zou ook niet gek zijn.


Uiteindelijk is het een angst voor de eigen agressie (agressie in de zin van daadkracht, eigen wil doorzetten). Door die verdrongen gedachten hebben zulke mensen nooit goed kunnen leren hoe ze hun kracht kunnen voelen (durven ze niet) en ervaren dat ze die kunnen beheersen (en nu zijn ze bang dat ze dit niet kunnen).

Met een vechtsport leer je je eigen agressie/kracht los te maken, ermee in contact te komen, en de ervaring dat je het blijkbaar wel kunt beheersen kan heel heelend werken.

pi_4438184
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 00:25 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Uiteindelijk is het een angst voor de eigen agressie (agressie in de zin van daadkracht, eigen wil doorzetten). Door die verdrongen gedachten hebben zulke mensen nooit goed kunnen leren hoe ze hun kracht kunnen voelen (durven ze niet) en ervaren dat ze die kunnen beheersen (en nu zijn ze bang dat ze dit niet kunnen).

Met een vechtsport leer je je eigen agressie/kracht los te maken, ermee in contact te komen, en de ervaring dat je het blijkbaar wel kunt beheersen kan heel heelend werken.


[offtopic, want anders beginnen ze weer te zeiken]
Ik heb het niet zo op vechtsporten. Ik heb teveel dingen meegemaakt daarvoor...
[/offtopic]
As you grow up and leave the playground[br]Where you kissed your prince and found your frog,[br]Remember the jester that showed you tears,[br]The script for tears[br][br][b]Marillion - Script for a jester's tear[/b]
  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2002 @ 00:32:11 #40
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_4438189
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 00:23 schreef Evil_Cloontje het volgende:

Maar ik schrok zo van mezelf dat ik zo rare gedachte heb met een best wel serieuse relatie.


Het rare zit hem in het feit dat het je wat van je stuk bracht en je het blijkbaar moeilijk los kunt laten. Dat geeft aan dat er iets anders achter zit.

Het rare zit 'm niet in de gedachte an sich, je zou eens moeten weten wat er in de gemiddelde mens naar boven komt op een dag

pi_4438203
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 00:23 schreef Evil_Cloontje het volgende:
Jullie doen net alsof dat ik gek ben oid. Ik ben misschien anders, en ik heb misschien weleens een depressies. Maar betekent niet dat ik gek ben ofzo.

Ik ben ook echt niet bang dat ik het haar ook echt wat aandoe, maar ik durf het het zeker niet te vertellen, ik wil niet dat ze zich zorgen gaat maken over mij.

Maar ik schrok zo van mezelf dat ik zo rare gedachte heb met een best wel serieuse relatie. Ik ben misschien wel bang dat het mischien vaker gebeurt en misschien extreemer door bijv haar wel pijn te doen, niet te doden.


Mocht je echt gebukt gaan onder deze dwanggedachten en begint je relatie hier onder te (figuurlijk)lijden, trek dan voortijdig aan de bel en zoek in vredesnaam hulp!!

En het wel of niet je vriendin hierover inlichten blijft moeilijk. Ikzelf zou het zeker willen weten als partner van.. maar er zijn mensen die het ms liever niet willen weten
Alleen jij weet de reactie van je vriendin in te schatten en kunt zo bepalen of het verstandig is om haar hiervan op de hoogte te brengen.

  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2002 @ 00:38:35 #42
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_4438246
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 00:31 schreef NeKo2901 het volgende:

[..]

[offtopic, want anders beginnen ze weer te zeiken]
Ik heb het niet zo op vechtsporten. Ik heb teveel dingen meegemaakt daarvoor...
[/offtopic]


Het was ook maar een voorbeeld (en bovendien ben ik geen psycholoog)

Je kunt in wezen iedere sport nemen waarin appel wordt gedaan op kracht en beheersing van die kracht. Vechtsporten zijn daar uitersten van, maar het gaat om het losmaken van dat 'gecontroleerde gedrag'.

Zou voor de meesten wel goed zijn denk ik, er zijn veel die in meer of mindere mate 'bang zijn de controle over zichzelf' te verliezen.

pi_4438308
Euh nee ik kan niet echt ingeschatten wat haar reactie zal zijn als ik het haar vertel. Als het verkeert gaat ben ik wel beetje bang dat ik mezelf wat aandoe, maar daar wil ik niet aan denken
  † In Memoriam † dinsdag 4 juni 2002 @ 00:49:36 #44
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_4438346
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 00:44 schreef Evil_Cloontje het volgende:
Euh nee ik kan niet echt ingeschatten wat haar reactie zal zijn als ik het haar vertel. Als het verkeert gaat ben ik wel beetje bang dat ik mezelf wat aandoe, maar daar wil ik niet aan denken
"Hee, luister eens. Weet je nog vorige week, nou kijk, toen vroeg ik mezelf zomaar af hoe het zou zijn als ik je nek zou breken"

Klinkt dit als een goed idee?

Wat je wel kunt doen is eens een gesprek met iemand nemen. Via je huisarts kun je dat wel regelen. Gewoon, zodat je wat meer van jezelf gaat begrijpen.

  dinsdag 4 juni 2002 @ 00:59:15 #45
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_4438431
eik best wel ziek dat je de nek van je vriendin wilt breken. dat wil ik ook wel es maar dan is het omdat ze me weer zit te slaan of zo.
dan heb ik echt zin om haar in elkaar te rossen maar uit fataoen doe ik dat niet.
pi_4438435
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 00:44 schreef Evil_Cloontje het volgende:
Euh nee ik kan niet echt ingeschatten wat haar reactie zal zijn als ik het haar vertel. Als het verkeert gaat ben ik wel beetje bang dat ik mezelf wat aandoe, maar daar wil ik niet aan denken
Ik kan dat heel goed begrijpen dat je het niet gelijk zo abrupt wilt vertellen. Alleen al sommige reakties hier zullen je doen schrikken en ms het idee geven dat er werkelijk iets scheelt aan jou, laat staan hoe mijn vriendin hier dan op zou reageren, denk je dan bij jezelf.

Laat het zolang rusten en betrek haar hier alleen in als jij de noodzaak ervan inziet. Zolang je maar met iemand hier goed over kunt praten en je op deze manier je gevoelens kwijt kunt, dat is het allerbelangrijkste.
Soms zijn er situaties waarin het verstandiger is om je partner hier niet direct bij te betrekken. Iedereen heeft zo zijn of haar 'geheimen' die niet gedeeld hoeven te worden zolang jou dat beter lijkt.

pi_4438608
ff op evil_cloontje z n site gekeken
# verwijderd #

hij lult echt zwaar uit z n nek

/edit

en natuurlijk niet goed gekeken naar eerdere reacties want hij stond eral tussen

-edit-
Foto is irrelevant, post ook, maar foto is iig verwijderd.

[Dit bericht is gewijzigd door Breuls op 04-06-2002 12:03]

pi_4438642
quote:
Op dinsdag 04 juni 2002 01:21 schreef def167 het volgende:
ff op evil_cloontje z n site gekeken

hij lult echt zwaar uit z n nek

/edit

en natuurlijk niet goed gekeken naar eerdere reacties want hij stond eral tussen


En dan lees je nog niet goed, want dat ben ik niet zoals eerder vermeld. En mocht ik dat zijn? Waarom lul ik dan uit mijn nek?
  dinsdag 4 juni 2002 @ 02:23:32 #49
3719 risk one
Hypothecaire zekerheid.
pi_4438962
Iedereen heeft dit soort gedachten. Ik weet niet hoe sterk het bij jou is, maar het gaat er juist om ze niet te verdringen. Als je het opkropt, dan gaat het de verkeerde kant op.
  dinsdag 4 juni 2002 @ 02:37:51 #50
27699 Ravage
thinking about you
pi_4439017
op zich wel grappig om te zien is het verloop van Evil_Cloontje's posts:

1. Lief meisje ontmoet irl
2. Woensdag komt ze
3. Gister was het leuk, vandaag zeer klote
4. Ik wou haar nek breken

Ben benieuwd wat hierna komt, en wat de climax wordt.

i'm not living, i'm just killing time
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')