abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 14 juli 2000 @ 18:06:23 #1
4605 KingShakur
back.... really...
pi_267766
Al eens even bij stilgestaan waartoe je hersenen in staat zijn?
Een gemiddeld persoon gebruikt maar 30% van zijn hersenen, waar dient de rest dan voor?
Die dienen ergens toe, alleen gebruiken we die niet.
Zogenoemde mensen die paranormaal begaafd zijn gebruiken een extra deel om zich af te stemmen op bepaalde frequenties zodat ze andere dimensies kunnen waarnemen.
Je wordt niet zo geboren, je kan dat zelf ontwikkelen. het is echt niet weggelegd voor bepaalde 'zwevers' die de gave krijgen bij geboorte.
In feite zijn normale mensen abnormaal omdat ze de volle capaciteit weigeren te gebruiken.
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
pi_267876
Ik weet niet zeker als ik het hier onder moet zetten... ik doe het toch maar.
Waar ik van de week pas bij stilstond, is hoe bijzonder spraak is.
Let er maar eens op, je spreekt geheel automatisch zonder dat je daarbij dingen zegt die je niet bedoelt ofzo. Ik heb het gevoel dat wat ik zeg, gelijk loopt aan me gedachten (de snelheid dan). Toch zeg ik niet de verkeerde dingen.

Het is moeilijk uit te leggen wat ik bedoel, maar let er maar eens op...

  vrijdag 14 juli 2000 @ 21:11:31 #3
2625 menjo
lo-fi till I die
pi_267925
quote:
Op 14 juli 2000 18:06 schreef KingShakur het volgende:
Je wordt niet zo geboren, je kan dat zelf ontwikkelen. het is echt niet weggelegd voor bepaalde 'zwevers' die de gave krijgen bij geboorte.
In feite zijn normale mensen abnormaal omdat ze de volle capaciteit weigeren te gebruiken.

Hoe kan je dat dan ontwikkelen? Heb jij het ontwikkeld? Gebruik jij de volle capaciteit?

pi_267930
quote:
Op 14 juli 2000 18:06 schreef KingShakur het volgende:
Al eens even bij stilgestaan waartoe je hersenen in staat zijn?
Een gemiddeld persoon gebruikt maar 30% van zijn hersenen, waar dient de rest dan voor?
Die dienen ergens toe, alleen gebruiken we die niet.
Zogenoemde mensen die paranormaal begaafd zijn gebruiken een extra deel om zich af te stemmen op bepaalde frequenties zodat ze andere dimensies kunnen waarnemen.
Je wordt niet zo geboren, je kan dat zelf ontwikkelen. het is echt niet weggelegd voor bepaalde 'zwevers' die de gave krijgen bij geboorte.
In feite zijn normale mensen abnormaal omdat ze de volle capaciteit weigeren te gebruiken.

Zo geloof ik dus niet in DOMME mensen.
Ook vanwege de 30%.

  vrijdag 14 juli 2000 @ 23:48:05 #5
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_268043
Het is dus een fabeltje dat er maar 30 % van de hersenen gebruikt wordt. In werkelijkheid wordt alles gebruikt alleen niet op het zelfde moment, er wordt tergelijker tijd maar 30 % gebruikt en niet dus dat er 70% helemaal niet gebruikt wordt.
pi_268055
quote:
Op 14 juli 2000 23:48 schreef Tweek het volgende:
Het is dus een fabeltje dat er maar 30 % van de hersenen gebruikt wordt. In werkelijkheid wordt alles gebruikt alleen niet op het zelfde moment, er wordt tergelijker tijd maar 30 % gebruikt en niet dus dat er 70% helemaal niet gebruikt wordt.

Dus ik moet mijn denkbeeld over domme mensen bijstellen

pi_271015
je zou het inderdaad niet zeggen, maar eigenlijk kunnen mensen maar heeeel beperkt denken.

overigens is het mogelijk een groter deel van je hersenen te gebruiken en zo in een soort hogere denkstaat te komen. enkele suggesties:

- LSD, als je niet bang bent om meteen radicaal om te slaan
- Meditatie, als je heel veel geduld hebt en het geleidelijker aan wil doen.

-shp.

  donderdag 20 juli 2000 @ 12:45:06 #8
4605 KingShakur
back.... really...
pi_273390
quote:
Op 14 juli 2000 21:11 schreef menjo het volgende:
Hoe kan je dat dan ontwikkelen? Heb jij het ontwikkeld? Gebruik jij de volle capaciteit?



Niemand gebruikt de volle capaciteit. Je kan zelf je hersenen oefenen. Allereerst door met jezelf in het reine te komen en 'echte emoties' toe te laten. Bepaalde emoties, waaronder echt intense vreugde, verdriet en vooral 'sex' stimuleren bepaalde hersenfuncties, anders gezegd frequenties die ervoor zorgen dat je linker- en rechter hersenhelft meer informatie uitwisselt. Je ene helft van je hersenen staat voor de begrippen en logica, de andere helft associeert daarbij de beelden en emoties.
Als je deze twee helften stimuleert tot samenwerking, dan krijg je ruimere indrukken doordat je meer frequenties (lees ook dimensies) waarneemt.
Hoe ontwikkel je dat? Door emoties spontaan te beleven wanneer ze zich aandienen (niks wegdrukken) en door tijdens meditatie je te concentreren middels visualisatie-technieken.

Ook kan je proberen te oefenen om gedachten van anderen op te vangen...

A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  donderdag 20 juli 2000 @ 12:48:20 #9
4605 KingShakur
back.... really...
pi_273402
quote:
Op 14 juli 2000 23:48 schreef Tweek het volgende:
Het is dus een fabeltje dat er maar 30 % van de hersenen gebruikt wordt. In werkelijkheid wordt alles gebruikt alleen niet op het zelfde moment, er wordt tergelijker tijd maar 30 % gebruikt en niet dus dat er 70% helemaal niet gebruikt wordt.


Dat zie je fout de totale capaciteit wordt nooit gebruikt. Wel bepaalde delen telkens apart. Indien we er in slagen in synergie alles meer samen en tegelijkertijd te gebruiken, dan zijn we tot heel wat meer in staat.
Medische tests via ECG's wezen bijvoorbeeld uit dat Uri Geller tijdens het lepelbuigen bepaalde zones in zijn hersenen samen activeerde. Bij andere mensen werd waargenomen dat ze er nooit in slaagden die bepaalde gebieden 'samen' te activeren...
Dat stemt tot nadenken.
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  Admin donderdag 20 juli 2000 @ 14:44:21 #10
1 crew  Danny
Ik mis m'n grote vriend..
pi_273565
quote:
Op 20 juli 2000 12:48 schreef KingShakur het volgende:
Medische tests via ECG's wezen bijvoorbeeld uit dat Uri Geller tijdens het lepelbuigen bepaalde zones in zijn hersenen samen activeerde. Bij andere mensen werd waargenomen dat ze er nooit in slaagden die bepaalde gebieden 'samen' te activeren...
Dat stemt tot nadenken.

Uri Geller is zo'n beetje het belachelijkste voorbeeld dat je kunt noemen. Een beetje goochelaar haalt dezelfde trucjes uit...

- Oh hi Mark!
- Cool... Cool, cool, cool.
Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 20 juli 2000 @ 18:56:51 #11
4605 KingShakur
back.... really...
pi_273824
quote:
Op 20 juli 2000 14:44 schreef Danny het volgende:
Uri Geller is zo'n beetje het belachelijkste voorbeeld dat je kunt noemen. Een beetje goochelaar haalt dezelfde trucjes uit...


Ik zie David Copperfield niet getest worden op een wetenschappelijke manier.
Uri is geen goochelaar...
A beginning is the time for taking the most delicate care that the balances are correct.
  Overall beste user 2022 donderdag 20 juli 2000 @ 19:07:47 #12
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_273832
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 20 juli 2000 @ 21:58:41 #13
4357 Gadget
En dat is dat!
pi_274023
quote:
Op 20 juli 2000 12:48 schreef KingShakur het volgende:
Dat zie je fout de totale capaciteit wordt nooit gebruikt. Wel bepaalde delen telkens apart

Dit is dus precies wat Tweek ook zegt.

pi_412768
quote:
Op 14 juli 2000 18:06 schreef KingShakur het volgende:
Al eens even bij stilgestaan waartoe je hersenen in staat zijn?
Een gemiddeld persoon gebruikt maar 30% van zijn hersenen, waar dient de rest dan voor?
Die dienen ergens toe, alleen gebruiken we die niet.
Zogenoemde mensen die paranormaal begaafd zijn gebruiken een extra deel om zich af te stemmen op bepaalde frequenties zodat ze andere dimensies kunnen waarnemen.
Je wordt niet zo geboren, je kan dat zelf ontwikkelen. het is echt niet weggelegd voor bepaalde 'zwevers' die de gave krijgen bij geboorte.
In feite zijn normale mensen abnormaal omdat ze de volle capaciteit weigeren te gebruiken.
kan ik me wel in vinden, interessante discussie!
uit
  dinsdag 24 oktober 2000 @ 16:25:55 #15
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_413098
Ik heb wel het rare gevoel altijd, dat ik tot veel meer in staat zou moeten zijn.
Alsof er nog wat sluimert in mijn hoofd, ik ben nog niets tegengekomen wat ik niet kon leren als ik er niet even mijn best voor deed, en vraag me echt af waar die grens ligt.
Soms voelt het alsof er geen grens bestaat.
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_413118
quote:
Op 24 oktober 2000 16:25 schreef sataN het volgende:
Ik heb wel het rare gevoel altijd, dat ik tot veel meer in staat zou moeten zijn.
Alsof er nog wat sluimert in mijn hoofd, ik ben nog niets tegengekomen wat ik niet kon leren als ik er niet even mijn best voor deed, en vraag me echt af waar die grens ligt.
Soms voelt het alsof er geen grens bestaat.
Vind ik toch raar, volgens mij kom je toch vaker grenzen tegen als je ze opzoekt dan niet
uit
  woensdag 25 oktober 2000 @ 09:28:03 #17
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_414888
quote:
Op 24 oktober 2000 16:29 schreef dalai het volgende:
Vind ik toch raar, volgens mij kom je toch vaker grenzen tegen als je ze opzoekt dan niet
Ik snap niet precies wat je bedoelt, ik zoek de grensen juist wel, maar heb ze nog niet gevonden.
Is er iets wat je hersenen niet aankunnen?
Ik weet dat je hersenen sommige al te heftige emoties niet aankunnen, en die dan als het ware "verdringen". Maar zijn er ook hoeveelheden kennis die je hersenen niet aankunnen?
Is dat misschien waarom brilliantie tegen gekte aanzit?
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_414904
Geef dan eens aan wat de grenzen zijn die jij opzoekt!
uit
  woensdag 25 oktober 2000 @ 12:44:32 #19
5108 equilan
DE elfengodin
pi_415400
Het gevoel van Satan vind ik heel herkenbaar....dat je nog lang niet op de top van je kunnen zit...dat er nog zoveel mogelijk is!! Ik ben op zoek naar de deur, maar die heb ik heel hard dichtgegooid toen ik nog heel jong was en ik kan hem niet meer vinden!!

De mens gebruikt niet alle delen van zijn hersens; en daar bedoel ik dus mee; never nooit niet!! Inderdaad is er maar een bepaald gedeelte dat actief gebruikt word en van dat actieve gedeelte dus niet alle deeltjes tegelijk.

Ik concludeer daaruit dat we pas een klein beetje op weg zijn naar dat wat de mens gaat worden; enig idee waar we toe in staat zullen zijn als we steeds meer onze hersens gaan gebruiken?? ( ) Zelf denk ik dat onze paranormale gaven iid heel normaal zullen zijn dan.

Vrouwen zijn wdb mischien al een stukje verder dan mannen (nee niet lullig bedoeld, echt waar en bewezen, hersenactiviteiten zijn gemeten) omdat vrouwen hun hersens efficienter gebruiken; als mannen een vraagstuk op moeten lossen, gebruiken ze dat gedeelte van de hersens wat daarvoor aangewezen is (rekensom -> wiskundig gedeelte, zoiets) vrouwen gebruiken voor hetzelfde vraagstuk verschillende delen van hun hersens en komen daardoor met meer, betere en creatievere oplossingen.

Elfensex is superspannend...
  woensdag 25 oktober 2000 @ 13:46:32 #20
4217 F-fact
Lopen tot de zon komt
pi_415562
quote:
Op 14 juli 2000 18:06 schreef KingShakur het volgende:
Een gemiddeld persoon gebruikt maar 30% van zijn hersenen....
Ik heb zelfs ergens gelezen dat een gemiddeld mens maar 5% van zijn hersencapaciteit gebruikt.
Kijk mij eens het gras zien groeien......... En iedereen maar denken dat ik niks doe
pi_415573
quote:
Op 25 oktober 2000 12:44 schreef equilan het volgende:
Vrouwen zijn wdb mischien al een stukje verder dan mannen (nee niet lullig bedoeld, echt waar en bewezen, hersenactiviteiten zijn gemeten) omdat vrouwen hun hersens efficienter gebruiken; als mannen een vraagstuk op moeten lossen, gebruiken ze dat gedeelte van de hersens wat daarvoor aangewezen is (rekensom -> wiskundig gedeelte, zoiets) vrouwen gebruiken voor hetzelfde vraagstuk verschillende delen van hun hersens en komen daardoor met meer, betere en creatievere oplossingen.
Geloof ik absoluut niet, ik ga ervan uit dat ik al mijn hersendelen gebruik net zoals de "vrouwen"....
uit
  woensdag 25 oktober 2000 @ 15:46:13 #22
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_416106
quote:
Op 25 oktober 2000 13:49 schreef dalai het volgende:
Geloof ik absoluut niet, ik ga ervan uit dat ik al mijn hersendelen gebruik net zoals de "vrouwen"....
Maar wij wéten dat dat niet zo is ***grijns***
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  donderdag 26 oktober 2000 @ 11:00:23 #23
5108 equilan
DE elfengodin
pi_418115
quote:
Op 25 oktober 2000 13:49 schreef dalai het volgende:
Geloof ik absoluut niet, ik ga ervan uit dat ik al mijn hersendelen gebruik net zoals de "vrouwen"....
Je hoeft me niet te geloven....maar het IS wel zo.
Elfensex is superspannend...
pi_419273
het gebruik van je hersenen zit niet direct in de "inhoud", als je het zo mag noemen, maar in het aantal verbindingen. Bij alles wat je leert wordt daarvoor een verbinding gemaakt tussen twee delen. Dat wil dus zeggen dat je de volle inhoud van je hersenen kan gebruiken zonder de volle capaciteit te gebruiken.

Stel je een vierkantje voor en trek lijnen tussen de hoeken. Nu kun je alle hoeken gebruiken en 4 lijnen tekenen, maar de volle capaciteit is 6 lijnen, je kan dus nog bijleren.

Is misschien een wat eenvoudige voorstelling, maar wel wat er ongeveer aan de hand is in je hoofd.

pi_421268
Lees het boek Emotional Intelegence maar eens hier staat veel in. Ook over de manier hoe een gedachte een reactie veroorzaakt, enz. Lezen !
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')