abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:12:15 #1
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4097823
De man die opgepakt is, is een milieuactivist. Kort geleden plaatste hij een artikel op animalfreedom.org. RTL Nieuws zegt dat dit de verdachte is
quote:
Het deugt niet wat in de bio-industrie met dieren gebeurt"

 
V. van der G.

Al op de lagere school had ik belangstelling voor dieren, milieu en de natuur. Ik was lid van de WNF Rangers, die dingen deden als in duinen plastic opruimen, etc..
Vissen deed ik ook, met mijn 2 jaar oudere broer. Een kick vond ik dat toen nog, een vis vangen. Wormen deed mijn broer aan de haak. Ik vond dat wel zielig voor de wormen en de vissen. Het klopte gewoon niet, maar iedereen vond het blijkbaar wel normaal.
Tijdens mijn middelbare school werd dat gevoel dat er gewoon iets niet klopt, sterker. Het wordt normaal gevonden dat je dieren opeet, dat je bij de vangst vissen laat stikken in netten. Maar bij mij kwam een rechtvaardigheidsgevoel naar boven; in een beschaafd land zouden die dingen niet horen te gebeuren, vond ik, maar er is niemand die voor ze opkwam.
Toen ik 15 jaar was heb ik in Zeeland in een vogelasiel gewerkt. Van de binnengebrachte stookolieslachtoffers overleefde slechts 2 procent. Ik wilde leed voorkomen en was het niet eens met het lijden van de vogels die langzaam stierven door de olie in hun ingewanden. Het was daar taboe om aan dat leven een einde te maken. Je had, vonden de anderen, domweg het recht niet om dat leven te beëindigen. Tegelijkertijd zette men muizenvallen om de muizen die vogelvoer aten te doden. Ik ben daar weggegaan, ik wilde niet langer inconsequent zijn.

Op een gegeven moment wilde ik geen vlees meer eten, maar van mijn ouders mocht dat niet, vlees moest, pas toen ik in Wageningen ging studeren ben ik daarmee gestopt. De vragen bleven: kan leer, kan melk, eco-eieren kan dat?
Toen ben ik veganist geworden. Het koste een beetje moeite om veganist te worden, maar als je het eenmaal bent, wordt het zo snel gewoon, je weet alles te vinden. Alleen wanneer je bij anderen gaat eten, loop je een enkele keer aan tegen onbegrip.
Tijdens mijn studie heb ik mij bezig gehouden met proefdiergebruik. Ik sloot me aan bij een regiogroep van de NBBV (anti-vivisectiebond), standwerk doen en ging ik werken bij Lekker Dier, lesgeven op scholen, ik heb diverse acties gevoerd.
Als lid van de IUOD (een InterUniversitair Overleg Diergebruik) probeerden we het proefdiergebruik te verminderen in het onderwijs. Je vecht voor je recht om bij studie geen proefdier te hoeven gebruiken, we hebben een inventarisatie gemaakt van proefdiergebruik bij vakken en probeerden steun te bieden aan studenten die het ook niet wilden, we vertelden ze hoe bezwaar aan te tekenen. We wilden geen norm opleggen maar feiten aandragen. Studenten konden zelf beslissen op basis van de beschrijvingen van de dierproeven en de procedure die gevolgd kon worden om een dierproef niet te doen. We hielden ze voor: wil je snijden in een doodgelegen big of in haaien die stierven als bijvangst van de haringvisserij?

Nu werk ik bij Milieu Offensief die zich zowel voor het milieu als voor dierenwelzijn inzet. Wat voor motief je ook hebt om hier te werken, je werkt met elkaar samen met hetzelfde resultaat: het tegenhouden van de uitbreiding van de bio-industrie. Het resultaat is minder milieuvervuiling én minder dierenleed. Via juridische procedures vechten we vergunningen van bio-industriebedrijven en bontfokkerijen aan, waarbij de wet ons middel is.
Afgelopen jaren hebben we wel 2000 procedures gehad, veel gewonnen, maar we gaan ons nu wat meer richten op de zwaardere overtreders van milieu en dierenleed.

Ik handel niet zozeer uit dierenliefde, ik heb gewoon een basisnorm "het deugt niet wat in de bio-industrie met dieren gebeurt". Verder handel ik gewoon rationeel, ik hoef geen dierenvriend te zijn om dieren te beschermen.
Veel dierenbeschermers handelen vanuit "de natuur is goed", maar alle donkere kanten van de mens zie je ook terug in de natuur. Dieren beschermen is mensen beschaven, zeggen ze wel.


Zo, het beestje heeft een naam gekregen....

artikel

http://www.rtl.nl/actueel/rtlnieuws/

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 07-05-2002 16:01]

Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:13:18 #2
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_4097834
Ik vind dit erg fout...

De man kan tenslotte ook familieleden hebben die er niks mee te maken hadden... maar nu wel lastig gevallen gaan worden.

De volledig naam van een dader moet nooit naar buiten worden gebracht... veels te gevaarlijk.

Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:14:24 #3
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4097846
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 15:13 schreef deGVR het volgende:
Ik vind dit erg fout...

De man kan tenslotte ook familieleden hebben die er niks mee te maken hadden... maar nu wel lastig gevallen gaan worden.

De volledig naam van een dader moet nooit naar buiten worden gebracht... veels te gevaarlijk.


Wat een onzin.
Er lopen tienduizenden v/d Graafs rond.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
pi_4097854
Ik heb Nederlanders nooit vertrouwd.
Zouden we ze niet het land uit moeten schoppen

nofi

Aargh, ik kon het niet laten

  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:15:15 #5
8369 speknek
Another day another slay
pi_4097862
Heh bah hij lijkt nog echt rationeel ook.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_4097867
Ik ben van mening dat je uiterst voorzichtig moet zijn met het naar buiten brengen van namen van mogelijke verdachten. Wat als deze persoon niet schuldig blijkt te zijn of zelfs niet de opgepakte persoon is?
Wat wil je hier sowieso mee bereiken, een heksenjacht op de dader en zijn familie?
pi_4097870
ik had precies hetzelfde topic geopend

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 07-05-2002 15:54]

Vergeef mij de spelfouten, maar ik fok op een mobieltje
  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:16:30 #8
8369 speknek
Another day another slay
pi_4097876
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 15:14 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Er lopen tienduizenden v/d Graafs rond.


Ook tienduizenden Volkert v/d Graafs uit Harderwijk?

Je moet inderdaad geen persoonsgegevens bekend maken voordat hij ook daadwerkelijk veroordeeld is.

They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:16:32 #9
3342 Wolk
Vrijheid = respect voor elkaar
pi_4097878
Haha, wel V. van der G. schrijven maar dan linken naar

artikel

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 07-05-2002 16:19]

  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:16:33 #10
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_4097880
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 15:14 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Wat een onzin.
Er lopen tienduizenden v/d G's rond.


Maar niet tienduizend V van der G's

Met deze informatie is het relatief eenvoudig te traceren of zijn ouders/broers/zussen nog in leven zijn en waar ze zich bevinden... en er zijn genoeg gekken in nederland om met deze informatie iets te doen.

Waarom denk je dat moordenaars en verkrachters altijd namen als Sam K. etc krijgen... da's echt niet voor niets hoor!

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 07-05-2002 15:55]

Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:17:02 #11
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4097887
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 15:14 schreef hicham het volgende:
Ik heb Nederlanders nooit vertrouwd.
Zouden we ze niet het land uit moeten schoppen

nofi

Aargh, ik kon het niet laten


Kap nu eens!
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:17:24 #12
3342 Wolk
Vrijheid = respect voor elkaar
pi_4097893
Ik vind dit ook fout. Stel je voor dat er een vergissing is gemaakt ! Dan is die gozer al gelyncht..
pi_4097894
Via verschillende sites kan je adressen en telefoon nummers opzoeken. Heeft mijn moeder net gedaan voor deze gast en hij blijkt dus bij 2 van mijn nichten in de buurt te wonen... Scary shit.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:17:37 #14
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_4097896
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 15:13 schreef deGVR het volgende:
Ik vind dit erg fout...

De man kan tenslotte ook familieleden hebben die er niks mee te maken hadden... maar nu wel lastig gevallen gaan worden.

De volledig naam van een dader moet nooit naar buiten worden gebracht... veels te gevaarlijk.


De ervaring leert dat moordenaars van politici binnen korte tijd zelf vermoord worden. Het zal bij deze niet anders gaan.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
pi_4097902
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 15:17 schreef X-Ray het volgende:

[..]

Kap nu eens!


Het is eigenlijk precies hetzelfde wat er al die tijd in tig andere topics gebeurde.. als jij er niet op reageerd gaan anderen er ook niet op verder.
  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:18:12 #16
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4097903
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 15:16 schreef deGVR het volgende:

Waarom denk je dat moordenaars en verkrachters altijd namen als Sam K. etc krijgen... da's echt niet voor niets hoor!


In Nederland ja.
In het buitenland gelukkig niet.
Daar denkt men meer aan het slachtoffer dan aan de dader.
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:18:17 #17
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_4097906
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 15:17 schreef Kaalhei het volgende:

[..]

De ervaring leert dat moordenaars van politici binnen korte tijd zelf vermoord worden. Het zal bij deze niet anders gaan.


En daarom mag z'n naam wel volledig vrijgegeven worden?
Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:18:45 #18
1234 HiZ
Istanbullu
pi_4097911
Hij heeft hetzelfde soort kille rationalisme dat je ziet bij mensen die overgaan tot terrorisme.
pi_4097912
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 15:14 schreef hicham het volgende:
Ik heb Nederlanders nooit vertrouwd.
Zouden we ze niet het land uit moeten schoppen

nofi

Aargh, ik kon het niet laten


Plaats het dan niet, edit het weg, en ga daarna buiten knikkeren ofzo. Misplaatste 'humor'...


M'n collega uit Harderwijk kent 'm niet trouwens. You never know...

  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:18:56 #20
7921 X-Ray
is opgekankerd
pi_4097913
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 15:18 schreef Youssef het volgende:

[..]

Het is eigenlijk precies hetzelfde wat er al die tijd in tig andere topics gebeurde.. als jij er niet op reageerd gaan anderen er ook niet op verder.


Fijn, ik ga er niet meer op in, plaatsen jij en je vriendje NIET meer in ELK artikel die opmerking goed?
Nou dag he allemaal
Niet te veel huilen he?
Gegen die Mauer und Abschießen
  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:19:10 #21
19212 Scipio
ceterum censeo....
pi_4097920
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 15:14 schreef hicham het volgende:
Ik heb Nederlanders nooit vertrouwd.
Zouden we ze niet het land uit moeten schoppen

nofi

Aargh, ik kon het niet laten


[off-topic]Dwaas! Verlaag je niet tot het niveau dat je zo verafschuwd![/off-topic]

Het schijnt dat deze milieu activist tot zijn daad is gekomen door een uitlating van Fortuyn over de pelsfokkerij. Althans, dat hoorde ik op de radio. Vreemde prioriteiten heeft deze idioot!

"want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren." Willem Elsschot
  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:19:11 #22
8352 zaiga
The Keenest
pi_4097921
Krom hoor, een wormpje aan een haak doen is zielig, maar Pim Fortuyn neer knallen kan wel???
May the road rise to meet your feet
  dinsdag 7 mei 2002 @ 15:19:34 #23
12505 deGVR
Tussen schrijf en kramp..
pi_4097923
quote:
Op dinsdag 07 mei 2002 15:18 schreef X-Ray het volgende:

[..]

In Nederland ja.
In het buitenland gelukkig niet.
Daar denkt men meer aan het slachtoffer dan aan de dader.


Denk nou eens verder na dan je neus lang is alsjeblieft... ook moordenaars hebben familie.

Volledig onschuldige mensen in de VS die dan hun naam moeten veranderen en vijf staten verderop moeten gaan wonen omdat ze andere gelynchd worden... dat is toch volledig onnodig?!

Midden in dat bos woont een kleine, rode aap.
Kijk daar zit 'ie, in die boom. Hij doet een reuzegrote gaap.
http://www.chrishantzen.nl
http://www.onbeschreven.nl
pi_4097924
Kunnen dit soort dingen niet in het 'Pim fortuyn doodgeschoten'-topic gezegd worden? als we voor elk ding een appart topic gaan openen word het heel erg onoverzichtelijk...
pi_4097927
Nou, ik ben in ieder geval ERG blij dat ik geen vd G. heet en in omgeving Harderwijk woon!

[Dit bericht is gewijzigd door Jernau.Morat.Gurgeh op 07-05-2002 15:57]

"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')