abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 23 februari 2002 @ 16:01:42 #1
7966 eRR_
______________________________
pi_3274117
NOS-TT 107 za 23 feb
quote:
SCHIPHOL De KLM gaat de paspoorten van passagiers uit 15 landen op CD-romzetten om te voorkomen dat ze bij aankomst op Schiphol niet kunnen worden geidentificeerd.De Vreemdelingenwet verplicht vliegtuigmaatschappijen een kopie van het paspoort te maken. De KLM is regelmatig beboet voor het vervoer van asielzoekers die zich op de vlucht ontdeden van hun pas.Door de pas te scannen,wordt dit probleem de wereld uit geholpen.De CD-rom reist mee aan boord van het vliegtuig. Het systeem is speciaal ontwikkeld voor de KLM.Er is al mee proefgedraaid op vluchten uit het 'risicoland' Nigeria.
slim, slim, slim ! Zo kan direct vastgesteld worden wie wie is en wie waar recht op heeft. Geen smoesjes dus meer, zodat mensen niet rechtsmatig hun onderzoek in een AZC hoeven af te wachten en er tussenuit knijpen om illegaal in Nederland te gaan zitten.
the internet makes you stupid
pi_3274612
edit-offtopic-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 23-02-2002 23:54]

pi_3278237
quote:
Op zaterdag 23 februari 2002 16:58 schreef Youssef het volgende:
-offtopic-
Nou weet ik dat 1 plaatje meer zegt dan 1000 woorden, maar deze boodschap ontgaat me toch.

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 23-02-2002 23:55]

  zaterdag 23 februari 2002 @ 23:51:07 #4
16851 Afwezig
Tuig van de richel
pi_3279304
Slim slim slim ? Daar gaat nog meer privacy. Stel dat die zooi per ongeluk in de verkeerde handen komt. Passpoort nummer erbij, naam geboortedatum, alles erop en eraan. Lijkt me een prachtig hulpstuk voor mensen die bv. aan mensenhandel doen, ik vraag het me af of het geen keerzijde heeft.
Chuck Norris' hand is the only hand that can beat a royal flush
pi_3279479
edit-offtopic-edit

[Dit bericht is gewijzigd door golfer op 24-02-2002 00:21]

-je UI was te groot en daarom verwijderd-
pi_3282719
quote:
Op zaterdag 23 februari 2002 22:42 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Nou weet ik dat 1 plaatje meer zegt dan 1000 woorden, maar deze boodschap ontgaat me toch.


[offtopic dan maar]
Ik had een verkeerde reply in een verkeerd topic geplaatst. Omdat ik hem vroeg heb geëdit stond er niet bij dat ik hem heb geëdit. Vandaar de verkeerd opvattingen misschien en de edit van Golfer.
[/offtopic dan maar]
  zondag 24 februari 2002 @ 12:29:45 #7
7485 Lodi
Valt vrij :-)
pi_3282784
quote:
Op zaterdag 23 februari 2002 23:51 schreef Afwezig het volgende:
Slim slim slim ? Daar gaat nog meer privacy. Stel dat die zooi per ongeluk in de verkeerde handen komt. Passpoort nummer erbij, naam geboortedatum, alles erop en eraan. Lijkt me een prachtig hulpstuk voor mensen die bv. aan mensenhandel doen, ik vraag het me af of het geen keerzijde heeft.
Iedere vorm van registratie heeft zijn keerzijde. Je moet een goede afweging maken of het middel meer oplevert dan het kwaad doet.
Paspoorten scannen lijkt me geen slechte zaak. Veel asielzoekers zitten hier eindeloos omdat men niet weet wie het is. Uitgeprocedeerde asielzoekers kunnen niet terug omdat Nederland niet kan aantonen wat het moederland is. En het moederland neemt ze niet vrijwillig terug.

Je moet natuurlijk wel zekerheden inbouwen. Uiteraard mag zo'n CD niet in verkeerde handen komen. Verder zou justitie pas de gegevens mogen krijgen als er daadwerkelijk iemand asiel vraagt. En zou de CD na enige tijd vernietigd moeten worden.

De meeste gegevens zullen overigens al wel bekend zijn via pasagierslijsten etc. Het extratje is dat je een afbeelding hebt van het paspoort.

Het is makkelijk om het niet te doen.
  zondag 24 februari 2002 @ 14:18:29 #8
7966 eRR_
______________________________
pi_3283414
quote:
Op zaterdag 23 februari 2002 23:51 schreef Afwezig het volgende:
Slim slim slim ? Daar gaat nog meer privacy. Stel dat die zooi per ongeluk in de verkeerde handen komt. Passpoort nummer erbij, naam geboortedatum, alles erop en eraan. Lijkt me een prachtig hulpstuk voor mensen die bv. aan mensenhandel doen, ik vraag het me af of het geen keerzijde heeft.
Oh jee, goh, stel je toch eens voor. Fuck privacy in dit geval, dat risico moet maar genomen worden.
the internet makes you stupid
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')