abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 12 maart 2002 @ 17:40:52 #26
12851 Buggle
The saga continues...
pi_3466419
Nou, als ik jou was zou ik geen MOMENT twijfelen!!!
Ik heb een Roaccutan kuur gehad, en ik stond versteld van de gevolgen!
Al ongeveer drie weken na het beginnen van de kuur was bijna ALLE acné verdwenen.

En wat die bijwerkingen betreft: iedereen krijgt droge lippen, maar dat is tijdelijk. Zodra je stopt gaat dat ook weer over. Ik had zelf bijna iedere dag wel een bloedneus in het begin, maar later in de behandeling lijkt je lichaam meer gewend te raken aan het vitamine A-zuur, en worden de bloedneuzen ook minder. Ik heb begrepen dat dit ook voor bijna iedereen geldt: je slijmvliezen drogen uit.
Als laatste had ik verminderd zicht in het donker, maar ik heb sowiezo al verminderd zicht, dus dat viel niet zo op, en is inmiddels ook alweer over.

Ik zou zeggen: bijwerkingen negeren, want je krijgt er iets veel groters voor terug!

"There is no much you can do about being an idiot, but about being an ignorant you have an option."
  dinsdag 12 maart 2002 @ 18:33:18 #27
15621 Nuke
Kaboom.... :)
pi_3466962
Nou, dat klinkt héél goed

Is het trouwens waar dat het in het begin iets erger wordt?

Insert lame signature here.....
  woensdag 13 maart 2002 @ 12:48:46 #28
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_3473082
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 18:33 schreef Nuke het volgende:
Nou, dat klinkt héél goed

Is het trouwens waar dat het in het begin iets erger wordt?

Hangt af van de persoon (huid) zelf. Ik heb zelf het middel ook 10 maanden gebruikt, met een positief resultaat.

Wel de bovenstaande side affects (zoals bijna iedereen had) extreem droge lippen, ogen, droger haar, uitdrogende huid. Niet meer kunnen zonnen, oppassen met snachts auto rijden ivm. slechter zicht /reactievermogen. (dronken effect).

Ik wil je graag als advies geven dat je, voordat je eraan begint, eens goed bij jezelf te raden gaat of je al die moeite en side effects wil ondergaan. Daarnaast heb je op de sites kunnen lezen dat het ook nog psygische gevolgen kan hebben. En dat alleen maar om een paar puistjes...!?

Via biergist icm. water en een Eryacne (zalf) kan je het gighantisch terugdringen. Denk echt 3x na voordat je eraan begint. Want 8teraf vind ik het (voor een tijdelijke oplossing) de moeite niet waard geweest.

Het leven is wat je ervan maakt!
  woensdag 13 maart 2002 @ 13:31:59 #29
15621 Nuke
pi_3473500
quote:
Op woensdag 13 maart 2002 12:48 schreef tomic het volgende:
Hangt af van de persoon (huid) zelf. Ik heb zelf het middel ook 10 maanden gebruikt, met een positief resultaat.

Wel de bovenstaande side effects (zoals bijna iedereen had) extreem droge lippen, ogen, droger haar, uitdrogende huid. Niet meer kunnen zonnen, oppassen met snachts auto rijden ivm. slechter zicht /reactievermogen. (dronken effect).

Ik wil je graag als advies geven dat je, voordat je eraan begint, eens goed bij jezelf te raden gaat of je al die moeite en side effects wil ondergaan. Daarnaast heb je op de sites kunnen lezen dat het ook nog psygische gevolgen kan hebben. En dat alleen maar om een paar puistjes...!?

Via biergist icm. water en een Eryacne (zalf) kan je het gighantisch terugdringen. Denk echt 3x na voordat je eraan begint. Want 8teraf vind ik het (voor een tijdelijke oplossing) de moeite niet waard geweest.

Psychisch sta ik wel goed in m'n schoenen, ik ben ook eerlijk gezegd niet zo bang dat ik in een depressie zal raken ofzo.... (En mocht dat wel het geval zijn dan lees je vanzelf iets in het nieuws over een student die een gebouw gijzelt omdat z'n tosti-ijzer kapot is gegaan )

Maar serieus, wordt je nachtzicht veel slechter? Ik moet namelijk best vaak 's avonds autorijden... Ik trouwens net m'n 3e pil op, en heb nog niet veel gemerkt. (Ik ben trouwens wel preventief met Labello smeren begonnen)

Ik heb er trouwens redelijk lang over nagedacht voordat ik de beslissing heb genomen dit spul te proberen...

Hoelang duurde het voordat je / jullie de eerste effecten (zowel positief als negatief) merkten... is dat een kwestie van een paar dagen?

Ohja, je spreekt over een tijdelijke oplossing... is het terug gekomen bij jou?

woensdag 13 maart 2002 @ 20:09:29 #30
12851 Buggle
The saga continues...
pi_3476793
quote:
Op woensdag 13 maart 2002 13:31 schreef Nuke het volgende:

[..]

Psychisch sta ik wel goed in m'n schoenen, ik ben ook eerlijk gezegd niet zo bang dat ik in een depressie zal raken ofzo.... (En mocht dat wel het geval zijn dan lees je vanzelf iets in het nieuws over een student die een gebouw gijzelt omdat z'n tosti-ijzer kapot is gegaan )

Maar serieus, wordt je nachtzicht veel slechter? Ik moet namelijk best vaak 's avonds autorijden... Ik trouwens net m'n 3e pil op, en heb nog niet veel gemerkt. (Ik ben trouwens wel preventief met Labello smeren begonnen)

Ik heb er trouwens redelijk lang over nagedacht voordat ik de beslissing heb genomen dit spul te proberen...

Hoelang duurde het voordat je / jullie de eerste effecten (zowel positief als negatief) merkten... is dat een kwestie van een paar dagen?

De bijwerkingen worden denk ik nogal overdreven.
Tijdelijk is omdat het maar even nodig is en daarna gewoon niet meer. Roaccutan heeft ook blijvende gevolgen. alleen enige bijwerkingen komen niet meer terug. Je puistjes ook niet.
En wat de bijwerkingen betreft: de een heeft er meer last van dan de ander. Enne, derde pil? is dat niet een beetje veel? Ik zat vroeger echt ónder, niet normaal meer. Het is met een dosering van twee per dag (bij het eten innemen overigens) zo weggegaan.
Overigens 20mg capsules.
"There is no much you can do about being an idiot, but about being an ignorant you have an option."
pi_3477738
Ik gebruik dit middel ook sinds 2 weken, ik weet nog niet echt of het helpt maar ik heb idd ook droge lippen (niet echt een probleem). Wat voor doseringen gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb 10mg, 1 keer per dag.
Lenen bij Frisia Financieringen betekent profiteren van zeer lage rentes!
  donderdag 14 maart 2002 @ 00:16:25 #32
15621 Nuke
pi_3480590
quote:
Op woensdag 13 maart 2002 21:22 schreef dax het volgende:
Ik gebruik dit middel ook sinds 2 weken, ik weet nog niet echt of het helpt maar ik heb idd ook droge lippen (niet echt een probleem). Wat voor doseringen gebruiken jullie eigenlijk? Ik heb 10mg, 1 keer per dag.
Ik slik 2x per dag 20mg.... (die 3e pil, was letterlijk m'n 3e pil...hehehe....)
  donderdag 14 maart 2002 @ 11:28:12 #33
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_3484051
quote:
Op woensdag 13 maart 2002 13:31 schreef Nuke het volgende:

[..]

Na enkele maanden begon ik het toch wel vervelend te vinden daarvoor had ik er niet zo'n last van. En bij 30% van de patienten (isme 8teraf pas verteld) is het een permanente oplossing. Magoed. nog 1,5 maand en je heb ze niet meer.

Vertel je nog even tegen die tijd wat je wel allemaal hebt?
Grapje.... Maar hou je ons op de hoogte met je voortgang?

pi_3484396
Ik heb 2 jaar geleden ook een zware kuur doorlopen. Was daarvoor zo erg dat mijn hele bovenkant van mijn rug onststoken was. Eerst 2 maanden antibiotica geslikt. En daar na 6 maanden roaccutane geslikt. Toen ik het slikte heb ik er nooit echt over nagedacht om te stoppen. Achteraf gezien was dat misschien best het overwegen waard geweest. Als ik nu foto's zie van hoe ik er voor de kuur uitzag ben ik blij dat ik het gedaan heb. Alleen als ik foto's zie van tijdens de kuur zet ik nog wel eens mijn vraagtekens bij dit medicijn. Om de maand werd mijn bloed gecontroleerd en mijn lever scheen het prima vol te houden. Alleen de uitdroging ging helemaal nergens meer over. Permanent bloedende lip. Gescheurde mondhoeken, droge ogen en een redelijk "dronken" gevoel de hele dag. Hoofdpijn, mijn hele eetlust was weg. Ben in 6 maanden vrij mager geworden ( op gegeven moment at ik bijna niks meer) en de combi met het vermijden van veel en fel zonlicht zorgde er voor dat ik er als een soort van wandelend lijk bij liep. Ik vraag me nog wel eens af of het de moeite waard was. Maar als ik dan nu in de spiegel kijk ben ik toch wel blij dat ik het toen gedaan heb. Waar ik me alleen nog over verbaas is dat de dermatoloog alleen waarschuwde voor uitdroging van huid en lippen. In de bijsluiter stond nog wel iets over zonlicht en een terlopend gezichtsvermogen, maar daar heb ik mijn arts niet over gehoord. Die vroeg: "is het te doen?" Keek naar de bloedwaardes en schreef voor weer een maand een recept uit. Totdat na plusminus 6 maanden het meeste weg was. Uitdroging duurde overigens vrij lang voor die weer weg was. Denk dat het toch nog wel en maand geduurd heeft in totaal voor alle bijwerkingen verdwenen waren. Depressie heb ik nooit bewust last van gehad. zat toen in een moeilijke tijd, maar ik heb niet het idee dat dat verhevigd wordt door dit medicijn. Je hoort wel eens dat het concentratie problemen kan geven, dit was bij mij ook het geval. Heb in dat half jaar iets van 2 studiepunten gescoord. Niet echt om over naar huis te schrijven, maar nogmaals: kijk gewoon hoe het gaat en als je het nog kan verdragen doorgaan, want het resultaat was zeker de moeite waard.
  vrijdag 15 maart 2002 @ 18:11:16 #35
15621 Nuke
pi_3503116
Nog even het onderwerp "Alcohol", een half jaar geen alcohol is niet echt relaxed.... Na een halve week komt de jus d'orange zo'n beetje m'n neusgaten uit... Ik ben erg benieuwd naar jullie verschillende ervaringen
  zaterdag 16 maart 2002 @ 13:58:44 #36
20398 Creator_DTH
Cést le ton qui fait la musiqu
pi_3508116
Op die waarschuwing van alcohol heb ik niks uitgedaan. Ik dronk destijds minimaal 3x per week vrij veel. (Nu niet meer) Misschien niet echt slim maar het had geen gevolgen.
  zaterdag 16 maart 2002 @ 18:28:54 #37
15621 Nuke
pi_3509225
quote:
Op zaterdag 16 maart 2002 13:58 schreef Creator_DTH het volgende:
Op die waarschuwing van alcohol heb ik niks uitgedaan. Ik dronk destijds minimaal 3x per week vrij veel. (Nu niet meer) Misschien niet echt slim maar het had geen gevolgen.
Dus geen vage bijwerkingen enzo.... kijk da's mooi... moet ik dat toch maar eens uit gaan proberen.... Ik ben helemaal geen alcoholist ofzo, maar tijdens het uitgaan is het best naar om als enige aan de cola te zitten!
  zaterdag 16 maart 2002 @ 19:02:16 #38
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_3509395
Voor alcohol ben ik eigenlijk nooit gewaarschuwd. Heb der dus ook geen last van gehad en ik drink toch erg veel.

Maar goed ik slikte er 2 per dag, 6 maanden lang ofzo. Alleen droge lippen gehad en beetje droge huid.

Ook van veel zonlicht geen last gehad, in de tussen tijd ben ik namelijk wezen skien en naar griekenland(oke hier was ik wel wat voorzichtiger) geweest.

Maar na 6 maanden was het dan ook compleet weg. Me arst zei dat ik qua ergte van de acne een 8 had.

En over die psychische problemen, daar geloof ik dus niet in. Het is namelijk vaak zo dat roaccutane als wondermiddel wordt gepresenteerd en dat het garandeert werkt. Ook dat het eerst meestal erger wordt. Maar waarschijnelijk hebben veel mensen na 2 maanden, van kut het werkt niet het word alleen maar erger en dit had moeten helpen. Ja logisch dat je dan depressief wordt. Maar goed datis mijn mening.

Iig maak je niet te veel zorgen, het werkt bij 80-90% van de mensen dacht ik en die bijwerkingen zijn tijdelijk.

zaterdag 16 maart 2002 @ 21:13:14 #39
15621 Nuke
pi_3510202
Dat klinkt goed.... wanneer begon jij de eerste effecten te merken? Op dit moment heb ik nog niet echt iets gemerkt, maar ik smeer al wel preventief labello.... Om mijn doctor te quoten: "Je lippen gaan echt barsten"
  zaterdag 16 maart 2002 @ 21:57:06 #40
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_3510429
quote:
Op zaterdag 16 maart 2002 21:13 schreef Nuke het volgende:
Dat klinkt goed.... wanneer begon jij de eerste effecten te merken? Op dit moment heb ik nog niet echt iets gemerkt, maar ik smeer al wel preventief labello.... Om mijn doctor te quoten: "Je lippen gaan echt barsten"
'k ben niet zo weg van labello, je laat je lippen er makkelijk aan wennen, en je kan ineens echt niet meer zonder.

'k gebruik zelf nu af en toe Purol, da's hetzelfde, maar iets goedkoper, maar kijk uit, voor je het weet loop je dat spul om de 10 minuten op te smeren, en da's een dure verslaving.

"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  zaterdag 16 maart 2002 @ 22:03:13 #41
12039 TumTum
Heeft er zin in
pi_3510455
quote:
Op dinsdag 12 maart 2002 17:40 schreef Buggle het volgende:
Nou, als ik jou was zou ik geen MOMENT twijfelen!!!
Ik heb een Roaccutan kuur gehad, en ik stond versteld van (...)
heb sowiezo al verminderd zicht, dus dat viel niet zo op, en is inmiddels ook alweer over.

Ik zou zeggen: bijwerkingen negeren, want je krijgt er iets veel groters voor terug!

Een vriendin bijvoorbeeld.

"k heb zelf helemaal geen last van verminderd zicht gehad, en tis mij ook nooit verteld dat 'k minder moest gaan drinken.

Heb ik dus ook niet gedaan.

"Does it worry you that you don't talk any kind of sense? "
  zondag 17 maart 2002 @ 02:38:54 #42
15621 Nuke
pi_3512429
quote:
Op zaterdag 16 maart 2002 22:03 schreef TumTum het volgende:
"k heb zelf helemaal geen last van verminderd zicht gehad, en tis mij ook nooit verteld dat 'k minder moest gaan drinken.

Heb ik dus ook niet gedaan.

Ik heb daarstraks even de bijsluiter nog eens zeer aandachtig doorgelezen, en er stond alleen iets over "overmatig alcohol gebruik"... een biertje mag dus, zolang ik maar niet "kansloos dronken" wordt...

Wel bizar trouwens al die "mogelijke bijwerkingen"... als het aan de bijsluiter zou liggen, dan ben ik straks een "depressieve door waanideeën geplaagde kale puistenkop met zelfmoordneigingen die ook nog eens stekeblind is" En dan heb ik het nog niet eens over hallucinaties, spierpijn, misselijkheid en nog ongeveer 80 mogelijke kwalen gehad.... ohwell... ik neem nog een pilletje

Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 17 maart 2002 @ 19:53:43 #43
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_3517295
Tip tegen droge lippen: koop een tube vaseline en smeer daarmee. Kost zowat niks en helpt erg goed.

Je zult wel denken waar bemoeit ze zich mee, maar mijn vriend volgt momenteel ook een Roaccutane-kuur. Helpt erg goed, maar ook hij heeft erg droge lippen (en wil niet aan de vaseline)

Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 17 maart 2002 @ 20:16:07 #44
15621 Nuke
pi_3517541
Op het moment gebruik ik "Labello Med", ik merk wel dat m'n lippen iets droger worden... maar verder merk ik nog weinig van die kuur... ben dan ook pas een krap weekje bezig.

Ik ben overigens wel benieuwd hoelang het duurt voordat ik de eerste bijwerkingen ga merken....

Ohja, en ik moet zeggen dat ik het erg leuk vind dat er door zoveel mensen gereageerd wordt.... ik hoop dan ook dat deze thread straks van nut is voor mensen die ook zo'n kuur overwegen of al volgen

maandag 18 maart 2002 @ 11:12:49 #45
13987 tomic
Tomic 4 life!
pi_3522747
quote:
Op zondag 17 maart 2002 20:16 schreef Nuke het volgende:
Ik ben overigens wel benieuwd hoelang het duurt voordat ik de eerste bijwerkingen ga merken....

ik hoop dan ook dat deze thread straks van nut is voor mensen die ook zo'n kuur overwegen of al volgen

Het heeft zeker nut idd.... Ik volg hem ook goed. JE merkt overigens de eerst bijwerkingen na 2 maanden pas... Maar dan begint de acne ok af te nemen. (verschilt uiteraard per persoon)
  woensdag 20 maart 2002 @ 15:50:01 #46
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_3553774
quote:
Op zondag 17 maart 2002 20:16 schreef Nuke het volgende:
Op het moment gebruik ik "Labello Med", ik merk wel dat m'n lippen iets droger worden... maar verder merk ik nog weinig van die kuur... ben dan ook pas een krap weekje bezig.

Ohja, en ik moet zeggen dat ik het erg leuk vind dat er door zoveel mensen gereageerd wordt.... ik hoop dan ook dat deze thread straks van nut is voor mensen die ook zo'n kuur overwegen of al volgen

Bijwerkingen krijg je waarschijnelijk over een maand last van ligt natuurlijk ook aan hoe zwaar je kuur is. Ik heb echt alleen last gehad van droge lippen, me dermatoloog had mij ook een iets voor me lippen gegeven, werkte erg goed, was zoiets als vasaline geloof ik. Ik vergat het alleen te vaak, dat zorgde ervoor dat ik gewoon altijd droge lippen had. Das ff kut en vooral je mond wijd open doen is best pijnlijk, maar niet erg.

Ik zat tijdens mijn kuur in tsjechie, daar is drank erg goedkoop een week lang heb ik dus ook iedere avond veel gedronken en ik leef nog steeds, dus dat valt wel mee met de alcohol.

Maar succes en houdt moed, over 2 maanden pas waarschijnelijk merk je verschil, maar daarna wordt het alleen maar beter.

pi_3553800
Ik heb het ook gebruikt, niet de hele kuur afgemaakt, ben wel overal vanaf. Ik kreeg wel een zwaar droge huid, droge lippen enz enz. maar das ff kut maar dat went ook wel. Ik merkte wel dat ik na 3 biertjes al dronken was als ik in de kroeg zat, mooi goedkoop
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 20 maart 2002 @ 22:14:29 #48
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_3558571
Zit al een paar maanden op 3x daags 20 mg.

Hm, bijwerkingen.

Als eerste ontzettend droge lippen. Veel smeren met labello (ondertussen is de tweede stift al half op). Sideeffect daarvan is weer dat ik er zo af en toe hele stukken losse huid van af kan trekken..
Ongelooflijke jeuk aan de bovenkant van m'n handen. Heb ik zalf voor gekregen en die helpt ongelooflijk goed.
En op 't moment: bloedingen aan m'n mondhoeken. Begon een paar weken geleden met pijn als ik m'n mond ver open deed, op 't moment scheuren ze regelmatig gewoon open, als ik 'm ver open doe.

Nouja, we zien 't wel. Het lijkt wel erg goed te helpen en als ik de website van de fabrikant bekijk is 't een wondermiddel.

Depressief ben ik nog niet, nou ligt dat ook bepaald niet in m'n aard, dus dat kan helpen.

donderdag 21 maart 2002 @ 11:35:30 #49
15621 Nuke
pi_3563180
quote:
Op woensdag 20 maart 2002 15:52 schreef XxPl0SiVe het volgende:
Ik merkte wel dat ik na 3 biertjes al dronken was als ik in de kroeg zat, mooi goedkoop
Ik heb dus laatst bij wijze van test een half litertje bier gedronken, en die kwam al redelijk hard aan... best bizar!
  donderdag 21 maart 2002 @ 13:01:06 #50
3292 Tweek
Koffie graag!
pi_3564498
quote:
Op woensdag 20 maart 2002 22:14 schreef qltel het volgende:
Nouja, we zien 't wel. Het lijkt wel erg goed te helpen en als ik de website van de fabrikant bekijk is 't een wondermiddel.
Zo presenteerde mijn dermatoloog het ook, hij had nog niets eens gekeken of hij zei al dat ik het moest gebruiken. En als die achterlijke huisartsen het ook wat vaker voorschrijven of sneller door verwijzen dan had ik nu een stuk minder littekens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')