abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 november 2007 @ 13:51:18 #101
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54715787
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:47 schreef kepler het volgende:

[..]

het vervelende van zulke voorspellingen is dat er altijd wel eentje uitkomt, en die persoon dan gelijk als de nieuwe Nostradamus ( ) wordt gezien. Deze Piet Corbyn had toevallig een paar voorspellingen goed (ik zou nog uitzoeken dat hij er veel had gedaan ) en zoekt dan gelijk de media op
Oeh, goed dan, hier komt het:

Ik voorspel de komende maand een daling in temperatuur, winterse neerslag en wind.
Met sinterklaas is het weer onbestendig en voor kerst zal er (natte) sneeuw vallen, er is kans op een witte kerst!

*Rechterduim btw*
be nice or go away
  maandag 19 november 2007 @ 13:54:16 #102
6941 APK
Factual, I think.
pi_54715861
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:35 schreef Falco het volgende:
[ afbeelding ]

Het kan nog steeds . Maar deze storm wordt al gauw zwakker de volgende uren en gaat richting Noorwegen .
En daarna wordt hij door de zonneactiviteit weer gewoon teruggeduwd.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 19 november 2007 @ 13:59:38 #103
34586 kepler
No bounce, no play
pi_54715996
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:51 schreef kahaarin het volgende:

[..]

Oeh, goed dan, hier komt het:

Ik voorspel de komende maand een daling in temperatuur, winterse neerslag en wind.
Met sinterklaas is het weer onbestendig en voor kerst zal er (natte) sneeuw vallen, er is kans op een witte kerst!

*Rechterduim btw*
lees dit maar eens:

http://www.weatheraction.com/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=38

Zo af en toe voorspellen ze bepaalde weersomstandigheden goed, maar als hun systeem echt zo goed zou werken zouden ze veel vaker goed moeten voorspellen. De manier waarop de goede voorspellingen worden neergezet (en het feit dat je de nieuwe voorspellingen moet kopen!) doet bij mij een alarmbelletje rinkelen
The line is a dot to you!
  maandag 19 november 2007 @ 14:09:29 #104
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54716169
quote:
Op maandag 19 november 2007 13:59 schreef kepler het volgende:

[..]

lees dit maar eens:

http://www.weatheraction.com/index.php?option=com_content&task=view&id=13&Itemid=38

Zo af en toe voorspellen ze bepaalde weersomstandigheden goed, maar als hun systeem echt zo goed zou werken zouden ze veel vaker goed moeten voorspellen. De manier waarop de goede voorspellingen worden neergezet (en het feit dat je de nieuwe voorspellingen moet kopen!) doet bij mij een alarmbelletje rinkelen


Goh, wel 55% en de 5 grootste stormen voorspeld, hebben ze ook ergens staan hoeveel grote stormen ze hebben voorspeld?
Ik voorspel een toename van hun banksaldo door mensen die hier intrappen!
be nice or go away
  maandag 19 november 2007 @ 14:26:11 #105
34586 kepler
No bounce, no play
pi_54716553
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:09 schreef kahaarin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Goh, wel 55% en de 5 grootste stormen voorspeld, hebben ze ook ergens staan hoeveel grote stormen ze hebben voorspeld?
Ik voorspel een toename van hun banksaldo door mensen die hier intrappen!
gehele conclusie:
quote:
Independent methods applied to the assessment of forecast
success rates have yielded broadly the same results and sug-
gest that the forecasts prepared by Weather Action would
repay further attention. The results provide little evidence
to dismiss the observed success rates as being attributable
to mere chance or good fortune. Indeed the balance of evi-
dence indicates that the system performs better than chance
although it is recognised that the margin of success di ers
greatly between the seasons and is lowest in winter when
gales are most frequent. Yet more compelling is the nding
that the system successfully forecast, several months in ad-
vance, the four (arguably ve) most active and damaging of
the storms that occurred in the survey period.
This analysis has been wholly empirical in nature, seeking
only to establish the success levels of the gale forecasts.

Other aspects of the forecasts have not been considered in
this evaluation. Inevitably however these results draw into
the debate questions surrounding the methodology by which
the forecasts are prepared. This is not, however, the arena
in which such issues should be taken up. Nonetheless, the
`skill' measures do not reflect unfavourably on the forecast
success rates and, by inference, on the methods by which
these gale forecasts were prepared.
The line is a dot to you!
  maandag 19 november 2007 @ 14:28:41 #106
145755 kahaarin
You are my sunshine......
pi_54716616
quote:
Op maandag 19 november 2007 14:26 schreef kepler het volgende:

[..]

gehele conclusie:
[..]
Dit stukje zegt imho een heleboel:

quote:
The results provide little evidence
to dismiss the observed success rates as being attributable
to mere chance or good fortune. Indeed the balance of evi-
dence indicates that the system performs better than chance
although it is recognised that the margin of success di ers
greatly between the seasons and is lowest in winter when
gales are most frequent.
be nice or go away
  maandag 19 november 2007 @ 15:11:40 #107
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_54717544
Ziezo, dit topic kan ook weer op slot.
quote:
De, door de Britse weerkundige Piers Corbyn aangekondigde, superstorm voor komend weekend gaat niet door. De laatste weerkaarten geven voor aanstaande zaterdag rustig weer. Ook op zondag hoeven we geen storm te verwachten.

Dit blijkt uit een artikel dat Weeronline op haar site heeft geplaatst. Hoewel de weersverwachting vanaf vrijdag nog zeker niet honderd procent betrouwbaar zou zijn kan de site nu al zeggen dat niets wijst op een storm, laat staan een superstorm.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_54718537
quote:
De Britse astrofysicus en weersvoorspeller Piers Corbyn waarschuwde begin deze maand al voor de cycloon die Bangladesh vorige week trof. Zeker 3.000 mensen overleefden de storm niet.

Hij voorspelde de zware storm naar eigen zeggen een week voordat alle andere meteorologische diensten de storm zagen aankomen. Corbyn zegt verder dat hij in de toekomst dergelijke waarschuwingen maanden van tevoren zal geven.
http://www.elsevier.nl/ni(...)nr/179983/index.html

Kan iemand zijn voorspelling vinden?

Bij deze voorspel ik trouwens de storm die in augustus 2008 Jamaica zal treffen.
pi_54718623
quote:
Op maandag 19 november 2007 15:11 schreef Lariekoek het volgende:
Ziezo, dit topic kan ook weer op slot.
[..]
En zometeen staat er een nieuw bericht dat de storm toch gaat komen. Die Piers Corbyn wil toch niet beter weten
pi_54728155
http://www.lowefo.com/index.ph stormverwachting


http://www.lowefo.com/pdf/Storm%20update%2015.11.2007.pdf
update

2 depressies waarvan 1 richting noorwegen gaat , en 1 via zuid engeland
dat word nog leuk met de volle maan stormvloed)mocht het uitkomen

[ Bericht 6% gewijzigd door michiel_merk op 19-11-2007 23:10:00 ]
pi_54728501
quote:
Geen superstorm komend weekend

De eerder door de Britse weerkundige Piers Corbyn aangekondigde superstorm voor komend weekend komt niet. De laatste weerkaarten geven voor aanstaande zaterdag rustig weer. Ook op zondag hoeven we geen storm te verwachten.

Hoewel de weersverwachting vanaf vrijdag nog zeker niet honderd procent betrouwbaar is kunnen we nu al zeggen dat er niets wijst op een storm, laat staan een superstorm.
http://weernieuws.weeronl(...)komend_weekend/7/451
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_54728600
oh was al gemeld zie ik nu
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_54728734
we zullen zien , saai november weer is wel aannemelijker
pi_54728906
tvp
Acht van de negen stemmen in mijn hoofd zeggen me dat ik niet gek ben, de negende neuriet de Tetris melodie.
ɹǝıɥ ɥɔız ʇpuıʌǝq n
  dinsdag 20 november 2007 @ 02:05:55 #115
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_54730909
quote:
Toch best zorgelijk hoe ze dit nu weer voorspellen..
Eerst wordt gemiept dat je zolang van te voren zoiets niet kunt voorspellen.. en nu doen ze hetzelfde..
wat nou zekerheid dan .. niets zo veraderlijk dan het weer.. dus wat mij betreft kan er nog vanalles gebeuren
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_54730938
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 02:05 schreef MissHobje het volgende:

[..]

Toch best zorgelijk hoe ze dit nu weer voorspellen..
Eerst wordt gemiept dat je zolang van te voren zoiets niet kunt voorspellen.. en nu doen ze hetzelfde..
wat nou zekerheid dan .. niets zo veraderlijk dan het weer.. dus wat mij betreft kan er nog vanalles gebeuren


Ze hebben enkel beweerd dat je het niet eerder dan een dag of 10 redelijk kan voorspellen. Ze noemden een voorspelling van een maand van tevoren belachelijk. 24 november is over 5 dagen.
  Moderator dinsdag 20 november 2007 @ 08:59:59 #117
8781 crew  Frutsel
pi_54732158
toch weer gratiz (negatieve) reclame op 3fm voor fok.nl
van die mafkees van een Joep... Tis na te luisteren op www.3fm.nl

GEWELDIG... over het bericht van de superstorm... van gisteravond...

'192 sneue reacties na 2 uur met duizende smileys'...
'get a life en stop met het verkrachten van internet'...

En dan ook gewoon letterlijk 10 reacties opnoemen van de FP uit dat bericht
pi_54732696
LOL
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:12:33 #119
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54733154
Toch is het ergens jammer dat die superstorm er niet komt, niet dat ik dat fenomeen zelf zo graag wilde. Maar nu wordt die Corbyn terecht als een zwetsende mafkees weggezet, terwijl ik eigenlijk wel benieuwd zou zijn, hoe men met hem zou omgaan als zijn voorspelling wel helemaal uit zou komen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:15:46 #120
3185 Adelante
To let it go now
pi_54733212
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:12 schreef Falco het volgende:
Toch is het ergens jammer dat die superstorm er niet komt, niet dat ik dat fenomeen zelf zo graag wilde. Maar nu wordt die Corbyn terecht als een zwetsende mafkees weggezet, terwijl ik eigenlijk wel benieuwd zou zijn, hoe men met hem zou omgaan als zijn voorspelling wel helemaal uit zou komen.
dan kreeg ie waarschijnlijk de Nobelprijs
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:16:53 #121
6941 APK
Factual, I think.
pi_54733233
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:12 schreef Falco het volgende:
Toch is het ergens jammer dat die superstorm er niet komt, niet dat ik dat fenomeen zelf zo graag wilde. Maar nu wordt die Corbyn terecht als een zwetsende mafkees weggezet, terwijl ik eigenlijk wel benieuwd zou zijn, hoe men met hem zou omgaan als zijn voorspelling wel helemaal uit zou komen.
Je kunt lullen wat je wilt, maar dapper was het wel.

Misschien kunnen we nu nog even genieten van de aftermath.
Ik ben wel benieuwd naar zijn reactie volgende week.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  dinsdag 20 november 2007 @ 10:21:46 #122
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54733347
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:16 schreef APK het volgende:

[..]

Je kunt lullen wat je wilt, maar dapper was het wel.

Misschien kunnen we nu nog even genieten van de aftermath.
Ik ben wel benieuwd naar zijn reactie volgende week.
Dan houdt ie het op de 10% (geen storm) die uitgekomen is .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_54734498
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:12 schreef Falco het volgende:
Toch is het ergens jammer dat die superstorm er niet komt, niet dat ik dat fenomeen zelf zo graag wilde. Maar nu wordt die Corbyn terecht als een zwetsende mafkees weggezet, terwijl ik eigenlijk wel benieuwd zou zijn, hoe men met hem zou omgaan als zijn voorspelling wel helemaal uit zou komen.
Dat zou interresant zijn, ja. Maar ja, hetzelfde waarschijnlijk: zolang Corbyn niet zegt hoe hij het doet, valt er niets over te zeggen.
  dinsdag 20 november 2007 @ 11:24:07 #124
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54734663
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 11:16 schreef Monidique het volgende:

[..]

Dat zou interresant zijn, ja. Maar ja, hetzelfde waarschijnlijk: zolang Corbyn niet zegt hoe hij het doet, valt er niets over te zeggen.
Ben ik het wel mee eens. In een eerder topic is opgemerkt dat het voor de wetenschap in het algemeen goed is dat er lieden zijn die andere ideeën over het klimaat en weersvoorspellingen hebben en die uiten. Het is alleen wel een beetje kinderachtig om dan die theorie niet openbaar te maken. Ook dat is immers een onderdeel van de wetenschap.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_54734709
Het is wel zijn brood, ik kan zijn positie ook wel begrijpen, maar ja, ik las een acht jaar oud artikel waarin hij zei dat hij snel zijn methode zou openbaren, wat hij dus nog niet heeft gedaan, en volgens mij heb je voor dergelijke methodes patenten of octrooien, of zoiets.
pi_54735022
crosspost:
Wetenschappelijke vooruitgang:
Simon Rozendaal, zes oktober 2006: "De klimaatwetenschappers, die weten verdomd weinig van het klimaat: Ze zijn nog geeneens in staat om vijf dagen fatsoenlijk vooruit te voorspellen en die gaan nu over het klimaat allerlei dingen zeggen waar wij ongelooflijk veel belastinggeld voor moeten betalen."

Simon Rozendaal, zeven november 2007: "Ook verwacht hij dat het in januari gaat vriezen, zoals ik in Elsevier heb opgeschreven. Kan niet, zegt het KNMI. Het is onmogelijk om verder dan tien dagen vooruit te kijken. (...) Kan niet, zegt het KNMI, onwetenschappelijk. (...) De voorspelling is immers al een maand oud (kan niet, zegt het KNMI) maar omdat Piet Paulusma er melding van maakte, werd het nieuws en voelde het KNMI zich genoodzaakt om te reageren. Kan niet, onwetenschappelijk, paniekzaaierij."
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:17:59 #127
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_54735787
Die man is ZIEK in zijn hoofd. Overal kom ik dit bericht tegen, hij schreeuwt het uit. Zijn verwachtingen kwam ik in september al tegen en toen stond ik er al sceptisch tegenover... inmiddels is voor mij al bewezen dat deze man een kwakzalver is.

Wat hij zegt te doen is het weer te voorspellen op basis van zonnevlekken (activiteit daarin). Echter, is nog nooit aangetoond dat dat een drijvende kracht is, sterker nog... het zorgt voor een temperatuurfluctuatie van max 0.01 graad... dat is dus nihil.

Buiten dat feit, klopt een groot deel van zijn verwachtingen niet. Hij zit er constant naast, bijv. oktober, toen hij zei dat het regenachtig zou worden met veel windstoten. Nou.. oktober is nauwelijks regen gevallen en het was rustig en saai weer... goh.. wat een voorspelling.

Hij heeft voor de periode 10-12 nov een storm voorspeld met windstoten rond de 140 km/u en uitschieters naar 170 km/u. Deze "voorspelde" storm trof de 9e ons land, met max windstoot 107 km/u en het was niet eens een storm (max windkracht 8 behaald). De superstorm die hij voorspelt voor 24-28 november staat voorlopig nog niet op de kaarten bij de gerenomeerde modellen en is bovendien fysisch onrealistich. Hij voorspelt windstoten boven de 200km/u in Nederland. Max windstoot hier ooit gemeten is 163 km/u.....

Kortom, deze man zoekt de media op als hij dreigt gelijk te krijgen.. zit er dik bovenop (o.a. door vriendje Piet Paulusma). Voor de media natuurlijk prachtig zo'n item, of het waar is of niet, het zorgt voor aandacht en hits dus is meneer Piers Corbijn (in de meteowereld al getitelt Konijn) al een paar keer op tv geweest. Daar tegenover zijn natuurlijk geen meteorologen of andere wetenschappers uit te nodigen, want een saai praatje over dat het niet kan (chaostheorie, voorspelbaarheidshorizon) is natuurlijk niet leuk voor op tv.

Conclusie: Negeren, geen aandacht aan besteden, Nederland vergaat niet, komt zijn voorspelling wel uit (al is het maar een zwak stormpje) bedenk dan dat er in dit jaargetijde altijd wel stormen zijn. Hij zit er ook heel vaak naast. Ik kan ook mn vinger opsteken en roepen dat het in januari gaat vriezen, 99% kans dat ik gelijk heb en de temperatuur een keer beneden 0 komt....

edit - Het feit dat zijn verificaties van de verwachtingen en de methode hoe hij tot de verwacahtingen komt niet gepubliceerd zijn zegt al genoeg.... als hij het echt zou kunnen had hij al patent kunnen aanvragen op zijn methode en het kunnen publiceren zoals een echte wetenschapper dat zou doen... deze man kan dat niet en is dus een zogenaamde pseudowetenschapper.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  dinsdag 20 november 2007 @ 12:20:21 #128
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_54735844
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 10:12 schreef Falco het volgende:
Toch is het ergens jammer dat die superstorm er niet komt, niet dat ik dat fenomeen zelf zo graag wilde. Maar nu wordt die Corbyn terecht als een zwetsende mafkees weggezet, terwijl ik eigenlijk wel benieuwd zou zijn, hoe men met hem zou omgaan als zijn voorspelling wel helemaal uit zou komen.
Uhm... je kan nu al zien hoe zijn verwachtingen uitkomen... pak zn pdfjes van september/oktober/november erbij en ga verifieren... al had hij de superstorm goed voorspelt als 90% van de andere verwachtingen niet uitkomt is het gewoon een gelukstreffer. Net als dat ik nu kan zeggen dat het een strenge winter wordt.. 1x op de 10 jaar lukt dat wel, ben ik dan die ene keer een held?
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_54740004
quote:
Aldus Elsevier, die er niet bij vertelt hoe het aan die informatie is gekomen.
  dinsdag 20 november 2007 @ 16:19:50 #131
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54740713
En dan nog: die cycloon vond toch vooral plaats in Bangladesh, wat significant gezien een ander land is dan India .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 20 november 2007 @ 22:50:27 #132
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_54749599
Die aap voorspelt nu een superstorm op 5 en 6 december... Sinterklaas waait dus weg.. daarnaast op kerstavond en 1e kerstdag in de UK thunderstorms with tornado's

Wie geeft die man:
a. zn pilletje
b. een nekschot
c. nog een goeie fles whiskey
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_54749742
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:50 schreef maniack28 het volgende:
Die aap voorspelt nu een superstorm op 5 en 6 december... Sinterklaas waait dus weg.. daarnaast op kerstavond en 1e kerstdag in de UK thunderstorms with tornado's

Wie geeft die man:
a. zn pilletje
b. een nekschot
c. nog een goeie fles whiskey
dus de andere super storm is van de baan ? dat word nog een lange topic reeks , als hij dit keer op kee r gaat voorspellen
  dinsdag 20 november 2007 @ 22:57:57 #134
3185 Adelante
To let it go now
pi_54749850
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 16:19 schreef Falco het volgende:
En dan nog: die cycloon vond toch vooral plaats in Bangladesh, wat significant gezien een ander land is dan India .
heb je de kaart van Azië wel eens goed bekeken?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 20 november 2007 @ 22:58:32 #135
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_54749878
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:54 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

dus de andere super storm is van de baan ? dat word nog een lange topic reeks , als hij dit keer op kee r gaat voorspellen
Ik las op www.vwkweb.nl volgens mij dat hij gezegd had dat het windkracht 9 voor Ned. zou worden.... dus voor de periode 24-28 nov... das nogal wat.. 9 bft ipv wind boven de 200 km/u
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_54749947
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:50 schreef maniack28 het volgende:
Die aap voorspelt nu een superstorm op 5 en 6 december... Sinterklaas waait dus weg.. daarnaast op kerstavond en 1e kerstdag in de UK thunderstorms with tornado's

Wie geeft die man:
a. zn pilletje
b. een nekschot
c. nog een goeie fles whiskey
Lol, gewoon letterlijk om de 2 weken dus
pi_54749983
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:58 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Ik las op www.vwkweb.nl volgens mij dat hij gezegd had dat het windkracht 9 voor Ned. zou worden.... dus voor de periode 24-28 nov... das nogal wat.. 9 bft ipv wind boven de 200 km/u
onmogelijk dus

as zondag krijgen we waarschijnelijk wel stormachtig weer met aan zee kracht 8/9
met een volle maan en stormvloed kan het miss wel problemen opleveren (?)
hoeveel kracht heeft wind nodig, om het water op te stuwen ?heeft iemand daar wat info over ?
pi_54750060
dubbel
pi_54750280
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 23:02 schreef michiel_merk het volgende:

[..]
as zondag krijgen we waarschijnelijk wel stormachtig weer met aan zee kracht 8/9
met een volle maan en stormvloed kan het miss wel problemen opleveren (?)
hoeveel kracht heeft wind nodig, om het water op te stuwen ?heeft iemand daar wat info over ?
Waar lees je dat?
Life is Music
pi_54750374
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 23:14 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Waar lees je dat?
piet paulusma had het er net over in zn weerpraatje
pi_54750433
Hij is gek geworden geloof ik
Overigens kan ik het zo ook wel.
Eerst een superstorm 'voorspellen' dan het ineens drastisch naar beneden bijstellen en als het maar in de buurt komt roepen dat je in de buurt zat. Dan vervolgens elke keer een volgende superstorm voorsplelen. Allicht dat je dan een keer gelijk krijgt.
  dinsdag 20 november 2007 @ 23:22:16 #142
6941 APK
Factual, I think.
pi_54750491
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 23:14 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Waar lees je dat?
Kliko.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_54751372
Hij voorspelt in ieder geval geen witte kerst.
Rockwerchter, Noorwegen, Spanje
pi_54751990
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 23:02 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

onmogelijk dus

as zondag krijgen we waarschijnelijk wel stormachtig weer met aan zee kracht 8/9
met een volle maan en stormvloed kan het miss wel problemen opleveren (?)
hoeveel kracht heeft wind nodig, om het water op te stuwen ?heeft iemand daar wat info over ?
uhm: http://www.weather.com/ou(...)il/NLXX0018?dayNum=4



6 - 10 km/h is dat wel windkracht 2?
  woensdag 21 november 2007 @ 01:23:46 #146
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_54752556
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 22:57 schreef Adelante het volgende:

[..]

heb je de kaart van Azië wel eens goed bekeken?
Ja? Bangladesh is omgeven door India, maar geen India zelf .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_54757747
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 23:57 schreef HPayne het volgende:
Hij voorspelt in ieder geval geen witte kerst.
Witte kerst kan je prima zelf maken hoor.
-
pi_54757841
Goed, hij voorspelde voor eind oktober storm, er was niets, hij voorspelde voor tien tot dertien november een zeer zware storm, op negen november waaide het aardig, maar het was met name benauwd door de uitzonderlijk hoge waterstand, waar hij bij mijn weten niets over heeft gezegd, en de andere gebieden waar hij het over had, hebben die nog wat meegemaakt? Volgens mij niet. Nu voorspelt hij achteraf de orkaan die Bangladesh treft, komt die superstorm er niet dit weekeinde en heus, er is weer een bijna 100% zekerheid dat rond Sinterklaas en Kerstmis er weer ongelooflijk zware stormen zullen zijn.

Ja ja, vast.
pi_54758076
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 23:17 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

piet paulusma had het er net over in zn weerpraatje
paulus en de telegraf.. zo onbetrouwbaar.
Life is Music
pi_54759269
quote:
Op woensdag 21 november 2007 12:33 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

paulus en de telegraf.. zo onbetrouwbaar.
Wat een onzinnige vooroordelen Ik weet nog dat ie een paar jaar geleden de beste weervoorspeller van nederland was. Hij was over een heel jaar gezien betrouwbaarder dan het KNMI.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')